Loading...
nl

Engel-mensen

Emuca
Emuca mrt 17 '09
Je hoeft je niet als schakel te zien. En een schakel blijft altijd een schakel, maar dan als onderdeel van. En ja, ik zou mezelf als schakel blijven zien, want ik weet dat ik samen met anderen dan een ketting vorm. Ik kan niet denken dat ik een ketting ben, als ik maar een onderdeel ben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ook dat is een kwestie van hoe je jezelf ziet.

Als jij naar jezelf kijkt in de spiegel, zie jij dan een oog, een neus, een hand, of een voet? Of zie jij gewoon je hele lichaam.

Het is een kwestie van bewustzijn en hoe jij jezelf wilt zien.

Ik zie mezelf als jullie allemaal, en dat besef geeft enorm veel mogelijkheden.

Laat voor de gein eens de gedachte los dat jij maar een schakeltje bent en zie dan eens wat er gebeurd met je wink.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Dat met een lichaam is in wezenlijk anders dan een groep individuen. Ik kan mezelf niet als een groep mensen zien, ik zie mezelf als een persoon in een groep. Een uniek persoon met een eigen karakter. Dat karakter zorgt ervoor dat iedereen anders is. Ik ben niet als jou en jij niet als mij.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Waarom zou jij jezelf niet vanuit het grotere geheel willen zien?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Omdat dat er niet is. Ik geloof dat iedereen uniek is, en dat dat nodig is om de boel draaiende te houden. Met als doel dat we daardoor van iedereen kunnen leren. Ik leer enkel van mensen als ik ze als uniek iemand benader.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Waarom is er geen groter geheel volgens jou?

En hoe zit het met mensen die uitgeleerd zijn? Komen die volgens jou niet meer op deze aarde?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Nee, die blijven in de geestenwereld. Maar je bent nooit uitgeleerd. Elk leven is namelijk anders, ookal heb je dezelfde ziel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ik begrijp je antwoord niet. Je zegt dat uitgeleerde mensen in de geesteswereld blijven en daarna zeg je dat je nooit uitgeleerd bent. Dus volgens jouw redenatie blijf je dus oneindig door leven omdat je nou eenmaal nooit uitgeleerd raakt.

Ik ben het daar helemaal niet mee eens smile. Want je bent wel degelijk een keer uitgeleerd en dan wordt je een engel.

En ja, een engel kan best incarneren op deze aarde. Leg mij eens uit waarom een engel niet kan incarneren volgens jou?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Daar ben ik het niet mee eens. Slechte mensen kunnen geen engel worden, maar wel uitgeleerd zijn. Je kan niet alles weten. Zelfs een engel niet.

Ik geloof dat we verder leven in de geesteswereld, dus we blijven oneindig leven. Zij het soms in een nieuwe incarnatie. Als een engel incarneert, is het een mens. En een mens heeft een ziel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Je weet al alles, het enige dat je hier doet is bevestigen wat je al weet.

Waarom maak jij onderscheid tussen goed en slecht? Goed en slecht bestaan niet, het is alleen maar hoe jij er tegenaan kijkt.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Goed en slecht bestaat naar mijn mening wel zeker, al zal een slecht iemand niet inzien dat deze slecht is. Maar dat licht aan mijn normen en waarden.

Niets is slecht of goed van nature, het is maar net hoe je dingen gebruikt en doet.

Als je alles al zou weten, waarom weten engelmensen dan niet dat ze dat zijn? Ik weet ook dingen van mensen die ik niet kan weten, ik weet ook dingen die ik nog nooit gehoord heb... Maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet. Dat kan namelijk niet. Je leert door alles in steeds nieuwe situaties te zien. Je weet pas alles als je ieders leven geleefd hebt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Hoe kom je erbij dat engelmensen niet zouden weten dat ze engelmensen zijn? Zowiezo is het maar een etiket dat er gebruikt wordt, en niet iedereen wil een naam hebben.

En zoals je zelf al zegt, goed en slecht zijn volledig afhankelijk van jouw eigen normen en waarden. Daarom kunnen slechte mensen heel goed een engel worden, omdat ze zoals je zelf al zegt van nature helemaal niet slecht zijn.

Wat me opvalt is dat je tijdens ons gesprek steeds alles op jezelf betrekt en in jouw eigen wereld plaats. Heel logisch natuurlijk, maar ik hoop dat je ook wilt zien dat niet iedereen is zoals jij. Dat jij je niet kan voorstellen dat jij niet alles weet, wil dat niet direct zeggen dat er dan ook geen anderen zijn die wel alles weten. Dat jij nog niet uitgeleerd bent, betekend dus ook niet dat anderen niet uitgeleerd zouden zijn.

Ik begrijp echt dat je je het niet kunt voorstellen, maar ik weet zeker dat er op dit moment mensen rondlopen die niets meer hoeven te leren. Die alle levens al geleefd hebben en nu hier zijn om de mensheid verder te helpen.

p.s. Denk jij dat Hitler nooit een engel zal worden?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Nee, ik denk dat hitler nooit een engel zal worden, omdat hij mensen niet accepteerde wie ze waren. Hij stelde een bepaalde groep voor de ander. Ik vind dat een engel iedereen moet helpen en geen onderscheid moet maken tussen de verschillende soorten mensen.

Ik denk zelf dat er ook mensen zijn die lerende zijn, die mensen ook verder kunnen helpen. Waarom zouden lerende mensen dat niet kunnen? Je weet nooit zeker wat er gebeurd.

Ik betrek het naar mezelf ja, want ik ben mezelf en zie dingen zoals ik ze zie. Wie weet heb ik de drang voor dit gesprek juist om jou te helpen breder te kijken dan alleen wat geschreven staat. Misschien moet dit gesprek wel omdat we hier beide van leren. Ik denk het wel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Maar ook Hitler heeft meerdere levens, en hoe weet jij zo zeker dat Hitler in zijn vorige leven niet Ghandi was? Misschien heeft hij juist wel deze levens nodig moeten hebben om heel snel een engel te kunnen worden en alle goede en alle slechte dingen te kunnen meemaken.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Niet iedereen heeft meerdere levens gehad, onthoud dat goed. Dit is bijvoorbeeld mijn eerste leven. Ik ben dus een enorm groentje. Er komen altijd nieuwe zielen bij, omdat er een evenwicht is tussen de zielen hier en de zielen in de geesteswereld.
gast
gast mrt 17 '09
Hoe weet je zo zeker dat je een nieuwe ziel bent?
admin
admin mrt 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Maar ook Hitler heeft meerdere levens, en hoe weet jij zo zeker dat Hitler in zijn vorige leven niet Ghandi was? Misschien heeft hij juist wel deze levens nodig moeten hebben om heel snel een engel te kunnen worden en alle goede en alle slechte dingen te kunnen meemaken.


Gandhi: 1869 - 1948
Hitler: 1889 - 1945
Kan dat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Niet iedereen heeft meerdere levens gehad, onthoud dat goed.

Dat wil niet zeggen dat je er niet meerdere krijgt! Onthoudt goed dat niemand maar 1 leven leeft.
Origineel bericht van: Angel of Death

Dit is bijvoorbeeld mijn eerste leven. Ik ben dus een enorm groentje. Er komen altijd nieuwe zielen bij, omdat er een evenwicht is tussen de zielen hier en de zielen in de geesteswereld.

En waarom denk je dat dit je eerste leven is?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: NiMS
Maar ook Hitler heeft meerdere levens, en hoe weet jij zo zeker dat Hitler in zijn vorige leven niet Ghandi was? Misschien heeft hij juist wel deze levens nodig moeten hebben om heel snel een engel te kunnen worden en alle goede en alle slechte dingen te kunnen meemaken.


Gandhi: 1869 - 1948
Hitler: 1889 - 1945
Kan dat?


Nee natuurlijk niet, het was een voorbeeld smile. Je kan voor Ghandi ook elke andere wijsgeer neerzetten die niet tijdens het leven van Hitler leefde.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Omdat me dat meerder keren verteld is. Ik weet zelfs wanneer mijn ziel 'gemaakt' is. Een week voor mijn incarnatie op aarde namelijk.

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat er geen meerdere komen, maar niet elke ziel bestaat al heel lang.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki