Loading...
nl

Engel-mensen

Emuca
Emuca jun 26 '11
Wie zegt hier dat criminelen het eerder verdienen een kind te verliezen? En wie vind een pros een crimineel? Volgens mij niemand van ons hoor....
akschuna
akschuna jun 26 '11

@ Maria

Ben jij engelmens eigenlijk ?
akschuna
akschuna jun 26 '11
Origineel bericht van: +(maria)+
Zo zeg iedereen denkt hier te weten hoe de wereld in elkaar steekt !!
.waarom denk je wij hier zijn als de wereld zo perfect is waarom zouden we onze energie dan in jullie steken als we dan blijkbaar toch niet nodig zijn om te helpen.


Ik geloof dat er hier staat dat jij een engelmens bent !!!
Serenity
Serenity jun 26 '11
On-topic blijven mensen, anders een nieuw topic aanmaken .
Lees anders : nlforum.merudi.net-> De_huisregels_van_het_merudi_forum.

M.v.b.d.
Ariel
Ariel jun 26 '11
Er zijn meer engelmensen op deze aarde dan we zelf weten.
Er zijn er een aantal die het niet eens van zichzelf weten.
Onlangs ontdekte ik bij mijn dochter dat ze de vleugels kan zien van engelmensen.
En zo zei ze bij bepaalde personen ze ook te zien ,maar aan hen kun je totaal niet merken dat ze engelmens zijn meer aards zeg maar.
"Dat is het nadeel om als mens geboren te worden" zei mijn gids hierop."Je komt in een mensen lichaam in een mensengezin met mensenproblemen en een mensen opvoeding enz. waardoor je vergeet wie je echt bent.Het kan wel weer terug komen die wetenschap ,maar dat gebeurd niet altijd."
Dus m.a.w. engelmensen kunnen enorm veel lijken op mensen wink
Emuca
Emuca jun 26 '11
Omdat het hier op aarde ook mensen zijn laugh
Ariel
Ariel jun 26 '11
precies wink
En die doen ook hun best goed te doen alleen maken we allemaal weleens denkfouten.
En fouten zijn er niet om af gestraft te worden ,maar om van te leren en om te zetten in iets goed.
Nu of in een volgend leven.
New Moon
New Moon jun 27 '11
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: +(maria)+
En iedereen is perfect wow ? Wel raar er dan elke dag zoveel kinderen door geweld dood gemaakt worden . Een wereld vol perfectie jammer van alle oorlogen dan?? Perfect bestaat niet we hebben allemaal onze foute we zijn hier om er van te leren en ik hou van heel veel mensen ondanks ze niet perfect zijn


Iedereen is perfect en imperfect tegelijk. Perfectie is iets wat bewust is op smaak en schoonheid, en dat is voor iedereen weer anders. Maar ik snap moonflowertje wel. Het is perfect. Al die rotdingen die gebeuren, die moeten gebeuren om lessen te zijn op aarde. Als al die rotdingen niet zouden gebeuren... waarom zouden we dan naar de aarde gaan om te leren? smile


Ik ben het helemaal met je eens Emuca!
Omgaan met dualiteit (leven en dood, imperfectie en perfectie etc) is 1 van de belangrijkste lessen voor de (engel)mens op aarde. smile

@ Maria:
Ben wel benieuwd naar je verhaal, misschien fijn om je even voor te stellen in het voorstel-topic?
Dan weten we ook wat meer over je achtergrond enzo smile

New Moon
Serenity
Serenity jun 27 '11
Origineel bericht van: Kalinka
Er zijn meer engelmensen op deze aarde dan we zelf weten.
Er zijn er een aantal die het niet eens van zichzelf weten.
Onlangs ontdekte ik bij mijn dochter dat ze de vleugels kan zien van engelmensen.
En zo zei ze bij bepaalde personen ze ook te zien ,maar aan hen kun je totaal niet merken dat ze engelmens zijn meer aards zeg maar.
"Dat is het nadeel om als mens geboren te worden" zei mijn gids hierop."Je komt in een mensen lichaam in een mensengezin met mensenproblemen en een mensen opvoeding enz. waardoor je vergeet wie je echt bent.Het kan wel weer terug komen die wetenschap ,maar dat gebeurd niet altijd."
Dus m.a.w. engelmensen kunnen enorm veel lijken op mensen wink

Idem hier, ik ben me niet bewust van alle Engel krachten en ben aards bezig er werd mij verteld dat ik meer mens ben dan engel.
Maar ik kan me ook niets herinneren dat ik wellicht een engel ben, behalve dat ik excentriek ben en bizarre dingen meemaak en ook voldoe aan de omschrijving maar goed ook aan de HSP omschrijving voldoe ik.
Maar goed om je talen als engel uit te voeren moet je vooral jezelf zijn en dan straalt je licht vanzelf wel, ongeacht bewust te zijn van je status. ^^

En hier bots ik dus op een probleem,
ik ben me nu uhmmmm +/- 2jaar van bewust dat andere vinden dat ik een gereïncarneerde engel ben.
Ik ben me ervan bewust dat meerdere keren in mijn leven mensen zeiden tegen mij dat ik een engel was, en dat sommige toen op dat moment tegen omstanders zeiden dat ik het nog niet wist.
Ik ben me ervan bewust dat ik af en toe onbewust een erg goede timing heb, en tegenwoordig ook wel eens bewust een goede timing…. humz.
Ook weet ik dat ik mezelf helemaal kwijt was en dat mijn pad mij terug leiden naar mezelf, en ik hoefde alleen maar het te accepteren van het 'go white the flow' effect.
Ik weet nog niet echt wat mijn taak hier op aarde nu eigenijk is, wellicht gewoon mens zijn en met aardse dingen bezig te houden zoals genieten van het leven, goede moeder zijn voor een goede basis bij mijn kind te creëren en vooral mezelf te zijn want daardoor raak ik mensen toch wel in hun hart.

hihi 1 van mijn eigen-aardig-heden is dat ik vrij direct ben en mensen (wellicht 'afdwing', maar wel onbewust) om na te denken over bepaalde onderwerpen.
Ook vind ik mensen helpen leuk om te doen, engel of niet helpen is leuk!!! ^^
Uhmmm ik vind het ook leuk om veel dingen (onbewust én ook wel bewust) anders te doen dan wat 'de gewoonte' is om te doen, ik heb namelijk het idee dat ik de 'onbeschreven' regels niet zo goed ken in de zin van dat ik niet goed de logica ervan inzie.
Tja er zijn zoveel andere opties en mogelijkheden waarbij je in principe meer eruit haal (voordelen/bevorderlijke/meest gunstige) dan met de traditionele manieren.

Ik heb me het afgelopen jaar er best op gefixeerd dat ik een engel moest zijn met alle kwaliteiten van een engel, helaas in de traditionele zin moest je zowat een halfgod zijn om aan die eisen te voldoen. L.O.L.
Nee hoor, als ik dan toch op aarde ben om o.a. mens te zijn dan is wellicht het aardse mijn opdracht en tja ondertussen probeer ik dan maar de harten van anderen mensen te raken… humzzz...
Groene_heks
Groene_heks jun 27 '11
Origineel bericht van: +(maria)+
als je duidelijkheid wil ik reageer op het feit dat er een vrouw vindt criminele het eerder verdienen om een kind te verliezen en omdat ik zelf pas me zoontje heb verloren en zelf ook als pros heb gewerkt en vele fouten heb dan nog verdien ik het niet meer als andere om een kind te verliezen . daarom reageerde ik maar dan hebbe jullie het over perfectie terwijl ik me dan zorge maak over dat die vrouw zegt ik scheur hard door me straat heen nou pardon ze wil geen kind verlieze maar blijkbaar wel dat een ander mans kind onder haar wiele komt .en voor de duidelijkheid ik ben hier al lange tijd ik heb alleen nog nooit gereageerd sowieso over engele mense gesproke zij moge alleen helpe wanneer god dat wil .en over perfectie jezus stierf voor onze zondigheden en hier wordt ook veel nagedacht over het einde maar niemand weet zelfs geen engelen alleen god weet wanneer de tijd is .maar wel respect dat je voor maantje opkomt doet maan ook voor andere !!


Maria, NIEMAND verdient het verlies van zijn of haar kind, het lijkt mij het ergste wat je kan overkomen.
Dat jij als prostituee hebt gewerkt maakt voor mij niks uit, je bent en blijft dezelfde persoon, of je nou bankdirecteur bent of een shitbaantje hebt, als jij maar van jezelf weet dat je een mooi mens bent met al je minnetjes en plusjes wink
diebrabander
diebrabander jun 27 '11
Origineel bericht van: +(maria)+
terwijl ik me dan zorge maak over dat die vrouw zegt ik scheur hard door me straat heen nou pardon ze wil geen kind verlieze maar blijkbaar wel dat een ander mans kind onder haar wiele komt .


Ze zei alleen dat ze voor de adrenaline wel ns hard door de bocht gaat, maar misschien doet ze dat wel op de snelweg? En ik geloof niet dat daar vaak kinderen rond wandelen op de weg..
Serenity
Serenity jun 27 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Origineel bericht van: +(maria)+
als je duidelijkheid wil ik reageer op het feit dat er een vrouw vindt criminele het eerder verdienen om een kind te verliezen en omdat ik zelf pas me zoontje heb verloren en zelf ook als pros heb gewerkt en vele fouten heb dan nog verdien ik het niet meer als andere om een kind te verliezen . daarom reageerde ik maar dan hebbe jullie het over perfectie terwijl ik me dan zorge maak over dat die vrouw zegt ik scheur hard door me straat heen nou pardon ze wil geen kind verlieze maar blijkbaar wel dat een ander mans kind onder haar wiele komt .en voor de duidelijkheid ik ben hier al lange tijd ik heb alleen nog nooit gereageerd sowieso over engele mense gesproke zij moge alleen helpe wanneer god dat wil .en over perfectie jezus stierf voor onze zondigheden en hier wordt ook veel nagedacht over het einde maar niemand weet zelfs geen engelen alleen god weet wanneer de tijd is .maar wel respect dat je voor maantje opkomt doet maan ook voor andere !!


Maria, NIEMAND verdient het verlies van zijn of haar kind, het lijkt mij het ergste wat je kan overkomen.
Dat jij als prostituee hebt gewerkt maakt voor mij niks uit, je bent en blijft dezelfde persoon, of je nou bankdirecteur bent of een shitbaantje hebt, als jij maar van jezelf weet dat je een mooi mens bent met al je minnetjes en plusjes wink

Misschien is een bankdirecteur zijn wel hét shit baantje! ^^
Voor mij maakt het ook niets uit wat voor werk iemand doet het gaat erom dát je werkt en daardoor initiatief neemt om verantwoordelijkheden in je leven op te pakken.
Mensen die vaak klagen over hun werk of collega's die vind ik pas zielig vooral als ze blijven hangen in die sfeer, echt, wat doen ze zichzelf toch aan!
Soms kan het niet anders maar als je papieren hebt heb je meerdere mogelijkheden om te kiezen en/of uit gekozen te worden.
Sommige mensen nemen een simpel baantje waar weinig verantwoording voor nodig is expres aan, juist omdat ze weinig verantwoording hebben en daardoor weinig tot geen stress, best slim bekeken.
Sommige kiezen voor zwaar werk met meerdere risico's waar ze veel geld voor vangen maar goed deze banen zijn niet voor langer termijn omdat je lichaam en geest te veel moet inleveren en anders schaad je jezelf, wel slim bekeken om tijdelijk veel in te leveren en veel te ontvangen.

Joh en met elke baan is er altijd wel wat, het maakt niets uit, zolang je maar lief ben voor je medemens en je huishouden lekker op orde hebt en eventueel lachende kinderen door het huis heen. ^^
Heeel erg aards! ^^

En engelen die gereïncarneerd zijn als mens willen, denk ik, aards bezig zijn om de mensheid te helpen, wellicht om zelf ook nog een les te leren, alles is tenslotte mogelijk!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 27 '11
Ziel: het zelf van de principes van het menszijn - niet liegen, niet ontuchtig zijn, niet stelen en niet doden; de meest gebruikte definitie is niet het vage "essentie van de mens" die men in het woordenboek vindt, maar de definitie die relateert aan de zelfherinnering (zoals in: "ik verloor mijn ziel") en het gelijkgericht zijn (zoals in: "een trouwe ziel"). De definitie is dynamisch, dat wil zeggen, geïdentificeerd met het leven en het levende; ieder moment herdefinieert de ziel zichzelf in het licht van zelfherinnering en geweten. Filosofisch wordt de ziel bezien als een psyche of spiegel van het zelf bestaande uit rede, geest en verlangens en vedisch wordt het verdeeld in de goddelijkheid van de hartstocht, de onwetendheid en de goedheid met een individuele ziel de hartstocht en de goedheid met een individuele ziel (jîva-âtmâ), een gelokaliseerd persoonsaspect of superziel (paramâtmâ), en een godspersoon van volheden (bhagavân of de Heer). Vaak wordt het idee van continuering geïntroduceerd om het belang te benadrukken van de eeuwige waarde en overstijging van de fysieke dood, met de ziel als de herinnering die niet persé in de eigen hersenen is gelokaliseerd, maar is gegoten in de vorm van een cultureel/biologisch spoor ("mijn kinderen zijn mijn leven en ziel", "ik heb mijn ziel en zaligheid in dat werk gestoken"). Ook is het idee van onveranderlijkheid en volledigheid belangrijk voor de, vaak religieuze, definitie als zijnde de culturele noemer van geluk, bewustzijn en eeuwigheid, gegrondvest op de eeuwige waarden (waarheid, reinheid, medeleven en soberheid <afb.>) die het idee overstijgt van het individuele ego geïdentificeerd met het lichaam. Samenvattend zou de definitie kunnen zijn: het stabiele en continuerende gewetensvol herinnerende ware zelf.


Ego: het bewustzijn van een zelf. Het begrip van een ik. Het wordt onderscheiden van een ziel als potentieel zijnde zonder een geweten. Het wordt vaak vals genoemd als het ik geïdentificeerd is met de materie. Het ware van het ego wordt gevonden in de zelfrealisatie van de ziel die gerijpt naar zelfverantwoordelijkheid niet langer afhangt van een plaatsvervangende autoriteit. Het is de zetel van de angst daar de geneigdheid zich te identificeren met de materie de garantie is voor mislukking aangezien niets materieels zijn vorm voor eeuwig behoudt. De notie van een superego heeft betrekking op een sociale constructie van gedragsregels die de maatschappelijke werkelijkheid rondom een ideaal ik moet definiëren.
Er is filognostisch sprake van een cultuur-neurotisch ego als door een gebrek aan verschil in de culturele tijd er een vals ego ontstaat dat krampachtig, op zoek naar een identiteit, zich identificeert met zaken van relatief belang en zo verschil wil maken naar plaats en tijd, waar dat van nature - naar leeftijd, roeping, functioneren en ervaring - niet nodig is: de identieke tijd of gelijktijdigheid als identiteitscrisis (identieke-tijds-crisis; zie ook tijd-filosofisch).

Bron: http://www.theorderoftime.org/ned/spiritueel/termen.html

voor mij persoonlijk is het niet voor te stellen... hoe een engel in een Mensen-lichaam terecht is gekomen?!
maar ik weet wel, dat het een doel heeft, zoals alles een doel heeft wink
groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks jun 27 '11
Quote:
Misschien is een bankdirecteur zijn wel hét shit baantje! ^^


LOLOL..Lily, jij kan gedachten lezen!
Ik lees net mijn tekst terug en dacht exact hetzelfde! Ik bedacht me dat bankdirecteur helemaaaal niet leuk is.
Ariel
Ariel jun 27 '11
Origineel bericht van: ~ Miri ~
Origineel bericht van: Kalinka
Er zijn meer engelmensen op deze aarde dan we zelf weten.
Er zijn er een aantal die het niet eens van zichzelf weten.
Onlangs ontdekte ik bij mijn dochter dat ze de vleugels kan zien van engelmensen.
En zo zei ze bij bepaalde personen ze ook te zien ,maar aan hen kun je totaal niet merken dat ze engelmens zijn meer aards zeg maar.
"Dat is het nadeel om als mens geboren te worden" zei mijn gids hierop."Je komt in een mensen lichaam in een mensengezin met mensenproblemen en een mensen opvoeding enz. waardoor je vergeet wie je echt bent.Het kan wel weer terug komen die wetenschap ,maar dat gebeurd niet altijd."
Dus m.a.w. engelmensen kunnen enorm veel lijken op mensen wink

Idem hier, ik ben me niet bewust van alle Engel krachten en ben aards bezig er werd mij verteld dat ik meer mens ben dan engel.
Maar ik kan me ook niets herinneren dat ik wellicht een engel ben, behalve dat ik excentriek ben en bizarre dingen meemaak en ook voldoe aan de omschrijving maar goed ook aan de HSP omschrijving voldoe ik.
Maar goed om je talen als engel uit te voeren moet je vooral jezelf zijn en dan straalt je licht vanzelf wel, ongeacht bewust te zijn van je status. ^^

En hier bots ik dus op een probleem,
ik ben me nu uhmmmm +/- 2jaar van bewust dat andere vinden dat ik een gereïncarneerde engel ben.
Ik ben me ervan bewust dat meerdere keren in mijn leven mensen zeiden tegen mij dat ik een engel was, en dat sommige toen op dat moment tegen omstanders zeiden dat ik het nog niet wist.
Ik ben me ervan bewust dat ik af en toe onbewust een erg goede timing heb, en tegenwoordig ook wel eens bewust een goede timing…. humz.
Ook weet ik dat ik mezelf helemaal kwijt was en dat mijn pad mij terug leiden naar mezelf, en ik hoefde alleen maar het te accepteren van het 'go white the flow' effect.
Ik weet nog niet echt wat mijn taak hier op aarde nu eigenijk is, wellicht gewoon mens zijn en met aardse dingen bezig te houden zoals genieten van het leven, goede moeder zijn voor een goede basis bij mijn kind te creëren en vooral mezelf te zijn want daardoor raak ik mensen toch wel in hun hart.

hihi 1 van mijn eigen-aardig-heden is dat ik vrij direct ben en mensen (wellicht 'afdwing', maar wel onbewust) om na te denken over bepaalde onderwerpen.
Ook vind ik mensen helpen leuk om te doen, engel of niet helpen is leuk!!! ^^
Uhmmm ik vind het ook leuk om veel dingen (onbewust én ook wel bewust) anders te doen dan wat 'de gewoonte' is om te doen, ik heb namelijk het idee dat ik de 'onbeschreven' regels niet zo goed ken in de zin van dat ik niet goed de logica ervan inzie.
Tja er zijn zoveel andere opties en mogelijkheden waarbij je in principe meer eruit haal (voordelen/bevorderlijke/meest gunstige) dan met de traditionele manieren.

Ik heb me het afgelopen jaar er best op gefixeerd dat ik een engel moest zijn met alle kwaliteiten van een engel, helaas in de traditionele zin moest je zowat een halfgod zijn om aan die eisen te voldoen. L.O.L.
Nee hoor, als ik dan toch op aarde ben om o.a. mens te zijn dan is wellicht het aardse mijn opdracht en tja ondertussen probeer ik dan maar de harten van anderen mensen te raken… humzzz...


Zoals je al schreef je hoeft alleen maar door je leven te leven te laten zien wat goed is.
Zolang je laat zien hoe je goed met mensen om gaat en hoe je evt conflicten goed weet op te lossen en niet zoals sommigen ellenlang blijft doorgaan met een bepaald conflict.
Dat je geduldig ben ten vriendelijk en dat je anderen wild helpen etc.
Dan ben je al een heel goed (engel) mens.

Kijk je zit in een lichaam en een lichaam wordt ook bewoont door een ego en die kan heel hard in je oor tetteren.
Als je dit toe laat zul je niet altijd het engelen voorbeeld kunnen geven ,maar zodra je je ego leert af en toe stil te zijn ben je al een heel eind op weg.
Serenity
Serenity jun 27 '11
Origineel bericht van: Kalinka

Kijk je zit in een lichaam en een lichaam wordt ook bewoont door een ego en die kan heel hard in je oor tetteren.
Als je dit toe laat zul je niet altijd het engelen voorbeeld kunnen geven ,maar zodra je je ego leert af en toe stil te zijn ben je al een heel eind op weg.


@ Karin, laughwinklaughL.O.L.

@ Kalinka, wauw zeg inderdaad! eekshockedwhistle
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 28 '11
Yeah...
soms als je ff stil bent, kun je de wijze les van je gids ook horen, door hem te voelen...
dus niet alleen je (beschermengelen) maar zeker op de eerste plaats, je gids, om raad vragen!
een engel is er alleen maar om je bij te staan, en volgens mij doen die niet vertellen tegen je wat je het best kan doen...
ze helpen bij allerlei zaken, jou een positief gevoel te geven...
als je naar je gids luistert, en het met je ego, in overeenstemming weet te brengen...dan heb je weer ff tijd om het te over denken, (vertalen, naar je eigen gedachten)
en van daaruit een ( wijze) beslissing maken

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jun 29 '11
'Vanuit een verstandig hart een besluit maken.'
Ariel
Ariel jun 29 '11
wink
gast
gast jun 29 '11
Origineel bericht van: ~ Miri ~
'Vanuit een verstandig hart een besluit maken.'


Liever een wijs hart.....
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki