Loading...
nl

Heeft ieder mens een ziel?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Dit onderwerp is gaan opspelen in verschillende onderwerpen en ik probeer dat even centraal te maken doormiddel van dit onderwerp.

Als eerste even een belangrijk verschil tussen Geest en Ziel. Ik ben namelijk van mening dat ieder mens wel een geest heeft en niet zonder geest is.

Het volgende plaatje is je ziel:


En dit is je geest:

Het paarse is je ego.

Ik ben van mening dat niet ieder mens een ziel heeft. De engelmens is namelijk zonder ziel. Je ziel staat voor je identiteit en bepaalt wie je bent. Een engel hoeft niet meer te leren wie hij is en is hier alleen maar voor anderen.

Als we kijken naar het normale evolutiepad van de mensheid ontwikkeld zich dat als volgt:


Een mens met ziel heeft de volgende opbouw:


en een mens zonder ziel de volgende:


Doordat de mens zonder ziel niet meer word gehinderd door zijn eigen identiteit, handelt deze volledig in overeenstemming met de bron.

Vandaar dat ik erin geloof dat er mensen zonder ziel bestaan en dat zij hier niet meer voor zichzelf maar voor anderen zijn.
Delen:
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Ik blijf ervan overtuigt dat iedereen een ziel heeft, zelfs de engelmensen. Zij waren vroeger mens, en hun 'volmaakte' ziel heeft bepaald dat zij engelen werden. Ze worden hierdoor gekenmerkt. Hun 'volmaakte' ziel is dus altijd al verbonden geweest met de bron, waarom zou hij dan moeten verdwijnen? Als engelmensen op aarde zijn, zonder ziel, zou deze persoon lusteloos zijn, en niet weten wat te doen. Door de verbintenis die zij via de ziel heeft met de bron, is zij juist in staat de mens te helpen. Dankzij die verbintenis weet ze wat te doen, en aangezien die ziel al volmaakt is, zal deze sowieso overeenkomen met de bron.

Daarnaast: hoe komt het dat er engelen vallen, als ze geen ziel zouden hebben?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Hun 'volmaakte' ziel is dus altijd al verbonden geweest met de bron, waarom zou hij dan moeten verdwijnen?

Omdat hij zoals je het zelf zegt, Vol-Maakt is. Hij is dus niet meer nodig. Dus waarom zou je hem moeten houden?
Origineel bericht van: Angel of Death

Als engelmensen op aarde zijn, zonder ziel, zou deze persoon lusteloos zijn, en niet weten wat te doen.

Waarom denk je dat? De persoon zonder ziel is juist in overeenstemming bezig met de bron en weet dus precies wat die moet doen voor het grotere geheel. Als jij alle kennis van de wereld tot je beschikking hebt, weet jij dan ineens niet meer wat je moet doen?
Origineel bericht van: Angel of Death

Door de verbintenis die zij via de ziel heeft met de bron, is zij juist in staat de mens te helpen.

De ziel is juist een stoorzender in de verbintenis met de bron, omdat je eigen identiteit ineens een rol speelt bij het volgen van de bron. Zonder ziel vind er juist geen verstoring meer plaats en ben je zuiver en volledig bezig.
Origineel bericht van: Angel of Death

Dankzij die verbintenis weet ze wat te doen, en aangezien die ziel al volmaakt is, zal deze sowieso overeenkomen met de bron.

Waarom zou de ziel volmaakt zijn als jij ieder leven weer bezig bent door levenslessen je ziel te laten groeien?
Origineel bericht van: Angel of Death

Daarnaast: hoe komt het dat er engelen vallen, als ze geen ziel zouden hebben?

Wat bedoel je ermee dat engelen vallen?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Engelen behouden hun identiteit, anders zouden ze geen eigen kenmerken hebben, dan zouden ze allen hetzelfde zijn.

Daarbij: Een lichaam kan niet leven zonder een ziel. gezegd door een beschermengel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Engelen behouden hun identiteit, anders zouden ze geen eigen kenmerken hebben, dan zouden ze allen hetzelfde zijn.

Heb jij ooit contact gehad met engelen om te weten dat ze hun identiteit behouden?

Een engel kan zich manifesteren in vele vormen en gedaanten, dus een echte identiteit hebben ze niet.

Niet voor niets hebben ze vele verschillende namen in de verschillende religies.
Origineel bericht van: Angel of Death

Daarbij: Een lichaam kan niet leven zonder een ziel. gezegd door een beschermengel.

Welke beschermengel was dit en waar kan ik dit terugvinden?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Dit kan je niet terugvinden. Dat was mijn beschermengel. En ook anderen. Niet alles staat geschreven. En niet alles wat geschreven staat is waar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Als dat jouw beschermengel was, waarom zeg je dan niet meteen mijn beschermengel, maar "gezegd door een beschermengel".

Maar goed, aangezien je het aan je beschermengel kunt vragen, leg dan eens uit waarom een engel zich in vele vormen en gedaanten kan manifesteren en volgens jou toch een eigen identiteit hebben.

En weet je zeker dat het niet jouw gids is, die beschermengel? Want een echte engel is niet van één iemand persoonlijk.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Beschermengelen hebben nooit 1 iemand als beschermeling. Maar minstens 10 tot 15 mensen. En ik denk dat er naast beschermengelen nog vele andere soorten engelen zijn, maar ik weet wel dat een beschermengel, die eerst ook mens was, gewoon een eigen karakter heeft. Ze hebben regels, maar zijn ook zichzelf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ok dat was me niet duidelijk, bedankt voor je antwoord. Ik vond het al vreemd dat een beschermengel maar 1 iemand beschermde. In ieder geval heb je me een paar dingen nog niet uitgelegd dus ik vraag het nog een keertje zodat ik jou kan begrijpen in je redenatie dat alles een ziel zou moeten hebben.

Origineel bericht van: Angel of Death
Hun 'volmaakte' ziel is dus altijd al verbonden geweest met de bron, waarom zou hij dan moeten verdwijnen?

Waarom moet je een volmaakte ziel houden?

Origineel bericht van: Angel of Death

Als engelmensen op aarde zijn, zonder ziel, zou deze persoon lusteloos zijn, en niet weten wat te doen.

Waarom ben je lusteloos zonder ziel? De persoon zonder ziel is juist in overeenstemming bezig met de bron en weet dus precies wat die moet doen voor het grotere geheel. Als jij alle kennis van de wereld tot je beschikking hebt, weet jij dan ineens niet meer wat je moet doen?

Origineel bericht van: Angel of Death

Dankzij die verbintenis weet ze wat te doen, en aangezien die ziel al volmaakt is, zal deze sowieso overeenkomen met de bron.

Waarom zou de ziel volmaakt zijn als jij ieder leven weer bezig bent door levenslessen je ziel te laten groeien?
Origineel bericht van: Angel of Death

Daarnaast: hoe komt het dat er engelen vallen, als ze geen ziel zouden hebben?

Wat bedoel je ermee dat engelen vallen?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Omdat je ziel je connectie is met die bron, moet je hem behouden. Je kan niet bellen zonder telefoon. En elk leven is anders, nooit hetzelfde... Dus blijf je leren, zij het doordat we nu in een andere tijd leven dan vroeger. Alles groeit.

Ik heb beschermengelen meegemaakt die niet zo 'heilig' waren als men dacht. Stel, je geloofd in lucifer. Dat was een engel. Engelen hebben dus blijkbaar ook een wil en de mogelijkheid om fout te doen... Als ze geen ziel zouden hebben, en alles op overeenstemming met de bron zou doen, zou dat niet kunnen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Welke vraag van hierboven heb je nu precies beantwoord, want ik volg het even niet meer.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Vrijwel alle, omdat deze in een klein verhaal wel uitgelegd kunnen worden. Aangezien de eerste allemaal over hetzelfde iets gaan. De connectie die zielloze met de bron zouden hebben, wat ik niet in kan zien, omdat ik denk dat de ziel juist het benodigde medium is. Een ziel leert bij elk leven, want je kan in 1 leven niet alles meemaken. Een volmaakte ziel die alles kent zou dus alle levens geleefd moet hebben, alles moeten hebben meegemaakt vanuit alle standpunten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Dus als ik je goed begrijp bestaat volgens jou de volmaakte ziel niet, want dan zou die uitgeleerd zijn. Alleen blijf je altijd leren dus kan je nooit uitgeleerd zijn.
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Ja. Ik denk dat elke ziel wel zwakke punten heeft. Als er perfecte zielen zouden zijn, zouden er steeds meer zijn. Maar niets of niemand is perfect. En dat is maar goed ook.
gast
gast mrt 17 '09
Maar ja, wat is perfect? Dat is ook weer zo'n waarde oordeel die door iedereen weer anders genomen wordt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Ok, maar dan zouden volgens jouw theorie, engelen dus ook helemaal niet bestaan. Want engelen hebben een volmaakte ziel, alleen bestaat dat volgens jou niet, en dus kunnen engelen ook niet bestaan.

Hoe kan dat?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Origineel bericht van: gast
Maar ja, wat is perfect? Dat is ook weer zo'n waarde oordeel die door iedereen weer anders genomen wordt.

Je moet perfect niet verwarren met volmaakt. Uit jij hier nu je eigen waardeoordeel wink
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Daarom. Hoe kan iets volmaakt zijn, als er misschien geen volmaakt iets is?
Emuca
Emuca mrt 17 '09
Wie zegt dat engelen volmaakt zijn? Als ze allemaal een karakter hebben, hebben ze ook minkanten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '09
Dat heb je zelf gezegd.

Origineel bericht van: Angel of Death
Zij waren vroeger mens, en hun 'volmaakte' ziel heeft bepaald dat zij engelen werden. Ze worden hierdoor gekenmerkt. Hun 'volmaakte' ziel is dus altijd al verbonden geweest met de bron
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki