Ik ben het met NIMS eens dat het 2 totaal andere wezens zijn. Maar is het niet zo dat alle engelen ooit begonnen zijn als mens?
Zoniet, dan vraag ik me af waar engelen een reeds bestaande ziel vandaan halen bij de eerste keer geboren worden. Het kan zijn dat dan wel alle 'faciliteiten' voor een ziel aanwezig zijn, maar nog geheel blanco zijn. Terwijl een reincarnerend mens al bagage (een ziel) uit een eerder leven heeft.
Ik heb wat lopen speuren naar een geschikte definitie van "De Ziel". Een artikel van Sandra de Leeuw op innerned.org was vrij uitgebreid.
Hieruit leidde ik af dat een ziel voor een engel maar een beperkend aspect is, als je toch al vanuit het goddelijke afkomstig bent.
Het lijkt mij dat dat wat engelen hebben, veel geavanceerder is. Althans, dat zeg mijn ratio mij.
Het is iets typisch aards zou ik zeggen.
Voor wat betreft de Ego stelt zij dat het een onderdeel van de ziel is.
"...Toen je als ziel hier op aarde kwam heb je een aantal tools meegekregen om hier op aarde als mens te kunnen functioneren. Dat zijn je lichaam, je gevoel, je denken en je ego. Alle 4 de tools zijn bij aanvang puur en staan in dienst van en in verbinding met de ziel..."
Ik ben ook op andere plekken vergelijkbare ideeen tegen gekomen (Soul=Mind+Emotion+Will). Ik zal de tekst hieronder zo nog even Copy-Pasten, want overtikken is best wel wat werk NIMS
Ik vind het een moeilijke discussie. Infeite proberen we te beantwoorden of er wezens, en in dit geval engelen, kunnen bestaan en deze zonder een ziel kunnen functioneren op het aardse.
Dat hoeft dus niet als ze er direct een beginnen te ontwikkelen, maar ze hoeven er geen bij geboorte te hebben.
Over wat nu ziel is en wat ego ben ik ook nog niet over uit. Op dezelfde website staat (Zie: "Zelfrealisatie" van Hans Laurentius)ook een stuk over e ego. Het lijkt dat iedereen er een andere benaming op na houdt.
Heeft iemand nog een idee?