Loading...
nl

Engel-mensen

New Moon
New Moon jun 30 '11
Hahahaha ik word zo melig van jullie! laugh

-----

Ik ga ook maar weer on topic wink
Serenity
Serenity jun 30 '11
Euhhh OJA! Engel-mensen!!!
Emuca
Emuca jul 2 '11
Ik denk eigenlijk niet dat engelmensen opnieuw naar aarde komen om hun ogen te laten zuiveren... juist omdat het leven op aarde helemaal niet zo zuiverend kan zijn. Maar zwaar en stoffig. Mensen incasseren immers ook, ookal doen onze begeleiders ook een heel hoop werk. Misschien zijn er wel verschillende redenen waarom een ziel terug zou keren naar aarde terwijl zij werk doet als engel. Misschien om toch bij te leren, toch die ogen zuiverder te krijgen, maar misschien is het toch om fysiek mensen een hart onder de riem te kunnen steken of hen aanwezig iets te kunnen leren.
Ligt een beetje aan het doel denk ik... smile
New Moon
New Moon jul 2 '11
Ik heb het gevoel dat er juist veel engelen "boven" staan te trappelen om in een lichaam te zitten en leven op (een) aarde te ervaren met dualiteiten en lichamelijke ervaringen.

Mijn gids (lid/engel van mijn zielenfamilie "boven") vraagt me af en toe: "hoe is dat nou nu, in een mensenlijf, hoe voelt dit? etc".
Hij kan mij supergoed advies geven van "bovenaf", maar van sommige praktische/lichamelijke zaken snapt hij echt geen snars. Hij vindt het leven spannend om naar te kijken vergeleken met de veilige/compassievolle dimensie waar hij vandaan komt (als een soort tv-kijken dus) tongue
We kunnen hier erg om lachen samen smile
(het voelt trouwens een beetje alsof mijn gids een soort meneer Wemel is uit Harry Potter die geinteresseerd is in dreuzelzaken, en Harry Potter de hemd van het lijf vraagt... laughIk voel me dan ook net een soort Harry Potter in dit opzicht wink. Dit soort grappen maken dan we de hele tijd met elkaar. :P)

Liefs,
New Moon wink
Groene_heks
Groene_heks jul 2 '11
Klinkt goed New Moon, ik vind meneer Wemel een lieverd smile
New Moon
New Moon jul 2 '11
Hehe, dankje Groene Heks, ik ook! Altijd 1 van mijn favoriete characters geweest in HP, hij ging me op een heel diep niveau aan het hart (ik weet dus inmiddels waarom ;)) smile
Groene_heks
Groene_heks jul 2 '11
Hi hi, mijn favoriet is toch wel Sneep.
Emuca
Emuca jul 2 '11
Sneep is epic. Ik schreef een paper over hem. Mijn docent kreeg een rolberoerte.

Undrill weet wel hoe het was om een mensenlichaam te hebben, maar daar heeft ie geen zin meer in want meneer heeft niks met de moderne techniek...meneer is een natuurmens...

Dus er zit denk ik echt verschil in of gidsen hier al hebben geleefd of niet. Kan me voorstellen dat je als gids een keertje denkt: wil ik ook eens proberen! Kan me dan ook wel voorstellen dat je denkt: ik wil mijn baan terugggg!
New Moon
New Moon jul 3 '11
Hihi!
Bijzonder om jullie zo te lezen.
Sneep is voor mij hét voorbeeld als het om onvoorwaardelijke liefde gaat...

En over ogen laten zuiveren gesproken,
ik heb vandaag de naam mogen horen van mn (vorige) hoofdgids die zijn naam niet belangrijk vond, maar me wel op de achtergrond helpt naast Salameh.
Zijn naam is Tiresias (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiresias)
(http://en.wikipedia.org/wiki/Tiresias)
Deze naam sprak ik ook wel eens uit als kind zijnde, zonder te weten waarom.
Zijn (eigenlijk is hij onzijdig) symbool/attribuut is de Caduceus, en... dit is ook het attribuut van Hermes en het symbool voor Kundalini energie! (was eerst ook mijn profielplaatje zonder te weten waarom, blijkbaar was ik ook een soort van blind in die tijd toen ik met hem werkte)

Salameh zegt er meteen achter aan dat deze info eigenlijk helemaal niet belangrijk is, en dat ik mag stoppen met graven op dit punt smile

Dit mocht ik wel nog doorgeven:

Take a little trip back with father Tiresias,
Listen to the old one speak of all he has lived through.
"I have crossed between the poles, for me there's no mystery.
Once a man, like the sea, I raged.
Once a woman, like the earth, I gave.
But there is in fact more earth than sea."

(naar Peter Gabriel "the Cinemashow")

Heb dus het gevoel alsof mijn andere begeleiders (naast Salameh), ook andere mensen begeleiden naast mij.
Alleen mijn hoofdgids (nu dus Salameh), is er 100 procent voor mij.
Hoe ervaren jullie dit, helpen jullie begeleiders ook anderen?

New Moon
Groene_heks
Groene_heks jul 4 '11
Ik weet niet hoe mijn gids heet, ik wete wel dat het mijn tweelingziel is.
Of hij anderen helpt? Geen idee smileik denk van wel.

Ik heb ook iets met slangen, ben ook slang in de Chinese dierenriem.
Maar zal ze niet als huisdier houden...brr..
Serenity
Serenity jul 4 '11
Ik kan af en toe spreken met mijn gids die overigens de zelfde volume en klank als mijn eigen gedachten heeft.
Ik weet wel waarom hoor, waneer ik erachter kom dat ik spreek met mijn gids word ik heel zenuwachtig omdat ik een diep genesteld gevoel van 'aan iemands verwachtingen wil voldoen' heb.
En aangezien ik niet kan aflezen van zijn gezicht en/of lichaamshouding of toon in de stem wat hij wil krijg ik een warboel in mijn hoofd een soort van paniek waarbij er heel veel bliksem flitsen door mijn hoofd gaat tot dat ik iets raak en kortsluiting veroorzaakt. ^^
Ik probeer hieraan te werken maar poeh hé het is echt wel moeilijk hoor, dat gevoel zit diep heeel diep!
Wellicht omdat in graag wil helpen als eigenschap heb en dan niet kan peilen wat de ander dus nodig heeft..?!?!?!?… humzzz
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki