Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Tatora
Tatora sep 25 '11
Serenity..
dank je ..
het gaat op en neer hier,plus nog het verhuizen over een week..
we komen elkaar tegen,En onszelf..ieder voor zich!.
spanning volgt op bevrijding,en omgekeerd..
keer op keer..
elke dag..steeds meer "gepushed" worden om naar onszelf te gaan;naar binnen..naar de essentie,naar ons eigenliefde,of waar het er nog aan schort.de vrede in onszelf vinden,en hervinden ,en heruitvinden;..
steeds weer opnieuw vergeven.onszelf,de ander,en dan de stap te beginnen zetten naar de ruimte voorbij vergeving,waar vergeving niet meer nodig is.
onszelf te zien voor wie we werkelijk zijn,en dan ,van daar uit Ook de ander.
elke dag weer opnieuw.
uitdagingen,maar het ook zien als een kans..
een mogelijkheid,een nieuwe ruimte.
en,inderdaad,ook de mooie herinneringen zien,en voelen,in onszelf.
en in de hele situatie.
er is geen "winnaar",of "verliezer".
enfin...
Veel dus!
liefs x X x
Serenity
Serenity sep 27 '11
Heel veel Tatora! wink
Is het alweer gekalmeerd en rustiger geworden?

Bij mij gaat het raar met me er is een soort opruiming in mij aan de gang ik kom heel veel oude nare gevoelens tegen zoals onmacht in diverse vormen.
Ik denk dat de keren dat ik me onmachtig voelden in mijn jeugd juist mijn krachten gingen groeien.
Er komt bij o.a. onmacht een hoop stress hormoon vrij en te veel stress hormoon kan leiden tot een verandering in de hersenen.
En bij mij door de jaren en jaren heen kwam er behoorlijk wat stress hormoon vrij dus ik ben bewust van de schade die dat heeft aangericht.
Alleen dat word niet erkent door niemand die mij kan bijstaan.
En deze onmachtige momenten komen nu weer naar boven omdat ik een afspraak had dit weekend met vrienden van mij de eigenlijk in een volksbuurt cultuur zich bevinden waarbij er pessimistisch, onredelijk en negatief word gedaan en zelf ook weleens hypocriet.
En eigenlijk heb ik het gezellig met hun op het moment dat we elkaar zien en spreken maar ik weet dat er achter mijn rug word geroddeld en dat ik dan weer door andere vrienden van hun belachelijk word gemaakt dus eigenlijk weet ik nooit zo goed waar ik aan toe bent bij hun...
En dat was frusterend ik heb een week lang doem-scenario's van gehad en nu na de afspraak heeft het mij zoveel stress gekost dat ik gewoon moet bijkomen om alles weer op een rijtje te brengen.
En dan precies NU komen al die oude herinneringen van oneerlijkheid, onmacht, onrechtvaardigheid en andere lullig gevoelens naar boven BAH BAH en nog eens BAH!
Maar het schrijven helpt wel weer een beetje in de goede positieve richting hahaha.
niels
niels sep 28 '11
oh Serenity fijn is anders zeker met zulke vrienden maar toch fijn om te horen dat het de goede kant uitgaat laugh

Met mij gaat ook alles goed hoor laughen zeker op school ik heb mij zelf over veel dingen verbaasd,dingen waarvan ik dacht dat ik er niet in staat zou zijn laugh(zo zie je maar dat het soms eens goed is om te blijven zitten).
De laatste merk ik dat mijn dromen meer en meer voorspellend zijn . Meestal zijn het flashforwards van wat er de volgende dag gebeurt ,echt heel rare dingen zoals een zin die op bord wordt geschreven, dan krijg ik het gevoel dat ik dat al eerder heb gezien en hup herinerde ik mijn droom weer. Maar ook minder fijn dingen zo droomde ik een paar weken geleden dat ik opgesloten zat in een kelderachtige kamer met een slang waar ik immens bang voor was en op juist die zelfde dag krijgen mijn ouders ruzie over het alimentatie geld. Fij is anders maar we slaan er on wel door:D

Heel veel liefs
Niels
Tatora
Tatora sep 28 '11
@ Serenity
ja lieverd....ik begrijp je hoor..
ik geloof dat er bij vele van ons ,Nu ,veel naar boven komt,om geheeld te worden.
alle punten en puntjes die nog in ons vast zitten of waar we op blokkeren,komen nu naar de bovenkant..en naar buiten.
tenminste ,dat is wat ik sterk merk!
ze willen uitgezuiverd worden,;en ook uitgesproken met bepaalde personen,als dat mogelijk is dan hey.
voor onszelf opkomen,en ons ware Ik durven laten zien,ongeacht de eventuele reactie van onze omgeving.
dat vergt moed,en een diepe overgave.
het Is veel..
dikke knuff en liefs X en sterkte
Tatora
Tatora sep 28 '11
@ Niels
jij ook veel sterkte,...ja ...ouders hey..hihihih;.
gaat het wel lekker op school? en weet je al wat voor toneelstuk je gaat doen,en welke rol jij speelt?
liefs X
niels
niels sep 28 '11
hey Tatora
het gaat enorm goed op school ,ik ben er zelfs verbaasd over dat het eo goed gaat laughen bij het schooltoneel gaan we Les Miserables spelen laughIk heb er wel geen grote rol in , ik speel er de aanklager in en dan nog student en dorpsman ( zo meer figurantenrol) maar het was me bijna gelukt om de rol van Thenardier te bemachtigen maar spijtig genoeg is het niet gelukt omdat die scene te kort volgde op de scene waar ik de aanklager in speel. Maar voor de rest alles goed met jouw Tatora?

Heel veel liefs
Niels
Tatora
Tatora sep 28 '11
lijkt me och heel leuk..les miserable ..is niet de eerste de beste zeg maar...fijn voor je!
kan je oefenen juist op de veelvuldigheid,en afwisseling..
hier is het hectisch ,want overmorgen is de verhuis,en alles dient nu afgewerkt te wordenplus nog ons proces..wat dieper gaat dan ik me kon voorstellen..
transformaties au volontee zeg maar..
vandaag enorm veel gedaan fysiek,en dan nog praten ertussen door..
veel dus;..
veel liefs en een dikke knufff X
Serenity
Serenity sep 29 '11
Dank jullie wel Niels en Tatora voor jullie woorden.
Emuca
Emuca sep 29 '11
Ik ben dom geweest om naast school heel veel extra te werken. Het gevolg is dat ik vandaag met hoofdpijn wakker werd en dus niet naar school ben. Gelukkig vandaag voor de laatste keer extra werken.
Ik word een beetje gek van mezelf..en ik mis mijn vriend enormmmm.
Serenity
Serenity sep 29 '11
Oh wat vervelend nou Emuca en jammer dat je toch niet naar school ben gegaan wellicht zakte de hoofdpijn omdat je afleiding had ipv met het feit op de neus word gedrukt dat je hoofdpijn heb want dan versterk je het alleen maar, ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en toi toi toi met werk! ^^
Emuca
Emuca sep 29 '11
Soms is een dagje wat extra uren thuis wat beter... Heb al wat kunnen doen voor school en ook al boodschappen gedaan.. Zo nog even wat schoonmaken en nog iets doen voor school en dan loop ik bij qua schoolwerk in mijn planning.
Serenity
Serenity sep 29 '11
Ohwww je hebt lekker in je eigen omgeving al je ding gedaan, jaaaa dat lijkt mij ook wel erg relax net zoals mensen hun werk mee naar huis nemen om toch het gevoel van thuis te zijn te hebben maar toch lekker aan de slaag gaan..... in een joggingsbroek of zoiets lekker comfortabels
Emuca
Emuca sep 29 '11
Ja, zoiets ja. Ik had anders 3 uur lang les gehad in een klein benauwd hokje.. En dat zag ik niet zo zitten. Ook de treinreis wilde ik graag skippen en nu ik zie dat het weer chaos is op utrecht centraal dank ik mijn voorgevoel weer eens. Anders was ik nooit op tijd thuis voor werk. Nu kan ik tenminste nog wat doen.
Serenity
Serenity sep 29 '11
hahahaha jaaaaa idd goed voorgevoel!!
Serenity
Serenity sep 29 '11
Gatver moet nog een heel uur wachten eerdat ik die kleine kan ophalen daarnaast hadden we de planning om iets leuks te doen zoals naar een speeltuin te gaan en daar patat te eten.... maar dat uur duurt lang zeg!

Verder gaat het wel goed met me. laugh
Emuca
Emuca sep 29 '11
YES! Werd net afgebeld voor werk! We zijn zo goed als klaar met de verhuizing dus ik kreeg lekker vrij <3
Serenity
Serenity sep 29 '11
joepie de poepie!!! En dat met het heerlijke weer!!!

Wij waren aan een surfplas gaan zitten en ja ja wel met patatjes!
Nu ligt Uk voor pampus op bed met een dikke laag aftersun op hihi ik schoot een beetje uit! confused
Groene_heks
Groene_heks sep 29 '11
Em Mazzelkont..

Lekker Serentity zo'n zon dagje met frietjes smile

Ik heb weer eens een drempel genomen vandaag, zo trots op mezelf!!
Serenity
Serenity sep 29 '11
yeahhhh ik ben ook trots op jouw!!(ondanks dat ik niet weet wat je hebt gedaan weet ik dat het goed zit om trots te zijn op jouw! ^^)
Emuca
Emuca sep 29 '11
Lekker bij mama gegeten net... En appels geplukt van haar appelboom laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy