Loading...
nl

Wat verwacht je van jouw partner?

Muin
Muin jul 1 '09
Zonder verwachting krijg je de ander te zien zoals die is.
En dan kan je nog een beslissing nemen of je met die persoon verder wil .

Hoe komt het dat wij de ander pas zien zoals die is nadat wij in die persoon teleurgesteld zijn?
Waarom niet vanaf het begin voordat de relatie begonnen is?


Nathalie en Maryssa, bedankt voor jullie berichten. Ik besef nu dat ik niet mijn broer ben. Ik zit anders in elkaar dan hij. Wat ik geweldig vind, hoeft hij niet geweldig te vinden (en andersom ook). Maar in de familie schijnen wij heel goed te weten wat goed is voor de ander. En wij keuren mensen af die wij denken dat ze niet bij ons passen. Wij zoeken gelijkgestemden. En wij houden mensen die niet bij ons passen buiten de deur. Wat wij doen is verkeerd, besef ik nu. En toch zijn wij geneigd om alleen maar mensen die wij leuk vinden in ons leven binnen te laten. En zo leren wij nooit wat naastenliefde echt is. Het is makkelijk om van iemand te houden die wij leuk vinden dan van iemand te houden die wij liever afstoten. Maar waarom stoten wij iemand af? Uit zelfbescherming soms? Is dat echt nodig?
Ik gebruik het woord wij maar ik bedoel mijn familie en ik.

Quote:

Dit is exáct mijn gevoel!! Wie zijn wij om te oordelen/veroordelen!! Wie zegt je dat je het recht hebt in te grijpen al ben je het niet eens met keuzes die een ander maakt?? Zijn wij hier op Aarde om elkaar voor fouten te behoeden, terwijl een ieder een eigen bestaans/beslissingsrecht heeft??


Larapinta, ik zeg dat ik het recht heb om in te grijpen..maar de beslissing laat ik aan de ander over. Waarom mogen wij anderen niet adviseren dat het ook anders kan? Dat doen wij hier toch ook op forum? Ik wil mijn broer niet behoeden van fouten maar ik wil ook niet dat hij ongelukkig blijft. Als je ziet dat iemand ongelukkig is, laat je die persoon toch ook niet in zijn eigen soep gaar koken? Mijn broer voelt zich eenzaam en zijn vorige relaties zijn verbroken omdat hij teveel met zijn werk bezig was en te weinig tijd en aandacht voor zijn vriendin had. Hij weet niet hoe hij iemand lief kan hebben, wat hij doet is die persoon overladen met cadeaus. Deze uiting van liefde hebben wij van onze ouders overgenomen. Met zijn huidige vriendin is anders. Zij is er altijd voor hem en gaat overal met hem mee. Zij heeft haar baan opgezegd en volgt hem overal. Alleen voor Nederland krijgt zij een meereisverbod van mij. Als hij een zakelijke diner met een vrouw heeft dan gaat zij ook in hetzelfde restaurant zitten. Zij leest zijn e-mails en zijn sms berichten. Zij checkt ook wie hem gebeld heeft en wie hij belde. Zij zorgt ook dat hij eet wat zij goed vindt en hoe vaak hij moet trainen. Zijn kleren moeten ook anders.

Ik veroordeel haar niet maar voor zover ik mezelf als mens kan beschouwen vind ik haar gedrag (of liefde) niet normaal. Zo ga je toch niet met mensen om? Of heb ik geen recht om dit te zeggen?
Maryssa
Maryssa jul 1 '09
Quote:
Waarom mogen wij anderen niet adviseren dat het ook anders kan? Dat doen wij hier toch ook op forum? Ik wil mijn broer niet behoeden van fouten maar ik wil ook niet dat hij ongelukkig blijft. Als je ziet dat iemand ongelukkig is, laat je die persoon toch ook niet in zijn eigen soep gaar koken?

Je mag een ander zeker adviseren maar..en dat is een belangrijke; wel op verzoek. Als je broer je vraagt wat je van zijn vriendin vindt mag je daar best je mening over geven. Maar hij bepaalt wat hij er verder mee doet. Het is zijn leven en zijn les. Als hij ongelukkig is is het de kracht om hem de juiste vragen te stellen zonder je vragen te kleuren of hem een bepaalde richting op te duwen; zodat hij gaat nadenken over zn relatie. En zelf een bepaalde richting kiest. Het is moeilijk maar je kunt het liefdesleven van je broer niet beinvloeden/regisseren. Hij is de vormgever en hij is de persoon die juist die relaties aantrekt op zn levenspad die "goed" voor hem zijn.
Muin
Muin jul 1 '09
Dat is waar Maryssa. Je hebt mij vandaag echt wakker geschud. Ik zie het nu pas dat ik zelf ook verkeerd bezig ben geweest.
Muin
Muin jul 1 '09
Wij denken soms te weten wat de ander nodig heeft. Echter is dit vaak niet het geval.

Drie broers verlieten jaren geleden het ouderlijk huis om het geluk in de wereld te vinden. Ze hadden alle drie succes. Terwijl ze op weg naar huis waren, wilde het lot dat ze elkaar tegen kwamen. Tijdens de verdere reis vertelden ze elkaar wat ze met hun geld allemaal voor hun moeder gedaan hadden.

De oudste broer zei: "Ik heb een tijd geleden voor moeder een groot huis laten bouwen."
De middelste broer zei: "Ik heb een grote tuin voor haar laten aanleggen, zodat ze van haar eigen groente en fruit kan genieten."
De jongste broer zei: "Jullie weten dat moeder zo graag las in het boek ‘de Tao Te Tsjing van Lao Tse.’ Omdat haar ogen al een hele tijd niet meer goed zijn en ze dus niet meer kan lezen, heb ik een buitengewone papegaai voor haar gekocht, die de hele Tao Te Tsjing kan opzeggen. Twintig jaar lang hebben bekwame vakmensen met die vogel gewerkt, net zolang totdat hij alle verzen uit dat boek kon citeren.
Er bestaat geen vogel zoals deze. Moeder hoeft maar een nummer van een strofe te noemen en de papegaai citeert de betreffende strofe feilloos."


Terwijl de drie broers nog onderweg waren, bereikte hen per post een bedankbrief van hun moeder.
"Beste Wang", schreef ze aan de oudste zoon, "het huis dat je voor me hebt laten bouwen is heel erg groot. Ik gebruik maar een kamer en heb grote moeite om het hele huis schoon te houden."
"Beste Han,", schreef ze aan de tweede zoon, "ik ben te oud om in de tuin te werken, dus koop ik groente en fruit op de markt en de tuin begint te verwilderen."
"Beste Tsjeng", schreef ze haar jongste zoon, "je hebt een goed gevoel voor wat je moeder nodig heeft; het haantje dat je me stuurde, heeft voortreffelijk gesmaakt!"

Bron : zinnige verhalen
Muin
Muin jul 2 '09
Vandaag moest ik lachen om een uitspraak van iemand. Hij zei “zij is de liefde van mijn leven, voor zover mijn liefde gaan kan”. Tja, hoe ver is dat, vraag ik me af. LOL

Vanmiddag heb ik met een mannelijke collega geluncht. Hij komt uit Drenthe. En wij hebben gepraat over dit topic. Hij vond het allemaal veel te zweverig. Hij zei “kijk, ik ben getrouwd omdat ik een vrouw en kinderen wil. Ik heb ook mijn seksuele behoeftes en een moeder van mijn kinderen nodig. Ik kan ze zelf niet baren begrijp je. Dus ik verwacht niet veel van mijn partner. Maar misschien omdat ik een man ben. Vrouwen willen teveel en zeuren ook vaak. Als ik een paar uurtjes te laat thuis kom dan krijg ik de hele avond een gezeik over me heen. En dan begrijpt zij niet waarom ik geen zin meer heb in seks.”. eek

Ik vraag me af of het waar is dat er een groot verschil is tussen mannen en vrouwen. Zijn wij vrouwen te veel eisen en te gevoelig? Hoe zit het bij mannen? Hoe staan ze in de relatie? smirk

Van mijn nieuwe vriendin heb ik een leuke site gekregen. Misschien vinden jullie het ook leuk om te lezen. wink

Seks is een onderdeel van de relatie en niet het minst belangrijk.

Seks en je sterrenbeeld smile

Ram

De Ram is een directe verleider, die van snelle en heftige seks houdt. Eigenlijk is hij voortdurend op zoek naar opwinding en sensatie. Hij houdt niet van partners die, zoals hij het zegt, moeilijk doen. Rammen houden van de opwinding van het versieren. Ze vinden het fijn als hun hoofd gestreeld wordt, met name hun nek. Een Ram neemt graag het initiatief en ligt graag bovenop en doet het 't liefste op ongewone plaatsen. Een Ram vindt zijn behoeften belangrijker dan die van zijn partner.

Stier

De Stier is het meest sensuele teken van de dierenriem, maar omdat hij behoedzaam en afwachtend is, kan het lang duren voordat hij op seksuele prikkels reageert. Hij komt langzaam op gang, maar als het vlammetje aangewakkerd wordt, brandt het vuur stevig. Stieren houden niet van one-night-stands. Als hij iemand verleidt doet hij het sensueel en vastberaden. Hij is gek op zoenen en strelen en hecht veel waarde aan een lang voorspel. De meeste Stieren knappen af als ze opgejaagd worden.

Tweelingen

Tweelingen praten dan ook over gevoelens dan ze daadwerkelijk mee te maken. Hij heeft niet zoveel contact met zijn emoties, waardoor lustgevoelens weer snel kunnen verdwijnen. Wil je hem verleiden, strijk dan eens met je tong langs zijn oor. Vrijen op een ongebruikelijke plaats vinden Tweelingen heel spannend, vooral als er een kans staat dat jullie betrapt kunnen worden. Dit sterrenbeeld houdt van afwisseling en heeft een hekel aan voorspelbaarheid.

Kreeft

Kreeften gaan zelden rechtstreeks op hun doel af, achter hun masker zijn ze erg bang om gekwetst te worden. Hij houdt van knuffelen en zoenen en heeft een partner nodig die op dezelfde golflengte zit. Een Kreeft weet soms geen onderscheid te maken tussen wellust en liefde. Voor een Kreeft betekent liefde bovenal het delen van gevoelens. Bij een Kreeft zijn de meest erogene zones de borst en de buik, maar een directe benadering van deze lichaamsdelen kan als bedreigend worden ervaren.

Leeuw

Een Leeuw houdt ervan om in het middelpunt te staan en kan een seksuele kracht uitstralen die anderen onweerstaanbaar aantrekt. Leeuwen hebben een groot libido en houden van gepassioneerde seks. Wil je hem verwennen, streel hem dan over zijn rug. Ook als je je nagels gebruikt vind hij dit heerlijk. Veel Leeuwen hebben SM-fantasieën en houden ook wel van exhibitionisme. Het liefst hebben ze een partner die een beetje op de achtergrond blijft en hun het middelpunt gunnen.

Maagd

De Maagd lijkt op het eerste gezicht heel verlegen maar dat is hij absoluut niet. Bij de juiste partner kan hij erg sensueel worden. Net als alle andere aardetekens heeft de Maagd een groot libido en krijgt hij graag een erotische massage. Hij knapt af op een niet al te frisse lichaamsgeur van zijn partner en wordt opgewonden als er iemand aan hun vingers knabbelt of zuigt. Ook films en plaatjes kunnen de Maagd seksueel prikkelen.

Weegschaal

De Weegschaal vindt dat er niks mis is met flirten, maar wil wel dat de seks mooi en verfijnd is. Hij kan niet in de stemming komen als niet alles in orde is: de omgeving moet mooi zijn, intieme gesprekken dragen bij aan de sfeer en hij moet vooral niet gehaast worden. Dirty talk kan je bij de Weegschaal beter achterwege laten, hier knapt hij namelijk op af. Is alles in de omgeving goed? Streel, masseer en knijp hem dan in zijn billen. Naast zijn onderrug is dit zijn meest erogene zone.

Schorpioen

Schorpioenen houden van hartstochtelijke, ongeremde seksuele contacten. Hoewel ze zeer emotioneel zijn, willen ze wel overal controle over houden. Hij zoekt niet zomaar een partner maar een zielsverwant, die niet schrikt van de duistere kanten van zijn karakter. Zijn meest erogene zone is zijn geslachtsorgaan. Als hij eenmaal verliefd wordt, is er geen loyalere en meer toegewijde minnaar te vinden.

Boogschutter

Het voorspel met een Boogschutter kan ontzettend passievol zijn en uren duren. Maar het verlangen naar seks kan gemakkelijk op de achtergrond raken wanneer iets anders zijn aandacht vraagt. Hij gaat makkelijk van de ene relatie naar de ander, dit hoort bij het nonchalante karakter van de Boogschutter. Als je hem gek van opwinding wil maken, moet je de binnenkant van zijn dijen strelen en hem verleiden in de buitenlucht. Hij houdt niet van een vaste routine en geen enkel erotisch avontuur met hem zal hetzelfde zijn.

Steenbok

Steenbokken kunnen hun lust, als ze dit willen, onderdrukken. Hoewel hij soms losse seksuele contacten heeft, is hij eigenlijk op zoek naar 'de ware'. Hij wordt langzaam verliefd, de wederzijdse aantrekkingskracht neemt toe, het vertrouwen groeit en uiteindelijk is hij helemaal in love. Zijn meest erogene zone zijn de knieën, maar sla bij het strelen ook zijn onderarmen, handen en maag niet over. Een Steenbok houdt niet van vluggertjes.

Waterman

Een Waterman bekijkt alles het liefste van een afstand en heeft vaak kortstondige relaties. Wanneer hij zijn prinses op het witte paard eindelijk gevonden heeft, is dat ook vaak een opluchting voor hem. Hij zal niet snel ontrouw zijn als hij een relatie aan is gegaan. Streel hem zacht over zijn kuiten en enkels om hem op te winden. De aanraking moet wel teder zijn. Ook lichte massages met een lekkere olie die het hele lichaam betreffen kunnen de Waterman prikkelen.

Vissen

Hij denkt elke keer dat hij 'de Ware' heeft ontmoet, maar toch blijkt hij vaak alleen op zijn wellust af te zijn gegaan. Hij zal zijn seksuele behoeften erg moeilijk uiten en van zijn partner verwachten dat zij gewoon aanvoelt wat hij wil. Hij is buitengewoon romantisch en vindt het geweldig als jij lieve woordjes in zijn oor fluistert. Met het vasthouden, masseren of strelen van zijn voeten maak je hem blij, met
likken of sabbelen maak je hem gek!


Bron : internet
Ayasha
Ayasha jul 2 '09
Maagd klopt in mijn geval toch helemaal niet :')
gast
gast jul 2 '09
Volgens mij gaat het hier ook alleen om de mannen, En dan kan ik ook zeggen dat het maar deels klopt wat die maagd aangaat wink
gast
gast jul 2 '09
Mijn ascedant klopt wel trouwens smile
admin
admin jul 2 '09
Mijn sterrenbeeld klopt niet, mijn ascedant wel aardig en als ik die van mijn maatje moet geloven, mag ik bij zijn sterrenbeeld wel vragen of ie eerst zijn voeten wil wassen laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 2 '09
Origineel bericht van: Muin
Hij zei “kijk, ik ben getrouwd omdat ik een vrouw en kinderen wil. Ik heb ook mijn seksuele behoeftes en een moeder van mijn kinderen nodig. Ik kan ze zelf niet baren begrijp je. Dus ik verwacht niet veel van mijn partner. Maar misschien omdat ik een man ben. Vrouwen willen teveel en zeuren ook vaak. Als ik een paar uurtjes te laat thuis kom dan krijg ik de hele avond een gezeik over me heen. En dan begrijpt zij niet waarom ik geen zin meer heb in seks.”. eek

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit nogal een vreemde situatie en niet getuige van enig respect voor een ander, maar puur een egoisme waaruit een relatie aangegaan is. Hij doet het puur voor zijn eigen bevrediging.

Wat ik vooral verwacht van mijn partner in een relatie, is dat zij gewoon zichzelf is. En dat zij mij ook toestaat om mijzelf te zijn. Meer heb ik gewoon niet nodig.
gast
gast jul 2 '09
Zou je het ook kunnen zien als een fase waar iemands ontwikkeling is zit, Nims? Niet iedereen zit op het zelfde niveau, maar dat weet jij maar al te goed toch wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '09
Tuurlijk heeft dat te maken met een ander, maar daarom mag ik er toch wel iets van vinden, of niet dan? Ik hoop echt dat er dan mensen zoals ons, deze mensen het inzicht geven, dat ze verdienen smile.
Muin
Muin jul 3 '09
Ik vond het ook raar toen ik dat hoorde maar ik begin al te wennen aan de gedachte dat andere mensen anders denken en anders zijn dan ik. Ook al stroken hun gedachten niet met mijn gedachten, heb ik geleerd om niet meer te denken dat ik gelijk heb. Ik begin een beetje moe te worden van “ik weet het beter” gedachte. Mensen communiceren vanuit bepaalde laag en er zijn heel wat lagen in een mens. Soms gaat de communicatie door verschillende lagen heen en soms blijft de communicatie bij één of twee lagen. Maar ik weet het zeker dat onze kern allemaal hetzelfde is. Ik moet ineens aan deze uitspraak denken:

Quote:

"Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit".


Mijn broer vertelde me gisterenavond dat zijn vriendin graag financiële zekerheid wil, stel dat hij plotseling doodgaat. Toen ik dat hoorde dacht ik “wat belet haar om te gaan werken?” en ik voelde de boosheid opborrelen..maar een paar seconden later vroeg ik aan mijn broer “wat voor gevoel krijg je daarbij en wat doet het met je?”. Dit heb ik van Maryssa geleerd. Zij schreef :

Quote:
Het is zijn leven en zijn les. Als hij ongelukkig is is het de kracht om hem de juiste vragen te stellen zonder je vragen te kleuren of hem een bepaalde richting op te duwen; zodat hij gaat nadenken over zijn relatie. En zelf een bepaalde richting kiest.


En dat gaf mij toch wel veel rust in mijn hoofd en in mijn lijf. Ik word niet meer moe van allerlei (negatieve) gedachten. En hij kan daardoor een dialoog met zichzelf aangaan. En zo staat hij ook wat dichterbij zichzelf. Het gesprek ging goed en ik ben blij dat ik haar niet de grond ingeboren heb. Weer een schuldgevoel minder.

Er zijn genoeg liefdevolle mannen en vrouwen (in wezen zijn wij allemaal liefdevol) maar er zijn ook mensen die anderen benadelen en pijn doen (uiteraard niet met opzet). Wij hebben allemaal onze eigen bagage en het is aan ons of wij voldoende draagkracht hebben om die bagage van andere ook mee te nemen.

NiMS, je schreef :

Quote:
Wat ik vooral verwacht van mijn partner in een relatie, is dat zij gewoon zichzelf is. En dat zij mij ook toestaat om mijzelf te zijn. Meer heb ik gewoon niet nodig.


Dat is heel lief als beide partijen zichzelf kunnen zijn in de relatie. Maar hoe vaak hebben wij tijdens een relatie niet ontdekt dat de ander ineens heel anders is geworden?

Ik ken een stel. Hij kan zich niet binden en wil alleen wonen terwijl zij een vaste relatie wil (huisje, boompje en beestje). Hij is gelukkig met haar omdat zij besloten heeft om in de relatie te blijven. Voor hem is dat net genoeg. Maar voor haar, haar wens zal nooit in vervulling gaan omdat hij niet gaat veranderen (gaf hij zelf aan). Tevens heeft hij haar nooit aan zijn familie en vrienden voorgesteld als “ zijn vriendin “. En haar familie wil hij ook niet ontmoeten. Ze zien elkaar slechts 1 dag per week. En daar moet zij genoegen nemen want hij kan haar niet meer bieden. Zover gaat zijn liefde en niet verder want hij moet eerst aan zichzelf denken en aan zijn eigen behoeften en geluk. Als ik hun situatie bekijk vanuit mijn eigen waarden en normen dan zeg ik “hij houdt niet van haar en zij is te afhankelijk van hem”. Maar in de realiteit is dat ik als buitenstaander helemaal niets van hen afweet. Zij voelt zich onzeker en hij gaat de hort op met andere vrouwen en zij mag het allemaal niet weten met wie. Zo’n relatie is er ook. En wie ben ik om te bepalen wat goed en niet goed voor een ander is.

Mensen trekken op hun levenspad een relatie aan die “goed” voor hen is. Ook al vind ik het niet goed. Ik heb er gewoon niets mee te maken. blush
Muin
Muin jul 3 '09

"Het is verkeerd te denken
dat liefde ontstaat uit lang met elkaar omgaan
en volhardende hofmakerij.
Liefde is de vrucht van geestverwantschap
en als deze niet in een oogwenk wordt gewekt
zal zij in geen jaren of zelfs generaties ontstaan.
Zo verandert de uiterlijke verschijningsvorm
van de dingen
in overeenstemming met onze gevoelens
en zo zien we daarin toverkracht en schoonheid
terwijl deze zich in werkelijkheid
in onszelf bevinden."

Kahlil Gibran
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 3 '09
Origineel bericht van: Muin

NiMS, je schreef :

Quote:
Wat ik vooral verwacht van mijn partner in een relatie, is dat zij gewoon zichzelf is. En dat zij mij ook toestaat om mijzelf te zijn. Meer heb ik gewoon niet nodig.


Dat is heel lief als beide partijen zichzelf kunnen zijn in de relatie. Maar hoe vaak hebben wij tijdens een relatie niet ontdekt dat de ander ineens heel anders is geworden?

Ik ken een stel. Hij kan zich niet binden en wil alleen wonen terwijl zij een vaste relatie wil (huisje, boompje en beestje). .... Zij voelt zich onzeker en hij gaat de hort op met andere vrouwen en zij mag het allemaal niet weten met wie. Zo’n relatie is er ook. En wie ben ik om te bepalen wat goed en niet goed voor een ander is.

Als ik dit ook zo leest lijkt het me toch wel overduidelijk dat de man in dit verhaal, zijn vriendin niet zichzelf laat zijn. Haar behoeften zijn anders dan die van hem. Hoeft geen probleem te zijn, maar als zij huisje, boompje beestje nodig heeft om zichzelf te kunnen zijn, dan is daar hier toch geen sprake van.
admin
admin jul 3 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Je mag een ander zeker adviseren maar..en dat is een belangrijke; wel op verzoek.

Precies. Actief inmengen, op eigen initiatief, heeft geen zin. Laat ieder zijn/haar lessen leren. De ander moet door die ervaring wijzer worden. De kosmos laat dan bewust die situatie bestaan totdat de les is geleerd. Op verzoek kan je helpen inzicht te verkrijgen. Zo een verzoek komt dan meestal al vanuit het feit dat het besef is ontstaan dat er iets loos is. Dat is het eerste stapje. Daar kan je de ander van dienst zijn.
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Origineel bericht van: Muin

Mensen trekken op hun levenspad een relatie aan die “goed” voor hen is.


Dat geloof ik absoluut en dat is waarom ik ook "weet" dat op het moment ik mijn lief zag hij het was die voor mij "bestemd" is. En dat is wederzijds. Kan volledig mijzelf zijn, alles zeggen enzovoort. En dat voelt ontzettend goed, al zit hij ver weg!

Liefs
Muin
Muin jul 3 '09
Quote:
Als ik dit ook zo leest lijkt het me toch wel overduidelijk dat de man in dit verhaal, zijn vriendin niet zichzelf laat zijn. Haar behoeften zijn anders dan die van hem. Hoeft geen probleem te zijn, maar als zij huisje, boompje beestje nodig heeft om zichzelf te kunnen zijn, dan is daar hier toch geen sprake van.


Zo zie ik het ook NiMS en toch heeft zij zelf voor die situatie/relatie gekozen.


Quote:
De kosmos laat dan bewust die situatie bestaan totdat de les is geleerd.


Ik ben het helemaal met je eens Hans ! En sommige lessen gaan gepaard met pijn, verdriet, teleurstelling en zelfontkenning.

Quote:
Zo een verzoek komt dan meestal al vanuit het feit dat het besef is ontstaan dat er iets loos is. Dat is het eerste stapje. Daar kan je de ander van dienst zijn.


Vaak vertellen mensen hun verhaal zonder een vraag te stellen. En dan voel ik me genoodzaakt om daar wat van te zeggen. Misschien is het inderdaad een goed idee om eerst alleen maar te luisteren. Maak je ook mee dat mensen jou over hun problemen vertellen zonder dat je een kans krijgt om wat zinnig terug te zeggen en dan zeggen ze tegen jou dat ze een heel goed gesprek met je hebben gehad? Ik dacht dan bij mezelf “welk gesprek?”. LOL

Quote:
Dat geloof ik absoluut en dat is waarom ik ook "weet" dat op het moment ik mijn lief zag hij het was die voor mij "bestemd" is.


Wow ! DAT wil ik ook heel graag ervaren.

Mijn eerste vriend had iets van Lancelot. Zijn ouders waren druïden. Hij had een heel mooi ketting om zijn nek hangen. Iets van een oud geloof. Maar tja..ik was geen Gwenwyfar. Mijn tweede vriend (mijn laatste relatie) is van oorsprong half Maori (later geadopteerd door de Nederlandse ouders in Nieuw Zeeland, zijn pleegouders zijn een hele lange tijd geleden naar Nederland teruggekomen). Hij heeft een grote Maori tattoo op zijn rug en op beide bovenarmen. Ik vond het toen fascinerend.

Ik ben benieuwd naar mijn volgende relatie. Ik val meestal op een rare type. Misschien omdat ik zelf ook raar ben. tongue
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Origineel bericht van: Muin


Quote:
De kosmos laat dan bewust die situatie bestaan totdat de les is geleerd.


Quote:
Ik ben het helemaal met je eens Hans ! En sommige lessen gaan gepaard met pijn, verdriet, teleurstelling en zelfontkenning.

Dat de situatie blijft bestaan tot je de les geleerd hebt geloof ik zeker. En ja pijn verdriet teleurstelling horen daarbij. Heb dan nu kennelijk mijn les geleerd....

Quote:
Dat geloof ik absoluut en dat is waarom ik ook "weet" dat op het moment ik mijn lief zag hij het was die voor mij "bestemd" is.


Wow ! DAT wil ik ook heel graag ervaren.

Mijn eerste vriend had iets van Lancelot. Zijn ouders waren druïden. Hij had een heel mooi ketting om zijn nek hangen. Iets van een oud geloof. Maar tja..ik was geen Gwenwyfar. Mijn tweede vriend (mijn laatste relatie) is van oorsprong half Maori (later geadopteerd door de Nederlandse ouders in Nieuw Zeeland, zijn pleegouders zijn een hele lange tijd geleden naar Nederland teruggekomen). Hij heeft een grote Maori tattoo op zijn rug en op beide bovenarmen. Ik vond het toen fascinerend.

Ik ben benieuwd naar mijn volgende relatie. Ik val meestal op een rare type. Misschien omdat ik zelf ook raar ben. tongue


geloof toch echt niet dat jij raar bent hoor!
Mijn eerste vriendje was een Surinamer/Chinees. Nog steeds contact mee overigens. We waren jong nog.
Mijn eerste echtgenoot een Nederlander en de tweede ook. Beiden met hetzelfde probleem confused.

Toen ik mijn lief tegen het lijf liep wisten we het beiden.
Het is een prachtige ervaring. Hij is donker en amerikaan. Heeft ook een heel mooie ketting om. Een volledig ander type dan mijn vriendje en echtgenoten smile.
Een foto van ons staat in het fotoalbum tongue

De Maori tatoo's zijn wel erg mooi!
gast
gast jul 3 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Muin

NiMS, je schreef :

Quote:
Wat ik vooral verwacht van mijn partner in een relatie, is dat zij gewoon zichzelf is. En dat zij mij ook toestaat om mijzelf te zijn. Meer heb ik gewoon niet nodig.


Dat is heel lief als beide partijen zichzelf kunnen zijn in de relatie. Maar hoe vaak hebben wij tijdens een relatie niet ontdekt dat de ander ineens heel anders is geworden?

Ik ken een stel. Hij kan zich niet binden en wil alleen wonen terwijl zij een vaste relatie wil (huisje, boompje en beestje). .... Zij voelt zich onzeker en hij gaat de hort op met andere vrouwen en zij mag het allemaal niet weten met wie. Zo’n relatie is er ook. En wie ben ik om te bepalen wat goed en niet goed voor een ander is.

Als ik dit ook zo leest lijkt het me toch wel overduidelijk dat de man in dit verhaal, zijn vriendin niet zichzelf laat zijn. Haar behoeften zijn anders dan die van hem. Hoeft geen probleem te zijn, maar als zij huisje, boompje beestje nodig heeft om zichzelf te kunnen zijn, dan is daar hier toch geen sprake van.


Die vrouw is tochniet vast geketend aan hem. Ze kan toch ook gewoon de relatie uit maken en hopen iemand tegen te komen die wel huisje, boompje, beestje wil met haar.
Als deze man haar wens vervuld dan verraad hij zichzelf weer want hij wil iet zo'n leven.....
Waarom doen mensen toch altijd zo moeilijk met relaties?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki