Loading...
nl

Schizofrenie.

LPChip
LPChip sep 28 '06
Dat is het em juist. Doordat hij paranormaal begaafd is, vindt hij dat hij bevoorrecht is en met een reden etc.

Ik durf het er niet met hem over te hebben omdat ik bang ben dat hij negatief gaat reageren. Ik vermoedt dat als ik met hem erover praat, hij gaat denken dat ik van de overheid ofzo zou zijn.
bako3
bako3 sep 29 '06
Ik ga nergens tegenin, ik luister alleen en geef een helpende hand. En samen zoeken we naar oplossingen. En ja me neefje kon er niet meer tegen en zat zo in de kel met zichzelf dat hij zelfmoord heeft gepleegt. Hij hoorde ook stemmen, en ik denk dat die hem vertelt hebben dat hij van het gebouw af moest springen.
Charlie
Charlie nov 29 '06
Misschien een heel rare vraag, maar hoe denken jullie dan over borderline??
LPChip
LPChip nov 29 '06
Kun je even helpen, wat is borderline ook al weer?
Charlie
Charlie nov 29 '06
Kenmerken van borderline:

*stemmingswisselingen
*automutilatie
*grenzen op zoeken (Hoe ver kan ik gaan?)
*pavlov gedrag
LPChip
LPChip nov 29 '06
Even de vraag herformuleren zodat we op dezelfde lijn zitten:

Je wilt weten hoe we denken over mensen met het borderline syndroom, of ze gewoon ziek zijn, of hoog begaafd, toch? En als tweede vraag, hoe ga je daarmee om?
Charlie
Charlie dec 1 '06
Of dat ze wel spiritueel zijn en borderline alleen maar aangepraat krijgen?? Maar ja, LPChip dat bedoelde ik ook wel, hoor. ;)
LPChip
LPChip dec 1 '06
Ik vind deze vraag moeilijker te beantwoorden dan Schizofrenie zelf, omdat ik hier moeilijker een voorstelling van kan maken.

Wat ik denk is dat mensen die de limits opzoeken, niet meer in de huidige realiteit zijn, en zoeken naar iets dat hun wakkerschudt.

Ook een mogelijkheid is het feit dat ze weten dat ze beschermd worden door beschermengelen en daardoor niet zo op de border letten.

Nog een mogelijkheid is het feit dat ze gewoon ziek zijn en de negatieve gevoelens die je normaal tegenhouden op de border op te zoeken niet ervaren or als drugs zien en meer willen.

Of dit ook daadwerkelijk als paranormaal gezien moet worden weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik denk meer dat dit een "eigenschap" van iemand is.
Ayasha
Ayasha dec 1 '06
Ik denk niet dat je alle ziektes kan goed praten dmv hoogbegaafdheid, bij sommige mensen zit er gewoon een foutje vanboven ... :)Die zijn niet gek oid, maar die doen dingen die de gemiddelde mens nooit zou doen :)En dat heeft niets met hoogbegaafdheid te maken.
Tamara26
Tamara26 dec 1 '06
Zo denk ik erook over Kath!
Liefs,
Charlie
Charlie dec 4 '06
Wat denken jullie dan als jullie in het echt een "borderliner" zouden leren kennen?? En is het mogelijk dat ze niet werkelijk ziek zijn, maar dat het die mensen aangepraat word en dat ze er dan naar gaan handelen omdat ze het zelf geloven??
Thomas A
Thomas A dec 4 '06
Borderline is weer zo een pasklaar hokje waar een verzamelnaam van gedrag in past. Bij de constatering is er nog niets gedaan en kan ik mij ook voorstellen dat er zelfs een nieuwe afstand wordt geschapen tot tot menselijk gedrag van een druk iemand die met zijn/haar ziel onder de arm loopt. Mijn visie op borderline is simpel; een gevoelige ziel die in opstand komt in een wereld met ongelooflijk veel wantoestanden..........

Thomas
Thomas A
Thomas A dec 4 '06
Schizofrenie en MPS zie ik weinig anders

Thomas
LPChip
LPChip dec 4 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Wat denken jullie dan als jullie in het echt een "borderliner" zouden leren kennen??
Welke eigenschap een mens ook heeft, ik zou iedereen hetzelfde behandelen, totdat hun zelf iets doen om dat te veranderen.

 Quote:
Origineel van carolyn:
En is het mogelijk dat ze niet werkelijk ziek zijn, maar dat het die mensen aangepraat word en dat ze er dan naar gaan handelen omdat ze het zelf geloven??
In principe kan je iedereen die goed gelovig is wijs maken dat hij/zij dit of dat mankeert. De vraag is: als die persoon goed nadenkt over hoe hij/zij zelf is, kan hij/zij de andere zijde ook gewoon ervaren zonder veel moeite? Als dit een ja is, dan heeft die persoon geen borderline.

Maar het kan goed zijn dat zo'n persoon in het verleden een verkeerde diagnose heeft gehad. Als je dus niet zonder alle symptonen kunt, heeft zo'n persoon misschien iets anders.

Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat de artsen een juiste diagnose hebben gesteld.
Charlie
Charlie dec 4 '06
Wat denk jij erbij dan als ik je zeg dat ze mij borderline als diagnose hebben gesteld??
Thomas A
Thomas A dec 4 '06
Borderline is net als veel andere verzamelnamen van gedragingen een hypothese. in deze sluit ik mij helemaal aan bij Chip. Jammer dat Chip in de laatste post hierboven alsnog spreekt over een "juiste diagnose". Bewust gebruik ik het woord Hypothese omdat als je in het verleden kijkt, je erachter komt dat men in de wetenschap telkens benamingen en OORDELEN!!!! aanpast door nieuwe inzichten. Hoe wankel is dus een diagnose als je weet dat het waar je last van zou hebben over 10 jaar weer anders heet of is!!!

Mijn idee over ziekten (laat me niet lachen) als b.v. borderline alles duidt op het innerlijk verzet van het eigen innerlijk kind tegen de disharmonie van het bestaan. Al dan niet uit het verleden. In die zin geef ik Chip dan ook gelijk met de opmerking, "totdat zij zelf iets doen enz......"

Laat je geen ziekte aanlullen en ga eens staan in je eigen leven, wie of wat er ook ooit gebeurd is, je bent fantastisch zoals je bent. Door het eigen bestaan in te nemen leer je ontdekken hoe mooi je ook werkelijk kunt zijn, zelfs in een achterlijke maatschappij die je veroordeelt en waarin de meeste mensen zelf met boter op hun hoofden rondlopen.

Dat is mijn mening

Thomas
Charlie
Charlie dec 4 '06
Wauw
LPChip
LPChip dec 4 '06
Thomas, je hebt gelijk betreffende de benaming. Ik kon zo gauw niet op een ander woord komen. :)
Ayasha
Ayasha dec 7 '06
De naam van het beestje doet er niet toe, wat het beestje 'aanricht' doet er toe en hoe het er gekomen is. :)
Mensen hechten zich echter aan hokjes Thomas A en dan krijg je dit.

Wanneer ik iemand met Borderline tegen kom, zal ik wachten tot deze persoon erover wil praten. Ik zelf zal er niet over beginnen. Ik zal hem of haar ook niet als 'borderliner' bekijken maar als mens. Net zoals je iemand met schizofrenie niet als freak maar als mens moet bekijken.

Ik blifj er echter bij dat je niet alle 'negatieve' dingen kan toeschrijven aan het paranormale. Beide benen blijven op de grond en je moet er nu eenmaal bij stil staan dat het bij sommige mensen een beetje fout zit.

Overigens ben ik het met Thomas a wel eens; dat borderline geen ziekte is maar een gedrag ;)
En volgens de theorie van weet-ik-veel-wie (kan even niet op de naam komen) Word gesteld dat het gedrag van de mens een reactie is op zijn omgeving. Het gedrag van de ene mens traint het gedrag van de andere. Met gevolg dat iedereen verantwoordelijk is voor het gedrag van een ander, maar die persoon in kwestie ook weer voor het gedrag van de mensen rondom hem. Zo kom je in een cirkeltje terecht...Een straatje zonder eind ;)Tot dat eentje de moed of de mogelijkheid heeft omd at cirkeltje te doorbreken.

En dat laatste ontbreekt vaak bij borderliners. Iemand die een einde aan dat straatje maakt.

Het was overigens volgens de theorie van Leary. :+
BRAINSCAN
BRAINSCAN mrt 23 '07
schizo kan veel orzaken hebben
mensen die zijn getraumatiseert geschokkeert of mensen die geestelijk of lichaamlijk is misbruikt
verder kan het best zo zijn dat het geen schizofrenie is maar dat je paranormaal of liever hoogbegaafd zoals wonder kinderen die al van jonge leeftijd heel erg slim zijn

ik weet nog dat ik jong was ik wou graag ontdekker worden professor directeur miljonair
uitvinder toen was ik nog maar 4 a 5 dat weet ik nog heel goed

maar mijn probleem is dat ik afgelopen 5 jaar soort geheugen verlies heb geleden
misschien heb ik alles verdrongen
de afgelopen jaren ben ik erg dom geworden
terwijl ik nu zit te denken waarom toen ik nog maar kleuter was wou ik profeesor uitvinder rezeigingsontdekker worden

alles heeft een reden
ik denk dat schizofrenie een ziekte is wanneer je werkelijke ik persoonlijkheid niet geactiveerd is
ik ben nu niet diegene die ik echt ben er schuilt een persoonlijkheid in mij die zit ver verstopt ik ben achtergekomen waar mijn echte persoonlijkheid ligt mijn echte eigen ik
die zit in mijn verdriet op het moment dat ik erg verdrietig ben en moet huilen ik huil ongeveer 1 a 2 x per jaar

dan pas voel ik wie ik echt ben
maar omdat je je verdriet wilt verbergen je bent geschokkeert terwijl je eigenlijk met je ware qwaliteiten heel erg gelukkig kan zijn

soms denk ik met schizofrenie er zit 2 a 3 werelden persoonlijkheden in je geest en ziel verstopt
persoonlijkheid zie ik als een vorige of volgend leven

schizofrenie wil ik kort beschrijven als een ziekte omdat je je schaamt verlegen bent of niet serieus genomen wordt dat is mijn ervaring
meestal is het dat mensen je niet begrijpen het feit blijft dat je anders bent dan andere

het is een mix van verlegenheid schaamte grootsheidswaan hoge eigendunk verdriet haat
ik droom weinig misschien 1 x per maand of zelfs 1 x per 3 a 5 maanden

ik droom echt weinig wel heb ik soms visioenen gekregen in een flashback lichtflits daarom het enigste rediing van deze gekte is als ik zou dromen dromen en nog eens dromen

mijn dromen bevatten mijn betekenis alleen ik droom niet zoveel maar 1 ding weet ik wel ik ben een uitverkorne god heeft met mij een belangrijke bedoeling alleen mijn geluk is nog heel ver ver ver ver ver weg
het enigste reden en motivatie is dat ik mij moet voortplanten daar leef ik voor of ik nou schizo ben of niet


modopmerking kath; Ik heb het ide dat het nutteloos is om je berichten over te typen als je ze in hoofdletters zet, mag ik je vragen om niet meer in hoofdletters te typen? (geen hele zinnen dus, enkel hoofdletters waar ze horen.)

modopmerking nims; ik heb het maar even geconverteerd naar kleine letters voor de leesbaarheid. Let hier de volgende keer op, brainscan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki