Aan de hand van het welkomst topic van Mirreke , heb ik besloten er een topic voor toe te weiden.
Mijn doel is om gezamelijk onze ervaringen te delen met angst aanvallen en hoe je ermee bent omgegaan. Hierdoor kan een ander misschien een tip en herkenning vinden wat hem/haar weer verder kan helpen.
---------------------
Mijn eerste ervaring
Mijn eerste ervaring was op de middelbare school tijdens een schoolfeest. Er was een disco gaande waar veel hoge tonen en weinig bass waren en veel felle lichten. Het was thevens de eerste disco waar ik heen ging met een bril en daardoor dingen weer goed en helder zag.
Het feest was als volgt opgezet: In de grote schoolkantine/aula werdt de disco gehouden. De kantine waar je dingen kon kopen was dicht bij de ingang van de aula, en aan de andere kant stonden de DJ's te draaien. In de aula was het donker en druk. (dus hoog contrast van felle lichten/donker/druk/harde muziek, etc..) En in de gang was het licht, muziek was wel te horen maar lang zo hard niet.
We waren dan ook veel op de gang, maar goed, je wil wel af en toe wat drinken. Toen ik naar binnen ging om wat te drinken en in de rij stond voor de kantine, kreeg ik mijn eerste angst aanval. Ik werdt duizelig en had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Ik heb me toen sterk geconcentreerd om niet van m'n stokje te gaan, heb toen wat te drinken gekocht en ben direct weer terug de gang in gegaan.
Later toch nog een keer geprobeerd de aula in te gaan, maar dat gevoel kwam lichtjes terug. Ik dacht bij mijzelf, als ik nu door ga dan gaat het mis.
In eerste instantie dacht ik zelf aan epilepsie, maar later ben ik erachter gekomen dat dat niet zo is.
Als klap op de vuurpijl heb ik die avond ook mijn eerste migraine aanval gehad.