Loading...
nl

Schizofrenie.

gast
gast nov 8 '10
Waarom zouden deze links weg moeten Tinne? Misschien hebben anderen er wel wat aan. Zoals ik.....
Icesurfer
Icesurfer nov 8 '10
Origineel bericht van: Groene heks
Kun je hier wat mee Icesurfer?
Ik weet niet wat jouw mystieke ervaringen waren naar aanleiding van jouw belevenissen in die *sekte*.
Ik heb in het verleden jaren op een Amerikaans forum geschreven en weet dat er mensen zijn die dit soort ervaringen hebben gehad en inderdaad zijn opgesloten in inrichtingen.
Afschuwelijk natuurlijk, maar het gebeurd wel.

http://www.xs4all.nl/~robvd/kundalini/

Als je er niets mee kunt, gooi het dan aan de kant.


Bingo !

Ik heb dat verhaal al vaker verteld. Moet ik nu in mijn eigen woorden,
mijn eigen woorden op andere manier weergeven, of kan ik mijzelf citeren ?
admin
admin nov 8 '10
Ik ga ze niet verwijderen, al heb ik er niets mee kan ik wel het respect voor anderen opbrengen die er wel waarde aan hechten.
Net zoals een ander ook echt niet al mijn links hoeft te volgen, ieder zijn eigen ideeën en mening toch?
Zolang we met respect in gesprek blijven lijkt het me geen probleem wink
admin
admin nov 8 '10
Icesurfer,

Ten eerste moet je niks, jij hebt de vrijheid om te schrijven wat je al dan niet kwijt wilt.
Ik gaf je de link omdat ik het idee heb dat je er wat mee kan, thats all.
Icesurfer
Icesurfer nov 8 '10
O.k. groene heks, ik moet inderdaad niks.
Had het anders kunnen formuleren.
Ik bedoelde uit oogpunt van beleefdheid.


Mystiek is m.i. altijd subjectief, en een ervaring
die-is, niet een mening.
Mening heeft iets theoretisch, iets van mogelijkheid,
iets van speculatie.
Het mooie van deze existentiele ervaringen is
volgens mij dat je ineens als het ware weggerukt
lijkt uit normale patronen.....
Het Duitse woord ' ver-rückt ' drukt dit goed uit.
De werkelijkheid lijkt ineens veeel rijker.
Wat mij totaal van de kaart bracht
was b.v. een oneindigheidservaring.
Jaren geleden toen ik in een woongemeenschap leefde
ergens in een klein dorpje in het Bergische Land
in zo'n typische oude boederij met van die leisteendaken.
Er was zelfs in de kelder nog een
drinkwaterput. Ik lag op zij in mijn bed.
Ineens voelde ik iets op mijn rug krabben.
Ik vond het een aangename prikkeling, en was niet
direkt verontrust. Toen voelde ik a.h.w. hoe 'iets'
ineens met kracht in mijn anus drong....
Ik draaide me onmiddelijk om, maar er was niemand
te zien. Ik had eerst nog gedacht dat het de kat
was geweest die mij op de rug gekrabt had, maar
hiertoe is een kat echt niet in staat.
Waarom ik dit vertel? Om een beschrijving te geven
aan wat er vooraf gebeurde.

Of het nog dezelfde dag gebeurde of 's avonds weet
ik nu niet meer precies te vertellen.
Ik lag weer zijwaarts op mijn bed .......
van het ene op het andere moment maakte ik mee
waarvoor ik altijd grote angst had, en wat ik mij
niet kon voorstellen..... waar ik al misselijk van
alleen de voorstelling werd.. ineens was ik (de) oneindigheid.
Wat ik zo typisch van de oneindigheid
vind, wat mij a.h.w. in een fraktie van seconden?
bijbleef, ik kan niet zeggen hoe het ging,...
het is niet van hier naar daar, of van nu naar iets
anders in de tijd, in de ruimte. ik kan mij nu ook
niet meer voorstellen, voelen, maar toen voelde ik
de oneindigheid...alles(?) te zijn
Tinne
Tinne nov 8 '10
Origineel bericht van: Groene heks
Ik ga ze niet verwijderen, al heb ik er niets mee kan ik wel het respect voor anderen opbrengen die er wel waarde aan hechten.
Net zoals een ander ook echt niet al mijn links hoeft te volgen, ieder zijn eigen ideeën en mening toch?
Zolang we met respect in gesprek blijven lijkt het me geen probleem wink


sorry maar ik had het over de link naar het andere forum en wat men daar op dat forum schrijft..
dat is irrelevant vind ik, maar goed, jij bent moderator, jij beslist!
Lotusje
Lotusje nov 8 '10
Door die link naar dat forum begrijp ik eerlijk gezegd waar het hier over gaat, niet door de berichten op dit forum als ik heel eerlijk ben blush
Dat het hier niet past of het juiste onderwerp is,
is aan een ieder, maar ik snap het iig beter wink
Tinne
Tinne nov 9 '10
@Lotusje :
op het verwelkingstopic schrijf je "Persoonlijk kan ik weinig met de links, bedoel dit niet respectloos, verre van, ik ben juist op zoek naar JOUW verhaal en jouw redenen van aanmelding, missie of zoektocht"

En nu schrijf je dat je door de link van het forum begrijpt waar het over gaat, en niet door de berichten op dit forum..

Ik hoop niet dat je me dit kwalijk neemt, het viel me op en je zal er heus wel een rede voor hebben, gezien het tijdsverschil.




@Karin : Ik merk op dat je het over respect opbrengen hebt als je een link laat staan...
Dat betekent dat jij vind dat ik geen respect opbreng als ik wil dat een link verwijdert wordt! Dat vind ik niet juist.. je gaat hiermee voorbij aan de rede van mijn gevoel aan respect waarom ik dit vroeg!
Sorry voor Icesurfer dat ik dit hier even over heb, maar het voelt niet fijn, als vrienden van me vinden dat ik onrespectvol zou zijn.. zeker als dit niet klopt!
En dat wil ik even gezegd hebben.. je zult het vast en zeker zo wel niet bedoeld hebben Karin, maar onrechtstreeks staat het er wel..


liefs
Tinne.




gast
gast nov 9 '10
Is deze gedachtengang niet een beetje.....schizofreen Tinne wink
Lotusje
Lotusje nov 9 '10
Origineel bericht van: Tinne
@Lotusje :
op het verwelkingstopic schrijf je "Persoonlijk kan ik weinig met de links, bedoel dit niet respectloos, verre van, ik ben juist op zoek naar JOUW verhaal en jouw redenen van aanmelding, missie of zoektocht"

En nu schrijf je dat je door de link van het forum begrijpt waar het over gaat, en niet door de berichten op dit forum..

Ik hoop niet dat je me dit kwalijk neemt, het viel me op en je zal er heus wel een rede voor hebben, gezien het tijdsverschil.


Hoi Tinne,

het klopt wat je schrijft, ben daar ook niet duidelijk in geweest zie ik,
waar ik het eerst over had waren de andere links naar de engelstalige site's,
later heb ik de link van dat forum gelezen en daar kan ik een hoop mee.
Dus idd, had beter de link die ik bedoel erbij kunnen zetten denk ik smile

Vind het overigens niet vervelend, ik ben degene die tegenstrijdig schrijft LoL
Maar daar zit het verschil dus in, die andere links kan ik niets mee, en die v/h forum wel wink
admin
admin nov 9 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Groene heks
Ik ga ze niet verwijderen, al heb ik er niets mee kan ik wel het respect voor anderen opbrengen die er wel waarde aan hechten.
Net zoals een ander ook echt niet al mijn links hoeft te volgen, ieder zijn eigen ideeën en mening toch?
Zolang we met respect in gesprek blijven lijkt het me geen probleem wink


sorry maar ik had het over de link naar het andere forum en wat men daar op dat forum schrijft..
dat is irrelevant vind ik, maar goed, jij bent moderator, jij beslist!


Dat begrijp ik dat het voor jou irrelevant is Tinne, echter voor Icesurfer niet, omdat het in zijn bericht staat zal ik zijn mening daarover moeten respecteren.
Daarbij ben je niet duidelijk met je vraag, het is voor mij echt niet duidelijk welke je bedoelde.
Met die links overtreed hij geen regels en daar kijk ik naar.

Nee fout, WIJ moderators beslissen samen, ik heb niet overlegd maar denk dat de anderen het beslist met mij eens zijn en zo niet dan zal ik dat beslist te horen krijgen smile

Dus niet ik alleen smile
admin
admin nov 9 '10
Quote:
@Karin : Ik merk op dat je het over respect opbrengen hebt als je een link laat staan...
Dat betekent dat jij vind dat ik geen respect opbreng als ik wil dat een link verwijdert wordt! Dat vind ik niet juist.. je gaat hiermee voorbij aan de rede van mijn gevoel aan respect waarom ik dit vroeg!
Sorry voor Icesurfer dat ik dit hier even over heb, maar het voelt niet fijn, als vrienden van me vinden dat ik onrespectvol zou zijn.. zeker als dit niet klopt!
En dat wil ik even gezegd hebben.. je zult het vast en zeker zo wel niet bedoeld hebben Karin, maar onrechtstreeks staat het er wel..


liefs


Ik schreef als moderator Tinne, dan is de toon anders, emoties kan ik dan niet laten meespelen en ik kijk van afstand naar de reactie, niet vanuit gevoel.

Je geeft geen reden waarom de link verwijderd moet worden, dus kan ik niet anders constateren dan dat jij je enorm eraan stoort, maar dat is geen reden om Icesurfers bericht aan te passen.

Het doet me pijn dat jij gelijk de vriendschap in de ring gooit.
Zoals het er staat is het bedoelt Tinne en het kwam op mij onrespectvol over, dan kan ik er niets anders mee (als moderator)
Misschien is het een idee om te onderbouwen wat je dan precies bedoelt zodat wij het ook begrijpen smile
Want het is mij echt niet duidelijk waarom je hem weg wil hebben.
Tinne
Tinne nov 9 '10
Laat maar..


MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 12 '11
Tamara...
mijn (Stief) vader was ook paranormaal begaaft, en Schizofreen!
Hij kon genezen met zijn handen en kruiden, en hij was helderziend!
Alleen helaas had hij ook overal kk (helemaal doorgezaait)
daardoor klopte het op een gegeven moment niet meer... de dingen die hij zag
hij is op 36jarige leeftijd overleden
groetjes moonflowertje
oja mijn moeder is ook schizofreen en heeft borderline
dit is erfelijk, mijn zusje heeft borderline, en mijn broertje is schizofreen!
mijn moeder had vroeger wel een gave... alleen de laatste tijd is ze zichzelf kwijt( continue op de vlucht) allerlei rommelmarkten aflopen, en winkels (koopziek)
ze kocht een boek voor me van Robbert van den Broeke
naja... ik voelde zo'n weerstand, ik wou het boek niet hebben, ook niet lezen! en ze bleef maar aandringen; hij heeft een eigen programma op tv enz enz... na 2 blz te hebben gelezen heb ik het weg gelegd en ben het nu zelfs kwijt!
achteraf blijkt dat hij zijn informatie van internet haalde!
zodoende ben ik gaan twijfelen aan mijn moeder!
terwijl ik toch wel door haar op de juiste weg ben gekomen!
Kijk het blijft mijn moeder, en ik hou nog net zoveel van haar... alleen de laatste tijd is ze echt zichzelf niet...
nu mag ik haar zo af en toe eens weer met beide benen op de grond zetten wink
groetjes cindy
siskaatje
siskaatje apr 12 '11
hallo moonflowertje,

voel zo met je mee,mijn moeder is sinds vorig jaar psychisch ziek ze heeft veel last van dwangstoornissen waar ze andere mensen soms stapel gek mee maakt.
ze kan je soms wel 10 x achter elkaar opbellen omdat ze haar manier weer van alles moet weten.
heb dat ook , dat gevoel van het blijft mijn moeder ,maar is zo'n ander persoon geworden.
vorig jaar is ze opgenomen geweest maar daar werd ze niet echt beter van,mijn vader heeft haar naar huis gehaald en heeft de hele zorg op zich genomen.
helaas is hij in februari overleden en komt de zorg op mijn broer em mijn schouders terecht wat best wel heftig is.
ze zuigt je energie op,ik probeer me hier nu tegen te beschermen door heel realistisch tegen mijn moeder te zijn ze mag me hooguit 3x bellen als ze iets weer helemaal wil uitpluisen.
belt ze vaker neem ik niet op,het klinkt hard maar moet het echt doen want anders sloopt ze mij.
mijn broer kan zich helaas niet goed afschermen en hem pakt ze dan ook altijd.
ze belt hem soms wel 20 x op een dag,hoop dat hij op een dag ook zegt van mam dit kan niet zo meer,anders gaat hij er ook aan onderdoor.

heb soms ook t gevoel dat ik nu de moeder ben en mijn moeder het kind net wat jij zegt ...haar af en toe met beide benen op de grond zetten.

veel sterkte.

groetjes,siska.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 15 '11
Hoi Siska,

Het valt allemaal niet mee... mijn moeder belt me gelukkig niet zo vaak!
het enige positive eraan is dat jij sterker wordt!
En dan lijkt het inderdaad net alsof jij de moeder bent laugh
ik moet ook altijd mijn moeder ff de les lezen...
achteraf moeten we er wel om lachen!

sterkte ermee!

heeft jou moeder wel een uitlaatklep?
of is dat je broertje of jij?
een uitlaatklep hebben is heel belangrijk,
misschien moet je moeder een hobby gaan zoeken... en niet gaan zitten kniezen wink
dat probeer ik bij moeder ook altijd,... alleen helaas met wat ze ook doet, het eind raakt altijd zoek.
gebruikt jou moeder ook seroxat?
groetjes cindy
siskaatje
siskaatje apr 15 '11
hi,

ja mijn moeder heeft wel een uitlaatklap haar psycholoog en psychiater maar ook wel een vriendin.
ben alleen bang dat velen haar een zeur vinden ze is ook al veel mensen kwijt geraakt die er niet mee om kunnen gaan.
ergens kan ik daar inkomen ze is echt niet meer de vrouw die ze was ,maar diep van binnen zit toch mijn moeder en zal ik haar nooit laten vallen.

ze slikt verschillende soort medicijnen weet zo niet precies welke maar ze heeft er wel als een zombie bij gelopen.
ze zijn nu een beetje aan t minderen want als bijverschijnsel heeft ze dat ze heel erg begint te trillen het lijkt bijna wel parkison(hoop dat ik het goed schrijf).

zo herkenbaar wat ze ook doet ,het eind raakt zoek.
ja ze sinds kort zit ze op gym en ook in oefengroepje voor fysiotherapie ze probeert er wel van te maken gelukkig!!

groetjes,siska.
aquarel
aquarel apr 29 '11
ik ben parnanoïa schizofreen verklaard en ik hoor stemmen, maar dat schizo.. is maar een stempel dat ik draag
aquarel
aquarel apr 29 '11
ik praat helemaal geen wartaal bij mijn weten, vroeger wel dat moet ik toegeven
aquarel
aquarel apr 29 '11
ik heb reeds gelezen dat er in de kwantumfisyca (wwar de beste wetenschappers aan werken) en bij de snaartheorie verschillende wetenschappelijke experimenten zijn uitgevoerd en wetenschappelijk bewezen zijn.
de kwantumfisyca heeft illusies die schizofrenen en mensen die psychotisch zijn bewezen met tal van proeven en de snaartheorie daar zijn ze nog mee bezig wilt dus zeggen, dat er meer dan 3dimensies zijn.
11 in totaal die niet zichtbaar zijn zonder wetenschappelijk apparatuur. de 11de dimensie is de tijd.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki