Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Origineel bericht van: gast

Maar het is niet het lichaam dat het onderscheid maakt, het is de mens.......

Wat bedoel je hiermee? We hadden het over ziel en geest en niet de mens. En het verenigen van de ziel en geest in elkaar.
Lena
Lena sep 11 '09
ziel en geest zijn onderdeel van de mens smile
Lena
Lena sep 11 '09
kort door de bocht
de ziel is alles wat ik ben, in en out.. uniek dus...

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/in..._een_ziel_.html

leuk omschreven...
gast
gast sep 11 '09
Het lichaam, de geest dus, en de hand, de ziel dus, zijn één. Niet in de aardse, menselijke term dus, één, maar in de absolute zin, het goddelijke/bron. Voor de geest is er dus geen onderscheid tussen het deel en het geheel want ze zijn beide één. De mens onderscheid de deeltjes en benoemd die.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Origineel bericht van: gast
Het lichaam, de geest dus, en de hand, de ziel dus, zijn één. Niet in de aardse, menselijke term dus, één, maar in de absolute zin, het goddelijke/bron. Voor de geest is er dus geen onderscheid tussen het deel en het geheel want ze zijn beide één. De mens onderscheid de deeltjes en benoemd die.

Maar als ze één zouden zijn, zou je dan niet je hand meenemen op het moment dat je overlijdt? Waarom laat je je lichaam dan achter?
gast
gast sep 11 '09
De hand blijft alleen achter als het nog niet bewust is dat het onderdeel is van het lichaam. En zal dus net zo lang re-incarneren tot het dat bewustzijn wel heeft. Maar dat hoeft dan niet persé een hand te zijn want het is energie en kan ook op een andere manier manifesteren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
En als het zich manifesteert op een andere manier, kan ik het dan vergelijken met het ijsblokje dat is gesmolten in het grote geheel. En er dus één mee is geworden?
admin
admin sep 11 '09
Tja, ik heb página's vol met vragen , wedervragen , vragen , wedervragen gelezen en ben eigenlijk van mening dat dit ook in één pagina had gekund.

NiMs, zit ik toch met een vraag voor jou. Waarom heb jij steeds een wedervraag op een vraag die je wordt gesteld????
Het is even offtopic, want ik zeg op je vraag van het topic of ieder mens een ziel heeft JA, maar ik ben wel nieuwsgierig naar je antwoord, en niet naar opnieuw een wedervraag....

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Het antwoord daarop is als volgt:
Om iemands vraag te kunnen beantwoorden, moet je eerst begrijpen wat die daadwerkelijk vraagt. De meeste mensen zijn erg slecht in het stellen van goede vragen, en om de vraag volledig te kunnen begrijpen, moet ik eerst wel wat vragen stellen om de vraag helder te krijgen.

Neem de simpele vraag die iemand stelt: "Ben ik te dik?" maar. Bij die vraag moet je heel goed weten wat de persoon die het vraagt nu eigenlijk bedoeld.
admin
admin sep 11 '09
Okee, het is me duidelijk.
Ben jij goed in het stellen van vragen? Geen wedervraag, maar meer een quote vanuit je antwoord ...

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Ik vraag het toch even. Wat bedoel je nu met je laatste zin? Geen wedervraag maar een quote. Verwacht je nu wel een antwoord of niet? smile.
gast
gast sep 11 '09
Origineel bericht van: NiMS
En als het zich manifesteert op een andere manier, kan ik het dan vergelijken met het ijsblokje dat is gesmolten in het grote geheel. En er dus één mee is geworden?


Het is niet altijd zo dat dat ijsblokje ook daadwerkeijk helemaal smelt want dat hangt ook van de temperatuur van het water af. Dicht bij de polen blijft ijs ijs, bij de evenaar (het midden dus) zal het wel snel één worden met het water. Het is trouwens niet zo dat water overal de zelfde temperatuur heeft. Er zijn warme en koude stromen en die stromen mengen zich ook niet. Dus het is wel allemaal water maar niet alles is de zelfde omstandigheid.
admin
admin sep 11 '09
Je mag een antwoord geven, want je leest niet goed wat ik schrijf. Ik schrijf dat ik geen wedervraag stel op jouw stukje, maar ik haalde even een stukje uit je tekst naar voren, waarop ik dacht, goh, en is Nims dan wel goed in vragen stellen. Want ik vind dat een beetje neerbuigend naar anderen toe dat je een topic weet te vullen met wedervragen. Waar dus uit zou blijken dat niemand een goede vraag stelt. En dat vind ik nogal heftig.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Is dat nou een ja, of een nee op mijn vraag? Want wordt het nu wel één, of blijft het ijs?
gast
gast sep 11 '09
IJs is slechts een andere manifestatie van water. Dus al is het ijs is het nog water.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Exact, netzoals jou hand, de ziel en geest gewoon energie zijn. Als is het een hand, het is gewoon energie. En daarom kan het makkelijk één worden met al dat is.
gast
gast sep 12 '09
Juist ja, sterker nog; het is al één. Wij als "mens" moet ons er alleen nog bewust van worden. En dat is weer heel iets anders wink
Lena
Lena sep 12 '09
als alles een is...
dan heeft de engelmens een ziel dus tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Lena
als alles een is...
dan heeft de engelmens een ziel dus tongue

Heeft hij een ziel? Of IS hij een ziel? Tenslotte IS alles één wink
Islandlady
Islandlady sep 13 '09
Maar je ziel is toch ook je gevoel? (heb ik op ander topic ook al gevraagd....gezegd)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki