Ja, daar ben ik me wel van bewust. Ik was laatst op een spirituele site, en als ik dan op de homepagina al drie schrijffouten tegenkom, dan maakt dat geen professionele indruk.
Het zit momenteel wel flink in mijn systeem, en ik denk er flink over na. Als ik over de financieën nadenk, word ik wel wat onrustig. Hoe groot moet de voorraad boeken zijn, gebruik ik eerst een ruimte in de tuin die ik al heb(al is dat wel aan de kleine kant), koop ik een nieuwe blokhut van 4 bij 5 meter, mag ik die wel plaatsen in de tuin, hoeveel moet ik lenen, enz. Veel zaken die me bezig houden. Want op het gebied van geld moet ik wel risico's durven nemen, en wat geld betreft is juist dát hetgene wat ik nooit wilde.
Ik heb het hier wel vaker gezegd, ik ben zelf verantwoordelijk hier voor wat erin en eruit gaat, en dat gaat me heel goed af. Ik weet precies wat er elke dag op mijn bankrekening gebeurt, en ik sta nooit rood. En dan bedenk ik me: hoe kom ik in hemelsnaam op het idee een risicovol plan te lanceren? Waar ben ik mee bezig, kan ik dat aan, durf ik te lenen bij de bank? Bah, wat onzeker. Ik sta even op een punt waarin ik me afvraag of het mij die spanning waard is. Ik wil naast het winkeltje mijn baan blijven houden, om zeker te zijn van een boterham voor de kids.
Mijn tuin is 30 meter diep: waar de officiele stoep ophoudt, 10 meter vanaf het woonhuis, is gehuurde grond. Iedereen in de straat kon de laatste 20 meter huren, voor 10 euro in de maand extra huur. Ik zou de blokhut op die gehuurde grond zetten, maar ik vraag me af of dat wel mag. Volgende week bel ik met de gemeente en de woningbouwvereniging, en ik verwacht dat ik aan het eind van de week helder heb of het wel of niet kan.
Ja, ik vind het leuk, nog steeds. Maar zoveel boeken als de winkel in Harderwijk heeft, daar kan ik eerst niet aan beginnen. Duizenden euro's kost me dat!
Eerst nog even weekend vieren!