Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

Lena
Lena apr 14 '09
ja iedereen mens heeft een ziel ook de engelmens wink
wat zijn er toch veel bezielde mensen!
admin
admin apr 14 '09
Ja, zonder bezieling geen passie.
En een engelmens heeft ook zijn/haar passies.

Niets is zo saai als een mens zonder een passie ergens voor.
gast
gast apr 14 '09
Origineel bericht van: Hans
Heeft iedere mens een ziel.
Ja, want anders ben je zielig. smile


Of ben je juist zielig omdat je een ziel hebt wink
Emuca
Emuca apr 14 '09
Daarom. En ieder heeft zijn karakter... :3
Emuca
Emuca apr 14 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Hans
Heeft iedere mens een ziel.
Ja, want anders ben je zielig. smile


Of ben je juist zielig omdat je een ziel hebt wink


Maar het hebben van een ziel is toch mooi?
gast
gast apr 14 '09
Origineel bericht van: Hans
Ja, zonder bezieling geen passie.
En een engelmens heeft ook zijn/haar passies.

Niets is zo saai als een mens zonder een passie ergens voor.


Waarom zou passie niet uit de geest kunnen komen?
Lena
Lena apr 14 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Hans
Heeft iedere mens een ziel.
Ja, want anders ben je zielig. smile


Of ben je juist zielig omdat je een ziel hebt wink


liever zielig dan leeg.....
Emuca
Emuca apr 14 '09
Inderdaad, mooi gezegd Lena!

Waarom zou je zo graag geen ziel willen hebben?
admin
admin apr 14 '09
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Hans
Ja, zonder bezieling geen passie.
En een engelmens heeft ook zijn/haar passies.

Niets is zo saai als een mens zonder een passie ergens voor.


Waarom zou passie niet uit de geest kunnen komen?


Een passie komt ook uit de geest.
De Duitsers zeggen ook: "begeistert"
admin
admin apr 14 '09
En als je iets stoms doet, dan is de vraag: "Wat heeft je bezield?" Dus dan weer de ziel.

Taal is vaak een goede wegwijzer.
Emuca
Emuca apr 14 '09
Ik heb er mijn ziel en zaligheid in gestopt.

Passie kan dus toch ook uit de ziel komen? :3
Lena
Lena apr 14 '09
zouden geest en ziel voor jullie een kunnen zijn?
gast
gast apr 14 '09
De ziel is denk ik net zoveel geest als de de schaduw van jouw lichaam. Ze kunnen niet zonder elkaar bestaan en worden pas duidelijk als er licht op geschenen wordt.
Het is de ziel die de geest volgt en een afspiegeling is van die geest.
Lena
Lena apr 14 '09
lichaam ziel en geest smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Inderdaad, mooi gezegd Lena!

Waarom zou je zo graag geen ziel willen hebben?

Waarom zou je er wel graag eentje willen hebben? Het enige dat het je geeft is een identiteit.

Wie hier vind zichzelf zo belangrijk dat je je niet wil insluiten in de bron?

Jullie hebben helemaal gelijk dat je niet jezelf kunt zijn, zonder een ziel. Leg mij nu eens uit, waarom het essentieel is, om jezelf te zijn?

Ik ben niemand, dus ben ik alles. Zodra ik iets ben, ben ik veel meer, niet.
Richie Richard
Richie Richard apr 15 '09
Eninge, niet, niet, zonder, niemand,niet..
Waarom zoveel negativiteit?

Enfin..
De ziel is onder andere, het gedeelte wat je emotie en gevoel vast legt. Zoals liefde.. Met jou woorden zeg je dus dat wij geen liefde kennen?
Waarom het essentieel is, om jezelf te zijn?
Dat maakt je uniek, dat onderscheidt je van elkaar. Geeft je de identiteit. Uniek is goed, laat zien dat je je zelf bent.
Emuca
Emuca apr 15 '09
Omdat een identiteit bepaald wat je zal doen. Welke beslissingen neemt. Welke eigenschappen jij hebt. Iedereen heeft een eigen persoonlijkheid, ook jij, dus waarom zou je dat ontkennen en dan geen ziel hebben? Waarom zou je je niet kunnen insluiten met die bron, terwijl je blijft wie je bent? Anders zouden er bijvoorbeeld niet eens verschillende engelen bestaan, maar die zijn er wel. Met elk hun eigen eigenschappen.
Muin
Muin apr 15 '09
Iemand vroeg mij waarom ik zoveel vragen stel aan het leven. Toen moest ik aan het bericht van Denzil denken :

Quote:
Muin, daarom is de discussie over het leven na de dood ook een groot onderwerp voor ons allemaal. Wat er dan precies gaande is, wat er zal gebeuren. Misschien gaat het wel voorbij ons denkvermogen. Maar je kan er niet dommer van worden, niet waar?


Het is waar, ik kan er niet dommer van worden grin

Dus we blijven discussiëren over de ziel, over het leven na de dood, over het leven zelf, over God, over Engelen en dimensies, over geesten en gidsen..

Ik zeg altijd dat ik bepaalde dingen niet kan beschrijven, nu doe ik een poging om dat te doen.
Ik zeg : ja, ik heb ook een ziel, mijn ziel is zo groot als een duim. Die verlaat mijn lichaam wanneer ik dood ben. Daarna gaat de ziel een reisje maken. Soms is er sprake van een zielsverhuizing en soms is er sprake van rust. Dan rust mijn ziel in de schoot van Goddelijke liefde. Daar vinden geen enkele activiteiten plaats. Bij een zielsverhuizing neemt mijn ziel alle opgedane ervaringen mee naar mijn volgende geboorte. En bij dat geboorte leer ik de taal, de cultuur, de pijn, de liefde en alles opnieuw. Hoe ik het leven ervaar heeft veel te maken met wat ik in mijn vorige levens heb ervaren. Misschien maak ik nu mee wat ik als een gevolg kan beschouwen van het leven dat duizend jaar geleden plaats heeft gevonden.

Genoeg voor nu. Ik ga met de kinderen naar de zee. Mijn oudste vroeg aan mij waarom Engelen vleugels hebben en wij niet. Ik vertelde hem dat vleugels slechts symbolen zijn. Engelen hebben geen vleugels. Vleugels symboliseren de snelheid dat ze heel snel ergens kunnen zijn (net als ze door de lucht kunnen vliegen). Vleugels symboliseren ook de vrijheid om te gaan en te zijn waar ze maar willen. Toen vroeg hij aan mij “Anna hoe weet je dat allemaal? Heb je met die Engelen gesproken?“
En mijn dochtertje keek met haar helder blauwe ogen naar mij.. Juist omdat ze niets heeft gezegd, voelde ik me behoorlijk niet op mijn gemak. Die kijk alleen al.. Ik dacht bij mezelf “wat sta ik nou te kletsen uit mijn nek”. confused
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Waarom zou je je niet kunnen insluiten met die bron, terwijl je blijft wie je bent?

Omdat je je dan niet insluit maar erin bent.

In plaats van in het water te zwemmen, moet je het water zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '09
Origineel bericht van: Muin
Mijn oudste vroeg aan mij waarom Engelen vleugels hebben en wij niet.

Het antwoord was makkelijker, want wij hebben wel degelijk vleugels! Iedereen heeft een vleugelchakra. Laat je dochter er maar eens wat mee doen, en wees verbaasd wink.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki