Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

gast
gast mrt 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Maar ja, wat is perfect? Dat is ook weer zo'n waarde oordeel die door iedereen weer anders genomen wordt.

Je moet perfect niet verwarren met volmaakt. Uit jij hier nu je eigen waardeoordeel wink


Ja dat is zo. Perfect is niet volmaakt. Sterker nog iets dat volmaakt is is perfect en imperfect tegelijk.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Zie je de '? Sarcasme mensen. Ik geloof niet in volmaaktheid. Ik gebruikte dat woord tussen ' omdat jij ze het stempel volmaakte wezens hebt gegeven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ik weet niet of je het dan goed gelezen hebt, maar in mijn eerste bericht heb ik nergens het woord volmaakt gebruikt. Ik vind engelen ook niet volmaakt, dat heb jij ervan gemaakt.

Mijn bericht gaat over het niet kunnen hebben van een ziel, en jij hebt daar allemaal zaken bijgehaald die achteraf niet zo relevant zijn.

Je hebt me namelijk nog steeds niet uitgelegd waarom een ziel noodzakelijk is voor een mens om te overleven. Dus als je dat nog even wilt doen, begrijp ik tenminste waarom ik niet zonder ziel kan overleven (hoewel ik dat al 30 jaar doe wink).
gast
gast mrt 17 '09
Maar wat versta jij zelf onder volmaakt, Angel?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Jij zegt dat engelen 'volmaakt' zijn omdat ze geen ziel hebben, en dat kan alleen als je in overeenstelling bent met de bron. Hoezo ben jij er zo heilig van overtuigt dat jij geen ziel hebt?

Ik geloof dat je ziel en geest een zijn, je ziel is wie je bent en in feite alles wat je hebt. Je lichaam is je verpakking.

Ik geloof niet in volmaakt. Ik heb geen beeld in wat volmaakt zal zijn, omdat allerlei andere dingen mensen gelukkig maakt.
gast
gast mrt 17 '09
Als je er niet in geloofd geloof je er dus wel in dat het bestaat want anders zou je er ook niet niet in hoeven te geloven.
Maar misschien is de associatie die je erbij hebt iets wat jouw niet aanstaat. Het kan het zijn dat die associatie niet helemaal klopt met wat het in werkelijkheid betekend.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Laten we het zo zeggen: ik zou me geen beeld kunnen vormen naar iets wat 'volmaakt' is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Jij zegt dat engelen 'volmaakt' zijn omdat ze geen ziel hebben, en dat kan alleen als je in overeenstelling bent met de bron.


Nee helaas moet ik je teleurstellen, zo heb ik dat niet gezegd. Wat ik heb geschreven is dit:

Doordat de mens zonder ziel niet meer word gehinderd door zijn eigen identiteit, handelt deze volledig in overeenstemming met de bron.

Origineel bericht van: Angel of Death

Hoezo ben jij er zo heilig van overtuigt dat jij geen ziel hebt?

Omdat ik er geen heb. Waaruit zou blijken dat ik er wel eentje zou hebben?
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik geloof dat je ziel en geest een zijn, je ziel is wie je bent en in feite alles wat je hebt. Je lichaam is je verpakking.

En dat klopt dus niet, want je ziel en geest zijn 2 verschillende dingen. Als je doodgaat, gaan je geest en ziel uit elkaar. Je ziel is het enige dat je over de verschillende levens meenement. Totdat je klaar bent.
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik geloof niet in volmaakt. Ik heb geen beeld in wat volmaakt zal zijn, omdat allerlei andere dingen mensen gelukkig maakt.

Waarom heb je het nu over gelukkig? Volmaakt en gelukkig zijn ook niet gelijk aan elkaar. Ook gelukkig is een waardeoordeel.
gast
gast mrt 17 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Laten we het zo zeggen: ik zou me geen beeld kunnen vormen naar iets wat 'volmaakt' is.


De natuur is volmaakt!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ik ben volmaakt. Jij bent volmaakt. Wij zijn volmaakt.

Is het niet prachtig?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Omdat geluk mensen snel een volmaakt wereldbeeld, daarom.

Ik geloof dat iedereen een ziel heeft, zelfs engelen. En dat komt uit mijn ervaring. Dat beeld zal niet veranderen, tot ik zelf heb kunnen waarnemen dat er een persoon rondloopt zonder ziel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Kijk maar naar mij en dan zal je het zien.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Helaas kan ik niet door een beeldscherm kruipen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ok laat ik het dan anders vragen. Hoe kan jij waarnemen of iemand wel of geen ziel heeft? Misschien begrijp ik dan wat meer hoe jij tegen deze wereld aankijkt.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Daar heb ik zo mijn trucjes voor. Ik ben in staat zielen te voelen als ik mensen op een bepaalde manier aanraak.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ok dus dan is aanraking wss de enige manier smile. Wat voel je dan / of niet?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Ik voel heel veel energie via mijn handen. Als ik mijn handen op een bepaalde manier houdt... tja.. hoe leg je het uit.. Het is echt een gevoel. Een gevoel alsof je er iets uit trekt zegmaar. Ik... voel het... de energie van de ziel. Ik weet dat dit een vage omschrijving is. Maar het is bijna niet uit te leggen.
Soulmate
Soulmate mrt 17 '09
Hoi Allemaal,

Ik ben er ook van overtuigd dat ieder wezen een ziel heeft, zowel een hogere als een lagere. De hogere blijft normaal gesproken achter als men naar de aarde gaat, behalve bij engelen. Deze zielen zijn wel te koppelen vanuit een aards leven. Dus een engel worden is mogelijk....het is weer androgyne worden: het mannelijke deel met het vrouwelijke verenigen.....
Soulmate
Soulmate mrt 17 '09
ik kan ook zielen waarnemen.....zowel de lagere als de hogere ziel.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Met die techniek die ik eerder noemde kan ik trouwens ook mogelijk binnengedrongen slechte entiteiten verwijderen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki