Loading...
nl

Engel-mensen

????
???? mrt 1 '07
Ja welkom IkBen (of ToBe)

Het is in iedergeval heel aards omschreven.
IkBen
IkBen mrt 1 '07
Er zijn mensen die bij hun geboorte voorbestemd zijn om een spirituele functie te vervullen. Dat is iets wat na de 2e wereldoorlog begonnen is. Die mensen moeten veelal door traumatische gebeurtenissen heen. Dat is nodig om hen inzicht te geven in het leven en daarmee de kennis die nodig is om anderen te kunnen helpen.

Op enig moment komt hun 'verlichting'. In de regel als een bewust moment waarop zij zichzelf aanvaarden als de moeite waard. 'Ik ben die ik ben en daar hebben anderen het maar mee te doen'
Op dat moment vallen dan veelal ook hun gaven vrij, of er begint een gewenningsproces om die te leren beheersen.
En van lieverlee pakt men vervolgens de functie op en vult haar in.

Er zijn inderdaad mensen die engelen zijn.

En ik weet het, het verhaal is redelijk 'aards' maar wellicht is het goed om te beseffen dat dat ook de realiteit is. Want heel veel wat 'zweeft' is dat niet.
????
???? mrt 1 '07
 Quote:
En ik weet het, het verhaal is redelijk 'aards' maar wellicht is het goed om te beseffen dat dat ook de realiteit is. Want heel veel wat 'zweeft' is dat niet.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is soms moeilijk te begrijpen dat anderen bepaalde dingen niet zien zoals je dat zelf ziet. Hiemee wil ik niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb. Maar het aardse is maar zo'n minime afspiegeling van wat werkelijk Is. Maar het is de dagelijkse realiteit van ongeveer 80% van de hele bevolking. En daar zitten zwevers ook tussen.
IkBen
IkBen mrt 1 '07
Ook spiritualiteit is realiteit, ook paranormaliteit is realiteit. Spiritualiteit is feitelijk ook niet veel meer dan hoe de geest (the spirit) omgaat met het bestaan en alles wat daaraan vast zit. Wat paranormaliteit betreft, heel veel mensen denken daarover te kunnen beschikken maar de realiteit is dat het er heel weinig zijn. Dat verklaart ook dat de wetenschap het bestaan daarvan nog niet heeft kunnen bewijzen, want zij die het écht kunnen roepen dat niet van de daken, dat hoeven ze ook niet.

Veel van wat mensen beschouwen als paranormaliteit is rationeel verklaarbaar. Zo is de aanraking van een 'entiteit' vaak niet meer dan een zuchtje wind lang een overgevoelige huid en is het zien van 'entiteiten' nagenoeg per definitie een projectie van iemand zelf. Omdat dat IN het hoofd gebeurt ziet verder niemand het en is degeen waar het om gaat niet van diens standpunt af te brengen, begrijpelijkerwijs.

Sylli, ieder mens heeft heeft zijn eigen waarheid. Een kleurenblinde heeft gelijk als hij het gras rood noemt. Waar het om gaat is dat we respect hebben voor elkaars waarheid en elkaar helpen om onwaarheid (zoals wij dat zien) op een respectvolle manier te ontrafelen. Buiten dat, niet altijd is dat zinvol, omdat mensen ook een zinvol houvast kunnen ontlenen aan hun eigen waarheid. Zie het fenomeen 'gidsen', sommigen menen ze te zien, anderen te horen, weer anderen voelen ze .. maar feit is dat ook daar het bestaan nog nooit feitelijk van is aangetoond. Ik vrees dat het ooit begonnen is met een persoon die dat riep waarna het in goede aarde viel. Het zij zo. Het gaat denk ik pas verkeerd als mensen hun vermeende 'partners' gaan gebruiken als excuus voor daden die niet kloppen of verkeerde beslissingen, want hoe dan ook blijft men zelfs verantwoordelijk.
????
???? mrt 1 '07
Ja iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid. Jammer genoeg is er geen plicht die daar tegenover staat. Nl dat het hun zelf ontdekte waarheid moet zijn en niet die van een ander die ze alleen maar "geloven".
Is natuurlijk ook wel lekker makkelijk dat als het mis gaat dat ze een ander de schuld kunnen geven.
IkBen
IkBen mrt 4 '07
Dat lijkt soms wel een tweede natuur van de mens en een eerste natuur van politici :p ;)

Ik wil niemand beledigen, daar op voorhand mijn excuses voor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Het is wel waar dat het zo afhankelijk is van Interpretatie om te classificeren wat je nu daadwerkelijk ervaart. Toch geeft iemand anders classificatie een hele goed houvast om jouw eigen rariteiten in een "normaal" hokje te stoppen. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als iemand anders dit al voor je heeft gedaan?

Anders gezegd: Als ik een bepaalde muzieksmaak heel erg mooi vind, kan ik heel veel tijd investeren in het maken van deze muziek. Maar als iemand anders muziek maakt, die heel erg overeenkomt met mijn smaak, dan kan ik die artiest veel makkelijker gewoon kopen en daarnaar luisteren.

Zo zie ik ook ieders eigen spiritualiteit. Het is een grote muziek-collectie waarvan je zelf de verschillende artiesten beluistert. Sommige nummers van een artiest vind je niets, dus die luister je niet. Andere nummers luister je daarentegen weer heel vaak. Zo is het in mijn ogen ook met de eigen spiritualiteit. Er zijn heel veel spirituele bronnen. Iedereen kiest daaruit zijn / haar eigen favoriete nummers, en zo groet de spirituele collectie naar gelang men luisterd.
????
???? mrt 5 '07
Is spiritualiteit de waarheid naar jou idee of is het een weg naar de waarheid. En waar denk jij die waarheid te kunnen vinden? In de woorden van een ander of in jezelf?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Ik denk dat sprititualiteit altijd een benadering is van de waarheid. Daarbij is het ook niet gezegd dat als maar zoveel mogelijk mensen hetzelfde roepen, het ineens waar is geworden.

De enige waarheid die je kunt gaan zoeken is, je eigen waarheid. Iedere waarheid is afhankelijk van degene die het waarneemt.

Als je op zoek bent naar de waarheid, ben je op zoek naar een universele waarheid die onafhankelijk is van de waarnemer. Deze vind je dus per definitie, overal en nergens. Het moet een waarheid zijn die ongecht de waarnemer kan worden waargenomen.
IkBen
IkBen mrt 5 '07
Misschien biedt het houvast om dicht bij de letterlijke tekst van het woord zelf te blijven en dat als uitgangspunt te kiezen?

'het geestelijke'

Let wel .. ik zeg dan uitdrukkelijk niet DE geestelijke. Het lidwoordje 'het' maakt in mijn ogen juist hier een wereld van verschil.

In het verlengde daarvan is het misschien goed om de ziel UIT die wereld te halen. Immers, als iemand is overleden spreekt men van ontzield maar bij een uittreding geenszins. Naar mijn oordeel is de ziel niet spiritueel maar 'gewone' levensenergie.
????
???? mrt 5 '07
Nims, naar mijn idee kun je de universele waarheid pas waarnemen als je de waarheid in jezelf gevonden hebt. Alles werkt van binnen naar buiten en niet andersom. Dat is de knop die bij mensen om zou moeten (zoals ik het zie).

Als de geest en de ziel zich verenigen kan het geesteskind geboren worden. Het is net als het zaad en de eicel dat samensmelt waaruit een kind ontstaat maar dan op geestelijk gebied.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Immers, als iemand is overleden spreekt men van ontzield maar bij een uittreding geenszins. Naar mijn oordeel is de ziel niet spiritueel maar 'gewone' levensenergie.
Klopt, bij een uittreding is het de geest die het lichaam verlaat. Daarbij is er altijd het "zilveren koord" dat de verbinding met de materie behoudt. Bij een ontzieling is het lichaam niet meer in staat om een voedingsbodem voor een geest te zijn. Hoewel de ziel niet weg is, is het vanuit het oogpunt van het lichaam uiteraard wel ontzield. Correcter zou zijn, ontgeest. Maar ja dat klinkt zo raar ;).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Nims, naar mijn idee kun je de universele waarheid pas waarnemen als je de waarheid in jezelf gevonden hebt. Alles werkt van binnen naar buiten en niet andersom. Dat is de knop die bij mensen om zou moeten (zoals ik het zie).
Er zijn geen voorwaarden aan waarneming behalve dan het willen zien van de waarheid. The law of attraction geld ook voor de universele waarheid. Als je hem wilt ontdekken, zal je dat ook doen. Je hoeft daarbij helemaal niet jezelf overhoop te halen. Uiteraard kan jezelf een vertroebeling veroorzaken, maar als je afstand kan nemen van jezelf (door bijvoorbeeld te negeren) kan je ook bij de waarheid zonder oordeel komen.
????
???? mrt 6 '07
Maar om afstand te kunnen nemen van jezelf moet je jezelf wel kennen, of niet soms?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
Nee hoor. Je kan jezelf ook negeren. Ik raad het niet aan, maar is wel een manier om jezelf te verliezen. Een grotere afstand is er niet.
3Dx
3Dx mrt 29 '07
Een paar dagen geleden was ik op zoek naar info over clashes tussen ego's en kwam "toevalligerwijs" op de website http://www.merudi.net terecht. Ik was stomverbaasd toen ik de "handleiding" las omtrent de engelmens. Die is verbazingwekkend perfect naar mijn hand geschreven, openbarend kan ik zelfs zeggen.

Mijn interesse is alvast uitvoering opgewekt. Wie of wat staat hiervan aan de basis van deze teksten en/of het begrip engelmens en wie heeft meer leesmateriaal?

Alvast bedankt,
Dx
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '07
Hoi 3Dx, op de hoofdsite van merudi is veel meer informatie te vinden. Zo ook de berichten van Michael en Gabriel. De auteur van het Engelmens document ben ikzelf. De basis hiervan is afkomstig vanuit de bron en mijn contact met engelen.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
3Dx
3Dx mrt 30 '07
Ik heb de beschikbare zaken eens doorgenomen, evenwel nog maar oppervlakkig, toch merk ik al enigzinds op dat het zeer theoretisch is opgebouwd, dat er weinig doe-fragmenten zijn voorzien of ben ik mis? Praktische doe(n)ers... of dergelijke... tips... lezers laten ervaren?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '07
Ik weet niet precies waarnaar je op zoekt bent. De documenten zijn inderdaad theoretisch opgezet. Ze hebben als doel een verklaring te geven van het grote geheel en hoe het allemaal in elkaar zit. Ben je op zoek om bepaalde gaves te leren beheersen of is het iets anders dat je zoekt?
3Dx
3Dx mrt 30 '07
Ik vind de documenten waardevol. Maar ik ben inderdaad ook op zoek naar gaves verder beheersen en ontwikkelen. Ik heb 't gevoel een aantal fases te hebben afgerond. Er is een zekere orde ontstaan... Klaar voor iets nieuws.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki