Loading...
nl

Ondernemersplan

Helma
Helma mrt 15 '09
Dat is natuurlijk een heel goed idee!
Als ik een goede en snelle leverancier op de kop kan tikken, en mensen binnen vierentwintig uur kan voorzien van hun wensen, dan hoeft er minder op de plank te staan!

Zojuist een uitgebreide mail naar de gemeente en de woningbouwvereniging gestuurd. En nu maar afwachten.

Snelle rekensom: vijftig boeken, gemiddeld 20 euro per stuk, is al duizend euro!
Ik wil ook een plank met tweedehands boeken trouwens. Er ligt hier zat in Nunspeet in de kringloopwinkels wat daar op past.

Als ik 5000 euro zou lenen bij de bank, wat heb ik dan maandelijks aan aflossing? Enig idee? blush
Helma
Helma mrt 17 '09
laugh

De KvK heeft een training die ze mij kunnen aanbieden voor 150 euro. De gemeente Nunspeet heeft samen met KvK afgesproken dat ze startende ondernemers ondersteunen met microfinanciering.
30 maart heb ik een afspraak in Apeldoorn om te kijken of ik in aanmerking kom voor coaching door KvK, dat gesprek kost mij niks! Je persoonlijke coach gaat je dan een half jaar begeleiden en je mag dan gratis allerlei seminars bijwonen (wel voor die 150 euro)!!!

Ik ben zo blij! Moet wel het grootste deel van mijn ondernemersplan uitgewerkt hebben, maar de telefonist ziet wel potentie in mijn plan tot nu toe! Spannend!
De winkel laat ik voor nu even varen en richt me even op de webwinkel. Tof he!
admin
admin mrt 17 '09
Zeker! Hartstikke mooi!
Dat bedrag is te overzien en je krijgt er veel voor terug.

En een webwinkel kost het minste aan investeringen. Een echte fysieke winkel is een kostbare aangelegenheid, zelfs als je het low-key wilt houden. Wat dan weer in conflict is met een zekere kwaliteit, wat je weer wel wil uitstralen met de producten.

Succes met het uitwerken van je ondernemingsplan!
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Wow, dat klinkt zeker spannend! Ik hoop heel erg voor je dat het je gaat lukken, en dat het een succes wordt. smile
Maryssa
Maryssa mrt 17 '09
Dat klinkt heel goed! Ik denk dat het heel goed is om je te richten op de webwinkel vandaaruit kun je een winkel openen. Leuk hoor, ben benieuwd hoe je afspraak zal zijn!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Hans
Zeker! Hartstikke mooi!
Dat bedrag is te overzien en je krijgt er veel voor terug.

En een webwinkel kost het minste aan investeringen. Een echte fysieke winkel is een kostbare aangelegenheid, zelfs als je het low-key wilt houden. Wat dan weer in conflict is met een zekere kwaliteit, wat je weer wel wil uitstralen met de producten.

Succes met het uitwerken van je ondernemingsplan!

Klopt ik heb ook een eigen webwinkel opgezet en draaiende:
http://www.wensbeer.nl

Mocht je nog wat tips hierover willen hebben, dan hoor ik het wel. Weet namelijk precies wat erbij komt kijken smile.
Helma
Helma mrt 17 '09
Dank jullie wel allemaal! Af en toe moet ik het even uit mijn hoofd zetten, want mijn huishouden lijdt er een beetje onder, hihihii. Toch heb ik vandaag gewoon de drie wasjes weggewerkt, en maar vier t-shirts in de kast gedrukt die ooit gestreken moeten worden, lolll!

Ik merk inderdaad, dat het goed is stapje voor stapje te gaan. Op die manier blijft het te behappen.

Ik kreeg zojuist een overzicht toegemaild van de plaatselijke bibliotheek welke romans het meest gelezen werden in 2008: op één staan thrillers met 20024 exemplaren, en bijbelse romans zijn slechts 558 gelezen: op de tiende plaats komen pas romans uit protestants milieu. Ik ben blij dat christelijke boeken een niet zo'n prominente plaats innemen: fantasie, romantiek, historie en SF staan er ver boven. Het totale overzicht geeft mij een heel mooi inzicht in het leesgedrag van de gemiddelse Nunspeter. Hierbij moet wel een kanttekening geplaatst worden dat er natuurlijk een bepaald publiek naar de bieb gaat: wat men koopt in de dumpshop in de grote steden heb je hiermee natuurlijk niet inzichtelijk. Wel leuke info voor mij.
Helma
Helma mrt 19 '09
Mijn auto is stuk cry
Voor mij een teken dat ik rustig aan moet doen. De auto is letterlijk voor mij op de rem gaan staan. De ANWB zei me dat dit een heel dure grap gaat worden, dus ik moet alles even stil zetten.
Een voorwiel was vastgelopen, de remklauw rechtsvoor is verbrand en remcylinder zit vast. Zo'n € 700,00. De grapjas!
Maryssa
Maryssa mrt 19 '09
Dat is vervelend Phoenix. Maar je kunt niet anders dan je plannen uitstellen. Wat rot is dat toch dat auto reparaties altijd zo'n rib uit je lijf zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '09
He wat vervelend nou phoenix. De rem staat er inderdaad op. Misschien toch nog even je plannen wat beter overdenken? Wel balen van die dure rekening zeg. Is niet niets.
Helma
Helma mrt 20 '09
Dank jullie wel, erg lief van jullie allemaal.

Mijn broertje komt morgen een diagnose stellen, en kijken wat het kost als hij het fikst. Kom in ieder geval een stuk lager uit smile
Emuca
Emuca mrt 20 '09
Handig, zo'n handige broer. smile
Helma
Helma mrt 20 '09
Ja, en ik heb er vier! laughEentje kan goed schilderen/computers maken; een is bouwvakker en kan goed hout bewerken; een is handig met elektra en cv's en een is auto/motormonteur geweest.

Het is alleen soms lastig voor mijzelf om die hulp te vragen en doe liever alles zelf...
Beschermengel
Beschermengel mrt 20 '09

Gewoon doen! vragen aan je broer smile
we zijn op de werereld om elkaar te helpen nietwaar!
Natalie1986
Natalie1986 mrt 20 '09
Ik herken het Phoenix, hulp vragen is inderdaad lastig!!

Maar je kan het inderdaad maar beter vragen! Doen zij ook vast wel bij jou toch wink
admin
admin mrt 20 '09
De autopech is misschien een teken dat je je broers moet gaan inschakelen. Het is geen schande, lijkt me...
Helma
Helma mrt 20 '09
Wel frappant dat je dat zegt Hans. Mijn 'lievelingsbroertje' belde ik gister, hij is de automonteur, en ik verklapte hem mijn plannetje voor wat betreft een eventuele webwinkel: hij deelde mijn zorgen en zei: gewoon gaan doen! Niet moeilijk doen, niet alles en iedereen inschakelen, gewoon starten op het net!

Ik neem dat serieus in overweging: ik ben tweelingen, en ben een ster in onderzoeken, uitdokteren en langdradig ergens over nadenken: vaak komt het uiteindelijk niet tot handelen, omdat ik het toch wel eng vind: komt voornamelijk omdat ik eigenlijk geen financiële risico's durf te nemen waardoor ik dan weer alles kleiner maak, en ga klungelen op de vierkante meter, en er uiteindelijke niks gebeurt...
koenewoen
koenewoen mrt 20 '09
Iedereen die je hulp kan en wil geven, zou ik zeker aanvaarden.
Het moeilijkste is inderdaad de knoop doorhakken, en niet twijfelen.
Het is natuurlijk wel een grote investering, maar die is het zeker en vast waard!
Heb eens gekeken als je een lening van €5000 afsluit.
En terugbetaald op 3 jaar, dat kost dit jou €175,30 per maand.
Dat is wel aan het hoogste percentage, als je zelfstandig bent heb je normaal een kleiner percentage. En natuurlijk heb ik ook gekeken bij een belgische bank.

Ga ervoor meid!!!
Helma
Helma mrt 20 '09
Nou, dank je wel Koen, voor de moeite! Helemaal top! Dus dan heb je het in drie jaar afbetaald begrijp ik?

Ik deed al een test op internet: met mijn inkomen zou ik geen lening krijgen bij de Rabobank frown, maar op 30 maart heb ik een afspraak in Apeldoorn (of schreef ik dat hier al): gemeente Nunspeet en KvK heeft subsidieregelingen voor het afsluiten van microkredieten (dus kleine leningen). Na een uitvoerige test gaan ze bepalen of ik ondernemerscapaciteiten heb, en krijg een persoonlijke coach voor een half jaar, van het bedrijf StartSmart. Dit kost me slechts 150 euro.
Ik weet nog niet of ik dit ga doen, maar ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de uitslag. Het lijkt me een soort training, en ik ben wel toe aan iets nieuws...

Gebeurtenissen als zo'n auto kunnen me heel impulsief doen besluiten om alles maar te vergeten, maar als het 24 uur gezakt is, ziet het er alweer gelijk zonniger uit.

Wat me trouwens ook leuk lijkt, om in deze tijd van crisis tweedehands esoterische boeken aan te bieden: ze zijn er zat!
Maar niet iedereen zit te wachten op 'rommel' van een ander... toch hou ik zelf erg van het kringloopidee.
koenewoen
koenewoen mrt 20 '09
Tweedehandsboeken

Tja ik heb ook wel tweedehandsboeken, die ik koop bij de sleghte.
Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik liever nieuwe boeken koop. Maar ja, het valt natuurlijk altijd te proberen hé!
Wie nie waagt niet wint!

Ik zou zeker gebruik maken van die coach, die weet waar hij mee bezig is, en wat interresant is voor nieuwe zaken.
Je zal er enkel vlugger mee vooruit komen denk ik.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki