Loading...
nl

Schizofrenie.

Lena
Lena apr 22 '09
toevallig iemand de film gisteren gezien op tv
a beautiful mind?
vond het mooi weergegeven,helaas is het niet voor iedereen weggelegd om zo gesteund te worden bij deze ziekte
gast
gast apr 22 '09
Helaas heeft dat vooral met onwetendheid en angst te maken.
Heidelroos
Heidelroos apr 23 '09
Mijn pa had schizofrene persoonlijkheid en was tevens alcoholist (schijnt elkaar te versterken)
Een héle héle héle begaafde paranormale man.. voelde de wereld om hem heen aan.. wist er geen raad mee, mocht er toen niet zijn?

Ach hij is uiteindelijk uit de raam van de instelling gesprongen waar hij destijds woonde..
Hij heeft een dag overleefd en is uiteindelijk overleden aan de gevolgens van zijn leven (drank, roken, grote nek-ader gesproken door de sprong?)..

Oooh, hij woont dáár.. en de dokter maakte een alcoholgebaar..
Na zijn sprong, de dochters in shoque..
aanklagen.. of niet?

Nee.. vergiffenis.. vegiffenis is 's mens mooiste mooiste mooiste leerdoel.. want oh wat zitten we vol met haat...
Ook de dokter is maar een mens.. laat het maar gebeuren.. onze vader is beter af..
Hij heeft rust..

En ik?
Ik heb héél lang gedacht dat mijn vaders 'gekte' wel erfelijk zou zijn.. zo ook het alcoholisme..

Maar hey.. ik word veertig.. (whoei)
en euhm.. niets van dat alles, op de leeftijd waar mijn kinderen nu zijn, zoals ik toen op de leeftijd was en mijn vader zo gek als een deur was..

Prachtig.. ik heb het niet geërfd..
Mijn kinderen hebben rust...

Liefssssssssssssss
Lena
Lena apr 23 '09
mooi dat je nu zo op terug kunt kijken
maar wel heftig...
digi
digi mei 3 '09
Ik heb over dit onderwerp zelf, zeer veel meegemaakt.

Ik heb diagnose schizofrenie, en dat is op zich geen ziekte

in de DSM IV die in de jaren 50 door de American Psychiatry Association de markt op kwam, staan de zogenaamde "geestesziekten" in geclasificieerd

dit alles is gebaseerd op leugens.

het onder invloed zijn van mariuana is geclassificeerd als ziekte
en ook gluren of exhibitionisme.

homosexualiteit is in de DSM IV inmiddels niet meer geclassificeerd als ziekte omdat men er geen lijden aan ondervind.

ook zoiets als "negroide persoonlijkheidsstoornis" <iemand die denkt dat hij een neger is terwijl hij het niet is>
ben ik nog niet tegengekomen, laat staan dat deze een huidtransplantatie wil aangaan.

zo ook is schizofrenie geen ziekte maar bestaat uit reacties op de samenleving <meestal als puber> om deze heen.

net zo zijn borderline, adhd en dergelijke geen ziekten.

het zijn stigma's en leugens om mensen te overheersen en kapot te maken.

<alle psychiaters weten dit, maar slechts weinigen durven er voor uit te komen>

waaronder thomas szasz, liang faudraine en cooper. ook john breeding

als je bijvoorbeeld googled naar youtube en dergelijke van professor szasz, kom je veel materiaal tegen.

zo worden de zogenaamde "geesteszieken" al jong verslaafd gemaakt aan
psychiatrische drugs, zonder dat ouders of patient weten wat die drugs doen, en zelfs dat ze in principe niet eens nodig zijn, maar mensen kapot kunnen maken.

binnen de psychiatrie is muziek maken en toneelspelen niet iets wat je met kameraden doet om elkaar te ontwikkelen, maar dingen die psychiatrie in vormen van therapie aanbied om de menselijke ziel, te "snoeien"

ik bevind door mijn eigen waarnemingen over deze dingen dat psychiatrie
dit toepast, net als vroeger de inquisitie van de christelijke kerk,

om spirituele oorlogvoering toegepast op hoog geincarneerde zielen,
te verhullen.

en veel <bijna alle> schizofrene mensen komen met dit soort uitingen,
die volgens de psychiatrie het product zijn van hallicunaties, die
lichamelijk van natuur zijn, en de ontkennen het bestaan van de ziel
in alle opzichten van de behandeling.

triest te horen dat heel veel psychiaters die dit toepassen nota bene christen zijn.

binnen de muren van de psychiatrie hoor ik alleen maar zielen krijsen over deze dingen, terwijl buiten de muren van de psychiatrie blijkt
dat de ganse samenleving anders inelkaar steekt.

voor mij is uitkomen voor deze mening gelukkig niet levensgevaarlijk meer, omdat ik etterlijke jaren heb moeten telefoneren, mensen moeten inschakelen <die je nergens serieus zullen nemen> tot een hongerstaking aan toe om eruit te komen.

dat zijn geestesziekten.
Natalie1986
Natalie1986 mei 3 '09
Ik blijf er bij schizofrenie is een geestesziekte!!

Te veel meegemaakt en ik kan zeggen het is wel degelijk een geestesziekte
Pisces
Pisces mei 3 '09
Een geestesziekte .. ja .. ik denk zelf dat het te maken heeft met een teveel aan indrukken die niet goed weggezet kunnen worden in de menselijke geest.

Een wijze, maar nog niet genoeg bewuste ziel die veel indrukken binnen krijgt, van jongs af aan, maar hier toch op een bepaalde manier voor beschermd wordt. Op een bepaald moment moet er "op eigen benen" worden gestaan en dan komen die ervaringen terug die moeten een plek gegeven worden. Misschien is deze mensen in een vorig leven gewend geweest om veel alleen te leven, en dan heb je je inzichten en je eigen energie die parallel loopt met je eigen gevoel.

Omdat er geen "fouten" gemaakt worden, omdat men niet naar buiten stapt of er getoetst aan de innerlijke overtuiging, omdat niemand zich inmengt in het leven van deze persoon. Misschien moet in het huidige leven dit wel getoetst worden. Men moet zichzelf "uitdragen" tegenover de buitenwereld en men wordt met zichzelf geconfronteerd. Dan wordt de wereld overhoop gegooid. Het kan zijn dat deze persoon "starre overtuigingen" heeft en niet flexibel genoeg is om mee te gaan in het gewone dagelijkse leven, zich af gaat zetten en dus niet meer naar zijn innerlijk luistert. Dan komen er andere zaken om de hoek kijken, instabiliteit, negativiteit, waardoor men verder "ziek" wordt. Omdat deze persoon niet "bewust" genoeg is, of durft te zijn. Vluchten. En hieruit kunnen tal van dingen voortvloeien. Omdat de mens en de studie die gegeven wordt, en alle informatie die over geestesziekten bekend zijn, bijlange niet toereikend zijn om uit te doeken te doen hoe en waarom de mens is die hieraan lijdt, is men wel bekwaam genoeg geweest om dit te onderdrukken: door middel van wegstoppen of tabletten te gebruiken die iemand gevoelsvlak maakt en stilhoudt. Zoals op zoveel gebieden wordt er dus niet naar de volledige mens gekeken. Dit is het probleem waaruit de problemen voortvloeien. Eerdat de geest van de mens verder doorgrond wordt, en er ECHT tijd wordt genomen, is er volgens mij de kans om een nieuwe stap en een nieuw begin te maken in het mysterieuze en (nog) onduidelijke gebied van de geest.
gast
gast mei 3 '09
Digi bedankt voor je verhaal. Voor mij is schizofrenie ook geen geestesziekte maar meer een andere vorm van beleving en uiting dan de "standaard" beleving/uiting wat de mens "gewent" is.
Veel mensen hebben er moeite mee om iets te kunnen accepteren als zijnde "normaal" als het buiten hun referentie kader valt.
In deze maatschappij "moet" je aan bepaalde voorwaarden voldoen om niet als "abnormaal" of geestesziek bestempeld te worden.
Helaas leven we in een maatschappij die "anders zijn" niet echt waardeerd en het liefst iedereen in het zelfde hokje stopt. Alles wat daar niet in past krijgt een stempel zoals; onaangepast, abnormaal, paranormaal, geestesziek en noem maar op wat voor stempels er al niet gebruikt worden.

Terk het je niet aan, blijf vooral jezelf trouw. Er komt een tijd dat ook mensen met een andere beleving de ruimte krijgen die ze verdienen. Vergeet niet dat stempels een teken van angst en onwetendheid zijn.
gast
gast mei 3 '09
hier een filmpje van één van de personen die digi ons gaf:

Thomas A
Thomas A mei 5 '09
rake taal Digi. Vergelijk voor de grap ook een wat men in de DSM beschrijft over bv. schizofrenie, MPS en wat er te vinden is over Kundalini energie. Je zult frappante overeenkomsten ont-dekken. Ik sta er verder ongeveer net zo in als jij. Ik herken veel van wat jij beschrijft en sta erg achter jouw woorden.............
digi
digi mei 5 '09
Origineel bericht van: Thomas A
rake taal Digi. Vergelijk voor de grap ook een wat men in de DSM beschrijft over bv. schizofrenie, MPS en wat er te vinden is over Kundalini energie. Je zult frappante overeenkomsten ont-dekken. Ik sta er verder ongeveer net zo in als jij. Ik herken veel van wat jij beschrijft en sta erg achter jouw woorden.............


Ik denk dat alle technieken die tot verlichting, siddhi, en dergelijke die .vrijwillig. worden toegepast een verrijking kan zijn voor het zelf.

maar als ze niet vrijwillig gebeuren tot psychose kunnen leiden.

kundalini is in de literatuur het meest aangehaalde, ikzelf heb vrede gesloten met kundalini en heb er geen centje pijn aan gehad.

hier ook de alchemistische disciplines van de taoisten <het boek van de gele keizer, of het geheim van de gouden bloem, of de lao tsu>
ook de westerse alchemie in de vorm van de steen der wijzen en dergelijke.
het opwekken van luciede dromen, zelfhypnose,
het leggen van mandala's of orakels,
kriya yoga zoals die in hindoe omgevingen wel gemeuren, het "scryen" in kristallen bollen of zwarte spiegels, het expirimenteren met uittredingen, tibetaanse tantra's en mediatietechnieken en wat al niet meer van deze zijde. Of ze nou in een metselarenloge gebeuren of door iemand alleen, ze kunnen ervaringen oproepen die op psychose lijken.

volgens de literatuur wordt de psychotische "reis"
door het onderbewustzijn "metanoia" genoemd.

psychiater faudraine is bij de bhagwan gegaan en is zelf met dit soort technieken "metanoia" aangegaan.

toen ik faudraine's boek hierover aan hett lezen was had ik min of meer de indruk dat de taal van deze psychiater erg veel weg heeft van taal die de zogenaamde psychotische mensen uitspreken.

echter meer taalkundig onderlegd door de mystiek van osho's bhagwanbeweging.

zoals in faudraine's boek "metanoia" opgetekend staat
Thomas A
Thomas A mei 5 '09
Tja, en dan is Osho weer iemand die heel goed naar Krishnamurti heeft geluisterd...............!
gast
gast mei 5 '09
Welke Krisnamurti? U.G of Jiddu.
Thomas A
Thomas A mei 5 '09
Jiddu!
gast
gast mei 5 '09
Oké, ik vind U.G. misschien nog wel een tikkie interresanter. Maar beide heren hebben mooie uitspraken gedaan.
Claire
Claire mei 10 '09
Kwam toevallig op een site waar dit gedicht stond over schizofrenie. dacht gelijk aan dit onderwerp en plaats het gedicht hier.

Schizofrenie

Oorspronkelijke
communicatie,
op geen enkele steen
ingekerfde taal,
geen enkel antiek document
om terug te gaan
een graf zonder
overige vondsten.
Hebben de mensen
de sleutel verloren
voor deze ontcijfering?
Bestaat het contact
met de eigen natuur
niet langer,
om te begrijpen
wat er in jou omgaat?

Door jouw stemmen gedreven,
verwijder jij je plotseling,
vetrek je, luister je ernaar,
snuffel je, kijk je,
verward om je heen,
zoek je, je weet niet wat.
Langs oneffen, ontoegankelijke
en kronkelende wegen,
zonder de draad van Arianne
verlies jij jezelf
langs de bochten
van je eigen geest.
Nu voor jezelf een raadsel,
een anagram misschien?
Je vind je eigen
kleren niet meer passen.
Je bent jezelf
kwijt.
Men heeft je tekort gedaan.
Dát is de waarheid.

Jij was de enige op aarde
in jouw kinderwereld,
zo belangrijk.
En kijk nu eens,
't is vreemd dit te bekennen,
niemand weet het,
zelfs jij niet
uiteindelijk,
nu.

In dat verre verleden
dat voor ieder nieuw
mensje, eerst een
zich-één-met-moeder-voelen
is ......
Gelukzalig zijn ....
Weet jij nog niet
dat jij integendeel
nee,
dat jij .... toen
onrustig
en eenzaam was.

Mensen! Komt!
De waarheid weet ik,
Ik ben Napoleon,
God, ziener, de Messias,
vrouwelijke Wereld-
Procureur Generaal,
Ik heb een
uitzonderlijke
betekenis,
die goed bekeken
zo simpel is,
alleen intens gelijk
aan mens-zijn.
Ik ben belangrijk, jawel,
omnipotent,
enige op aarde.
De waarheid weet ik,
komt, mensen, komt!

Wij zitten midden
in mijn kinderwereld.
In mijn geest
herbouw ik
de fundamenten,
omnipotent-zijn.
Willen jullie toch,
verdomme,
mijn waarheid inzien?
Ik ben uniek op aarde.
Geef mij, oh
geef mij
mijn eigenwaarde,
mijn bevestiging!

Lange tijd
compenseer je,
verlang je intens,
binnen jezelf
met het heelal,
met moeder natuur
één te zijn.

Moeder natuur
loochen je niet,
schenk je
zonder iets terug te vragen
langdurige bevestiging.
Gelukzaligheid,
zielsrust.

Lia Goovers.
admin
admin mei 15 '09
Interessant.
Ontrafelde deze topic de kluwe waar sommige mensen inzitten?
Ik heb deze "gedragshandelingen' zoals schizofrenie, borderline, psychoses, manisch-depressief, enz, enz..
altijd bekeken als een 'worsteling tussen :
de 'eigen wil'-persoons/ego <--> de ziel/geest komende vanuit De Bron,
Als deze twee in een sterk conflikt zijn of in verzet, ontstaat er een kans op kortsluiting.
Met gevolgen als menszijnde , op lichamelijk, geestelijk, emotioneel, en spiritueel vlak.
Deze interne worstelingen, duren zolang tot er Overgave is aan de Bron.
Dat kan meerdere levens in beslag nemen.
Elke vorm die men hier op aarde als ziekte beschouwd , heeft daarin zijn gradatie aan ontwikkeling als ziel/geest in overgave aan de Bron.
Sommigen hebben al kleine momenten in overgave aan de Bron, kontakt met de Bron, in de vorm die wij "paranormaal " noemen.
Maar de andere delen in verzet aan die overgave, delen deze informatie niet.
Vandaar dat dan de verwardheid nog groter is.
Er komen heel mooie krachtige sterke wezens uit voort, na deze worstelingen.
hoe lang deze kluwe van 'onbewustzijn naar bewustzijn' duurt, hangt af van de 'openheid" naar inzicht.
Maar alles is altijd goed zoals het is, en loopt.





Veel liefs,
Bellefleur
Islandlady
Islandlady mei 15 '09
Bellefleur! Dat heb je erg goed gezegd!
Men plak overal maar een etiketje op omdat het makkelijk is.
Zet iedereen maar in een hokje mooi makkelijk want dan ben je er van af.
Ik geloof zeker wat je zegt dat het een heel zware worsteling is tussen de eigen ik en de hogere zelf van de persoon die het betreft.
Eergisteren had ik een dame bij de tour (ik ben tourguide hier op het eiland) die zeer gehandicapt was zowel lichamelijk als in spraak. Het bijzondere was dat ze tegen mij volledige gesprekken aan het voeren was. Verstond er weinig van maar ben wel met haar in gesprek gegaan! Was zeer bijzonder en wederom een ervaring rijker.
Men behandeld deze mensen altijd maar alsof ze ook niet wijs zijn en dat is zeker niet zo!

Liefs
Islandlady aka Bea
Duze
Duze mei 16 '09
Hoi allemaal,

Intrigerend onderwerp

Heeft er misschien ook iemand ervaring(en) met "defecte schizofrenie"

xxx
admin
admin mei 16 '09
En wat betekent de term 'defecte schizofrenie'?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki