Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Maar je ziel is toch ook je gevoel? (heb ik op ander topic ook al gevraagd....gezegd)

Volgens mijn definitie niet. Je gevoel zit in je geest.
Het volgende plaatje geeft weer wat in je geest zit:
admin
admin sep 13 '09
En nu toch even voor mij vragen,,, wát zie je als verschil tussen Geest en Ziel? Het kan zijn dat het al eerder is gevraagd, dan sorry voor mijn vraag hoor!!!

Liefs,
M
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Je ziel is je identiteit en bevat je voorkeuren, afkeuren, wensen en cappaciteiten. Je geest is meer hoe je reageert op de dingen in je omgeving en de beslissingen die je neemt. Het verschil is dus meer het verschil tussen Zijn en Doen. Je geest doet, je ziel Is.
Damio
Damio sep 13 '09
Dus een engelmens heeft volgens jou geen identiteit?
Islandlady
Islandlady sep 13 '09
Verwachtingen probeer ik vooral los te laten en ik kan je zeggen dat het een stuk rustiger is in mijn hoofd. Niet dat ik er niet meer aan denk maar zonder paniek of angst. Dus loslaten van angst heeft daar ook mee te maken in mijn geval.

Wat handelt hier dan? Mijn geest of mijn ziel? Mijn, gaan we weer, gevoel zegt mijn ziel smile

Nee Damio Nims zegt niet dat een Engelmens geen identiteit heeft. Een Engelmens handelt vanuit de ziel (voor mij gevoel)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Damio
Dus een engelmens heeft volgens jou geen identiteit?

Dat klopt. Geen eigen identiteit, maar eentje die volledig is gevormd door de bron.
Zie http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20engelmens.htm voor uitleg.

Dit is de normale opbouw van iemand met een identiteit:


En dit is de opbouw van iemand zonder eigen identiteit:
admin
admin sep 13 '09
Op zich kan me wel vinden in de stelling dat de engelmens geen ziel heeft... Sinds ik dit accepteer lijkt het alsof veel meer dingen op zijn plaats vallen en voel ik mij gelukkiger, omdat ik dan een beter, ongestoord contact heb met "de bron".
Er is dan geen noodzaak meer om te leren, te groeien, spiritueel te ontwikkelen.. want dan ben je er al. Je ziel heeft dan het eindpunt bereikt, en gaat op in het al, terwijl je toch op een bepaalde manier heel dicht bij jezelf blijft.

wat het dan is in me wat zo graag vooruit wil, wil leren, zich wil ontwikkelen (omdat ik soms denk dat ik er nog lang niet ben)
weet ik ook niet precies te categoriseren.. kan het niet zijn dat beide processen langs elkaar heen "werken".

wat mij eerste erg stoorde was het idee dat ik dacht dat je zonder ziel, niemand zou zijn... je geen eigen wil zou hebben, geen eigen beslissingen zou kunnen nemen en geen individu zou kunnen zijn (want dat is denk ik het belangrijkste in het leven, dat je een zo goed mogelijk volledig ontwikkeld individu wordt, die de rest van de wereld verder helpt) En deze dingen worden denk ik door de meeste mensen in relatie gebracht met het hebben van een ziel.

Tja ik ben er ook nog niet helemaal over uit.





admin
admin sep 13 '09
@NiMs : Geen eigen identiteit, maar eentje die volledig is gevormd door de bron.


Hier ben ik het totaal mee eens, omdat ik dat ook ervaar en weet.
Ik ben eigenlijk zo hol als een buis en zo opnemend als een spons.. opgevuld met de Bron. (niet met de mens zijn gedachten)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Artemis

wat het dan is in me wat zo graag vooruit wil, wil leren, zich wil ontwikkelen (omdat ik soms denk dat ik er nog lang niet ben)

Het is de bron die dat doet om de mensheid vooruit te helpen. Jij bent bezig om iedereen te laten transformeren dat we verbonden zijn:

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/gabriel/12_zielen%20koppelen.htm

Wanneer er voldoende zielen gekoppeld zijn kan zelfs de afstemmingsfrequentie van God worden bereikt. Je kunt dit de komst van God op aarde noemen.

En laat dat nou precies zijn wat God (de bron) wil bereiken.
admin
admin sep 13 '09
zou dit betekenen dat de verlangens van een ziel betrekking hebben op je eigen leven, je eigen omstandigheden,
en de verlangens van de bron betrekking heeft op enkel anderen helpen ?
admin
admin sep 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
@NiMs : Geen eigen identiteit, maar eentje die volledig is gevormd door de bron.


Hier ben ik het totaal mee eens, omdat ik dat ook ervaar en weet.
Ik ben eigenlijk zo hol als een buis en zo opnemend als een spons.. opgevuld met de Bron. (niet met de mens zijn gedachten)





Maar er wordt gezegd dat ik een Engelmens ben. Ook iemand die dus vanuit de Bron werkt. Maar ik heb het idee de Bron niet altijd te kunnen bereiken, als ik die al ooit bereikt heb blush, en is het dan niet zo dat ik op weg ben Engelmens te worden, maar nog wel een eigen Ziel heb? Of ben ik wel Engelmens en door mijn groei kom ik steeds dichterbij wat er bedoeld wordt te zijn?

Liefs,
M
admin
admin sep 13 '09
Ik ben ziel, lieve Mar, jij ook.
je hebt je door de gebeurtenissen van het leven laten 'ver-leiden'
ver in de zin van verder van de bron weg late leiden, door de mis-leiding die de situatie's meegaven.
Anderzijds, ben je overduidelijk een Engelmens. Kijk maar naar wat je allemaal wil doen voor mensen.
het enige wat je mag doen, is het kontakt met de Bron terug, en je eigen wil vrij te laten, en de Bron te volgen.
iets zegt me dat dàt juist een moeilijk thema is voor je.
Richie Richard
Richie Richard sep 13 '09
Ik blijf het altijd zeggen: Ja ieder mens heeft een ziel. Mijn gedachte kan je daar in niet veranderen.
Maryssa
Maryssa sep 13 '09
Quote:
Ik blijf het altijd zeggen: Ja ieder mens heeft een ziel. Mijn gedachte kan je daar in niet veranderen.

Maar dat hoeft ook niet. Iedereen heeft zijn eigen gedachten / mening over een bepaald onderwerp. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn maar het kan heel verrijkend zijn om te lezen hoe de ander daar over denkt en hoe hij/ zij tot die mening is gekomen.
admin
admin sep 13 '09
Origineel bericht van: Denzil
Ik blijf het altijd zeggen: Ja ieder mens heeft een ziel. Mijn gedachte kan je daar in niet veranderen.


Respekteer dan diegene die vinden en zelfs overtuigt zijn dat ze geen ziel hebben...in hun gedachte, net zoals jij dat graag hebt dat ze bij jou doen.
Op deze wijze is het voor iedereen makkelijk.
kunnen we daarin het hoofdstuk afsluiten met.. er zijn mensen die vinden dat ze een ziel hebben, en er zijn mensen die vinden dat ze geen ziel zijn.
Ik denk dat dit fair is tegenover elke mens als we dit doen!!
admin
admin sep 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik ben ziel, lieve Mar, jij ook.
je hebt je door de gebeurtenissen van het leven laten 'ver-leiden'
ver in de zin van verder van de bron weg late leiden, door de mis-leiding die de situatie's meegaven.
Anderzijds, ben je overduidelijk een Engelmens. Kijk maar naar wat je allemaal wil doen voor mensen.
het enige wat je mag doen, is het kontakt met de Bron terug, en je eigen wil vrij te laten, en de Bron te volgen.
iets zegt me dat dàt juist een moeilijk thema is voor je.



Ja, dat klopt lieve Belle, dát is juist zo onbereikbaar lijkend voor me. Ik ben onzeker denk ik ?? blush

Liefs,
M
admin
admin sep 13 '09
Ja, ik Ben Ziel!!! En ik leer elke dag en elke nacht!!! Je mag me aan de hand nemen, lieve Belle!!!

Liefs,
M
Lena
Lena sep 13 '09
een engelmens is zonder ziel hoor!
admin
admin sep 13 '09
Ik Ben Ziel ... Mijn Ziel die in contact staat met de Bron.
Lena
Lena sep 13 '09
zonder ziel geen doen...
heeft de mens een ziel volgens jou?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki