Loading...
nl

Ondernemersplan

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Origineel bericht van: Phoenix
Dank, Nims! En als ik vragen mag, op welke plaatsen heb jij reclame gemaakt? Op www.spiritueel.startpagina ook? Toen je begon was er nog geen hyves...

Zoals jullie wel merken ben ik behoorlijk blond in zoiets simpels als een plaatje downloaden. Het bouwen van de site zal me niet makkelijk afgaan: toch zet ik door, en kom er vast wel uit, al zal het iets langer duren!

De grootste reclame via www.goedzo.com maar ook vaak doorsturen naar mensen en via mond op mond. Ook mijn merudi visitekaartjes achterlaten helpt nogal eens smile. Eigenlijk komt het door alle beetjes. Je moet de bezoeker iets te bieden hebben, dan komen ze terug.

Het makkelijkste is om bezoekers te krijgen. Het moeilijkste is om ze te houden!
Helma
Helma mrt 29 '09
Oke, ik zal het onthouden! Ik mag dit topic wel uit gaan printen met al die goeie tips...
admin
admin mrt 29 '09
Enkele tips
http://www.bluefish.nl/tien_tips.html

In eerste instantie is reclame belangrijk om mensen te trekken.
Tip: maak een hyves aan en verspreid deze onder allen vrienden en vrienden van vrienden. Laat anderen ook, war toegestaan, op forums en blogs vermelding maken van de site.

Verder is een regelmatige update belangrijk, met nieuwe producten en/of speciale activiteiten en acties. Zo komen bezoekers graag terug.
Dat kan ook door een spreuk van de dag, een dagtekst, links naar nieuws op spiritueel gebied in de media, whatever.
admin
admin mrt 29 '09
Ik hoop dat we je hier niet helemaal gek maken met tips, adviezen, meningen....
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Flyers maken helpt. Vooral als je ze achterlaat op plaatsen waar mogelijk veel geïnteresseerde zich bevinden.

Zo hebben we op mijn forum over rollenspellen flyers uitgedeeld op het midwinter fair, tijdens onze meeting. We werden op een gegeven moment gewoon herkend. smile
Helma
Helma mrt 29 '09
Nee, jullie maken me niet gek, integendeel (dat ben ik al), nee zonder gekheid, ik ben er juist blij mee. Een 'buitenstaander' overziet het geheel vaak beter dan degeen die er midden in zit.

Flyers is een goed idee, Angel: mijn dochter is daar een ster in. Als ze over de schok heen is van mijn naam en logo, zal ik het haar vragen: gelegenheden zat om ze te geven.
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Vind ze vast leuk om te doen. smileJe kan ze zelfs thuis gewoon afdrukken. Gekleurd papier en zwart/wit printen maakt het vrij goedkoop en toch vrolijk. smile
gast
gast mrt 29 '09
Je zou op hyves ook een publieke site kunnen maken. Of een forum op je website.
Helma
Helma mrt 29 '09
Ja, dat is een goed idee Gast! Hyves zal niet zo moeilijk zijn denk ik...
koenewoen
koenewoen mrt 30 '09
Hey Phoenix had je logo gisteren nog niet gezien.
Ik vindt het een passend logo, het heeft iets spiritueels en dat is natuurlijk wel de bedoeling hé!

Knap gedaan! wink
Helma
Helma mrt 30 '09
Gewoon gekocht bij Vistaprint! Dank je, Koenewoen!

Ben net terug uit Apeldoorn: route uitgeprint, tóch een omleiding (ze timmeren al jaren aan de weg daar) en goed, ik rijd dus de omleiding, is er ook nog eens een ongeluk gebeurd! Ik was gelukkig net op tijd, want had wel extra tijd ingecalculeerd...

Enfin, gesprek van een uur. Ik weet nu eigenlijk nog niks! Vandaag krijg ik een code toegemaild, waarop ik kan inloggen en een uitgebreide ondernemerstest kan doen: over drie weken weer in gesprek, om te kijken waar mijn zwakke punten liggen. Of ik de training van een half jaar ga doen weet ik nog niet: het is eigenlijk een complete opleiding, met huiswerk en coaching en al. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Wel is er de mogelijkheid om alleen cursussen te doen voor de zwakke plekken, bijv. belastingzaken, marketing, enz. Dat kost dan maar 30 euri per cursus. Dat spreekt me meer aan!

Enfin, maar afwachten: ze schreef alleen maar info op (wat een onzin, als ze mijn ondernemingsplan had gekopieërd, had ze alles geweten wat ze me vroeg), en ik weet verder nog niks, behalve dan dat ze de naam zwak vond: ze gaf me een tip om óf de echte achternaam te kiezen, dus gewoon Schoonhoven, óf een naam die mensen associëren met het onderwerp. Alles staat dus weer op losse schroeven. Het moet even zakken allemaal. Lenen via microfinanciering mag zowiezo, daar heb ik StartSmart niet voor nodig!

Ik ga koffie drinken in het zonnetje. Met iets lekkers.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Koffiemetwatlekkers.nl smile
Helma
Helma mrt 30 '09
laughik kreeg nieuwe inspiratie in de wachtkamer, door de zg. Kamerkrant. Er stond iets van Software voor uw medewerkers, ik dacht toen gelijk softwarevoordeziel.nl ....

Leuk poppetje Nims!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
zal wel bezet zijn al, maar voordeziel.nl vind ik dan nog mooier smile.
Helma
Helma mrt 30 '09
Zijn allebei nog vrij.
gast
gast mrt 30 '09
En met .nu? Dus: voordeziel.nu
Helma
Helma mrt 30 '09
mmm... ik zit te denken...

ik weet het even niet meer, mensen. Ik zet de hele bende, met alle namen in de ijskast, want ik loop vol nu. (want die mevrouw zei ook nog dat 40% van je tijd in de administratie gaat zitten, en ik weet niet of ik daar nou om zit te juichen...)
Voordeziel.nu is best leuk hoor, daar niet van, maar momenteel kan ik even niet meer helder denken, ben nogal leeg. crazy

Bedankt allemaal, voor het meedenken! Heel erg lief van jullie allemaal!

Dikke knuffel van Helma.
gast
gast mrt 30 '09
Nog even een laatste druppeltje: leesvoervoordeziel.nu
Helma
Helma mrt 30 '09
Hihihi... die is wel leuk!

Ik ben het even beu, en kom er later wel weer op terug. Dank je hoor, voor het meedenken. smile
Helma
Helma apr 3 '09
Heb er even op zitten broeden, maar ik heb besloten om e.e.a. in etappes te gaan doen: ik ga eerst aan mijn voorraadje zelfgemaakte spullen te werken; vervolgens op mijn gemakje verdiepen in het bouwen van een website, en pas dan in zee met de KvK en de Belastingdienst.

Ik wilde te snel en te veel. Dat werkt niet bij mij.
Nu voel ik me er ook beter bij. Gelukkig maar dat ik hier op tijd achter kwam. Iedereen bedankt, maar vooral ook Nims, die achter de schermen assisteerde: sorry dat ik voor nu even je aanbod af moet slaan.

Groet, Helma.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki