Loading...
nl

Engel-mensen

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '07
Vandaag vertelde een vriend van mij iets waar ik wel even over moest nadenken. Ik was ook benieuwd of jullie hier misschien meer over weten.

Zijn bewering ging over engel-mensen. Daarin stelde hij, dat engel-mensen op aarde worden geboren zonder ziel. Het zou wel kunnen dat zij tijdens het aardse leven een ziel KUNNEN ontwikkelen.

Wat ik me dus afvroeg, wie hier meer van weet.
Delen:
????
???? feb 24 '07
Zou hij niet het ego bedoeld hebben? Kan me niet voorstellen dat ze zonder ziel geboren worden.
Nu worden deze twee samen met de geest nogal door elkaar gehaald dus is het denk ik eerst van belang alles op de zelfde manier te zien.
Thomas A
Thomas A feb 24 '07
Hoe beweegt een mens zonder ziel?
Acheliah
Acheliah feb 24 '07
Ook menselijke engelen hebben een ziel als je geen ziel hebt ben je toch dood
Wendy's
Wendy's feb 24 '07
Ik denk niet dat je zonder ziel geboren kunt worden
LPChip
LPChip feb 24 '07
Ik denk meer dat hij bedoelt, dat er geen connectie (of weinig) is tussen de ziel en het lichaam, waardoor je een soort "plant" wordt.
Wendy's
Wendy's feb 24 '07
Zijn hier trouwens mensen die menselijke engelen kennen???

ben ik wel benieuwd naar ;)
Tamara26
Tamara26 feb 24 '07
Een goede vriend van mij die mediamiek is, zegt dat ik een engel ben.
Maar ja.........
Thomas A
Thomas A feb 24 '07
Maar ja wat?................?
Puc
Puc feb 24 '07
Ik denk dat je iig onderscheid moet maken tussen de situatie dat een engel als mens incarneert (geboren wordt) en mensen die het werk van engelen doen (direct aangestuurd).

Het gaat hier om dat eerste geval. Zoals ik het begrijp hebben engelen per definitie geen ziel maar wel een geest, tenzij ze eerder in een fysiek lichaam geïncarneerd zijn of waren. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat bij geboorte in een menselijk lichaam er dus (bij de eerste keer) ook geen ziel aanwezig is.

De ziel van een mens is de essentie die nooit zal vergaan en dus van incarnatie op incarnatie bestaat en zich verder ontwikkeld per mensenleven. De ziel lijkt mij dus niet noodzakelijk voor een entiteit die van herkomst engel is.

Ik kan mij voorstellen dat een mensenziel zich tot engel kan ontwikkelen of deze ziel 'gepromoveerd' kan worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '07
Ik doel hier op de engel die als mens incarneert. Ik noem deze de engel-mens. Ik heb het bewuste artikel uit het boek opgestuurd gekregen, en ben deze aan het overtypen. Helaas was de scan niet duidelijk genoeg om er een OCR overheen te doen. Zodra ik het overgetypt heb zal ik het hierbij posten. Het komt in ieder geval uit het boek:
Cyndi Dale - De helende kracht van chakra's
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 26 '07
Hierbij het overgetypte:
Joden christenen en moslims geloven dat God, toen hij de hemel schiep, de hemelse heerscharen van engelen voortbracht, wat engelen ouder maakt dan mensen. In het Oude Testament zijn de engelen de bedienden van het hemelse hof, wier eerste taak het is God eer te betuigen en daarna zijn wil op aarde kenbaar te maken. Het woord angegelos betekent boodschapper. De Israelieten kenden aan deze wezens echter ook de rol toe van dienaren, gezanten, gastheren, speciale heilige figuren en bewakers. Het is van belang te bedenken dat er zowel behulpzame als schadelijke engelen zijn, al zijn op de goddelijke weg alleen de behulpzame engelen beschikbaar.
Engelen hebben een geest, maar geen ziel, tenzij ze in een fysiek lichaam geinecarneerd zijn of waren. Dan ontwikkelen de meesten een ziel. Vanwege hun spirituele aard zijn engelen blijvend verbonden met het Primaire of Sterrenpuntraster; diegenen met een ziel kunnen gevangen raken in het Secundaire Raster. Als wij spiritueel ontvankelijk zijn, zoals op goddelijke en soms ook op de machtweg het geval is kunnen engelen via het Primaire Raster rechtstreeks contact met ons maken. Ze kunnen dan onmiddeliijk hulp of bijstand verlenen. Als een engel gedwongen is door het Secundaire Raster te gaan, kan hij zich via het Primaire in het Secundaire Raster materialiseren. Dan kunnen engelen rechtstreeks of via anderen woorden, beelden, aanraking, gevoelens of inzichten overbrengen. Meestal sluiten ze zichzelf op in een van de verbindende ruimtes van het Secundaire Raster en projecten ze zich holografisch in tijd en ruimte. Daarom kunnen ze op veel plaatsen tegelijk verschijnen en uiteenlopende vormen aannemen.
Er zijn verschillende soorten engelen. Allereerst de Cherubijnen, die volgens de Israelieten Gods zegewagen dragen en ook als beschermgeesten optreden. De term serafijn is afkomstig van een woord dat binden betekent. De Serafijnen staan zingend rond Gods troon. Men neemt aan dat de joodse seraf verwant is aan de chimaera uit het vroegere Midden-Oosten en aan de Egyptische god Serapis, die de brandende cirkel of de lagere rijken bewoonde.
Aartsengelen zijn de hoofdengelen. Net als de bekende aartsengel Gabriël zijn ze brengers van goddelijke boodschappen en healing. Krijgsengelen vechten in Gods leger zoals de aartsengel Michael, terwijl de Tronen worden geacht in de hemel toezicht te houden op rechtvaardigheid. Gewone engelen brengen minder belangrijke boodschappen over. Overheden worden beschouwd als de hemelse huishouders die de hemelse plichten volbrengen. De Vorsten houden zich bezig met het welzijn van landen en bevolkingsgroepen. Bepaalde Vorsten worden door God ook opgeroepen om voor individuen wonderen te verrichten. Deze wonderen hebben als doel het individu in kwestie beter in staat te stellen te beantwoorden aan een doel dat vele anderen zal helpen. De deugdzame engelen doen wonderen en schenken moed, genade en andere deugden.
De Donderwezens en de Wolkmensen zijn buitengewoon krachtige aartsengelen die de macht naar de aarde brengen. De Nephilim zijn een ander soort aartsengelen die in Genesis genoemd worden. Ze zouden ook aarde-engelen genoemd kunnen worden. De Nephilim leven op de materiele vlakken en zijn verdeeld in twee groepen: degenen die de mensheid bijstaan en degenen die persoonlijke en zelfzuchtige doelen nastreven.
Er bestaan nag andere groepen behulpzame engelen voor het uitvoeren van bepaalde taken. Het zijn de Healende Teams van Genade, die zorgen voor genezing en herstel, de Schoonmaakteams van Genade, die zorgen voor reiniging en purificatie en de Herstelteums van Genade, die delen van entiteiten en fragmenten van zielen tot eenheden smeden. Deze woorden worden gebruikt door Judith en Bill Baldwin, energetische healers met een internationale praktijk voor het bevrijden van entiteiten. Meer informatie hierover is te vinden in hun boek Spirit Releasement Therapy.
Veel mensen geloven dat ze persoonlijke beschermengelen hebben. Dit idee wordt ondersteund door de Bijbel. In Matteus 18:10 zegt Jezus: 'Waak ervoor ook maar een van deze geringen te verachten. Want ik zeg jullie: hun engelen in de hemel aanschouwen onophoudelijk het gelaat van mijn hemelse Vader,' Jezus is evenwel niet degene die dit concept in de wereld heeft gebracht. Reeds voor zijn tijd was het idee van persoonlijke engelen onder de joden wijdverbreid en het is vandaag nog steeds populair.
Tamara26
Tamara26 feb 26 '07
Thomas: Ik zei 'maar ja....' omdat ik niet zo goed weet wat ik ermee kan...
Thomas A
Thomas A feb 26 '07
Je hoeft niet mediamiek te zijn om een mensenlijke engel te her-kennen. Slechts de eigen liefde is voldoende om waar te nemen dat de ander "licht" geeft in zijn/haar aanwezigheid.
een menselijke engel is hji/zij die de afgescheidenheid van het hart/ziel kent en door de pijn heen kan zien. Als deze dat de betrokkene kan laten ervaren en zijn/haar licht daarover kan laten schijnen, heb je met engelen energie te maken.
Typerend voor engelen is dat zij de eigen pijn (grotendeels) voorbij zijn.

Thomas
Thomas A
Thomas A feb 26 '07
q Chip; "Ik denk meer dat hij bedoelt, dat er geen connectie (of weinig) is tussen de ziel en het lichaam, waardoor je een soort "plant" wordt."

Ook een plant is bezield Chip. Zonder dat zou ook deze niet groeien.

Maar waar NiMS deze topic over opende en het woord "ziel" staat, moet naar mijn idee dan ook "ego" staan....................

Thomas
LPChip
LPChip feb 26 '07
Je hebt gelijk Thomas.

Ik bedoelde meer dat wanneer men in een situatie terecht komt waarin zij niet meer kan deelnemen aan de maatschappij omdat zij kunstmatig in leven gehouden wordt, dan als "plant" bestempeld wordt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 26 '07
Ik opende het topic echt om deze zin uit de tekst:
Engelen hebben een geest, maar geen ziel, tenzij ze in een fysiek lichaam geinecarneerd zijn of waren. Dan ontwikkelen de meesten een ziel.

Er staat toch echt het woord ziel. Ik geloof ook niet dat er ego moet staan. Het gaat hier dus wel om engel-mensen en niet om menselijke engelen. Dat zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende wezens.
Thomas A
Thomas A feb 26 '07
Okee NiMS maar in die zin staat toch ook duidelijk het antwoord, alleen hoort het woord "meesten" er niet in thuis. Wij hebben op aarde allemaal een ziel nodig om ons te kunnen verbinden met de geest die weer met God is verbonden of anders gezegd met het kosmisch bewustzijn.
Puc
Puc feb 26 '07
Ik ben het met NIMS eens dat het 2 totaal andere wezens zijn. Maar is het niet zo dat alle engelen ooit begonnen zijn als mens?

Zoniet, dan vraag ik me af waar engelen een reeds bestaande ziel vandaan halen bij de eerste keer geboren worden. Het kan zijn dat dan wel alle 'faciliteiten' voor een ziel aanwezig zijn, maar nog geheel blanco zijn. Terwijl een reincarnerend mens al bagage (een ziel) uit een eerder leven heeft.

Ik heb wat lopen speuren naar een geschikte definitie van "De Ziel". Een artikel van Sandra de Leeuw op innerned.org was vrij uitgebreid.
Hieruit leidde ik af dat een ziel voor een engel maar een beperkend aspect is, als je toch al vanuit het goddelijke afkomstig bent.
Het lijkt mij dat dat wat engelen hebben, veel geavanceerder is. Althans, dat zeg mijn ratio mij.
Het is iets typisch aards zou ik zeggen.

Voor wat betreft de Ego stelt zij dat het een onderdeel van de ziel is.
"...Toen je als ziel hier op aarde kwam heb je een aantal tools meegekregen om hier op aarde als mens te kunnen functioneren. Dat zijn je lichaam, je gevoel, je denken en je ego. Alle 4 de tools zijn bij aanvang puur en staan in dienst van en in verbinding met de ziel..."

Ik ben ook op andere plekken vergelijkbare ideeen tegen gekomen (Soul=Mind+Emotion+Will). Ik zal de tekst hieronder zo nog even Copy-Pasten, want overtikken is best wel wat werk NIMS ;)

Ik vind het een moeilijke discussie. Infeite proberen we te beantwoorden of er wezens, en in dit geval engelen, kunnen bestaan en deze zonder een ziel kunnen functioneren op het aardse.
Dat hoeft dus niet als ze er direct een beginnen te ontwikkelen, maar ze hoeven er geen bij geboorte te hebben.

Over wat nu ziel is en wat ego ben ik ook nog niet over uit. Op dezelfde website staat (Zie: "Zelfrealisatie" van Hans Laurentius)ook een stuk over e ego. Het lijkt dat iedereen er een andere benaming op na houdt.

Heeft iemand nog een idee?
Puc
Puc feb 26 '07
"beperkend aspect" is eerder "overbodig aspect"
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki