Loading...
nl

Engel-mensen

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '07
Misschien is het leuk om je verhaal in het voorstel forum te doen. Misschien dat we je dan een stapje verder kunnen helpen. Stel de vragen die je wilt, en geef wat meer informatie over jezelf. Hoe zie je jezelf en welke gaves denk je te hebben? Ik heb het gevoel dat je jezelf dan een stuk meer zal begrijpen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
En 3dx, heb je ondertussen al wat meer ervaringen opgedaan?
miranda F.
miranda F. okt 9 '07
...ofwel het 'moeten' bestaan (ofwel incarneren) zonder 'ziel' en dus zonder 'Wil' Heet zoiets ook niet gewoon Depressie? ;)

Mir'l
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 9 '07
Nee, want de wil komt niet vanuit de ziel ;). De ziel is enkel identiteit.
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Ik ben het niet eens met dat engelmensen geen ziel hebben. Ik ben van mening dat iedereen een ziel heeft. Zonder ziel bestaat een mens niet. Misschien denken andere daar anders over, maar dit is hoe ik het ervaar. Je ziel is je alles. Dat ben je. Engelen waren, naar mijn mening, ook mensen. Zij hebben ook een ziel. Misschien is deze enkel wat sterker of op een andere manier ontwikkeld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Engelen hebben hun ziel allang losgelaten want het draait allang niet meer om hun eigen "identiteit".
Vanaf hoofdstuk 3 staat precies uitgelegd waarom de engelmens zonder ziel is: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_1_de%20algemene%20opbouw.htm
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Je lichaam functioneerd niet zonder ziel. En ik denk niet dat engelenmensen zombie's zijn die niks kunnen en geen enkele emotie kunnen tonen. Wat heeft het nut van het worden van een engel, als jij dan als persoon niet meer bestaat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Waarom zou je lichaam niet kunnen functioneren zonder ziel? Je emoties zitten niet in je ziel, maar in je geest. Je hebt nog steeds geest als engelmens.

En het nut van het worden van een engel is als je je identiteit loslaat en samensmelt met de bron waarin je niet meer afgescheiden bent.

Ik overigens begrijp best dat dat heel lastig klinkt dus vraag jezelf eens af of jij jezelf wel durft los te laten?
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Ik hecht best wel veel waarde aan wie ik ben. Ik vind je persoonlijkheid juist een kracht die je maakt wie je bent en waartoe je in staat bent. Ik denk dat pure zielen, zonder zelfbelang, engelen kunnen zijn en worden. Maar als hun ziel 'verdwijnt', hebben ze die pure ziel niet meer. Wat maakt hen dan nuttig? Als er zielen zijn die mensen helpen, vind ik dat een mooie persoonlijkheid. De persoonlijkheid van een engel.
Maryssa
Maryssa mrt 15 '09
Ik zit dat zo eens te lezen Nims en er borrelen een paar vragen in me op:

Hoe weet jij dat je geen ziel bezit? Ik dacht dat alles wat leeft een ziel heeft. Wat is het verschil tussen ziel en geest voor jou?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Het verschil tussen ziel en geest. Het volgende plaatje is je ziel:


En dit is je geest:

Het paarse is je ego.

En de vraag "hoe weet je dat jij geen ziel bezit" dat weet je als je weet waarom je hier bent.
-Heb je nog levenslessen te leren?
-Ben je hier niet om alleen maar er voor anderen te zijn?
-Heb je nog iets te wensen?

Als je op bovenstaande vragen ja kunt antwoorden heb je in ieder geval, zeker een ziel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik hecht best wel veel waarde aan wie ik ben. Ik vind je persoonlijkheid juist een kracht die je maakt wie je bent en waartoe je in staat bent. Ik denk dat pure zielen, zonder zelfbelang, engelen kunnen zijn en worden. Maar als hun ziel 'verdwijnt', hebben ze die pure ziel niet meer. Wat maakt hen dan nuttig? Als er zielen zijn die mensen helpen, vind ik dat een mooie persoonlijkheid. De persoonlijkheid van een engel.

Moet je eens kijken wat er gebeurd op het moment dat de ziel verdwijnt:
Dit plaatje is de normale opbouw van de mens met ziel:


En nu halen we de ziel weg:


Een persoonlijkheid die overeenkomt met de bron. Waarom is dat niet puur?
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Maar dat weet je nooit zeker natuurlijk. Ik zie de ziel en de geest als 1 iets. Ik zie de ziel als je wezenlijke iets. Je persoon. Jij maar dan zonder lichaam. En ik denk dat vrijwel iedereen ja kan antwoorden, tenzij je het leven niet meer ziet zitten.
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Omdat iedereen verbonden is met die bron, maar toch is iedereen anders. Daarbij is de persoonlijkheid van die bron toch niet bekend?

Stel; ik zou een wezen zonder ziel zijn. Zou die bron dan net zo bloedeigenwijs en irritant zijn? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar dat weet je nooit zeker natuurlijk. Ik zie de ziel en de geest als 1 iets. Ik zie de ziel als je wezenlijke iets. Je persoon. Jij maar dan zonder lichaam. En ik denk dat vrijwel iedereen ja kan antwoorden, tenzij je het leven niet meer ziet zitten.

Waarom zie je de ziel en geest als één iets? Ze hebben toch niet voor niets twee verschillende namen gekregen?

Origineel bericht van: Angel of Death

Stel; ik zou een wezen zonder ziel zijn. Zou die bron dan net zo bloedeigenwijs en irritant zijn? smile

Als jij een wezen zonder ziel was, zou jij niet zo bloedeigenwijs en irritant zijn wink.
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Omdat er heel veel overlapping is tussen die twee. Zo gaan beslissingen altijd gepaard met wensen. Die dingen zijn allemaal van elkaar afhankelijk, dus je zou ze niet los kunnen zien.

Wie heeft bepaald dat de persoonlijkheid van een wezen zonder ziel dan niet zo zou zijn? Er is geen lijst die iedereen in de brievenbus krijgt met de voorwaarden waar het karakter van een zielloze aan zou moeten voldoen.
koenewoen
koenewoen mrt 15 '09
Ik denk toch ook dat iedere persoon/engelmens ooit wensen maakt in zijn leven.
Misschien is het zo, dat als je het beseft dat je een engelmens bent dat je dit niet meer doet.
Emuca
Emuca mrt 15 '09
Dan wordt je leven saai. Wensen houden het mooi en levend. Al moeten ze wel realistisch blijven. Maar kleine dingen wensen en verlangen... Dat is toch mooi?
koenewoen
koenewoen mrt 15 '09
Ik zou mij ook geen leven kunnen voorstellen, zonder dromen en wensen.
Dromen houdt mij in leven, maar ik geloof wel dat er engelmensen hier op aarde zijn, die zich bezighouden en mensen helpen met de evolutie van de aarde!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 15 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Dan wordt je leven saai. Wensen houden het mooi en levend. Al moeten ze wel realistisch blijven. Maar kleine dingen wensen en verlangen... Dat is toch mooi?

Ja absoluut. Als je voor jezelf leeft wel. Maar als je hier niet meer voor jezelf bent (wat een engelmens dus ook niet is), heb je geen wensen meer nodig en hoeft je leven ook niet mooi te zijn. Het draait namelijk helemaal niet meer om jezelf.

De engelmens heeft maar één doel, en dat is de mensheid te transformeren naar de nieuwe tijd.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki