@ Marenubium
Je bent een krachtige open persoonlijkheid.
Je laat je niet snel om de tuin leiden.
Je hebt een neus voor mensen die niet eerlijk zijn.
Je merkt en voelt het als mensen hun plaatje mooier maken dan dat het werkelijk is.
Meestal laat je mensen in die droom, maar soms gaat het tegen je gevoel in en dan zeg je er ook wat van.
Ik heb hier nog nooit zo naar gekeken, maar volgens mij klopt het als een bus! Ik weet idd heel snel of iemand eerlijk is of niet. En ja, voor die ander heeft het vaak geen zin om 'm 'uit de droom te helpen'. Maar als het me te gek wordt, dan zeg ik er wel wat van...
Op zo'n moment ben je niet op je mondje gevallen.
Je kunt jezelf goed verweren, en geeft flink gas om een ander aan het denken te zetten over het geen wat diegene aan het doen is
Hmzz...njah, ik kan inderdaad wel eens erg direct zijn en zeggen waar het op staat. Dat wordt liever niet gehoord, dat weet ik ook wel. Maar uiteindelijk wordt diegene toch aan het denken gezet, en komt het de algehele situatie ten goede. Voornamelijk als het aan komt op eigen mogelijkheden zien, en mensen over zichzelf laten nadenken.
Je bent een doorzetter een bikkel.
Je weet wat je wil en gaat daarvoor niet uit de weg.
Ik ga niet snel bij de pakken neerzitten, nee. Als het over 'onrecht' gaat, ga ik inderdaad niets uit de weg, en dat kan voor zowel als mijzelf als een ander gelden. Voor mezelf echter geneigd om af en toe wel uit de weg te gaan. Maar ja, het is makkelijker voor een ander op te komen dan voor jezelf, hehe...
Maar ik voel verdriet bij je.
Je hebt in het verleden genoeg meegemaakt.
Daardoor ben je nu ook zo sterk.
Soms maken mensen dingen mee, waardoor ze zwakker worden.
Dat heb jij niet, jij hebt goed je lessen geleerd en je bent er krachtig en sterk uitgekomen.
Je pakt de levenslessen ook met 2 handen aan. Je snapt ook waar ze voor bedoeld zijn.
Dankjewel! Het is super fijn om dit te lezen! Je bent alleen wel de 3e geloof ik, die zegt verdriet bij me te voelen.
Zo ervaar ik het alleen niet. Ja, misschien toen en vroegah wel, maar het is onderdeel van mijn proces, en heeft me gemaakt wie ik nu ben. Ik kwam ooit eens bij een haptonome, vanwege een burnout. Die wilde wat weten over vroegah. uiteindelijk kreeg ik allerlei labeltjes opgedrukt en was ik een zoveelste graad traumakindje en en en...ooooh wat erg voor je, je moet maar EMDR of PESSO therapie gaan doen.
HUH? lol muts, ik ben hier gekomen om NU verder te komen, niet om het verleden te herkauwen. Ben geen koe. Dat was toen, ik heb nu met andere dingen te maken.
Ze snapte dat niet echt, geloof ik
Af en toe denk ik door dit soort situaties echt wel eens, dat ik zaken wegdruk (ik doe niet zoals het volgens hun boekjes 'hoort'), en dan word ik erg onzeker. Maar heel vaak besef ik ook wel dat ik ze op mijn manier heb verwerkt, en ze onderdeel heb mogen laten zijn van mijzelf. Daarom doet het mij zo goed om deze woorden te lezen Taro, hartelijk dank!!
Wat ik wel voel bij je is een vorm van alleen zijn.
Je kunt soms in een gevoel zitten dat je je alleen voelt, niemand die je begrijpt, je bent op zo'n moment enorm kwetsbaar.
Yup, 'alleen', 'eenzaam', 'in de steek gelaten gevoeld' zijn wel terugkerende termen. Heeft te maken met het stukje hierboven, en met het vertrouwen in de mens(heid). Njah, zolang IK maar weet waar het vandaan komt, is het niet onoverkomelijk en mag ook dat er zijn.
Zie het als het innerlijk kind in je die naar boven komt, die even een schouder en een arm nodig heeft.
Zeg tegen je kleine ik dat ze bij jouw veilig is en dat je voor haar zult zorgen.
Wees lief en zorg goed voor je innerlijk kind.
Ha Wat mooi! Ik noem dat 'het kleine meisje in mij'. Je hebt helemaal gelijk. Het is alleen soms best een beetje moeilijk om op zulke momenten van jezelf te houden. Ik hou jouw woorden in gedachten, want dit is iets concreets waar ik wat mee kan. Dankjou
Je bent een kei van een vrouw en wat je doet doe je goed.
Krijg te voelen dater nog veel meer potentie in je zit...je kunt nog veel meer bereiken. Luister goed naar je innerlijke stem die zal je leiden.
Dankje... Die 'potentie' ben ik nu heel erg hard aan het ontdekken; ik heb erg veel mogen 'oefenen' en nu mag het allemaal in de praktijk 'uitgeoefend' worden. hihi...
Lieve Marenubium, ik hoor graag of je er iets mee kunt.
Liefs Taro