Wat is het deel van de mens die na de dood door gaat? Is dat de ziel? Of is dat de geest. Ik heb nog nooit gehoord over een zielenwereld wel van een geestenwereld.
Ik heb wel vaker gehoord van een zielenwereld dus ik zou niet weten waarom die niet zou bestaan. Na de dood gaan de ziel en de geest door, alleen de geest zal meestal vanzelf opgaan in het witte licht. De ziel is al meteen in het witte licht omdat hij dat nooit heeft verlaten.
Ik ben dan dus ook genijgd een conclusie te trekken hieruit die inhoud dat de ziel niet hetgeen is dat reïncarneerd maar dat het de geest is die dit doet.
In principe klopt dit ook, omdat tijdens een incarnatie, de ziel niet incarneert. Ook nu je leeft blijft de ziel in de zielenwereld en stuurt de geest aan, om de identiteit uit te dragen.
Want als de ziel gezien wordt als de drager van de identiteit van de persoon; we krijgen een andere identiteit na de reïncarnatie.
Inderdaad. Dat is de reden waarom de ziel blijft waar die blijft. Wel is het zo dat de ziel wel op de juiste manier de geest moet aanspreken om zo de identiteit te bepalen.
Identiteit wordt ook opgebouwd in de loop van je leven en je krijgt het één en ander aan identiteit van je ouders mee.
Als je bedoelt dat de ziel het steeds beter lukt om de geest aan te sturen, en dat op die manier de identiteit, duidelijker wordt, dan klopt dit. Als je denkt dat de identiteit zelf veranderd, dan klopt dit niet. De identiteit is al zoals die is. Het is alleen niet altijd even makkelijk om deze identiteit goed te uiten.
Ik ben genijgd te concluderen dat de ziel onze zelf geschapen wereld is. Het is niet hetgeen leven brengt maar ons wel dit leven doet ervaren en interpreteren.
Die conclusiesprong kan ik niet volgen. Hoe zit het met de ziel van de wereld? Waarom zou jij in staat zijn om de identiteit van onze wereld te wijzigen?