Loading...
nl

Last van negatieve entiteiten...

gast
gast apr 26 '10
(hahah, ik hoop stiekem dat mijn stellige vertelling wat emoties heeft losgemaakt wink)
admin
admin apr 27 '10
Origineel bericht van: Petra
Pff....




schitterend gevoel.. grin
Tenminste, zo ervaar ik het.
Dat wil eveneens zeggen dat wat er staat geschreven, kwa gevoel voor ieder invulbaar is.
admin
admin apr 27 '10
Voor mij blijft het hoe ik het ervaar..
Gevoel.. komt via het hart en dat kan heel intens zijn.
Emotie.. komt via de buik, de basis en dat kan evengoed enorm heftig zijn..
Emotie kan gevoel worden als het het hart passeert want dan draagt het liefde met zich mee.
Het is allemaal beweging, beweging van energie..
En als mens ben je de bestuurder(= ook energie) van deze energie.
gast
gast apr 27 '10
Even een vraagje zodat ik weet wat jullie onder emotie verstaan. Is huilen een emotie? Is lachen een emotie? Of is dit een gevoel, of is het alleen een uitingsvorm die op verschillende manieren "gebruikt" kan worden?

Is huilen altijd een teken van droefheid? Het kan ook angst zijn of kwaadheid, of juist gelukzaligheid. Voor mij is huilen dus niet de emotie, de emotie is de reden/toedracht waarom er gehuild wordt. Of zie ik dat verkeerd volgens jullie?

Ik kan het met je eens zijn Belle als je zegt dat emotie uit de buik komt. Lichamelijk gezien is dat ook de plaats van het ego dus niet zo gek dat het daar gevoelsmatig vandaan komt.
Het grappige is dat gevoel door emotie wordt geuit en dat deze emotie weer door het gevoel gevoeld wordt waardoor het vaak lijkt dat gevoel later komt dan emotie.

Ach ja, alles is maar net hoe je het interpreteerd en voelt. En dat is voor iedereen weer anders.
gast
gast apr 27 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Petra
Pff....




schitterend gevoel.. grin
Tenminste, zo ervaar ik het.
Dat wil eveneens zeggen dat wat er staat geschreven, kwa gevoel voor ieder invulbaar is.


Of is het een emotie?
Lena
Lena apr 27 '10
Origineel bericht van: gast
Dan heeft het huilen ws een andere functie gehad en was het niet een emotionele uiting maar misschien het doorspoelen van je traan buisjes of extra bevochtigen van je ogen.


begrijp dat jij dit zo ziet,maar ben het er niet mee eens
de ervaring is nml niet altijd nodig..

hoe verklaar jij dat mensen gevoelens overnemen van anderen zonder dat zij zelf die ervaring hebben opdat moment..? of sterker nog helemaal niet in elkaars omgeving zijn?
Lena
Lena apr 27 '10
Origineel bericht van: gast
(hahah, ik hoop stiekem dat mijn stellige vertelling wat emoties heeft losgemaakt wink)


alleen dat ik hier anders naar kijk...
gast
gast apr 27 '10
Kan het niet zijn dat iemand zich niet bewust is van wat er in hem/haar speeld? Dus dat er wel degelijk iets gevoeld wordt door het onbewuste en zich uit in een emotie. En dan, niemand staat los van de anderen dus is het alleen maar "raar" dat we elkaar niet veel beter aanvoelen, ook op afstand.
Onbewust zijn we weldegelijk verbonden met elkaar dus ook met elkaars gevoel.
Het overnemen van emotie is niet zo moeilijk, we zien dit voor onze ogen gebeuren of lezen erover. We associeren ons ermee en hebben bepaalde reacties ingebakken.
Je zou je dan ook af kunnen vragen wanneer je wel een emotie uiting hebt maar niet het gevoel waarom je deze uiting hebt.
Er kan ook conditionering achter zitten.
Lena
Lena apr 27 '10
Bij iets wat je nog nooit hebt meegemaakt zul je geen e-motie hebben omdat er niets is waar je stil bij kunt staan en je hebt niets waaruit je kunt putten als het ware. ]

deze stelling klopt echt niet gast...
want waar putten we dan allemaal uit?
je spreekt over onbewustzijn en allemaal verbonden zijn...
dus genoeg om uit te putten denk ik dan....zonder dat je het nu zo direct meemaakt...
admin
admin apr 27 '10
Origineel bericht van: gast
Even een vraagje zodat ik weet wat jullie onder emotie verstaan. Is huilen een emotie?
Huilen bv. is een uiting van een emotie, wenen is uiting van een gevoel Is lachen een emotie? Lachen is een uiting van een emotie ,glimlachen en stralende ogen een uiting van een gevoel

Is huilen altijd een teken van droefheid?Huilen is voor mij een vorm van ontlading. Het kan ook angst zijn of kwaadheid, of juist gelukzaligheid.juist en wenen hoort bij mij bij tederheid, dankbaarheid, of een zacht verdriet waar heel veel liefde bij zit.. kan nog meer zijn, hoor. Het zijn maar voorbeeldjes
Voor mij is huilen dus niet de emotie, de emotie is de reden/toedracht waarom er gehuild wordt. Of zie ik dat verkeerd volgens jullie?¨


Ik zie dat ook zo.. huilen is niet de emotie maar een uiting van opgestapelde energie. Er zijn mensen die huilen van boosheid, en inderdaad lachen van de angst, of zijn boos maar hebben eigenlijk een groot verdriet. Het ligt zo dicht bij elkaar. doch na de eerste ontlading komen ze algauw aan wat echt aanwezig is. Dan nog is het opgestapelde energie, dat vrij wil komen.. daarna komt meestal een soort opluchting, inzicht en een gevoel van begrijpen..

Lachen bv. komt vanuit de buik..lach maar eens vanuit je mentale denken.. haha hoe doe je dat? kan ik niet eens..
laugh


admin
admin apr 27 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Petra
Pff....




schitterend gevoel.. grin
Tenminste, zo ervaar ik het.
Dat wil eveneens zeggen dat wat er staat geschreven, kwa gevoel voor ieder invulbaar is.

Of is het een emotie?


Ik ervaar de Pfff als een vorm van ontlading van een ietsiepietsie opgestapelde energie. Eens dat vrij is.. voel je het gevoel.. en dat is voor iedereen en elk moment waarschijnlijk weer anders. Voor mij voelde het aan als een speelse manier van "effe loslaten" smile


admin
admin apr 27 '10
En.. vandaar.. denk ik nu.. (maar dit kan nog aan gesleutelt worden aan dit idee)

emotie is het gevolg van een vorm van machteloosheid,
gevoelens zijn het gevolg van een vorm van betrokkenheid.
admin
admin apr 27 '10
emotie is het gevolg van een vorm van machteloosheid,
gevoelens zijn het gevolg van een vorm van betrokkenheid


zo zie ik het ook, Bellefleur
Marenubium
Marenubium apr 27 '10
Njah, ik zat een heel verhaal te tiepen, maar het staat hier al smile
*is liever lui dan moe*

http://nl.wikipedia.org/wiki/Emotie
gast
gast apr 27 '10
@Belle; Dus is het dan zo dat je geen "macht" hebt over je emoties? Dat ze je overkomen? Ik denk dat de meesten van ons echt wel in staat zijn ze te produceren als we dat "nodig" vinden. En vooral als er een eigenbelang mee gehaald kan worden. En ook zeker het bespelen van de emoties van iemand anders kan heel goed. De reklame industrie doet niet anders dan emoties van mensen koppelen aan producten. Dus hoezo geen macht. Je hebt er geen macht over als je je onbewust bent van wat emotie is.
Maar ken je het, dan kun je er heel veel macht mee uitoefenen op mensen die zich dar ook niet bewust van zijn.
admin
admin apr 27 '10
ja, en wanneer iemand zijn verhaal vertelt, voel je mee met de persoon, en ben je betrokken.
Betrokken zijn is een hartsaangelegenheid.

Wanneer je geëmotioneerd zou raken met het verhaal of persoon, dan is dat omdat het je eigen emotie raakt en daarmee ook je eigen vorm van machteloosheid over de dingen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 27 '10
Lieve Gast, mag ik even mijn compliment aan jou geven? Ik vind dat je iedereen goed helpt te zien of aan te zetten, Je geeft goed weer wat er is en hoe het kan zijn. Ik vind je geduld en rust erg mooi.
admin
admin apr 27 '10
Wow prachtig mooie discussie dit.

Ik ga alleen niet reageren omdat ik mijn foto eerst wil laten lezen.
Hahaha dat doet BIJNA pijn.
Degene die mij moet helpen hiermee (de foto enzo) is ziek......oeps
Mijn complimenten
gast
gast apr 27 '10
Nou ben benieuwd naar je foto. Helaas kan ik je daar niet bij helpen want ik lees geen foto's.
Kan ik uit jou "dat doet bijna pijn" lezen dat je het blootgeven van jezelf erg moeilijk vind en een beetje bang bent voor wat er uit komt?
Je hoeft hier geen antwoord op te geven hoor.
Petra
Petra apr 27 '10
Wat invulling vanuit individuele beleving en referentiekaders al niet van een ´pff..´ kunnen maken. Fascinerend..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki