Even een vraagje zodat ik weet wat jullie onder emotie verstaan. Is huilen een emotie?
Huilen bv. is een uiting van een emotie, wenen is uiting van een gevoel Is lachen een emotie? Lachen is een uiting van een emotie ,glimlachen en stralende ogen een uiting van een gevoel
Is huilen altijd een teken van droefheid?Huilen is voor mij een vorm van ontlading. Het kan ook angst zijn of kwaadheid, of juist gelukzaligheid.juist en wenen hoort bij mij bij tederheid, dankbaarheid, of een zacht verdriet waar heel veel liefde bij zit.. kan nog meer zijn, hoor. Het zijn maar voorbeeldjes
Voor mij is huilen dus niet de emotie, de emotie is de reden/toedracht waarom er gehuild wordt. Of zie ik dat verkeerd volgens jullie?¨
Ik zie dat ook zo.. huilen is niet de emotie maar een uiting van opgestapelde energie. Er zijn mensen die huilen van boosheid, en inderdaad lachen van de angst, of zijn boos maar hebben eigenlijk een groot verdriet. Het ligt zo dicht bij elkaar. doch na de eerste ontlading komen ze algauw aan wat echt aanwezig is. Dan nog is het opgestapelde energie, dat vrij wil komen.. daarna komt meestal een soort opluchting, inzicht en een gevoel van begrijpen..
Lachen bv. komt vanuit de buik..lach maar eens vanuit je mentale denken.. haha hoe doe je dat? kan ik niet eens..