Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

Helma
Helma apr 15 '09
Het lijkt alsof de discussie of er leven na de dood is, een oorzaak heeft: waarom willen mensen zo graag weten wat er na de dood is? Omdat ze ontevreden zijn, of zoekende? Is dit leven dan niet ruim voldoende? Doe je ding op aarde, zou ik zeggen, en waar je straks terecht komt, zie je dan wel weer. Maak je niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen heeft genoeg aan zijn eigen (kwaad).
gast
gast apr 15 '09
Mijn idee, Helma laugh
Leef vandaag, willen weten wat er na de dood komt is volgens mij angst om dood te gaan. En wie angst heeft, leeft niet. Heb vertrouwen in het leven, de dood komt vanzelf.
Richie Richard
Richie Richard apr 15 '09
maar het gaat niet over dood, maar over zielen wink
Helma
Helma apr 15 '09
Ja, oke Denzil, we 'dwalen' af...
Beschermengel
Beschermengel apr 17 '09
Quote:
willen weten wat er na de dood komt is volgens mij angst om dood te gaan


Er zijn ook mensen ( zielen ) die graag willen weten waar hun dierbaren nu werkelijk zijn.....en heeft niets met angst te maken.. wink
Richie Richard
Richie Richard apr 17 '09
Er is niets te vrezen, behalve de angst zelf wink
Er zijn ergere dingen winkZoals marteling tongue
easydoor
easydoor mei 7 '09
EN TOCH HEB IK GEEN ZIEL!
Emuca
Emuca mei 7 '09
Waarom ben je van mening dat je geen ziel hebt, als ik vragen mag?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 7 '09
Origineel bericht van: EasyDoor
EN TOCH HEB IK GEEN ZIEL!

Zou je het gebruik van onnodige hoofdletters willen laten?

Ook wil ik je graag op de huisregels wijzen, voor het geval je die nog niet gelezen had:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16135/De_huisregels_van_het_merudi_f.html#Post16135
Niet alles wat je intiept komt zo over als dat je het misschien bedoelt. Zo is het bijvoorbeeld ongepast om met enkel HOOFDLETTERS te tiepen, of zonder interpunctie (komma's en punten). Ook is het storend als er onleesbare kleurtjes of grote verstorende plaatjes worden gebruikt. Lees je reactie voor plaatsing dus nog een keer door voordat je hem verstuurd. Zo weet je zeker dat er ook echt staat wat je bedoelt.
Cialara
Cialara mei 7 '09
Ik ben ook en nog steeds van mening dat ieder mens een ziel heeft. Het enige wat ik denk is dat bij sommige mensen die ziel minder invloed heeft, minder belangrijk is om zich hier te manifesteren. Zo zou het kunnen zijn dat bijvoorbeeld de engelmens een minder sterke- of overheersende ziel heeft omdat er minder geleerd hoeft te worden en er ook meer relativering is, met andere woorden hij of zij heeft zoveel interesses en kennis omdat alles er al is en er niet duidelijke wensen en afkeuren nodig zijn. Maar je hebt nog steeds wel een ziel, want anders zou je volgens mij een soort van kasplantje zijn.
HeGLiTz
HeGLiTz mei 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Omdat je ziel je connectie is met die bron, moet je hem behouden. Je kan niet bellen zonder telefoon. En elk leven is anders, nooit hetzelfde... Dus blijf je leren, zij het doordat we nu in een andere tijd leven dan vroeger. Alles groeit.

Ik heb beschermengelen meegemaakt die niet zo 'heilig' waren als men dacht. Stel, je geloofd in lucifer. Dat was een engel. Engelen hebben dus blijkbaar ook een wil en de mogelijkheid om fout te doen... Als ze geen ziel zouden hebben, en alles op overeenstemming met de bron zou doen, zou dat niet kunnen.


eindelijk ik begon haast te geloven dat ik de enigen was die weet dat engelen misschien nog wel meer hebben moeten leren dan de mens dus ook het slechte want als je alleen het goede leert kun je nooit begrijpen wat het betekent. en lucifer onze morgenster is net zo min slecht als dat michaél of gabriel slecht is al heeft hij er voor gezorgd dat engelen begonnen te rebelleren tegen het systeem omdat het in hun ogen niet eerlijk was dat de mens deze taak kreeg en niet hun met al hun wijsheid. maar een ziel hebben ze altijd al gehad denk ik
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '09
Die hebben ze zeker gehad! Alleen op een gegeven moment is de ziel een belemmering om op te gaan in het collectief dus hebben ze er daarom voor gekozen om de ziel te laten gaan.
gast
gast mei 30 '09
Nims, het gaat dan wel om het collectief van alles, en niet dat afgescheiden deeltje van hoe je het zelf graag zou zien.
(A)ngel
(A)ngel aug 4 '09
ik geloof er ook in dat iedereen een ziel heeft
nogal Geesten,engelen en de mensen, dieren
Damio
Damio sep 10 '09
Pfoe, wat een informatie en meningen om door te lezen, maar ik heb het gered. Wat een interessante discussie!

Alleen de hele tijd blijft me toch een vraag bij gericht aan NiMS, excuses als ik hem over het hoofd heb gezien.

Je blijft bij het standpunt dat zodra de ziel 'perfect' is, hij niet meer nodig is en zo de 'stoorzender' tussen de geest en de bron verdwijnt. Dit klinkt voor mij niet logisch, waarom zou je een ziel 'perfect' maken als je hem daarna niet gebruikt? Ik bedoel, ik ga geen ark bouwen om hem vervolgens te verbranden.

Zoals ik het heb ervaren zijn de geest en ziel een geheel, de kracht achter het kloppen van elk hart, een oneindige energie.
admin
admin sep 10 '09
Ik zou niet zonder mijn ziel willen eigenlijk blushis dat vreemd?

Liefs,
M
Damio
Damio sep 10 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Ik zou niet zonder mijn ziel willen eigenlijk blushis dat vreemd?

Liefs,
M


Natuurlijk niet, je ziel is een deel van jou.
Emuca
Emuca sep 10 '09
Je ziel is jou. smileIk zou ook niet zonder kunnen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Origineel bericht van: Damio

Je blijft bij het standpunt dat zodra de ziel 'perfect' is, hij niet meer nodig is en zo de 'stoorzender' tussen de geest en de bron verdwijnt. Dit klinkt voor mij niet logisch, waarom zou je een ziel 'perfect' maken als je hem daarna niet gebruikt? Ik bedoel, ik ga geen ark bouwen om hem vervolgens te verbranden.

Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Hij verdwijnt omdat hij niet meer nodig is. Je kan prima een ark bouwen en hem vervolgens verbranden als blijkt dat er nooit een zondvloed komt. Het proces in het bouwen van de ark is belangrijk geweest voor jou om te groeien, maar het uiteindelijke resultaat is totaal niet belangrijk. Het dient geen doel meer verder.

Maar misschien moeten we wel even in de gaten houden dat er hier verschillende definities van de ziel worden gehanteerd dus een aantal mensen kunnen hier niet zonder ziel, omdat ze elementen van de geest en de ziel door elkaar heen hebben gebruikt.

Zie hier de discussies die gaan over de juiste definities:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/60890/Wat_is_de_ziel.html#Post60890

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/60892/Wat_is_de_geest.html#Post60892
admin
admin sep 11 '09
Als ik hier op aarde, als engelmens zonder ziel zou zijn,
dan zou die Ziel volgens mij nog bij de Bron kunnen zijn, en daarom helemaal niet verdwenen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki