Loading...
nl

Schizofrenie.

Tamara26
Tamara26 sep 23 '06
Ik heb een vraagje...

Hoe denken jullie over schizofrenie?
Hebben deze mensen een gave, of zijn deze mensen gewoon ziek?

Ik heb hier zelf een duidelijke mening over en die ga ik ook met jullie delen, maar zou eerst graag jullie mening willen horen.

Liefs,
Delen:
LPChip
LPChip sep 24 '06
Ik heb zelf altijd de indruk gehad dat deze mensen begaafd zijn, maar dat ze door deze gave het juiste pad niet meer zien, en daardoor in een soort van feedback lus komen wat hun eigen gevoelens/gedachten versterkt tot er een moment komt waar ze het niet meer in bedwang kunnen houden en daardoor echt van nep niet keer kunnen onderscheiden.

Een begaafd iemand wordt als buitenstaander gezien omdat hij/zij dingen kan zien/voelen/waarnemen waar anderen dat niet kunnen. In eerste instantie weten ze niet dat ze bijzonder zijn, maar nadat ze er met anderen over gaan praten die dat niet kunnen, komen ze erachter dat hun bijzonder zijn. Dit heeft als gevolg dat ze zich gaan afvragen waarom zij anders en bijzonder zijn. Ze kunnen deze vraag niet beantwoorden, en gaan daarom allerlij complot theorieen bedenken. Zo van: Ik moet dit om een reden kunnen, en gaan daarom alles wat ze zien/voelen/waarnemen als echt beschouwen.

Het kan daarom makkelijk voor komen dat ze een keer een nachtmerrie hebben dat gewoon iets is wat ze op tv gezien hebben, en dat vervolgens als echt gaan beschouwen omdat ze dat niet meer kunnen onderscheiden.

Ik denk daarom dat ze ziek zijn, terwijl ze beschikken over een gave.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 24 '06
Ik denk niet dat schizofrenen meer of minder begaafd zijn dan mensen die dit niet hebben. Wat ik denk bij schizofrenen is dat de communicatie tussen de ziel en de geest verstoord is, en ook die tussen de geest en het lichaam. Ik ben op dit moment bezig met het maken van een document waarin dit helemaal is uitgelegd. Ook hiervoor moeten jullie nog even geduld hebben, maar dit zal tzt ook weer op de hoofdsite komen :).
Tamara26
Tamara26 sep 24 '06
Ik reageer nog hierop hoor.
Maar nu even niet...
Zit even vol zeg maar van de chineze woorden...
wat ook met dit antwoord te maken heeft.

Liefs,
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 27 '06
Chineze woorden? Ben benieuwd.
LPChip
LPChip sep 27 '06
Nims, ze bedoeld een eerder gemaakte topic over een chinees gedichtje.
Tamara26
Tamara26 sep 27 '06
Ok hier ben ik weer!

Mijn mening is dat mensen die schizofreen zijn, niet perse paranormaal begaafd zijn.

Ten eerste zijn er zoveel verschillende soorten van schizofrenie;

-meerdere persoonlijkheden,
-waanvoorstellingen,
-stemmen horen,
-sterke stemmingswisselingen,

en dan nog verschillende combinaties van alles wat hierboven staat beschreven.

Mijn vader was schizofreen en ook nog heel erg helderziend. Het moeilijke ervan was, dat hij niet meer wist wat nou werkelijkheid was en wat niet.
Daarom weet ik zeker dat schizofreen zijn wat anders is dan paranormale begaafdheid. Een combinatie is mogelijk.

Nog een probleem is de diagnose van schizofreenheid. De psychiaters geloven niet in paranormale dingen en proberen daar een ziekte bij te plaatsen.
Zo kan het dus gebeuren dat iemand als schizofreen bestempeld wordt, terwijl hij eigenlijk gewoon paranormaal begaafd is.
Ik denk dat daar het probleem zit.

Maar goed, dit is mijn mening.
De chineze tekst vind ik heel goed bij deze ziekte passen en daarom ook bij mijn vader....

Liefs,
Tamara26
Tamara26 sep 27 '06
schizofreenheid moet schizofrenie zijn.
sorry! hoe kom ik erop!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 28 '06
Goed verhaal tamara, dat is precies ook hoe ik erover denk.
Tamara26
Tamara26 sep 28 '06
Dankjwel NIMS!

Liefs,
bako3
bako3 sep 28 '06
Ik denk niet dat mensen die schizofreen zijn paranormaal zijn. Dat waren ze dat ook al, denk ik. Mijn zwager is schizofreen en mijn neefje die net is overleden ook. Ik denk dat zij meer nadenken over dingen, maar dat zie ik niet direct als een gave.

Groetjes Bako
LPChip
LPChip sep 28 '06
Ik ben het er mee eens, maar denk wel dat je schizofreen kan worden doordat je niet begrepen wordt. En daarom denk ik dat je paranormaal moet zijn om schizofreen te worden. Je merkt dat je anders bent, maar op een of andere manier raak je het verschil tussen fictie en realiteit kwijt.

Of beter gezegd: paranormaal zijn kan een van de redenen zijn om schizofreen te worden. Misschien dat een bijna dood ervaring er ook voor kan zorgen? en drugs gebruik?
bako3
bako3 sep 28 '06
De meeste mensen die ik ken die schizofreen zijn, zijn het omdat ze een gen in hun hebben. Ze hebben ooit veel geblowt en daardoor is de gen "aangewakkert". Dus drugs speelt zeker een hele grote rol.
Tamara26
Tamara26 sep 28 '06
Ja, wat jij zegt bako dat is helemaal waar.
Ik denk niet dat je schizofreen kan worden omdat je paranormaal bent.

Net zoals wat bako zegt, denk ik dat je een gen moet hebben die dat aanwakkert.
Dus dan heb je het eigenlijk al.

Meestal 'wordt' je schizofreen bij een hele belangrijke gebeurtenis in je leven.
Dan wordt het gen ook op 1 of andere manier aangewakkert.

Doordat je paranormaal bent en er misschien mee bezig gaat kan het gen er misschien ook door worden geactiveert.

Dus eigenlijk ben je dan al schizofreen, maar is t nog niet tot uiting gekomen.
bako3
bako3 sep 28 '06
De meeste uitingen van schizifrenie gebeuren tussen het 18e en 25e levensjaar. En het is zeker vastgestelt dat het door een gen komt. Maar het kan zeker dat je naast je schizofrenie ook paranormaal bent
Tamara26
Tamara26 sep 28 '06
Yep,

Klopt helemaal bako!!!

Ik merk dat je je in deze ziekte meer verdiept hebt.
Net zoals ik heb jij ook familieleden en of vrienden die deze ziekte hebben.
Hoe ga jij om met deze mensen?

Liefs,
bako3
bako3 sep 28 '06
Gewoon zoals ik met iedereen omga. Met veel liefde en respect. Ik accepteer iedereen zoals hij of zij is. Met of zonder ziekte.
Mijn neefje had het en heeft helaas zelfmoord gepleegt. Mijn zwager heeft het ook, maar die kan er goed mee omgaan en slikt ook medicijnen. Hij is wel speciaal voor mij, maar dat komt omdat het een hele lieve jongen is, die altijd hulp zoekt bij mij. Hij vertelt me vaak over zijn ziekte en wat hij voelt. Ik luister graag naar mensen, zo kan je alleen maar groeien.
Tamara26
Tamara26 sep 28 '06
Ja, dat vind ik ook.

Het is beter als ze er over willen praten en als ze medicatie willen nemen.
Dan kun je er wat mee, maar als ze dat niet willen dan vind ik het wel moeilijk.

Ik weet niet of je neefje of zwager dat had, maar als ze waanideeen hebben, ga je er dan tegenin of niet?
Ik vind dat heel erg moeilijk...

Heeft je neefje zelfmoord gepleegt omdat hij ziek was?

Nou, dit was t weer!
Liefs,
LPChip
LPChip sep 28 '06
Een vriend van mij heeft het ook, alleen weet ik niet zeker of hij het zelf wel weet.

Ik herken het aan de "conspiracy theories" (weet effe het nederlandse woord niet). Hij zei me dat hij msn niet vertrouwd omdat de overheid hem afluisterd. Hij claimde dat de overheid ook bij hem thuis was geweest, en zocht naar een 1024 bits encryptie programma om zo mij uit te kunnen leggen wat er aan de hand was, want hij vertrouwde msn niet.

Hij is paranormaal begaafd.
Tamara26
Tamara26 sep 28 '06
Ja, dat is een typisch voorbeeld.
Achterdocht komt er ook vaak bij kijken.

Zo dacht mijn vader dat er oorlog kwam en heeft de koningin aangeschreven.

Maar zou je er met hem niet over kunnen praten?
Waarschijnlijk niet trouwens. Misschien wordt ie wel boos, want hij gelooft het echt!
Voor hem is het de realiteit.

Dat hij paranormaal begaafd is, staat hier los van. Vind je ook niet?

Liefs,
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki