Loading...
nl

energetisch tekenen

L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 15 '13
Hihi 'eer'.

Leuk! Ik zal ga een poging doen en kijken wat eruit komt:D Ik heb al een beeld, maar moet nog ff kijken hoe ik dat ga vertalen naar 'beeld'. Zal de tekening een der deze daagjes plaatsen.

Mooi gezegd 'overlappende groeimomenten/thema's', Jaa dat geloof ik ook.

Lfs
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 15 '13
Hoi Tien,

Ik hoop dat het plaatje uploaden gelukt is.

Er waren twee dingen die ik gelijk zag: ik zag je in de vorm van een multidimensionaal kristal; Heb jij iets met Kristalenergie (derde oog?). En ik hoorde duidelijk 'gebroken hart'. Het gebroken hart staat centraal in de tekening, het kristal is de blauwe ruitvorm in de tekening (beetje lastig tekenen).

Het hart staat in deze tekening centraal. Het hart is wat ik zag 'gespleten'/en 'gehavend'. Het hart staat voor (eigen)liefde.

Ik had het gevoel dat de ene kant van je hart bevroren is geraakt door een gebeurtenis uit het verleden (of vorig leven); in dit hart zag ik een pijl met gif. Wellicht staat dit voor 'giftige liefde' naar jezelf toe/of giftige liefde die door een ander bij jou terecht is gekomen? Dit thema van giftige liefde is iets wat je naar mijn gevoel nog mag uitwerken; wat is jou overkomen en waarom?
De andere kant van het hart, rood gekleurd, is waar je naar mijn gevoel op leeft. Dat gedeelte liefde is alleen niet volledig in jou aanwezig. Een sijpelt energetisch weg; dit heb ik uitgebeeld door de druppels die uit dit hartsdeel vallen in een plas, buiten jouzelf. Deze plek op de tekening voelt onrustig. Het lijkt alsof er een innerlijke tweestrijd is tussen jou en een ander ( vandaar de splitsing in twee stralen druppels).
Toen ik die plas zo zag, kreeg ik sterk het gevoel dat op dat deel nog 'licht' mag schijnen (uitgebeeld in de vorm van een lantaarntje). Daarmee bedoel ik dat de zware lading eraf mag, het mag verlichten. Het deel mag ook nog door jou gezien worden (uitgebeeld door het oog).

Door je hart loopt energie (blauw) die je uitnodigt om de hartspijn te helen. Dit zag ik symbolisch in de vorm van 2 slangen, de slang staat voor transformatie. Het is energie van boven, die door jou heen gaat, en wat transformatie tot doel heeft. De energie wil zich kunnen aarden (zie de voetjes op de tekening). Blauw staat ook voor 'uiten', dus dat wat nog geuit mag worden; geef je hart een stem!

Ik zag ook een vlinder, zie de gele vlinderachtige grote vorm. Een vlinder staat voor metamorfose. In dit geval, heeft dit te maken met het thema 'kracht/ontkrachten'. Mijn gevoel was, focus je niet al te veel op de dingen die door anderen tegen je gezegd worden, want dat haalt je uit je eigen kracht.
De kleur geel staat voor mij symbool voor het derde chakra (zonnevlecht; jouw macht/kracht centrum). De roze kleur die eromheen loopt, staat voor mij altijd symbool voor de beschermengel- of- gids. het zegt mij dat je in dat proces van in je kracht komen begeleidt wordt door ofwel je persoonlijke gids of beschermengel.

Engel Gabriel kwam even langs. Hij liet mij het volgende beeld zien: ik zag een vrouwfiguur, met een boekrol in de hand en zij las voor, vanuit haar hart, aan de andere zielen op aarde. Deze vrouwfiguur heeft de kracht in zich, om de andere zielen op aarde de juiste kant op te wijzen, zodat zij op hun juiste pad terechtkomen. Dit voelde voor mij echt als een hoger doel; alsof je een bepaald plan in handen hebt, waarvan het de bedoeling is dat je zielen op de juiste plek helpt positioneren.

Toen ik het voorwerp 'boekrol' tekende, zag ik dat de verbinding met het hart nog niet helemaal aangesloten is (vandaar de stippellijntjes). Wat ik daar nu bij voel, als ik dit zo schrijf, is een gevoel van 'oow spannend, nog een beetje eng'.

Zoals je miss wel weet, kun je Gabriel hulp vragen bij je creatieve uitingen, als je even vastloopt of als je even vernieuwde energie nodig hebt. Hij kan je helpen je vrij te maken van angst en je de veiligheid laten voelen, waarin je volop jouw creativiteit de wereld in kunt brengen, op een liefdevolle manier.

Tot slot heb ik ook oranje getekend. Dit associeer ikzelf met de energie uit chakra 2; het gevoelschakra, het contact tussen jou en de ander. Ik had hierbij het idee dat deze energie nog niet helemaal geintegreerd is in jezelf, en uitwaaierd buiten jou. Alsof je met je energie soms heel erg bij de ander bent. Ik kan dit ook nog anders interpreteren; het kan ook zijn dat je vanuit jezelf een groot bereik hebt; dat je vanuit jezelf veel mensen kunt bereiken en raken.

Ben benieuwd wat je herkent.

Lfs,
L'arbre de vie

Tien
Tien mrt 17 '13
HOi L'arbe de vie,

Bedankt voor de tekening, mooi zo neergelegd tussen de kristallen en je uitleg, en ja een eer. Ik weet het klinkt misschien iets raar maar ik wil het toch uitleggen.
Ik vind het een eer omdat je uit liefde met jouw unieke kleuren/ jouw licht wil laten schijnen op mij. Dit geeft mij de mogelijkheid om ander kleuren/energieën te ervaren en eventueel te doen ontwaken. Zo dat moest even gezegd worden... wink

Wat betreft de tekening. De tekening met het gebroken hart is mij niet onbekend. Ik heb dit zelf ook al eens op papier gezet. Dus ja je zit goed.

Een multidimensionaal kristal/ kristallen energie/ derde oog zeggen mij niet echt iets. Ik heb een beetje gekeken op forum wat ik hierover kon vinden. Ging nog niet echt een lampje branden. Wel is het zo dat ik contacten ervaar met elfen, engelen, dieren, deva's, ruimtes, bomen, zielen, voorwerpen, draken en waarschijnlijk nog meer... Over dit alles ben ik altijd nogal gesloten geweest,voor mijzelf en anderen en ik heb dit apart gezet. Pas na hartzeer (scheiding in dit leven) komt dit bewust weer tot mij en ben ik dit gaan uiten/delen.

Dit herken ik in het gebroken hart. Het gif zijn de voorwaarden waaraan je moest voldoen om te worden geaccepteerd/te mogen zijn of van je gehouden. Deze voorwaarden ben ik op een moment gaan geloven als "echte waarheid" en heeft mijn helderheid bevroren/apart gezet. Dit is een thema wat speelt in dit en vorige levens. Top gezien.

Het spreekt voor mij voorzich dat ik hiermee mijn macht/kracht zelf ontnam en liet ontnemen.

In het druppelen herken ik de zielenpijn. Er is in mijn omgeving iemand die mij tot op de ziel raakt, dit kan in opperste vreugde zijn of in diepste verdriet/angst. Dit levert in mij nog wel eens strijd op. Ik ben er dankbaar voor dat ik degene tegenkom, maar goh wat is dat soms heftig!

Zoals je zo mooi zegt is alles in transformatie en mag het geuit worden, vandaar mijn aanwezigheid hier.

Het was fijn om je uitleg te lezen bij de tekening en in andere woorden tot je te krijgen wat je gevoelsmatig wel weet en soms even niet wil/kan zien. Knap gedaan.

En wat denk je, is er een lijntje........ smile

Lieve groet,
Tien
niels
niels mrt 17 '13
Wow, Tien, die tekeningen zijn prachtig smile
Als je nog een proefpersoon zoekt wil ik best wel proefpersoon zijn smile

Heel veel liefs
Niels
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 18 '13
Hoi Tien,

Wat verwoord je het mooi. Het raakt me en wordt er stil van. Dankjewel voor je feedback.

Wat je zegt over ‘licht laten schijnen’, het was echt grappig; ik had muziek opgezet van HoloSounds en die werkte gelijk door; er kwam ineens een bak met energie van boven, en ik voelde ineens letterlijk dat ik een staf met lantaarn in mijn handen kreeg, waarvan het licht ging schijnen over mn tekening. Ik had echt zoiets, van wauw, dit is een stukje heling voor allebei; voor mij die tekent en voor jou die het mag ontvangen. Echt bijzonder, en ook bijzonder dat je het mij teruggeeft in je feedback.

Multidimensionaal kristal, was niet helemaal de juiste benaming denk ik nu, ook omdat het jou niet bekend voorkomt. Vind het lastig om er een naam aan te geven eigenlijk. Wat ik zag was een ingewikkeld multidimensionale geometrische vorm die bestaat uit puur licht. Heb je wel eens van een licht-lichaam gehoord? Achteraf gezien zou ik het daaraan linken. Echt begrijpen doe ik het nog steeds niet. Miss dat het op dit moment niet belangrijk is.

Wat leuk dat jij ook contact kunt voelen met elfen, dieren, bomen en voorwerpen. En wat fijn dat je je daarvoor weer kunt openen en dat je dat soort ervaringen nu weer de ruimte kunt geven:D

Jaa heftig als je een ziel tegenkomt die de diepste emoties blootlegt. Mooi dat je ondanks ‘strijd’ je tegelijkertijd ook ‘dankbaar’ kunt voelen.

Haha, zeker een lijntje! Fijn dat je hier op Merudi bent:D

Lfs,
L’arbre de vie

Tien
Tien mrt 18 '13
Hoi L'arbe de vie,

Graag gedaan.

Zeker bijzonder dat stuk over het licht schijnen. Na dit gelezen te hebben heb ik het gevoel dat ik deze tekening ook met je moet delen. Ook voor jouw bestemd? Overlappende thema's misschien.....
Zonder dat ik bewust wist dat jij licht al had laten schijnen heb ik op 16-3 de onbedwingbare drang om onderstaande bijlage op papier te zetten. Met nog een onafgemaakt gevoel er moet nog wat mee... hopelijk is dit het.

Woorden die ik hoorde:
heel, liefde, tragedie, dierbaar, onvoorwaardelijke liefde, besloten, treurnis, door God geschapen.

rood = treurnis, tragedie
geel = wil om te overleven (bevat wit)
wit = heling, heel
oranje= teleurstelling
roze = overwinning, liefde
blauw = besloten, verbond, aan(ge)gaan
goud = liefde onvoorwaardelijk, door God geschapen (bevat wit)

De blauwe kleur is mannelijk en de overige vrouwelijk

Ik zie een open en dicht gaan van de bloem? voor mij en dan verandert deze in een vlinder en vliegt weg. De wijde wereld in... andere bevruchten, bezielen, vreugde scheppend, liefde uitdelend....en een spoor van goudstof achterlatend overal waar ze is geweest.

Ik heb deze naar mijzelf toe kunnen vertalen, zeker na jouw mooie verhaal. Kun jij hier ook wat mee????

Dank je ik vind het ook fijn en wonderlijk.

Lieve groet,
Tien
Tien
Tien mrt 18 '13
Hoi Niels,

Dank je wel voor het compliment.

Ik wil graag een tekening voor je maken met begeleidende tekst. Fijn dat je het vraagt.

Lieve groet,
Tien
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 18 '13
Hoi Tien,

Je zegt ‘ik heb nog een onafgemaakt gevoel’. Begrijp dat wel, er is nog iets niet ‘af’ in jezelf. Voordat de vlinder kan wegvliegen, heeft de vlinder eerst nog een ‘metamorfose’ te ondergaan/een verandering te maken. Als je die metamorfose in jezelf gemaakt hebt, kun je uitvliegen;-)

Ik lees in je uitleg die je geeft dat je het hebt over ‘tragedie, teleurstelling, het overwinnen nog van iets.’ Ook vallen mij de thema’s liefde/onvoorwaardelijke liefde mij op. En de tegenstelling mannelijke en vrouwelijke energie.

Je had het in je vorige bericht over ‘het verwonde hart’, ‘hartzeer’ in jouw relatie met je vorige partner, en de ‘voorwaardelijjke liefde’ (zeg ik dat zo goed??).

Als ik dan jou tekening naast dat vorige bericht leg, dan denk ik dat jou gevoel van ‘hey er is nog iets niet af’, precies ligt in het uitwerken van die thema’s op gebied van ‘hartzeer’, voorwaardelijke/onvoorwaardelijke liefde (naar jezelf toe), mannelijk deel en vrouwelijk deel (in jezelf) .

Wat je zou kunnen doen, is nog een tekening maken, waarin je de situatie verandert. Je hebt nu een tekening gemaakt over hoe je er nu bij zit. Als je een tweede tekening maakt, waarin je tekent waar je naar toe wilt groeien, dan kun je de energie die je nu bij je draagt, in beweging zetten naar verandering. Het kunnen ook meerder tekeningen zijn; misschien zijn er een aantal stappen voor nodig om uit te komen bij het verlangen (zeg ik dat goed?) om ‘uit te vliegen’.

Als je de tekeningen gemaakt hebt, kun je bewust de oude tekening verbranden, zodat letterlijk het oude afsterft en er ruimte komt voor het nieuwe (de nieuwe tekening).

Dit is mijn ingeving die ik erbij heb.

Ik herken thema’s inderdaad, sommige oud voor mij, andere actueel.

Lfs,
L’arbe de vie
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 19 '13
en wat betekent 8 ?

de bloem heeft 8 blaadjes
en nog eens 8 (de inner-bloem)

de bloem wordt beschermd door de kern of de bron
wat mooi wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 19 '13
Bron:http://www.kristaldimensies.nl/...enkuitoudetijden.php

Betekenis getal 8/Lemniscaat

De betekenis van lemniscaat is oneindigheid. Er bestaat een oneindige verbinding tussen alles, een oneindige samenwerking. Een ieder bewandelt zijn of haar eigen pad, waarin een ieder altijd een kruispunt tegenkomt waarop een keuze gemaakt kan worden op welk gebied dan ook, elke dag weer. Wat geleerd moe(d)t worden herhaalt zich. Alles komt altijd weer een keer langs, in welke vorm dan ook en daaraan kunnen we zien waar we staan, hoe we met onszelf, de ander en dat wat we tegenkomen omgaan. De levenspuls die altijd doorgaat, de mogelijkheden die er altijd zijn, de liefde die er altijd onvoorwaardelijk is, de balans die altijd gezocht wordt (beide rondingen van de lemniscaat zijn gelijk, in evenwicht).

Het is aan een ieder hoe het pad gelopen wordt, welke keuzes er gemaakt worden en met welke intentie. Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid. Alle waarheden bij elkaar geven DE waarheid, want daar is de eenheid. Uiteindelijk ligt in de oneindigheid (lemniscaat) de eenheid.. Yin en Yang, eenheid in verscheidenheid, ze hebben elkaar nodig om in balans te zijn, maar zijn ook elkaars uitersten, van dezelfde stok. De juiste keuze ligt in het midden, waardoor de meest optimale balans verkregen kan worden, op welk vlak of niveau dan ook.
Tien
Tien mrt 20 '13
Hoi L'arbe de vie,

Bedankt voor jouw zicht op het geheel, dit werkt verhelderend. Het klopt dat ik graag wil uitvliegen en ook dat er eerst nog iets nodig is (verandering).

Het maken van een tekening waar je naar toe wil groeien heb ik nog niet eerder gemaakt, ook niet van gehoord. Ik ken wel helende tekeningen, die heb ik wel al eens gemaakt.

Het maken van een tekening waar je wil zijn klinkt logisch.
Heb jij dit zelf al eens gedaan of er ervaring mee?
Ik vond het wat lastig maar heb er wel eentje gemaakt en had moeite om de oude te verbranden. Blijkbaar was ik er toch wel aan gehecht geraakt... wink

Ben benieuwd in hoeverre dit proces voor veranderningen gaat zorgen..

Lieve groet,
Tien
Tien
Tien mrt 20 '13
Hoi Moonflowertje,

Wat mooi gezegd en zo treffend.

Ik voel me inderdaad altijd wel beschermd door de bron/kosmos op welke manier dan ook.....alleen ik was het even vergeten.
Het gevoel is zo bekend, dat ik het soms niet meer in de gaten heb. Een mooie reminder voor mij om aan meer gevoel woorden te gaan geven ... Bedankt voor de jouwe!

Lieve groet,
Tien
Tien
Tien mrt 21 '13
Hoi Niels,

Het heeft even geduurd maar bijgaand een tekening met uitleg. De uitleg is voor mij idee wat summier maar er kwam (helaas)niets meer. Graag hoor ik je reactie.

Ik hoop dat uploaden gelukt is want eerste keer was tekening te groot, heb deze moeten comprimeren en weet niet wat het resultaat is.

Woorden die ik voelde en ervaarde tijdens of net na het tekenen:
Naast zich zelf, maar wel verbonden met, een waas over zich heen, wil/kan jezelf (nog) niet laten zien of gezien worden, spannend, eng , ongewisse, alziend oog, groot helend vermogen

Aanvullende info over de gebruikte kleuren:
Geel = beknot, geen ruimte voor
Roze = dit is wie ik ben en wat ik wil laten zien/goed vind
Blauw = een soort kader waarbinnen je jezelf houd
Licht groen = helend vermogen
Donker groen = weerzin, weerzin om (zo) te zijn?
Licht goud/bruin = zijn
Donker goud/bruin = kunst van veranderen

ER zit een waas van over de kern tot en met het donker groene, wat bijna groen/wit geworden is.

Dat wat bij mij op komt is een gevoel van twijfel wat doe ik ermee of wat moet ik ermee. Ik blijf waar ik ben.

Verder hoor ik: JE bent zo’n mooi mens, verstop je niet langer.


Herken je hier iets van?

Lieve groet,
Tien
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 24 '13
@ Tien,
jaa klopt ik heb dit vaker toegepast, o.a. in creatieve therapie; het is een bewustzijnsoefening. Eerst tekenen wat er aan ouds is, vervolgens bewustzijn krijgen op dat oude, daarna een nieuwe tekening maken waarin ik teken waar ik naar toe wil groeien, en als laatste de oude tekening verbranden en er afscheid van nemen, zodat er ruimte komt voor het nieuwe.
Is zo simpel en voor mij werkt het:D Het vraagt wel van je om vanuit het bewustzijn vd nieuwe tekening te handelen in je leven. Dan komt ie tot leven in jezelf;-)




Tien
Tien apr 1 '13
Bedankt voor je reactie en uitleg L'arbe de vie.

Ik vind het nog niet eenvoudig om te leven vanuit nieuwe energie.
Ik merk dat ik nog tegen eenoude weerstand aanloop. Althans zo noem ik het. Ik val een soort stil, in het luchtledige en op andere vlakken waar ik het niet verwacht gebeurd er vanalles. Maar ja misschien is dat juist wel de bedoeling realiseer ik me nu.

Lieve groet, Tien
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 1 '13
Kennelijk houdt jou iets nog vast in de oude energie. Dat wil dan zeggen dat je dat 'oude' nog niet uitgewerkt hebt.
Ben je je bewust waar de 'oude weerstand' over gaat? Waar heb je weerstand tegen?
Tien
Tien jun 12 '13
Hallo allemaal,

Even er tussenuit geweest en nu weer beschikbaar. Als er iemand is voor wie ik een energetische tekening kan maken graag.

@Niels Heb je jouw tekening al gezien die ik heb geplaatst? Zo ja kun je me dan enige reactie geven.
Marjanne
Marjanne jun 13 '13
Hallo Tien,

Met bewondering heb ik je tekeningen en teksten bekeken.. wat een mooie gave heb je smile
Als je de tijd vindt wil je dan voor mij een tekening met tekst maken? Zou ik
heel erg waarderen. Als ik wat terug kan doen lees ik dit graag van je.

Lieve groetjes, Marjanne
PrettyGirl23
PrettyGirl23 jun 13 '13
Hoi Tien,,

Zou je voor mij ook een tekening willen maken?

Ik ben benieuwd..

X
pleiaden
pleiaden jun 13 '13
Hoi Tien,
Wat mooi dat je dat kan zeg..... smile
Zou je voor mij ook een tekening met tekst willen maken als je er ruimte en tijd voor hebt
Ben echt benieuwd
Groeten van roelof
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki