Ik sta genoeg open voor aanpassingen NiMS.. maar die indruk krijg ik helaas niet hier. Jou bericht van de ziel is al maanden, al dan niet jaren hetzelfde. Hij wordt niet aangepast... sta jij dan wel zo open zoals je zelf beweerd?
Ik weet niet waarom je in herhaling valt, maar zoals ik al zei hij veranderd niet omdat hij gewoon goed is en klopt. Als niemand hem onderuit kan halen na al die jaren dat hij hier staat, waarom zou er dan iets niet mee kloppen?
Neem de universele wetten zoals LOA. Die klopt ook gewoon en blijft ook jaren lang overeind. Ga je die dan ook onderuit halen omdat het al jaren onveranderd is? Nee natuurlijk niet.
Je redenatie dat mijn definitie al die tijd onveranderd is, zegt helemaal niets over mijn openheid maar over hoe goed deze definitie nu eigenlijk is.
En nee, ik wil geen ruzie gaan zoeken nu. Ik zou graag zien dat jij ook zonder goede argumenten van een ander. Zonder onderbouwing van een ander. En zonder een definitie van iets wat niet eens goed te defineren valt omdat dit zo vreselijk complex is dat niemand ooit het volledige kan geven.
Dat is nou precies wat ik heb gedaan en zie Merudi. En het is helemaal niet zo complex als je je er daadwerkelijk in zou verdiepen.
Dat jij zelf ook eens gaat nadenken over wat een ander zegt... dat zou gebruiken voor het verbeteren van je eigen definitie.
Dat zou ik ook kunnen als een ander ook daadwerkelijk iets zegt. Maar vooralsnog ben je alleen maar bezig met dingen te zeggen over mijzelf in plaats van mijn definities.
Ik snap best dat je mij persoonlijk eens wilt aanspreken en het nu geweldig vindt dat je dat in dit topic kan doen, en dat er weer anderen van kunnen genieten zonder zelf ook maar een letter aan deze discussie te gaan bijdragen en jou eigenlijk het vuile werk laten opknappen. En dat vind ik ook helemaal niet erg, maar zie de dingen wel zoals ze zijn.
Het gaat hier nu niet om mijn definities, maar puur om hoe je mij ziet en wat anderen van mij vinden. Dus waar wil je het over hebben? Mijn definities, of mij zelf? Ik vind het allebei prima.
Mensen kunnen me vragen gaan stellen. Maar kan ik die uitleggen? Neen. En waarom niet? Omdat niemand het begrijpt en ook zal begrijpen. Ik heb geen definitie. En die zou ook niemand nodig moeten hebben, laat staan kunnen maken.
Maar waarom verwacht je dan wel van mij dat ik met een definitie op de proppen kom, hem ga aanpassen terwijl je ervan overtuigd bent dat dit niet kan? Dat klopt toch niet helemaal of wel dan?
NiMS, als de ziel mij niks zou doen, zou ik hier ook niet steeds over beginnen. Maar ik weet wat ik kan. Dat hebben meerdere mensen mogen ervaren.
Dat staat hier ook niet ter discussie want ik weet dat jij dit kan en doet en dat het ook zo is. Maar wat ik ook weet is dat jij hier ziel noemt, noem ik ziel en geest samen.
En waarom mag ik dat niet zo noemen van jou?
Maar ik kan nog meer. En daaruit concludeer ik wat ik weet. Ik heb getest wat ze me zeiden. Zie het als mijn levenswerk. Mijn persoonlijke onderzoek. En voor mij heeft dat geen definitie nodig. Dat kan ik nu nog niet. Want mijn onderzoek is nog niet compleet, en zal dat ook nooit worden.
Waarmee je dus aangeeft dat je de dingen die je weet, nooit zeker kunt weten. Dus kun je er ook niet zo stellig in zijn als dat je nu bent, omdat je nooit compleet en volledig bent in jouw definities. Er zijn altijd onderdelen van jouw onderzoek die onzeker zijn.
Het feit dat jij hier zo fel op reageert verteld mij juist dat dat onderdeel nog niet volledig onderzocht is.