Loading...
nl

Last van negatieve entiteiten...

Cialara
Cialara apr 18 '10
Ik begrijp niet zo heel erg goed wat dit dan met negatieve entiteiten te maken heeft Petra...

En het heeft volgens mij lang niet altijd met balans te maken...

Negatieve entiteiten zijn er, en soms als iemand veel energie heeft, komen ze daar op af, zeker als je open staat op spiritueel gebied. Ze kunnen je dan helemaal leegzuigen en dat is niet fijn. Maar dat hoeft in principe niets met jouw eigen innerlijke processen te maken te hebben...
Petra
Petra apr 18 '10
´Zo boven, zo beneden´
Wanneer jij negativiteit in jezelf niet toestaat, zullen er ook geen negatieve entiteiten zijn, i.i.g. zul je ze niet als negatief ervaren.
gast
gast apr 18 '10
Wat ik me nu nog steeds afvraag; waarom willen mensen alleen maar "positief" ervaren?
Dat komt op mij over als; yin zonder yang.
Komt het door het dualistische goed/kwaad denken van de mens?
Leven vanuit een angst voor "het negatieve"?

Alle energie die er is is zowel positief als negatief en kan niet bestaan (leven) zonder deze twee facetten die een geheel vormen. Het uit elkaar halen van deze twee facceten zou alleen maar tot stilstand kunnen leiden omdat er geen beweging meer mogelijk is. En stilstand is de dood.
Het is niet die energie die bepaald hoe het ervaren wordt, het zijn wij die bepalen hoe het ervaren wordt bewust maar grotendeels onbewust.
Petra
Petra apr 18 '10
Ik weet niet of mensen alleen maar positief willen ervaren, dat is een aanname, maar verder ben ik het wel met je eens. Positief of negatief is net zo positief of negatief als het oordeel of inwendige beleving die we er aan verbinden. Wanneer we positief en negatief laten voor wat het is, geeft dat een andere invalshoek die uitnodigt tot groei.
Spud
Spud apr 18 '10
Interessant topic!
In mijn allereerste huis had ik ook een entiteit, ik denk een negatieve want die kon me soms echt laten schrikken zodat m´n hart in m´n keel klopte. Toch, ontleende ik er ook steun aan want ik heb er ruim 2 jaar mee samen geleefd.

Op een dag vond ik het genoeg, voelde gewoon niet meer goed dat het er nog was. Ik heb toen de voordeur en de achterdeur open gezet en de entiteit na hartelijk te bedanken voor het samen zijn, vriendelijk verzocht om te vertrekken. Voor mijn gevoel is het toen vertrokken, omdat er geen rare dingen meer gebeurde in huis.

Maar als ik jullie stukken zo lees, begrijp ik dat ik behoorlijk wat geluk heb gehad. Voor mij was het toentertijd, gewoon iets grappigs (spelletje) wat er was en toen ik het niet meer grappig vond heb ik het afgebroken. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, dat ik misschien wel met vuur zat te spelen.

Mijn moeder kon altijd met geesten van overleden dierbare praten, uiteindelijk is ze daarmee gestopt omdat ze ook veel negatieve krachten bij zich kreeg. Toch heeft dat er denk ik voor gezorgd, dat ik naief tegenover entiteiten/geesten/zielen/spoken sta. Ik voel geen angst of als ik wel angst voel, ga ik de confrontatie liever aan. Denk dat ik hier toch wat meer mee moet uitkijken. Immers in RL heb ik blijkbaar een grote aantrekkingskracht op mensen die je leegzuigen. Wellicht dat dat met elkaar samenhangt....
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Ik denk dat jouw onbevangen manier van omgaan met juist heel goed is. Je ervaart en kijkt. Je bedankt als het niet meer plezierig is. Klaar.

Ik ben ondertussen gaan inzien dat entiteiten ook tot het kosmisch plan behoren. Dus uit entiteiten is ook te leren, anders komen ze niet op je pad.

Even over positief en negatief...
Veel mensen beschouwen positief in de zin van het krijgen wat het ego wil. En worden dus ook door ieder mens weer anders ingevuld.

Ik zoek het meer in het gevoel. Positief staat voor mij meer voor vrede, harmonie, liefde en eenheid.
gast
gast apr 18 '10
Maar HB kun je het met me eens zijn dat die dingen die jij nu noemt niet zonder de tegenhanger kunnen bestaan. Dat haat en liefde één en dezelfde energie zijn, maar dat de één als positief en de ander als negatief wordt ervaren. Samen is het wat het is, als je het neutraal kunt ervaren.
Het is een God's geschenk dat we op deze aardbol beide kanten kunnen ervaren. Dus in wezen ervaren we God (energie) in alles als we er neutraal in zijn.

Spud, ik denk niet dat je er zorgen over moet maken dat je naief zou zijn. Ik denk dat jouw houding naar die entiteit toe juist heel goed was. Je liet het zijn wat het is. Nu pas, na het lezen van de tekst hier, denk je dat het negatief was. Dat is het dus niet, het is neutraal. Pas als jij het gaat ervaren als negatief of positief wordt het de één of de ander.
Ook naar andere mensen toe kun je je neutraal opstellen door te accepteren dat alles is zo het is en dan zul je merken dat je veel minder "negatieve" mensen aantrekt die jouw "positieve" energie af willen nemen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Er spelen naar mijn idee twee dingen.

Ja, dualiteit is waardoor de Bron zichzelf wil ervaren. Dus ja, snap wat jij bedoelt. En acceptatie zorgt voor een neutraal ervaren van situaties.

Wat Jorine zegt, ik denk dat zij mijn gevoel over de entiteit goed vangt. Want het is niet zozeer het positieve of het negatieve, maar het leegzuigen is echt heel vervelend om te voelen. Dat is actief en ongevraagd komen aan mijn energieveld. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen. Het is een gevoel.
Cialara
Cialara apr 18 '10
Ik denk toch dat er ook een verschil is in negatieve zaken...

We hebben allemaal negativiteit in ons, dat is normaal, dat kun je accepteren en proberen er neutraal mee om te gaan. Het is er en dat is verder prima.

Maar helaas is er ook nog zoiets als negativiteit wat van buiten komt, wat ongevraagd en onbedoeld naar je toekomt en zich aan je vast kan zuigen, leegzuigen, het veroorzaakt boosheid, angst, een heel koud gevoel en wantrouwen. Deze laatste is heel naar om te ervaren, en vrij lastig om weg te krijgen. Je kunt dat niet neutraliseren door er neutraal mee om te gaan... En nee, dit hoort niet bij je, dit is niet iets wat er "mag" zijn...
Petra
Petra apr 18 '10
Dat laatste heeft met jezelf openstellen of niet openstellen te maken. Wanneer je steeds openstaat voor je omgeving ga je er als het ware in op, je aura heeft een groot veld waardoor je alles wat in dat veld komt ´waarneemt´. Het geeft allerlei indrukken en die kunnen goed aanvoelen en dan krijg je er ook een beetje energie van, maar die kunnen ook niet goed aanvoelen en dan voel je ineens vermoeidheid. In wezen maakt het geen verschil of dat om stoffelijke of onstoffelijke energie gaat, het heeft hetzelfde effect. Wanneer je te maken krijgt met energieën die niet goed voelen is dat een signaal dat je meer naar binnen mag gaan, meer bezig mag zijn met wat goed is voor jou. Ik denk dat het voor hoog gevoelige mensen zowieso heel belangrijk is te leren, de aan- en uit knop te hanteren. Anders wordt je snel uit je evenwicht gebracht door alles wat om je heen gebeurd, stoffelijk en onstoffelijk.
admin
admin apr 18 '10
Hemelwandelaar.. kan je me vertellen " dualiteit is waardoor de Bron zichzelf wil ervaren "
wat je daarmee bedoelt..
Ik ben niet mee in deze, doch wil begrijpen hoe je daartoe komt.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 20 '10
Tuurlijk wil ik dat. Maar waar ben jij niet mee?

Wat ik aan wil geven is dat ik God niet als de kerkelijke God zie, maar als Brahman.

liefs.
gast
gast apr 20 '10
Haha, je bedoeld wat de mensen van de bijbelse God gemaakt hebben wink
Want de God van de bijbel is precies dezelfde als Brahman en welke andere naam je er maar aan geven kan.
admin
admin apr 20 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Tuurlijk wil ik dat. Maar waar ben jij niet mee?

Wat ik aan wil geven is dat ik God niet als de kerkelijke God zie, maar als Brahman.

liefs.


m'n vraag was.. wat bedoel je met " dualiteit is waardoor de Bron zichzelf wil ervaren "

kan je dat verder uitleggen..hoe je daartoe komt?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Haha, je bedoeld wat de mensen van de bijbelse God gemaakt hebben wink


Precies wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
m'n vraag was.. wat bedoel je met " dualiteit is waardoor de Bron zichzelf wil ervaren "
kan je dat verder uitleggen..hoe je daartoe komt?


http://www.a-dvaita.nl/film1.htm

Ik ervaar het vetgedrukte deel van jouw antwoord als onplezierig. Om jouw vraag te beantwoorden heb ik de link toegevoegd. Bespaart me veel typewerk smile

admin
admin apr 21 '10
he, leuk filmpje !!
Cialara
Cialara apr 21 '10
Prachtg filmpje inderdaad. Het leven is een illusie smilegewoon een spel...
admin
admin apr 21 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Bellefleur
m'n vraag was.. wat bedoel je met " dualiteit is waardoor de Bron zichzelf wil ervaren "
kan je dat verder uitleggen..hoe je daartoe komt?


http://www.a-dvaita.nl/film1.htm

Ik ervaar het vetgedrukte deel van jouw antwoord als onplezierig. Om jouw vraag te beantwoorden heb ik de link toegevoegd. Bespaart me veel typewerk smile


Ik had helemaal geen vetgedrukte tekst getypt, hoor Hemelwandelaar.
Ik was even to the point, omdat ik dacht dat je m'n vraag niet had begrepen, daarom schreef ik "mijn vraag was.." Had ook geen idee dat je het als onplezierig zou beschouwen.
Ik ga er ook vanuit, dat je weet dat dat onplezierig gevoel niet van mijn kant kwam..
In alle geval dank je wel voor het filmpje.. ga ik eens rustig naar kijken.

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Maar ik had het wel vet getypt smile

Ik had je vraag prima begrepen, die is helder. Ik vroeg je waar je niet mee kon voelen, omdat jij dat aangaf. smile

Kijkplezier met het filmpje.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki