Loading...
nl

Last van negatieve entiteiten...

Lena
Lena apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Bellefleur
We hebben wel degelijk een vrije wil. En de bron handelt uitsluitend vanuit die vrije wil die wij hebben.
De bron mag nooit iets doen, zonder onze eigen vrije wil. (als mens)


De vrije wil om illusies te scheppen voor onszelf en anderen. Maar aan de illusies komt een eind en wat blijft er dan over.....


de paden die jij loopt,de keuzes die jij maakt..
het leven is 1 groot leerproces maar weet jij wat er dan overblijft? aan het einde van de rit?
Lena
Lena apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Lena

Omdat het een verlangen is van God om zich te kunnen ervaren.

zou je dit nog kunnen beantwoorden gast?


Wat zou ik hier moeten antwoorden volgens jou Lena?


omdat je dit hier neerschrijft,ik vraag me af hoe je hier bij komt...?
gast
gast apr 21 '10
Origineel bericht van: Lena

de paden die jij loopt,de keuzes die jij maakt..
het leven is 1 groot leerproces maar weet jij wat er dan overblijft? aan het einde van de rit?


Alles wat IS.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Als kinderen in een pretpark in van die automatisch rijdende autootjes zitten die langs een rails rijden, houden kinderen het stuur vast en sturen uit man en macht om de auto de weg te laten rijden. Ze zijn overtuigd dat ze besturen.

Wij als grotere mensen weten, dat of het kind nu stuurt of niet, de auto toch wel zonder problemen weer bij het eindpunt aankomt.

En dat is met het 'leven' ook zo. Wij besturen niet. We volgen een vooruit bepaalde weg.
gast
gast apr 21 '10
Hahaha, ja het leven is net een draaimolen. We denken dat we het zelf doen, maar dat is de illusie.
admin
admin apr 21 '10
ok, en wie heeft onze weg bepaald?
gast
gast apr 21 '10
Datgene waar God uit ontstaan is.....
admin
admin apr 21 '10
En waar is God uit ontstaan, volgens jou?
gast
gast apr 21 '10
Dat is iets dat niemand kent omdat het niet gekend kan worden omdat er niemand is die er was toen het ontstond.
admin
admin apr 21 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Waarom wordt hier gepraat over GOD, of een God, alsof deze zich buiten ons bevindt?

En waar is dit topic overgegaan op het Goddelijk zijn, terwijl het ging over 'Last van negatieve entiteiten'?
Volgens mij is er al eens een discussie over het al dan niet-Goddelijke geweest, misschien daar verder gaan?
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/86222/1.html

Gewoon een constatering weer smile


je hebt gelijk, Mare..
we zijn off-topic en er kan best een nieuw topic over aangemaakt worden.
even zien hoe ik dat het beste doe.
admin
admin apr 21 '10
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/89601/Wil_God_zichzelf_ervaren.html#Post89601
dit is het topic dat ik aanmaakte, had graag alle quotes die daarop volgde mee op dat topic gekregen,
misschien dat een moderator die dit werk als zijn broekzak kent, daar me even mee kan helpen. grinwink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Laten we vooral niet vergeten, wat de toegevoegde waarde van negatieve entiteiten is.... Ik heb het nog niet gevonden.

Ik blijf van mening dat dit entiteiten zijn die werelds groeien tegen willen gaan. En werelds groei daarmee bedoel ik mensen die het oud weten herinneren.
gast
gast apr 22 '10
Maar waarom zouden ze dat dan willen denk jij? Hebben ze daar baad bij als dit niet gebeurd?
admin
admin apr 22 '10
Wat versta je onder "het oud weten herinneren ", hemelwandelaar?
Marenubium
Marenubium apr 22 '10
Hmzz...ik kan me ergens wel plaatsen in Hemelwandelaars stukje.
En Gast's opmerkingen.

Anderzijds: Waar positiviteit is, bestaat negativiteit. Om alles in balans te houden. In die zin, hebben de beiden kanten op zichzelfstaand geen toegevoegde waarde of ergens baat bij, maar samen dus wel. Zonder het 1 kan het andere niet bestaan.
Samen zijn ze 1 geheel, pas dan kunnen wij (ze) ook ervaren.
Werd dat ook niet in dat filmpje gezegd? 'Je kan pas warmte herkennen als je koudte hebt ervaren'. Iets in die geest smile

Hemelwandelaar: denk jij dat dit oude weten ook aanwezig kan zijn bij de negatieve entiteiten? Vraag ik me zojuist even af.

En is de 'toegevoegde waarde' van deze zijde misschien dat we positieve zijde kunnen herkenen/ervaren? En daarmee kunnen kiezen laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Niet uit te leggen. Mag je voelen? Het is een herkenning van weten.

gast
gast apr 25 '10
Ja HW, het is niet uit te leggen in woorden, alleen te herkennen.
Maar het grappige is wel dat je het kan herkennen in woorden laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Ja, en dat zijn dus weer woorden die je emotie diep raken smile
gast
gast apr 25 '10
Ik weet niet of het met emotie te maken heeft eigenlijk. Ik denk dat het juist iets is zonder die emotie. Wel een gevoel. Voor mij zijn gevoel en emotie niet hetzelfde. Een emotie is iets dat een gevolg is van een gevoel. Maar dat gevoel kan ook zonder die emotie ervaren worden.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Hmm, ja je zegt het goed. Klopt. Emotie is het gevolg van de herkenning (bij dit dan) of algemeen, het gevoel.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki