*offtopic*
uh... mijn persoonlijke dingen zijn weer leermomenten voor anderen... zoals jullie/jij weer een leermoment is voor mij...?
Ik snap werkelijk waar dus NIET wat jouw gat in je lip en jouw puist mij iets kan leren
Wat moeten anderen met jouw plastische uitdrukkingen/ervaringen?
Daarnaast...je bent idd goed zoals je bent, zoals Gast ook al zegt
Neemt niet weg dat je moeite kunt doen om jezelf enigszins begrijpelijk op te stellen naar anderen toe, helemaal op een forum. Want idd, op mij komen jouw woorden erg chaotisch over (heb ik het al eerder over gehad geloof ik, toch?) En jouw kunnen 'schakelen' heb IK althans nog NIET mogen ervaren
Behalve een hoop spam wat alleen over jouw eigen persoontje gaat, zonder enige samenhang eigenlijk. Geen kritiek/veroordeling, alleen maar een constatering. Ziet er naar uit dat je jouzelf graag hoort praten en in jouw enthousiasme dolgraag al jouw kennis en ervaring kwijt wil. Daarbij stoom je echter de ander volledig voorbij, en kun je andere mensen niet echt 'horen' en 'zien'.
Mijn opmerking over 'zelfbevrediging' heb je niet zo gesnapt geloof ik...
Lijkt me voor jou zeer lastig, maar ik snap waar het vandaan komt. In die zin, vooral jouzelf blijven! Kan me echter voorstellen dat je veel stuit op onbegrip.
*ontopic*
Aanvulling op de vraag van Core, en op mijn eigen post aangaande de perpetuum mobile:
Het is zoals de Tarot denk ik...en de '9 trappen' van de Maya's.
Het is een cyclus. Van A naar B naar C tot Z en dan weer naar A, B, etc. Soms doen we 3 stappen naar voren (A-D), soms 2 stappen terug (B-Z), etc etc etc.
Is dat niet gelijk aan een gewone ontwikkeling? Zo ook met school: stof van eerder klassen wordt behandeld (herhaald) in volgende klassen. En zo kun je tijdens een cursus JAAAREN later weer eens stof behandelijk krijgen van de basisschool
Zo gaat dat ook denk ik met je eigen levenslessen. Je hoort en ziet dingen als je 15 bent, en op je 30e herinner je ze pas weer. Ow, verrek...DAT bedoelden ze dus. Ergo: Les Z heeft de basis van A in zich, en steeds maar weer wordt die basis uitgebreid en aangevuld. En steeds weer kunnen we (of moeten we) putten/teruggaan uit/naar lessen van 'eerder' om zo een stapje verder te kunnen.
Dat is mijn gedachte althans