Aaaaah Gast, ik hoop dat Midas zich snel weer wat beter voelt. Naar is dat om zo'n beestje zo te zien zwoegen. Ik duim voor hem dat ie er snel bovenop is.
Wat dapper Ann_ik dat je dat durft in een varkenshart te snijden. Bij mij was dat altijd drama met biologie lessen. Maar ja snijden en ontleden is de beste manier om te leren. Tijdje terug naar een tentoonstelling geweest The Bodies heette dat. Deze tentoonstelling bestond uit vijfentwintig geconserverveerde (geplastineerde) lichamen die in een bepaalde houding zijn neergezet en daarnaast uit tweehonderdzestig opengewerkte en geplastineerde onderdelen van het menselijk lichaam. Het was heel interessant om op een manier te kunnen kijken zoals je alleen maar aan een snijtafel zou kunnen doen. Het maakte heel veel indruk omdat het echt mensen zijn geweest. De lichamen zijn naar verluidt beschikbaar gesteld door een universiteit in China en het gerucht gaat dat een aantal nabestaanden geen toestemming zouden hebben gegeven en dat de lichamen afkomstig zouden kunnen zijn van politieke gevangenen. De energie van de lichamen heb ik nog wel dagen er na gevoeld..