De naam van het beestje doet er niet toe, wat het beestje 'aanricht' doet er toe en hoe het er gekomen is.
Mensen hechten zich echter aan hokjes Thomas A en dan krijg je dit.
Wanneer ik iemand met Borderline tegen kom, zal ik wachten tot deze persoon erover wil praten. Ik zelf zal er niet over beginnen. Ik zal hem of haar ook niet als 'borderliner' bekijken maar als mens. Net zoals je iemand met schizofrenie niet als freak maar als mens moet bekijken.
Ik blifj er echter bij dat je niet alle 'negatieve' dingen kan toeschrijven aan het paranormale. Beide benen blijven op de grond en je moet er nu eenmaal bij stil staan dat het bij sommige mensen een beetje fout zit.
Overigens ben ik het met Thomas a wel eens; dat borderline geen ziekte is maar een gedrag
En volgens de theorie van weet-ik-veel-wie (kan even niet op de naam komen) Word gesteld dat het gedrag van de mens een reactie is op zijn omgeving. Het gedrag van de ene mens traint het gedrag van de andere. Met gevolg dat iedereen verantwoordelijk is voor het gedrag van een ander, maar die persoon in kwestie ook weer voor het gedrag van de mensen rondom hem. Zo kom je in een cirkeltje terecht...Een straatje zonder eind
Tot dat eentje de moed of de mogelijkheid heeft omd at cirkeltje te doorbreken.
En dat laatste ontbreekt vaak bij borderliners. Iemand die een einde aan dat straatje maakt.
Het was overigens volgens de theorie van Leary. :+