Loading...
nl

Het lagere word het hogere.

Anke
Anke jul 24 '10
Ik vind het boeiende materie... raak er niet oververhit van hoor en neem het graag in me op.
Een deel van mijn weg is woorden vinden voor wat ik voel en dit is daar ook weer een mooie gelegenheid voor.

New Moon
New Moon jul 24 '10
Hahaha ja sorry ik raak nogal in de war van een zweeds toetsenbord, een nederlands forum, engelse muziek en engelse conversaties de hele dag. Goeie grap though, ben wel wat gewend hoor wink
New Moon
New Moon jul 25 '10
Goh, de discussie is hier gestopt smilecirceltje is rond! laugh

Liefs
Anke
Anke jul 25 '10
Of het is weekend en mensen hebben andere dingen te doen wink
(ik in ieder geval wel wink)
Anke
Anke jul 25 '10
NOg even een reactie op jouw post van eerder, themoon.

Als ik het goed begrijp, zeg je dat denken in "hoger" en "lager" alleen bestaat in de dualiteit en dat we toegroeien naar een samenleving waarin dat dualistisch denken niet meer zal bestaan.
Tot die tijd moeten we het doen met het feit dat hoger en lager wel bestaat, maar dat lager niet per definitie minder waardevol is dan hoger en vice versa.
Daarmee ga jij er vanuit dat hoger en lager elkaar niet voeden of naar elkaar toegroeien, maar dat het twee uitersten zijn die elkaar op dit moment niet raken. Begrijp ik het zo goed?
admin
admin jul 25 '10
@TheMoon, Dualiteit is een mooi woord maar ik zie het zelf als een onterecht vaak toegepast woord. Dualiteit is voor mij een woord zoals 'vergelijking', een eigenschap wat mensen nodig hebben. Omdat mensen het nodig hebben is er geen reden waarom dit zou verdwijnen, toch? Of is er een toekomstige realiteit waarin mensen stoppen met vergelijken? wink

De kern waarmee ik het onderwerp begon, die gaat over verandering van het een naar het ander, een groei of vooruitgang. In het begin heb ik hiervoor voorbeelden gegeven zoals de beweging/groei van energie in chakra's en dimensies. Het is dan ook leuk om te zien hoe iedereen het leest en interpreteert.

@Tinne, Zelf zie en voel ik, Verandering plaats vinden doordat mensen steeds mooiere gedachtes krijgen. Groei door ruzies en conflicten. Vooruitgang omdat we samen komen tot eenheid in hoe we denken en ons voelen over het onderwerp.

De wijsheden die bij mij herleven of bij komen over de kern van het onderwerp zijn groots.


Greets, Robbert(ja, ik ben het mannelijke geslacht themoon) laugh
New Moon
New Moon jul 26 '10
HIhi Core ik twijfelde al of ik je met het mannelijke of vrouwelijke moest aanspreken, blijkbaar moet ik ook in dat geval naar mijn intuitie luisteren wink
Vind het antwoord wat je hier geeft echt mooi en ik sluit me bij de aan.

Zonder zijn of haar tegenovergestelde kan hij of zij niet bestaan.
Denk maar aan Frodo en Sauron uit lord of the rings (dit is overgins een erg zwart wit voorbeeld om het goed duidelijk te maken):

Frodo (goed) wil de ring vernietigen omdat zijn lot hem dat vertelt opdat iedereen in vrijheid kan leven.
Sauron (kwaad) wil de ring terug omdat zijn lot hem verteld dat hij vervloekt is totdat hij zijn ring terug heeft, opdat zijn volgelingen al het goed in kwaad veranderen (en heel middle earth dus onder machtsmisbruik, angst en andere nare dingen gebukt gaat).

Wat gebeurt er? Frodo slaagt erin de ring te vernietigen, en Saurons geest "sterft". Omdat het duel van de ring over is en Frodo zijn lotsbestemming heeft bereikt (terug in de shire, boekschrijven), moet ook Frodo sterven.


Volgens mij gaat die dualiteit (zoals core al zei) nooit weg, omdat mensen vergelijkingsmateriaal nodig hebben, en iets om voor te vechten of te leven. Zonder relativatie is het leven nou eenmaal minder waard, of zelfs helemaal niets.... "moet je zien wat ik bereikt heb ondanks dat verlies, dat verdriet of die persoon" zorgt voor een moment van bezinning en kracht. Wat ik denk is dat die strijd of oorlog die veel mensen moeten doorstaan, spoedig verdwijnt omdat we al kunnen relativeren (omdat we die strijd al gehad hebben en kunnen herinneren...)

#jeetje wat ben ik in een serieuze bui, sorry :P#

Iedereen heeft wel een boze stiefmoeder/stiefpa of koning/koningin in zijn leven te verslaan, hangt van je perspectief af. Daarbij is het zwarte volgens mij niet slechter dan het witte en vice versa. #er borrelt iets in me op#

"Het is geen oorlog tussen goeden en slechten. Het is een oorlog tussen krachten die om dezelfde macht vechten, en als dat soort strijd begint, duurt het langer dan in andere gevallen, want Allah is aan beiden zijden" is een zin die ik vandaag toevallig las in de Alchemist (paolo coelho) en het gevoel had dat ik die moest onthouden.

liefs themoon
ps: @ anke: ja, je begrijpt me goed, en hebt ook mij weer puzzelstukjes gegeven door de manier waarop je je conclusie neerschrijft! smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki