Loading...
nl

Het lagere word het hogere.

Lin
Lin jul 22 '10
Heb even de tijd genomen om deze toppic te lezen
en wil graag reageren op de "originele"vraag van Core.

De "lagere" dimensie voed de "hogere" dimensie.
De "lagere" chakra voed de "hogere" chakra.

Heb je genoeg gevoed aan een hogere vorm, dan kan je die vorm aannemen/toepassen/ontvangen.

Zie het als een mooi voorbeeld van de groei die we overal zien.

Wat vinden jullie van deze gedachte? Ben benieuwd. ^_^
_________________________

Deze vraag doet mij heel erg aandenken aan m'n moeders "wijsheden" die ik als puber zijnde vaak in de wind sloeg en het ook naast me neerlegde. Ik wilde mijn eigen fouten maken. Doch heb ik de dingen die mijn moeder mij meegaf wel opgeslagen (bewust en onbewust) waarin er momenten zijn dat haar woorden mij helpen.. omdat ik door de tijd heen ook anders ben gaan denken en voelen.

Je hebt elkaar nodig om te groeien, net als dat het hele alfabet elkaar nodig heeft om een aflabet ze kunnen zijn
Ze zijn van elkaar afhankelijk om te kunnen voortbestaan.

Liefs Lin
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
Erm...wegrennen van iets waar geen einde aan schijnt te komen is wat anders dan wegrennen van iets wat je beangstigd en 'raakt', maantje.

En dankU smileOok jij heul veul plezier en moois toegewenst!
Latorz in een ander topic wink
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 23 '10
Whahaha, ja soms wel... als je echt veel dorvoelt/doordenkt/doorleeft weet je dat dit heel erg bij elkaar komt, de grens hiertussen maar niehiel is...

einde-en-doorgaand liggen net zo dicht ij elkaar als bv;

liefde-haat

(deze tegenstellingen zijn in in alles en in iederreveral zichtbaar voelbaar... of hierop wordt reactie of mede-actie gegeven...)


en idd, ltr in een ander topic smile

(* ik snapte namelijk niet (ja vanuit een ander topic) dat je zei; schrijf het op en verdrand het verolgens... whehe, blijkbaar verbranden we andere zaken/dingen... .. nuja, ik verbrand het zelf niet...ik neem mee als het ff kan... anyway...verbranden en wegdoen is idd soms het beste winksmilemaar echt totaal vergeten doet deze niet... ik neem stukjes mee... want het verijkt mij, doet mij groeien... )

admin
admin jul 23 '10
Wie laat nou zijn/haar ware aard zien, Marenubium?

Misschien toch handig als je eens alles opnieuw leest en dan inziet dat ik niet uit woede/boosheid of wat dan ook schreef. Je oordeel word dan ook nogal te niet gedaan door mijn mening.

Ik schrijf tot nu toe alles ook alleen maar terwijl ik je niet eens ken anders dan van wat ik van je in dit topic zie en voel.

Maar ik zal je zeggen, ik heb je nogal harde reactie gelezen en zie er geen waarde in erop in te gaan.


Greets, Robbert.
admin
admin jul 23 '10
OOOOOOOOOOOOOOOOOW

Gaan jullie ff verder via p.btjes ALSTUBLIEFT,
pfffffffffffff mijn GOD,het houdt gewoon niet op.
Al een aantal keer zijn er mensen die terug ontopic proberen te gaan,dat wordt gewoon genegeerd........
Het hele topic ligt op zn reet.......
KOM OP NOU ALLEMAAL ZEG......

Liefs
Nougnag
admin
admin jul 23 '10
Origineel bericht van: nougnag
OOOOOOOOOOOOOOOOOW

Gaan jullie ff verder via p.btjes ALSTUBLIEFT,
pfffffffffffff mijn GOD,het houdt gewoon niet op.
Al een aantal keer zijn er mensen die terug ontopic proberen te gaan,dat wordt gewoon genegeerd........
Het hele topic ligt op zn reet.......
KOM OP NOU ALLEMAAL ZEG......

Liefs
Nougnag


Haha :D, valt het on-topic gaan dan nog te redden?

Wat is jouw gedachte over het onderwerp, nougnag?
admin
admin jul 23 '10

Ik hoop dat het topic nog te redden is ja.
Ik vind het een leuk onderwerp....

Mijn allereerste gedachte was; Dat alles simpelweg in ballans moet zijn,zowel A-B als B-A, waarmee gezegd dat ik het met diverse mensen eens ben.
Het 1 voedt het ander ofwel kan niet zonder.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 23 '10
Hmm, ja het was een beetje uit de klauwen gelopen/hoogopgelopen,

Sry daarvoor allemaal smile

On-topic; verder niks te melden, alles al wel gezegd.
(dus uhm, excuuspost... ist weer niet on-topic confusedwink)
admin
admin jul 23 '10
Origineel bericht van: 1stMoonofMars
ah, juist... dat komt misschien omdat ikzelf eigenlijk altijd en iedereen kan volgen... omdat je dan soms vergeet /niet in de gaten hebt dat velen dat niet hebben/kunnen, dan kan dat idd chaotisch overkomen, terwijl ik zelf gewoon kalmpjes ben smile.

die bijstukjes zijn btw extra's, zouden juist verhelderend moeten zijn...(in de dingen tussen haakjes verdiep ik het onderwerp nog eens of soms bekijk ik het juist nog eens wat ruimer...)


Ik zit dit topic op m'n gemakje te lezen, en ik vind je schitterend,1stMoonofMars,
in het begin had ik er wat moeite mee om je te volgen. En nu gaat het vlotjes,
Ik doe het ook weleens. woorden/gedachten/gevoelens/ op deze wijze met streepjes
en haakjes omschrijven. Zo kan ieder er uithalen wat voor hem goed voelt.
Ik vind je heel bijzonder, en knap van je hoe je hier - nadat er toch wel heftig ge-oordeerd wordt/getracht wordt om jou van je schrijfwijze af te helpen, mee omgaat.
En bij wat je schrijft, lees ik regelmatig zeer wijze dingen.

grin* duim omhoog*
admin
admin jul 23 '10
Quote:
@ Core : De "lagere" dimensie voed de "hogere" dimensie.
De "lagere" chakra voed de "hogere" chakra.

Heb je genoeg gevoed aan een hogere vorm, dan kan je die vorm aannemen/toepassen/ontvangen.

Zie het als een mooi voorbeeld van de groei die we overal zien.

Wat vinden jullie van deze gedachte? Ben benieuwd. ^_^




Kan bv. de onderste chakra (rood dus) het derde oog (purper) voeden?
ja. doch welke voeding? is daar al over gesproken?
De onderste chakra heeft voor mij een steunend functie, een basis een wortel, een fundament, een stevige anker..
Zo hebben alle chakra's hun belangrijkheid. En ze hebben onderling met elkaar een wisselwerking.
In die mate beinvloeden ze elkaar .. maar voeden? dat weet ik niet.. ik heb met het woord voeden een beeld van een papfles die in het mondje van een chakra steekt haha laughlaugh
admin
admin jul 23 '10
"Kan bv. de onderste chakra (rood dus) het derde oog (purper) voeden?"
@Tinne, ja lijkt mij wel. Het derde oog is een energie gebruikende chakra. Zolang je dus energie krijgt denk ik dat je derde oog er gebruik van zou kunnen maken. Maar ik zou het niet aanraden, als je je derde oog gebruikt terwijl een chakra dicht ziet geeft dit energie verlies.


Het zou wat zijn als je je chakra's voed met een papfles wink.
Anke
Anke jul 23 '10
Wanneer je je derde oog gebruikt zonder geaard te zijn, dan loop je gevaar te gaan zweven en niet meer in het contact aanwezig te zijn.
Jammer genoeg gebeurt dit erg veel.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 23 '10
Whehe, ik moest aan iets soortgelijks denken...boord pap...en dan met een lepeltje het erin proppen tongue... maargoed... een boek bijvoorbeeld is weer voedsel voor 6e / 7e chakra?

En of ze elkaar kunnen voeden, ik denk wel op een bepaalde manier... uhm, bv; een sporter die zijn lichaam aan het trainen is... die gaat steeds weer een stapje verder (eigenlijk net iets over de schreef zodat hij sneller groeit(het lichaam groeit dan dus sneller... toch veelweg het domein van de 1e chakra/het fundament)... maar die extra stapjes worden vooral veroorzaakt door zijn wilskracht en passie... dus zoiets zou je wel voeden kunnen noemen...?

*nuja, je zou dit idd ook onder 'wisselwerking' kunnen scharen...

en dat met het derde oog... idd gronden is wel zo handig smile...maar het kan wel(kheb het zelf ook gehad...echt geen tot weinig eten... en je kan idd heel lang doorgaan...wordt ook niet ziek enz(op ten dropt je gewicht ook niet nog lager btw...en nee het was niet om te lijnen tongue... eerder met heel veel bezig zijn geweest...en toen weer geen geld om te eten dat soort grappen...)... maaruh tis beter als je idd grond...(*niet dat dit gepland was...gebeurde gewoon zo... samenloop van omstandigheden...)

http://www.ripleys.com/blog/videos/no-food-no-water-not-very-likely/ deze bv die leeft nog gewoon...maarja, dan blijf je dus wel leven, maar kan je lichaamlijk vrij weinig tot niets ...)
Anke
Anke jul 23 '10
Fysiek voeding tot je nemen is een manier om te gronden, maar niet de enige smile
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 23 '10
Ja dat is ook zo... allerlei "concrete dingen" voegen er aan toe...(bedoel je dat dat?)
Anke
Anke jul 23 '10
Het werken aan je gevoel van veiligheid helpt ook. Je veilig voelen in je lichaam en je omgeving. Het aanwezig durven zijn in je lichaam, in het aardse leven.

Ieder chakra herbergt alle andere chakra's in zich. Dus om te aarden, moet je aarden op de laag van het eerste chakra, maar ook het tweede, derde, etc.
Fysieke voeding hoort bij chakra 1 op laag 1. Je veilig voelen in je lichaam hoort bij chakra 1 op laag 2. Etc. etc.

Zoals het kleinste deeltje het hele universum bevat, zo kun je de chakra's ook zien. Aandacht hebben voor het geheel en voor het deel.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 23 '10
hey, zo voel en weet ik het wel... maar lichaam(fysieke lichaam dus) moet in ierreval bij mij wel opgebouwd worden...gaat echt zo langzaam als ik het met de rest van mijn chakra's/niveau's /dimensies ervaar... .. maarja...als ik dan ff opt klokje kijk zie ik dat het binnen een uurtje/60 minuten allemaal voor elkaar wilde krijgen...(btw... ik gooi die klok er vaak uit...kijk amper tot nooit op het klokje... en dan gaat het veel beter... dan heb ik namelijk opeens heel veel dingen voor elkaar gekregen (vooral als ik dan darna op de klok kijk; dan zijn er nog maar een paar uurtjes voorbij gegaan terwijl het voor mij vele jaren waren...))

*ow...veiligheid... dat heeft bij mij niet met geheel met omgeving te maken(voor een gedeelte wel...maar dat is maar op sommige momenten) ik kan mijn ik/huis wel in het moment plaatsen (*oftwel daar waar ik ben is mijn huis...daar resoneer ik mee... en geef(probeer in iereval) mijzelf te zijn))...


maar idd, je hebt uiteraard gelijk dat chakra 1,2,3 etc bij het 'aarden' belangrijk zijn... ... maar deze gaat best wel snel hard en nu...

grtsz,

1stMoonofMars


*edit; ough beetje wazig nu... kijk/post morgen weer verder...
Marenubium
Marenubium jul 24 '10
Origineel bericht van: Core

Wie laat nou zijn/haar ware aard zien, Marenubium?

LOL en dubbel LOL, CORE! Wie o wie laat zich hier inderdaad kennen, that's the BIG question. Jij, door te zeggen dat je als 'reader' zijnde wel eventjes weet te vertellen hoe ik in elkaar zou zitten, volledig buiten het topic om, ongevraagd en zeker ongewenst, (dan had je gewoon ff in het betreffende fotoleestopic kunnen reaguren. Hoezo, guru-houding en ego-zelfbevrediging eek), of IK, die wel degelijk leest (in tegenstelling tot jou en andere guru's), en uiteindelijk wijselijk besluit afstand te nemen van iets? Wat jij blijkbaar niet kunt, gezien je nieuwe topic. Wat is dit, een 'uitdaging'?
Ahah...aggut frownWat ik terecht al eerder zei: groetjes aan de rest van de harde kern van Merudi wink
Lekker flink pb-en en msn-en onderling en elkaar heerlijk veren in elkanders aars douwen, wat een mooi voorbeeld voor het in stand houden van een 'guru' rijk en elkanders ego! A
En alles wat daar niet bijhoort en niet in jullie verlengde zit, krijgt pek en veren over zich heen. Mèhèhè.



Misschien toch handig als je eens alles opnieuw leest en dan inziet dat ik niet uit woede/boosheid of wat dan ook schreef. Je oordeel word dan ook nogal te niet gedaan door mijn mening.

Ah. Dan hier mijn advies nogmaals: lees ook jij eens, en zie het eens op een andere manier in? God zeg, het moet niet gekker worden hier hoor hee! En over welk 'oordeel' heb jij het dan ook alweer? *kaatst jouw eigen woorden direct terug*.
Danku smile


Ik schrijf tot nu toe alles ook alleen maar terwijl ik je niet eens ken anders dan van wat ik van je in dit topic zie en voel.

Aggut. Lees ook eens Tinne's woorden door. En voor diegene die wiskundig aangelegd zijn, ZOEK DE VERGELIJKING?
Je kent me idd niet, dus waar haal jij in godsnaam het lef vandaan om in dit topic een oordeel over mij te vellen? Bij mijn weten heb ik jou niet aangevallen, ben ik alleen maar duidelijk geweest in iets, wat jou althans niet aanging. Jouw reactie is alleen maar te begrijpen, als jij dus WEL het 1 en ander gevolgd hebt hier, dan wel je hebt laten leiden door de mening van anderen. Mèhèhè?


Maar ik zal je zeggen, ik heb je nogal harde reactie gelezen en zie er geen waarde in erop in te gaan.

Nope, dat is al van het begin van jouw topic duidelijk hoor smile
En gut....hoezo doe jij jouw posts veranderen als je hier KRITIEK op krijgt joh? En begin je maar gemakshalve een ander topic? Aggut. Wie laat zich hier nou kennen, Robbert dear.
(En dat is een retorische vraag overigens, mocht je het niet begrepen hebben).

1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 24 '10
Hey Marenubium laugh,

kheb ook dingen van jou geleerd hoor smile(ego weer wat meer opzwepen wink)...

khad alleen gedacht dat je dan van mij ook een stukje mee zou nemen...stukkie tact en gevoel en niet meteen in de aanval (aanval kan je daarna altijd nog plaatsen als het echt nodig is ...in mijn view dan)
Marenubium
Marenubium jul 24 '10
Maantje smile

Uiteraard leren we altijd dingen bij winkJe zult mij ook nooit het tegendeel zien beweren.
En idd, tact is niet zozeer aan mij besteed. Wat ooit heus anders geweest is, maar iets waar ik nu geen rekening meer mee (wil) houden. Call it a learning process.
De ene doet het subtiel, de ander met de vinger op de zere plek, wat heus nooit zo gewaardeerd wordt. Maar dat ieder zijn ding en terzijde.
Dus?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki