Loading...
nl

Het lagere word het hogere.

Anke
Anke jul 22 '10
Oh, spelen we het zo.
Een ego heb je in ieder geval wel al wink
Bijstukjes zijn alleen verhelderend, wanneer ze afgestemd zijn op de ontvanger.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
frowndat was geen ego... dat was uitleg gevend frown
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
*en btw... niet om bravorisch/pompeus/uit dehoogte te doen (juist niet frown) o.i.d.

maar ik maak echt met iederreen makkelijk contact... met autisten, met blinden, met doven, met kinderen, met ouderen... met velen... waarom wordt dit als ego gezien...terwijl ik juist bruggen probeer te creeeren ?

~echt daar raakte je me best wel diep, want ik offer/schrijf heel vaak hele gedeeltes van mezelf af om dat contact te laten opbloeien frown

het is natuurlijk niet gemeen bedoelt... maar dit wilde ik wel ff posten...
gast
gast jul 22 '10
Maantje, ik volg je wel alleen heb ik niet zo de behoefte om op je te reageren (wat ik nu dus wel doe). Ik kan me trouwens goed voorstellen dat jij de anderen wel kunt volgen, maar het is moeilijk voor anderen om jouw te volgen omdat je op een andere manier communiceerd dan dat er in het algemeen gewent is.
Maakt niet uit.

Wat ik mezelf wel af vroeg toen ik deze topic las; is het in anderen nooit opgekomen dat we als mens niet van beneden naar boven ontwikkelen maar van boven naar beneden! We moeten zogezegt de bodem raken, het einde van de cyclus, om te kunnen evolueren naar een nieuw begin. Dit nieuwe begin, de "nieuwe" mens, welke vorm die ook heeft kunnen wij nu niet bevatten, kan pas begonnen worden als het oude is afgerond.
Het naar boven willen ontwikkelen houd de echte ontwikkeling alleen maar tegen omdat men in de vorm blijft die er nu is, het oude "dierlijke" mens zijn, en kan er geen nieuwe cyclus worden begonnen. Ookal lijkt het soms wel zo te zijn, dit is een overlevings truck van het ego.

Dus denk ik dat we van B naar A moeten.....
admin
admin jul 22 '10
Ik denk ook dat we alle chakra,s nodig hebben en het mooiste is dat ze allemaal goed werken, vooral de onderste is zeer belangrijk denk ik het kontakt met de grote moeder aarde, van daaruit kun je verder bouwen.
Ze zijn allemaal belangrijk en kunnen in samenwerking met elkaar goed voor je systeem zorgen en je ook verder laten groeien.

Ik las vandaag een stukje wat Jorine had geplaatst en vind het erg boeiend, hoe de hogere chakra,s geintegreerd worden in de lagere chakra,s.

Ik kan bijna niet w8 hoe de nieuwe aarde met de nieuwe mens eruit zal zien... en hoe al onze bloemen gaan bloemen met elkaar...een heerlijk vooruitzicht, wat zullen we licht worden als veertjes in de wind.
Anke
Anke jul 22 '10
In mijn beleving zijn er mensen die van B naar A mogen, maar ook mensen die van A naar B mogen. En dat moet/mag stromend blijven. Nergens in blijven hangen, maar telkens opnieuw voelen en afwegen. Dan komt je in C, een golfbeweging die mee gaat met het leven.
Zoiets, denk ik. Maar heb het nog niet helemaal onder woorden.

@firstmoon: je schrijft zoveel over jezelf vanuit de behoefte van contact, dat je soms aan het onderwerp voorbij gaat. Ergens mis ik een afstemming.
Het is niet dat ik je niet kan volgen, maar je maakt zulke sprongen dat het, in ieder geval voor mij, behoorlijk vermoeiend is soms. En dat terwijl ook ik iemand ben mensen goed kan volgen.
En ja, misschien is dit inderdaad puur een wens van mij uit.
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
*offtopic*

Ah...zo is ook 'egoïstische zelfbevrediging' zooo passé tongue
In mijn ogen betrek je teveel op jouzelf hier. Contradictio in terminis...
En je 2e chakra...is gevoel! Geen ego, maantje. Zie:
http://www.stamcel.org/html/chakra2.htm

En erm...wat hebben jouw persoonlijke en lichamelijke aandoeningen te maken met de heus terechte vraag van Core?

*ontopic*

Core, ik denk eigenlijk dat het een 2-3-veel richtingsweg is.
A voedt B, krijgt gedoceerd terug van B, als A op een bepaald niveau zit, gaat B C voeden, C voedt gedoceerd naar B, wat B gedoceerd weer teruggeeft aan A, totdat A B heeft bereikt. En dat gaat door en door en door...Als een 'perpetuum mobile'.
Zoiets smile
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Origineel bericht van: gast
Maantje, ik volg je wel alleen heb ik niet zo de behoefte om op je te reageren (wat ik nu dus wel doe). Ik kan me trouwens goed voorstellen dat jij de anderen wel kunt volgen, maar het is moeilijk voor anderen om jouw te volgen omdat je op een andere manier communiceerd dan dat er in het algemeen gewent is.
Maakt niet uit.



ah, ok thx smilewinkkzal binnenkort wel met wat meer volzinnen beantwoorden ( nu @ the moment ff niet btw wink) , want ik kan namelijk vaak ook schakelen(vanuit de andere kant werken... het muurtje opbouwen naar boven toe als in plaats vanuit de visie naar beneden toe... ik dacht alleen hier meerderen te treffen die het zoals ik deden... maar ik zal de schakeling wel toepassen/erbij doen als ik int vervolg post... dan kun je ook zien waar het elkaar treft/kruist/bij elkaar komt)
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Origineel bericht van: Marenubium
*offtopic*



En erm...wat hebben jouw persoonlijke en lichamelijke aandoeningen te maken met de heus terechte vraag van Core?




uh... mijn persoonlijke dingen zijn weer leermomenten voor anderen... zoals jullie/jij weer een leermoment is voor mij...?
gast
gast jul 22 '10
Origineel bericht van: 1stMoonofMars
Origineel bericht van: gast
Maantje, ik volg je wel alleen heb ik niet zo de behoefte om op je te reageren (wat ik nu dus wel doe). Ik kan me trouwens goed voorstellen dat jij de anderen wel kunt volgen, maar het is moeilijk voor anderen om jouw te volgen omdat je op een andere manier communiceerd dan dat er in het algemeen gewent is.
Maakt niet uit.



ah, ok thx smilewinkkzal binnenkort wel met wat meer volzinnen beantwoorden ( nu @ the moment ff niet btw wink) , want ik kan namelijk vaak ook schakelen(vanuit de andere kant werken... het muurtje opbouwen naar boven toe als in plaats vanuit de visie naar beneden toe... ik dacht alleen hier meerderen te treffen die het zoals ik deden... maar ik zal de schakeling wel toepassen/erbij doen als ik int vervolg post... dan kun je ook zien waar het elkaar treft/kruist/bij elkaar komt)


Van mij hoef je je niet aan te passen winkJe bent zoals je bent als je maar accepteerd dat de ander dat ook is.
Blijf vooral jezelf.....
Anke
Anke jul 22 '10
Ben ik het helemaal mee eens, gast smile

Mijn berichten zijn een uiting van mijn beleving, niet bedoeld als veroordeling. En kwamen voort uit mijn verwondering omtrent de opmerking over labels. Anders had ik waarschijnlijk ook niet gereageerd.
gast
gast jul 22 '10
Ik had het begrepen dat je vanuit je eigen beleving schreef, Anke, en dat is ook jouw goed recht.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: 1stMoonofMars
Origineel bericht van: gast
Maantje, ik volg je wel alleen heb ik niet zo de behoefte om op je te reageren (wat ik nu dus wel doe). Ik kan me trouwens goed voorstellen dat jij de anderen wel kunt volgen, maar het is moeilijk voor anderen om jouw te volgen omdat je op een andere manier communiceerd dan dat er in het algemeen gewent is.
Maakt niet uit.



ah, ok thx smilewinkkzal binnenkort wel met wat meer volzinnen beantwoorden ( nu @ the moment ff niet btw wink) , want ik kan namelijk vaak ook schakelen(vanuit de andere kant werken... het muurtje opbouwen naar boven toe als in plaats vanuit de visie naar beneden toe... ik dacht alleen hier meerderen te treffen die het zoals ik deden... maar ik zal de schakeling wel toepassen/erbij doen als ik int vervolg post... dan kun je ook zien waar het elkaar treft/kruist/bij elkaar komt)


Van mij hoef je je niet aan te passen winkJe bent zoals je bent als je maar accepteerd dat de ander dat ook is.
Blijf vooral jezelf.....


hehe, I know... maar dat is ook 1 van mijn dingen/stuk van mijn persoon... het kunnen schakelen... het is juist mijn bedoeling om alles en iederreen er bij te betrekken + een stukje eigen ik... en uiteraard accepteer de anderen ook, ik geef gewoon ook een stuk van mzelf, zodat anderen dat misschien in zich herkennen of er iets mee kunnen smile
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Origineel bericht van: Anke
Ben ik het helemaal mee eens, gast smile

Mijn berichten zijn een uiting van mijn beleving, niet bedoeld als veroordeling. En kwamen voort uit mijn verwondering omtrent de opmerking over labels. Anders had ik waarschijnlijk ook niet gereageerd.


ow zo... nou adhd of add of wat dan ook zijn opzich ook labels... niet wat die persoon echt is dus; ik zeg altijd kijk naar de persoon als geheel... denk of kijk niet naar labels toe... iemand die soms heel druk is krijgt meteen 'adhd' opgedrukt...terwijl die persoon uit vele verschillende dingen/kwaliteiten/andere kenmerken bestaat... dat adhd= een moment opname, die vervolgens als label op iemand geplakt wordt... (en btw... ik praat nu amper voor mezelf... ik praat hier in dit geval voor vele kennisen en vrienden/vriendinnen... maar die zouden waarschijnlijk al helemaal niet te volgen zijn...)
Anke
Anke jul 22 '10
Quote:
hehe, I know... maar dat is ook 1 van mijn dingen/stuk van mijn persoon... het kunnen schakelen... het is juist mijn bedoeling om alles en iederreen er bij te betrekken + een stukje eigen ik... en uiteraard accepteer de anderen ook, ik geef gewoon ook een stuk van mzelf, zodat anderen dat misschien in zich herkennen of er iets mee kunnen


Dit begrijp ik niet zo goed.
Hoe kun je een ander meenemen in jouw beleving, wanneer je je niet op die ander afstemt? Aftast welke taal hij/zij spreekt.
Op mij komt het over alsof ik een wetenschappelijke tekst aan een leek zou voorlezen. Is het niet beter wanneer ik die tekst omzet in voor iedereen begrijpelijke taal?
Tenzij ik puur en alleen mijn eigen verhaal kwijt wil. Dan vertel ik mijn verhaal zoals het in me opkomt en maakt het taalgebruik niet zo uit.

Naja, dit even ter uitleg van hoe ik het zie. Ik hoor graag hoe jij het ziet.
admin
admin jul 22 '10
@Gast, dat heb je mooi gezien. Iets wat ik over het hoofd heb gezien, terwijl ik zelf altijd uit ga van de werking van cirkels. Alles gaat heen en gaat terug.

Tinne had hier een tijdje terug een hele mooie uitleg hierover(op msn). Die zei dat alles in een golf beweging gaat. Dus A gaat omhoog naar B en gaat dan weer omlaag naar A. Maar de golf beweegt wel naar voren, dus de innerlijke groei. Dit is op zo'n beetje alles van toepassing.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
ah dat komt waarschijnlijk door het volgende; ik heb de middenweg proberen te vertellen... waardoor het misschien nog net niet lekker uitpakt/te volgen is... maar kheb ook weer pm's gehad van mensen die mijn uitleg zeer waardeerden...

oftewel ik probeer op heel veel verschillende personen alles af te stemmen... waardoor het misschien juist lastig te volgen is... in dat geval, lees de dingen tussen haakjes juist wel als het verduidelijkend is... en anders juist niet..

ow, btw @TAnke smile
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
*offtopic*
Origineel bericht van: 1stMoonofMars

uh... mijn persoonlijke dingen zijn weer leermomenten voor anderen... zoals jullie/jij weer een leermoment is voor mij...?

Ik snap werkelijk waar dus NIET wat jouw gat in je lip en jouw puist mij iets kan leren eek
Wat moeten anderen met jouw plastische uitdrukkingen/ervaringen?

Daarnaast...je bent idd goed zoals je bent, zoals Gast ook al zegt smile
Neemt niet weg dat je moeite kunt doen om jezelf enigszins begrijpelijk op te stellen naar anderen toe, helemaal op een forum. Want idd, op mij komen jouw woorden erg chaotisch over (heb ik het al eerder over gehad geloof ik, toch?) En jouw kunnen 'schakelen' heb IK althans nog NIET mogen ervaren wink
Behalve een hoop spam wat alleen over jouw eigen persoontje gaat, zonder enige samenhang eigenlijk. Geen kritiek/veroordeling, alleen maar een constatering. Ziet er naar uit dat je jouzelf graag hoort praten en in jouw enthousiasme dolgraag al jouw kennis en ervaring kwijt wil. Daarbij stoom je echter de ander volledig voorbij, en kun je andere mensen niet echt 'horen' en 'zien'.
Mijn opmerking over 'zelfbevrediging' heb je niet zo gesnapt geloof ik...

Lijkt me voor jou zeer lastig, maar ik snap waar het vandaan komt. In die zin, vooral jouzelf blijven! Kan me echter voorstellen dat je veel stuit op onbegrip.


*ontopic*

Aanvulling op de vraag van Core, en op mijn eigen post aangaande de perpetuum mobile:
Het is zoals de Tarot denk ik...en de '9 trappen' van de Maya's.
Het is een cyclus. Van A naar B naar C tot Z en dan weer naar A, B, etc. Soms doen we 3 stappen naar voren (A-D), soms 2 stappen terug (B-Z), etc etc etc.
Is dat niet gelijk aan een gewone ontwikkeling? Zo ook met school: stof van eerder klassen wordt behandeld (herhaald) in volgende klassen. En zo kun je tijdens een cursus JAAAREN later weer eens stof behandelijk krijgen van de basisschool smile
Zo gaat dat ook denk ik met je eigen levenslessen. Je hoort en ziet dingen als je 15 bent, en op je 30e herinner je ze pas weer. Ow, verrek...DAT bedoelden ze dus. Ergo: Les Z heeft de basis van A in zich, en steeds maar weer wordt die basis uitgebreid en aangevuld. En steeds weer kunnen we (of moeten we) putten/teruggaan uit/naar lessen van 'eerder' om zo een stapje verder te kunnen.
Dat is mijn gedachte althans smile
Anke
Anke jul 22 '10
Aanvulling op de post van gast mbt ontwikkeling: je komt het verst wanneer je ziet waar je nu bent en niet door te kijken naar waar je zou willen zijn. Ongeacht of het B of A is.
Begrijp ik dat je dat zegt?

Zo ja, dan ben ik het er helemaal mee eens.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Origineel bericht van: Marenubium
*offtopic*
Origineel bericht van: 1stMoonofMars

uh... mijn persoonlijke dingen zijn weer leermomenten voor anderen... zoals jullie/jij weer een leermoment is voor mij...?

Ik snap werkelijk waar dus NIET wat jouw gat in je lip en jouw puist mij iets kan leren eek
Wat moeten anderen met jouw plastische uitdrukkingen/ervaringen?





lol tongueok :), kijk hoor eens er zit ook een persoonlijk leermoment bij voor mezelf...
maar wat sommigen hieruit kunnen halen is , dat je je uiterlijke kenmerken, of dat wat je zichtbaar aan je lichaam ziet(wat zich letterlijk aan je lichaam toont)... dat je dit kunt koppelen naar die specifieke chakra...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki