Loading...
nl

Schizofrenie.

aquarel
aquarel mei 1 '11
tja, niet gemakkelijk om daar een deftig antwoord op te zeggen.
natuurlijk heb jij het ook moeilijk moonflowertje, het is zowel voor de "zieke" als voor de familie even moeilijk om hiermee op een verstandige manier mee om te gaan.
vroeger praatte ik tegen mijn stemmen die ik hoor ook luidop, maar ik heb met de tijd geleerd om dat in gedachten te doen zodat dat voor een buitenstaander niet meer opvalt.
begrijp wel moonflower dat jouw moeder het enorm moeilijk heeft, ten eerste voor haarzelf, en ten tweede ze vind meestal geen gehoor met de hersenpinsel waarmee ze zit om te vertellen tegen iemand, andere onbekende mensen gaan vaak op de vlucht als ze te horen krijgen dat het niet zo goed met die persoon (je mama) gaat.
ze begrijpen het niet of vaak weten ze niet wat te zeggen, in ieder geval ze hebben weinig tot geen interesse als het gaat om een probleem van iemand anders.
hetzelfde ongeveer als je iemand op straat tegenkomt, en die vraagt hoe gaat het met je ? en jij zegt slecht, en maakt een hele babbel, die andere persoon vlucht meestal en hebben er geen oren naar, wat ik spijtig vind.
mijn moeder praat tegen mij ook vaak in onmacht omdat ze niets kan doen en toch wilt helpen, ze kan er zichzelf wel in vinden, wat ik allemaal doormaak maar ze kan het niet aanvoelen zoals ik het doe natuurlijk.
dan is het nog altijd niet een uitgemaakte zaak, maar ik zou als ik jou was, en dat doe je ook, ietsje meer begrip proberen te tonen en/of aandacht naar haar toe, zodat ze zich beter begrepen gaat voelen.
in ieder geval wens ik jou veel sterkte toe, want het is idd niet altijd even gemakkelijk dat gegrijp ik wel.
aquarel
aquarel mei 1 '11
ikzelf neem 3weekelijkse spuiten met rispedal consta, mss is dat iets voor jouw moeder, bespreek het een met de huisdokter of psy
AngelClear
AngelClear mei 1 '11
"vroeger praatte ik tegen mijn stemmen die ik hoor ook luidop, maar ik heb met de tijd geleerd om dat in gedachten te doen zodat dat voor een buitenstaander niet meer opvalt."
Kijk ... , ik denk dat dit nu net het probleem is Aquarel. Jij gaat in discussie met die stemmen. Daardoor krijgen ze de aandacht en worden ze sterker. Probeer ze eens te negeren en daar niets op terug te zeggen of te denken. Niet in discussie gaan ! Ook niet in gedachten !

Groetjes van AngelClear ,
aquarel
aquarel mei 1 '11
dat doe ik ook niet meer, ik negeer ze, al ettelijke maanden, en probeer ze zoveel ik kan van me af te schudden.
het zijn slechte egoïstische auralifters met geen respect voor mij dat ze hebben.
ik geef ze geen aandacht meer, waardoor ze geen bestaanreden meer hebben.
en ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden en de nodige structuur op te bouwen om mijn zinnen en vooral gedachten te verzetten.
maar het is niet altijd even gemakkelijk voor me, soms zijn ze me te slim af, ze zijn niet dom he.
en ze zijn met meer.
gelukkig dat anderen waaronder mijn broer me wel helpt maar dat is niet door middel van een stem die ik te horen krijg, die bereikt me via een ander kanaal, meestal door middel van dromen, dan praat ie tegen mij (mijn broer is 11 jaar geleden gestorven.)
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '11
een aura-lifter blush... das wel een goeie benaming denk ik!!
zow, maar wat je schrijft, Aquarel dat is ook niet echt misselijk! volgens mij ben je continue jezelf aan het beschermen tegen de "illigalen" die jou niet echt tof behandelen, behalve jou broer dan, die is legaal...
hoe zit dat met jou persoonlijke gids? ik neem aan dat jullie wel op 1 lijn liggen... want je kan goed beschrijven wat er gebeurt met jou...
wat jij hebt is ook 11 jaar geleden begonnen toch?
... ik vraag dit omdat ik een link zie...
(denk ik)
wel vind ik het jammer dat een dokter zegt: dat je aanleg hebt voor schizofrenie...
laat hem eens wat specifieker zijn, ik denk namelijk dat ieder mens er aanleg voor heeft, op de 1ste plaats omdat het erfelijk is, maar ook omdat door stress en frustraties. wat jij beschrijft, zie ik zo: jij hebt een hele open geest (chakra's die allemaal over-actief zijn)
waardoor je je hele omgeving opzuigt als een spons, ook uit het hiernumaals... de aura-lifters zoals jij ze beschrijft, zien in jou een soort van poort naar het hiernamaals, een doorgeef luik... op jou beurt zeg je: hoho, en dan gaat meteen de poort
dicht, waardoor deze auralifters bij jou blijven hangen,...
misschien ken je wel iemand in jou omgeving die erkend medium is ... waarschijnlijk kan die jou heel goed helpen, ook om de poort dicht te doen...

groetjes Moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '11
mijn broertje is ook schizofreen, best ernstig...
hij heeft in zijn hoofd een hele waanwereld naast het leven, waar hij in zijn gedachten een mooi groot huis gebouwd heeft...
vroeger dachten ze dat hij een autistme verwante stoornis had,
hij woont al vanaf zijn 5 de jaar in een pleeggezin, het gaat best goed, alleen hij wil zo graag naaar huis, het werd een obsessie, omdat mijn moeder tegen hem gezegt had, dat als hij 18 jaar is, zelf mag bepalen waar die naar toe wilde... omdat mijn broertje zijn iq niet hoger is dan 69 ... telt deze wetgeving langer, ik weer dat hij door de frustraties schizofreen is geworden, en daar heb ik de jeugd hulpverleners voor gewaarschuwd, alleen die deden er niks mee!
groetjes moonflowertje
aquarel
aquarel mei 2 '11
het is idd 10 jaar geleden begonnen, het is zelfs zo dat het allemaal is begonnen na het bezoek van een medium. ik was onder de indruk van die medium, mijn moeder zette mij toen thuis af, waar ik destijds samenwoonde met mijn ex, ik ging naar boven naar de dj. ruimte, ik stond recht en ik zei luidop, freek ben jij daar, en ineens voelde ik een aangenaam kriebelend gevoel langs mijn rug lopen die een half uurtje duurde, zo is alles begonnen.
ik heb er spijt van dat ik geesten in dit geval heb opgeroept, het is toch oproepen dat men doet als je dat zegt, helaas bereikte ik niet mijn broer maar een auralifter die zich voor deed als mijn broer, het contact werd nauwer en de band werd sterker want ik vertrouwde dat gevoel, dat ik steeds voelde als ik naar boven ging, later hoorde ik stemmen, en uiteindelijk zat ik vast in een fantasie belevingswereld waar ik niet meer uitgeraakte, zo heb ik 4 jaar rondgelopen, daarna ben ik professionele hulp gaan zoeken, maar toen hebben ze me diezelfde dag kunnen colleceren omdat ik weg wou, en ik was zogezegd een gevaar voor mijn eigen en de maatschappij, toen heb ik 6 jaar tegen mijn zin gedwongen opgenomen geweest, uiteindelijk wouwen ze me niet meer helpen omdat ik niet meewerkte, het duurde ook allemaal zo lang, en daar kun je met het woordje geesten niet komen aandraven, dan geven ze je meer pillen dat je letterlijk als een zombie leeft en denkt.
pfff, ik ga momenteel stoppen met typen heb geen zin om het verleden op te rakelen, het was in ieder geval geen gemakkelijke periode voor me, en nu nog steeds niet, want die auralifter's zuigen zich aan me vast.
gelukkig heb ik ook bijgeleerd wat betreft verdedigen en groeien.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 2 '11
Jammer dat er in de psychiatrie nog steeds een dikke balk ligt tussen het (paranormale ) en de wetenschap...
wanneer zal het nu eens worden "gezien" dat het wel degenlijk bestaat, en dat niet iedereen die geesten hoort, per definitie schizofreen is... ik weet niet precies wat een "para" psycholoog doet, maar wel dat ze iig meer voor je kunnen betekenen dan een "gewone" psycholoog... misschien is er dan ook wel een soort para psychiater die voor jou, een poort kunnen sluiten...
maar zoals je nu door het leven gaat, is alleen maar vechten, en overleven! is die poort te sluiten voor alleen het negatieve?
misschien wel, toch?
op deze manier wordt je oververmoeid, wat ook weer nare gevolgen met zich mee brengt!
de medicijnen die je krijgt toegediend, helpen die tegen de stemmen?
groetjes Moonflowertje
aquarel
aquarel mei 3 '11
die medicijnen helpen geen zak.
gelukkig voor mij ben ik al zo'n 4,5 dagen gestopt met seroquel, ik voel me veel beter in mijn vel nu.
aquarel
aquarel mei 3 '11
mijn vriendin zei me gisteren sinds ik gestopt ben met drugs, dat het nu veel beter met me gaat, ik ben beter geconcentreerd, ben slimmer geworden.. dus niets dan voordelen.
ik mag van haar nog gebruiken, maar zij schat de reëele gevaren daarvan niet goed in dat drugs met zich meebrengen. (zij heeft nooit gebruikt, vandaar haar naieve reactie.)
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 3 '11
ligt eraan welke drugs...
persoonlijk zeg ik altijd; alcohol is de ergste drugs die er is!
daar gaan hele gezinnen kapot aan! en als je er mee wil stoppen, kan je een delirium krijgen, (of hoe je dat ook schrijft)
voor mensen die aanleg hebben voor schizofrenie, is blowen uit den boze, ik ken mensen die dat doen terwijl ze schizofreen zijn nou, daar valt op zo'n moment niet meer mee te praten, hoor!
zo verschrikkelijk vaag... als je het over drugs hebt als amphetamine <--- dan kan ik me er wel wat bij voorstellen, want die maken dopamine en adrenaline aan in je hersenen, juist datgene wat een schizofreen iemand te kort komt, of helemaal niet meer worden aangemaakt! het houd mensen scherp en allert!, mits ze niet te lang wakker blijven dan!... dan gaat het averechts werken(dmv hallucinaties)
en de medicijnen die er voor worden geschreven bij een psychiater... dat zijn ook drugs! neem bijv. oxazepam, rohypnol, prozac enzo... die worden massaal misbruikt, en kun je op elke hoek van de straat "halen" acinaton ook!
groetjes moonflowertje
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki