Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

gast
gast apr 6 '10
Is dat niet de geest die je nu bedoeld Belle? De ziel is een individueel stukje van iedere mens, dat ontwikkeld is/wordt door het leven van die mens.
Anke
Anke apr 6 '10
Quote:
Is de eigen identiteit (lees de ziel), niet een doodlopend spoor geworden?


Voor mij is een identiteit toch wel wat anders dan een ziel en in dat opzicht is het voor mij zeker geen doodlopend spoor.

Maar goed, ik heb de rest allemaal niet gelezen en heb daar op dit moment ook geen behoefte aan, dus eigenlijk is het maar een losse opmerking.
*wandelt weer het topic uit*
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 6 '10
Origineel bericht van: Anke
Quote:
Is de eigen identiteit (lees de ziel), niet een doodlopend spoor geworden?


Voor mij is een identiteit toch wel wat anders dan een ziel en in dat opzicht is het voor mij zeker geen doodlopend spoor.

Maar goed, ik heb de rest allemaal niet gelezen en heb daar op dit moment ook geen behoefte aan, dus eigenlijk is het maar een losse opmerking.
*wandelt weer het topic uit*

Misschien is het leuk om even te kijken wat er dan precies bedoeld wordt met Ziel en bedoelt wordt met geest. Hierover zijn ook interessante topics die voor jou misschien wel de moeite waard zijn om te lezen?

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/60890/Wat_is_de_ziel.html#Post60890

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/60892/Wat_is_de_geest.html#Post60892
Anke
Anke apr 6 '10
Ik heb die topics wel eens proberen te lezen, maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar. Te mentaal voor mij, het komt niet in mijn gevoelslaag binnen.
Petra
Petra apr 7 '10
De kracht van beleving, de kracht van oneindigheid, de kracht van individualiteit binnen het geheel dat we samen zijn. Vanwaar al die verwarring? Of denk ik dat maar?
aquarel
aquarel okt 19 '10
als je teveel twijfel en niet op tijd naar jouw gevoel luisterd dan geraak je natuurlijk vroeg of laat in de problemen

ook ikzelf wacht nog altijd op een vrouw die ik mss tegenkom in de supermarkt :-)
badeendje
badeendje nov 3 '10
ja ieder mens heeft een ziel
admin
admin feb 12 '11
Ik kan mezelf ook onder de engelmensen scharen. Ik heb wel degelijk een ziel maar geen ego.
Ik kom er nu langzamerhand achter wat ik hier doe en waarom ik hier ben en dat is weer de taak van gids op me nemen voor de mensen die hier "nog" zijn waar ik al gids voor ben geweest in hun vorige levens voordat ik engel werd.
Een ego heb ik niet. Ik kan niks doen uit eigen belang of zelfverijking terwijl ik weet dat wel alles in mijn macht ligt om alles te bereiken wat ik maar wil.
Ik kan alles wat een ander kan maar kan er niks mee hier op aarde want ik word daar niks wijzer van om het uit te voeren omdat het dan om eigen belang gaat of eigen verijking in welke vorm dan ook.
Op het moment dat ik er anderen mee kan helpen die tot mijn doelgroep behoren gaat alles vanzelf en doe ik alles wat ik in mijn macht heb zonder erbij na te denken om die ander te helpen.
Ik plaats hier een link die een channeling van Kryon bevat misschien is het dan duidelijk dat iedereen hier zijn psoren heeft op aarde en dat die hier altijd blijven ook al ben je een engel, want op het moment dat je incarneert sta je weer met je voeten op moeder aarde en die zal je herkennen als 1 van haar kinderen die hier ooit geleefd hebt en kan je toegang krijgen tot alle kennis die hier vergaart hebt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.youtube.com/watch?v=wIf0EF50v9k

dit is het 1e deel en er zijn er 3 die je vanzelf wel weet te vinden

Licht en liefde

Marcus
Mimosa
Mimosa feb 14 '11
Lieve WhiteNight,

Dank je voor de link. Blijkbaar moest ik dit nu horen.
Tatora
Tatora jul 27 '11
ik geloof wel dat ik een zielebewustzijn heb..
soms vraag ik me af of de ziel in deze context niet verward wordt met een ego;.
wat ik van mezelf voel;is dat ik zeer veel moeite heb om dingen voor mezelf alleen te kiezen;bijvoorbeeld,een carriere,een eigen huis,teveel luxe,het boeit me ook niet zo.
delen is belangrijk voor me,en het zien dat de mensen rond mij vooruitgaan in hun evolutie,dat ik ze iets mag aanreiken,en dat ze het echt ontvangen..
en dan maakt het mij niet uit of ze weten dat het via mij komt ,of niet..dat is niet belangrijk..
als het vonkje maar binnenkomt.
het gaat niet om "mij"..het gaat om het geheel.
Serenity
Serenity aug 5 '11
Origineel bericht van: Tatora
ik geloof wel dat ik een zielebewustzijn heb..
soms vraag ik me af of de ziel in deze context niet verward wordt met een ego;.
wat ik van mezelf voel;is dat ik zeer veel moeite heb om dingen voor mezelf alleen te kiezen;bijvoorbeeld,een carriere,een eigen huis,teveel luxe,het boeit me ook niet zo.
delen is belangrijk voor me,en het zien dat de mensen rond mij vooruitgaan in hun evolutie,dat ik ze iets mag aanreiken,en dat ze het echt ontvangen..
en dan maakt het mij niet uit of ze weten dat het via mij komt ,of niet..dat is niet belangrijk..
als het vonkje maar binnenkomt.
het gaat niet om "mij"..het gaat om het geheel.

Dit klopt, een heel mooi streven vind ik en ook mooi geschreven.. smile
mercedes
mercedes nov 30 '12
de vraag heeft ieder mens een ziel? mijn antwoord is Nee. ik noem ze dan ook de ik-loze, als je in hun ogen kijkt is er niemand thuis, met wie praat ik dan? zulke mensen de ik-loze zijn poorten, iedereen kan in hun huisvesten, ze kopieren het gedrag en hoe ze moeten reageren op acties, maar als je goed oplet, hebben geen empathie, geen gevoel, maar let op , als hun daarop aanspreekt dan vragen ze aan jouw hoe moet het dan wel?( zij vragen eigenlijk , hoe moet ik reageren om het echt over te laten komen, want een ik-loze heeft niet eens een indentiteit, die copieert hij of zij en dit onthouden ze voor de volgende aktie.) het wordt moeilijker dan om ze te vinden de ik-loze, ze channelen ook die drang hebben ze. ik heb zelf ook psygologie gedaan. zij vallen onder het noemer EPS. egoistische persoonlijkheids stoornis, met alle gevolgen van dien. maar er zijn een paar waarin niemand huisd. hun aura is zwart als de nacht. zijn voor de rest aardige mensen hoor, maar het is gespeeld. ik wil de ik-loze niet beoordelen want ze weten zelf niet dat ze geen ziel hebben. in tegenstelling tot engelen, zij mogen en willen dat wij om hulp vragen, maar ze mogen zich niet met alles bemoeien, en nee ze hebben geen ego, of gevoelens, zij mogen niet oordelen of beoordelen. ik zag het plaatje op het eerste pagina dit is tevens ook een bevestiging naar al wat ik schreef een ik-loze heeft geen wensen, voorkeuren afkeuren emoties gevoelens instincten. waar ze goed in zijn is weten wat jij denkt en jouw zwakheden en daar teren ze op, dat hebben ze binnen 1 minuut door. een ik-loze zal nooit contact zoeken met iemand die zelfstandig is of zelf nadenkt, hij/zij observeert jouw, ben je naief dan ben je de klos want dat zijn de enegie-zuigers.

laat ik een voorbeeld geven: de mafia hoe slecht hij of zij ook is, bid elke dag gaat naar de kerk en bid dat alles lukt in zijn of haar deals, elke gedachte oftewel spreuken wordt opgeslagen en wordt gehoord. er worden door de engelen geen oordeel overgemaakt, immers elk mens heeft recht op hulp van gene zijde, daarom kiezen de engelen niet wie niet of wel hulp nodig heeft, er zijn nml wetten waar ze zich aan moeten houden, als zij gevoelens krijgen dan gaan ze zelfstandig worden en zelf beoordelen en dat kan niet .

elke dag gebeuren er wonderen zoals wij dat noemen, ik geloof zelf niet in wonderen, want als je weet (niet geloven) hoe het werkt dan ben je niet eens verbaasd , je vind het normaal omdat je het begrijpt, onverklaarbare dingen dat het de werk is van engelen, ja ze kunnen mensen vormen aannemen, of wat er bij mij of en toe gebeurt als ik boodschappen aan het doen ben dat er een persoon naar je toekomt en die zegt wat tegen je, en loopt daarna verder alsof er niets gebeurt is , dingen die alleen jij weet, of de tv springt bij die ene zin heel hard en dan weer normaal, wat was dat? nee wat was de zin, de boodschap, en dan begrijp je het.

die is een half jaar geleden gebeurt, ik stond des avonds in de keuken klaar om naar bed te gaan, ik hoorde dat mijn man nog op de wc zat deed alles uit en liep naar de keuken om de broodtrommels klaar te maken. op één of andere manier was ik in de verontstelling dat ik tegen mijn man dat ik dacht dat hij naast me stond tegen hem te praten, totdat ik iets hoorde mompelen: tegen wie praat je! ik had zoiets van , wacht even en ik keek vooruit, als hij op de wc zit en de kinderen liggen in bed, in godsnaam wie staat er naast me? en voorzichtig draaide ik me hoofd om, het had geen voeten, ik kan het niet eens met kleuren omschrijven, glinsterend, en ik keek steeds verder omhoog, ja het had vleugels, het was heel groot, en het observeerde mij. bang was ik niet ik voelde de energie, en het loste op voor mijn ogen. ik had zoiets van oke, ik wordt bekeken. ik liep naar boven, deed gewoon de dingen die ik doe, maar nu had ik het gevoel van bekeken worden, normaal zie je orbs op foto , deze orb van een 1 meter diamer zweefde heel langzaam door me kamer heen, zo van zie je me. daarvoor had ik periodes dat ik om 3:33 wakker werd, en ik werd door iets aangeraakt en dat noemde meester. ik wist dat ik een engel in ware gedaante had gezien. ik vroeg aan mijn dochter of het klopte wat ik zag, want zij zag ze elke dag, soms waren ze zo groot als een hele grote flatgebouw, dan zei ze tegen mij : zie je ze niet, waarom zien mensen het niet! ik zei er zijn wel mensen die ze zien, maar er is een prijskaart en die is hoog, als je kan zien dan ga je alles zien, satan bestaat niet zoals het ons geleerd is, ja de andere wereld waar de overleden mensen heen gaan, de tussen werelden is zo klein, zo simpel en je kan alles zien, maar dat andere prijskaartje je ziet dus hoe mensen beinvloed worden door de astrale werelden is niet fijn, het is doodeng, nu zeg ik: oh je bent lelijk als de nacht, als je tegen horor films kan, dan is het appeltje eitje om te zien. ik schrijf erook bij er zijn dagen dat ik me afsluit omdat ik niet wil voelen en zien , het is vermoeiend en je bent afgeleid.

dit is mijn visie zoals de astrale wereld mij geleerd heeft, hoefde niet te channelen of dat soort dingen, en zo blijven ze me dingen leren. als julie het niet met me eens zijn heb ik daar ook begrip voor, ik zelf kan het soms niet uitleggen waar die kennis vandaan komt en dan ga ik ook zoeken naar bevestiging, klopt het wat ik zie, klopt het wat ik weet, maar ik begrijp waarom enegelen soms menselijke gedaantes aanemen, stel je voor wat ik gezien heb, de ene persoon kan het aan de andere niet, de andere spreekt van een wonder en zo heb je meerdere interpetaties, je kan er behoorlijk van schikken,
ik ben persoonlijk een eerste klas sceptisch als de neten, ben nog steeds sceptisch , met beide benen op de grond blijven, dit blijf ik doen.
vestaans
vestaans jan 30 '13
iedereen heeft een ziel
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki