Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Soulmate
De hogere blijft normaal gesproken achter als men naar de aarde gaat, behalve bij engelen.

Wat bedoel je hiermee? Wat gebeurt er bij engelen volgens jou?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Soulmate
ik kan ook zielen waarnemen.....zowel de lagere als de hogere ziel.

Moet jij daarvoor ook bij iemand in de buurt zijn, of kan je dit ook bij foto's?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Soulmate
Je identiteit behoudt je ook in andere dimensies. Dat zijn je wensen en je daden bijvoorbeeld. Aarde is leven en leven is ook manifesteren. Jij hangt toch niet de hele dag ergens te wezen? jij hebt toch ook een mening, wensen etc. Ik respecteer ieders mening. Jij moet er mee vooruit....ik denk het mijne. Ik zeg een wezen heeft 2 zielen: een hogere en een lagere en de engel heeft deze verenigd meegenomen naar de aarde. Dat maakt ze engelen. ze hoeven geen lessen meer uit te werken en hebben er voor gekozen mensen te dienen. Ik ben zelf terug gekomen. Als jij denkt dat je gestuurd bent is dit ook een discussiepunt.
groetjes, Anja


Dit stond nog als krabbel op mijn hyves, maar vind het relevant voor het onderwerp
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Nee hoor, een identiteit is niet meer nodig als je deeluitmaakt van de bron en alles ziet vanuit het groter geheel. Ik heb geen wensen meer voor mezelf. Mijn mening heb ik gevoed direct uit de bron, netzoals de wensen die gemanifesteerd worden rechtstreeks uit de bron.
Emuca
Emuca mrt 18 '09
Maar hoe zit het dan met dingen die je leuk vind? Heb je die dan niet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '09
Klopt, wat ik merk is dat vooral lichamelijke behoeften worden vervuld en dat die wel hun emotionele werk doen (zoals adrenaline aanmaken etc), maar dat zielen-wensen er niet meer zijn.

Ik vind daar zelf overigens niets van want ik doe het niet voor mijzelf.

Wat ik wel merk is dat ik steeds weer opnieuw de energie heb om mensen te blijven transformeren en te helpen alles in het grotere geheel te plaatsen. Alles wat ik tot nu toe heb gedaan, draagt daar steeds weer wat aan bij.

Zo ook mijn kritische vragen naar jou toe wink. Ik vind het niet leuk (voor de ander) om me soms zo hard op te stellen, maar ik zelf heb er geen gevoel bij. Ik weet alleen dat het noodzakelijk is zo af en toe.
Natalie1986
Natalie1986 apr 13 '09
Het verklaard misschien wel waarom engelmensen zo koel zijn uit zelfbescherming misschien.
Ze willen altijd iedereen helpen en daarna gaan ze er weer vandoor.
Misschien zit er wel een logica in !!
gast
gast apr 13 '09
Wat is het deel van de mens die na de dood door gaat? Is dat de ziel? Of is dat de geest. Ik heb nog nooit gehoord over een zielenwereld wel van een geestenwereld.
Ik ben dan dus ook genijgd een conclusie te trekken hieruit die inhoud dat de ziel niet hetgeen is dat reïncarneerd maar dat het de geest is die dit doet. Want als de ziel gezien wordt als de drager van de identiteit van de persoon; we krijgen een andere identiteit na de reïncarnatie.
Identiteit wordt ook opgebouwd in de loop van je leven en je krijgt het één en ander aan identiteit van je ouders mee.
Ik ben genijgd te concluderen dat de ziel onze zelf geschapen wereld is. Het is niet hetgeen leven brengt maar ons wel dit leven doet ervaren en interpreteren.
Dit is een conclusie die ik nu trek maar geen zins de volledige waarheid zal zijn. Wel kan ik hieruit concluderen dat het dus wel mogelijk is om zonder ziel te leven. Want als de ziel weg is staat er niets meer tussen geest en lichaam en kunnen deze twee een éénheid vormen.
En uit deze éénheid ontspringt al het leven in waarheid.
Emuca
Emuca apr 13 '09
Wel. Mijn beschermengel praat altijd over entiteiten en zielen, niet over geesten. Zielenwereld klinkt niet echt, toch? Mensen hebben eerder een beeld bij een geest.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '09
Origineel bericht van: gast
Wat is het deel van de mens die na de dood door gaat? Is dat de ziel? Of is dat de geest. Ik heb nog nooit gehoord over een zielenwereld wel van een geestenwereld.

Ik heb wel vaker gehoord van een zielenwereld dus ik zou niet weten waarom die niet zou bestaan. Na de dood gaan de ziel en de geest door, alleen de geest zal meestal vanzelf opgaan in het witte licht. De ziel is al meteen in het witte licht omdat hij dat nooit heeft verlaten.
Origineel bericht van: gast

Ik ben dan dus ook genijgd een conclusie te trekken hieruit die inhoud dat de ziel niet hetgeen is dat reïncarneerd maar dat het de geest is die dit doet.

In principe klopt dit ook, omdat tijdens een incarnatie, de ziel niet incarneert. Ook nu je leeft blijft de ziel in de zielenwereld en stuurt de geest aan, om de identiteit uit te dragen.
Origineel bericht van: gast

Want als de ziel gezien wordt als de drager van de identiteit van de persoon; we krijgen een andere identiteit na de reïncarnatie.

Inderdaad. Dat is de reden waarom de ziel blijft waar die blijft. Wel is het zo dat de ziel wel op de juiste manier de geest moet aanspreken om zo de identiteit te bepalen.
Origineel bericht van: gast

Identiteit wordt ook opgebouwd in de loop van je leven en je krijgt het één en ander aan identiteit van je ouders mee.

Als je bedoelt dat de ziel het steeds beter lukt om de geest aan te sturen, en dat op die manier de identiteit, duidelijker wordt, dan klopt dit. Als je denkt dat de identiteit zelf veranderd, dan klopt dit niet. De identiteit is al zoals die is. Het is alleen niet altijd even makkelijk om deze identiteit goed te uiten.
Origineel bericht van: gast

Ik ben genijgd te concluderen dat de ziel onze zelf geschapen wereld is. Het is niet hetgeen leven brengt maar ons wel dit leven doet ervaren en interpreteren.

Die conclusiesprong kan ik niet volgen. Hoe zit het met de ziel van de wereld? Waarom zou jij in staat zijn om de identiteit van onze wereld te wijzigen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wel. Mijn beschermengel praat altijd over entiteiten en zielen, niet over geesten. Zielenwereld klinkt niet echt, toch? Mensen hebben eerder een beeld bij een geest.

Zowiezo hebben veel mensen moeite met het begrip ziel en geest. Ze halen het vaak door elkaar en weten vaak ook niet eens dat er verschil in zit.

Toch zitten er wel degelijk goede waarheden in de voor iedereen bekende uitdrukkingen:
"Ik ben op mijn ziel getrapt"
"Je ziet geesten"
"Zieltjes winnen"
"Voor de geest halen"
gast
gast apr 13 '09
Origineel bericht van: gast

Ik ben genijgd te concluderen dat de ziel onze zelf geschapen wereld is. Het is niet hetgeen leven brengt maar ons wel dit leven doet ervaren en interpreteren.


Origineel bericht van: Nims
Die conclusiesprong kan ik niet volgen. Hoe zit het met de ziel van de wereld? Waarom zou jij in staat zijn om de identiteit van onze wereld te wijzigen.


De ziel is de sluier die de geest bedekt. Ik zeg niet dat je de wereld kunt veranderen, je kunt wel verlost worden van je ziel en daardoor weer aansluiting vinden op de geest.
De ziel is in feite de illusie die nu ontdekt wordt in de komende jaren. De ziel van de wereld is dus ook een illusie oftewel Maya.
En wat wordt er nu aan alle kanten verteld wat betreft 2012;
Het einde van de Maya kalender. Oftewel het einde van de tijd van deze illusie die wij wereld noemen.
We raken dus de ziel kwijt en worden weer verenigd met de geest/bron.
gast
gast apr 13 '09
Is het je ook wel eens opgevallen dat in dit soort gezegden daar waar de ziel in voorkomt "negatief" zijn, en daar waar de geest in voorkomt "positief" zijn.

Iemand die geestig is wordt meestal als positief ervaren. Iemand die zielig is, of met zijn ziel onder zijn arm loopt is niet bepaald positief.

Maar dan is het wel weer zo dat iemand of iets dat de geest geeft niet als positief ervaren wordt. maar dan is het maar net hoe je het bekijkt wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 14 '09
Volgens mij zie je spoken wink
gast
gast apr 14 '09
laugh


Of waren het toch geesten wink
Muin
Muin apr 14 '09
Ik ben niet mijn lichaam maar ik bevind me in het lichaam. Ik ben niet mijn gedachten en toch ben ik in staat om te denken. Ik ben niet mijn emotie en toch ben ik in staat om te voelen.
Wat ben ik dan? Er zijn termen zoals de Ziel, het Zelf e.d. Heeft het dan niet te maken met het feit dat wij geneigd zijn om aan alles een naam te geven? Misschien heeft DAT wat wij zijn geen naam. Misschien gaat DAT wat wij zijn boven het denken en daardoor niet te beschrijven valt. Heeft ieder mens een ziel? Tja.. hoe kunnen wij een ziel beschrijven als de ziel groter is dan ons denkvermogen?
Richie Richard
Richie Richard apr 14 '09
Muin, daarom is de discussie over het leven na de dood ook een groot onderwerp voor ons allemaal. Wat er dan precies gaande is, wat er zal gebeuren. Misschien gaat het wel voorbij ons denkvermogen. Maar je kan er niet dommer van worden, niet waar?

Zelf geloof ik er sterk in, dat iedere persoon en engel/gids of wat dan ook, zijn eigen ziel heeft. Het iets wat hen aanstuurt. Voor mij is het alleen mogelijk, om met iemand in contact te komen, als deze een ziel heeft. Ik zal niet weten hoe ik met iemand in contact moet komen die zielloos is. Nu kan ik niet zeggen dat ik aura's zie, maar ik voel ze wel. En ze bevatten allemaal ook de energie van een ziel.
liesanne
liesanne apr 14 '09
Hans Stolp beschrijft de evolutie van de mens als volgt:
Die evolutie begon toen de mens geleidelijk begon af te dalen vanuit de geestelijke wereld naar de aarde. (hoe die afdaling zich voltrok wordt op de een of andere manier in bijna alle heilige boeken verteld).
Allereerst werd een fysiek lichaam opgebouwd en vervolgens een etherisch lichaam, een geestelijk lichaam dat het fysieke lichaam doortrekt en omhult. Het bestaat uit prana of levenskracht ook wel de (levens)adem Gods genoemd.
Daarna werd een astraal lichaam toegevoegd. Dit is ook een geestelijk lichaam dat bestaat uit emoties, driften en instincten en vormt de dragende kracht, het fundament voor onze persoonlijkheid of ons ‘lagere ik’. Dit wordt ook wel de ziel genoemd.
Daarna werd een geestelijke kracht in de mens gelegd die het ‘ik’ genoemd wordt. De mens kon een steeds sterker (zelf)bewustzijn gaan ontwikkelen. Deze instroming van de geest maakte het mogelijk dat de mens eerst een lager ik, ofwel een ego kon ontwikkelen, en later in staat zou zijn het hoger zelf of het hogere ik te ontwikkelen in zichzelf, ook wel de geest genoemd.

Het hoger zelf wordt ook wel de innerlijke Christus of de Boeddha-natuur genoemd, hierdoor kan de mens zich verbinden met het goddelijke.

(uit: aan synagoge, kerk en moskee voorbij)
gast
gast apr 14 '09
De ziel is dus ontstaan vanuit het geestelijk lichaam, en het ego vanuit de ziel en die kan weer doorgroeien naar de geest.

Muin; ik ben er van overtuigd dat datgene wat wij benoemen als zijnde geest/ziel ed wij daar maar een klein deeltje van kennen en dat benoemen om houvast te hebben in de chaos waar wij als individu geen overzicht over hebben anders.

Levend vanuit de ziel zijn we overgeleverd aan onze driften instincten en emoties.

Denzil hoe weet je of dit de ziel is of de geest?
admin
admin apr 14 '09
Heeft iedere mens een ziel.
Ja, want anders ben je zielig. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki