Loading...
nl

Last van negatieve entiteiten...

admin
admin apr 21 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Maar ik had het wel vet getypt smile

Ik had je vraag prima begrepen, die is helder. Ik vroeg je waar je niet mee kon voelen, omdat jij dat aangaf. smile

Kijkplezier met het filmpje.


aha, ok..ik snap het nu, waar het em zit.
Ik wilde graag weten hoe je kwam aan het idee van je stelling, en het leek alsof je een antwoord gaf, maar niet echt op m'n vraag, vandaar dat ik ze nog eens stelde.
Je gaf inderdaad ook een wedervraag en ik vond die, op dat moment, niet zo belangrijk om te beantwoorden, omdat dat verder zou leiden van mijn eigen vraag voelde ik ! En ik was geboeid naar je antwoord grin
Goed dat we dat even uitklaren, das fijn.
admin
admin apr 21 '10
Om op je vorige vraag te antwoorden, ik ben niet met alles eens in wat ze zeggen bij het filmpje.
Ze zeggen dat het om de ervaring gaat.. en dat we als mens de tegenstellingen ervaren van wat God is.
maar dat we God zijn die de wens had zichzelf daarin te ervaren.
En daar ben ik het niet mee eens..

Want God IS alles.. heeft alles gecreeerd en hoeft niets meer te ervaren om de ervaring te leren kennen van wat ie zelf creeert.
Want hij IS de ervaring, anders had ie het niet eens "kunnen" creeeeren.

Wij mensen zijn verder van God weg.. en toch zeggen we dat we God zijn.. ondanks dat de meesten niet eens voelen wat dat betekent.
Logisch dat als mensen zo ver van hun eigen Goddelijkheid weg zijn,
dat ze het Goddelijk dan gaan verklaren op bijna dezelfde wijze als dat ze zelf zijn, nl mens.
Omdat dit het enige is waar ze wel een beeld over hebben.
gast
gast apr 21 '10
God is het Licht, de mens is het prisma waardoor het Licht kleur krijgt. Zonder de mens is God wit Licht omdat God alle kleur in zich verenigd. De mens breekt het Licht in delen waardoor de kleuren die het in zich heeft zichtbaar worden. Zonder de mens zou God die kleuren dus niet kunnen zien/ervaren en heeft daar dus de mens voor nodig.
Dat de mens een eigen leven is gaan leiden/lijden en er door het denken iets anders van gemaakt heeft is niet de "schuld" van God maar van de evolutie die de mens ondergaat. Die is zich gaan afscheiden van God (de bron) en is het ego ontstaan. Het ego is dus niet God maar een klein afgescheiden deeltje van de mens dat van het licht van God iets anders maakt dan het IS. Voorbij het ego kun je wel weer zien waar het Licht vandaan komt en hoe God via de mens zichzelf kan ervaren.
Althans zo is het hoe ik het zie wink
Lena
Lena apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Zonder de mens zou God die kleuren dus niet kunnen zien/ervaren en heeft daar dus de mens voor nodig.


denk je dat God de mens nodig heeft?
gast
gast apr 21 '10
Om de kleuren van zijn creatie te kunnen ervaren wel ja. En misschien ook nog wel om andere dingen te doen maar daar is de mens zich ws nog niet bewust van. Ik heb het hier ook niet over de grijze man op de wolk die het ego van God gemaakt heeft wink
Lena
Lena apr 21 '10
waarom denk je dat God nog iets heeft te moeten ervaren?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Dat de mens een eigen leven is gaan leiden/lijden en er door het denken iets anders van gemaakt heeft is niet de "schuld" van God maar van de evolutie die de mens ondergaat. Die is zich gaan afscheiden van God (de bron) en is het ego ontstaan.


God heeft de mens het ego gegeven. Het ego maakt het mogelijk dat wij onszelf als individu zien en niet als onderdeel van God/het bewustzijn. Want dat is wat wij zijn: bewustzijn. Het ego geeft het bewustzijn het idee dat we een vrije keuze hebben. Dat wij ons leven kunnen leven, dat wij invloed hebben om te kiezen.

En omdat wij het ego hebben en denken dat we een individu zijn, kan God zichzelf in alle facetten ervaren.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Origineel bericht van: Lena
waarom denk je dat God nog iets heeft te moeten ervaren?


Mss gewoon accepteren dat het zo is? Anders waren wij er niet in de vorm zoals we zijn.
Lena
Lena apr 21 '10
omdat we een ego hebben?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
grinNee...

Omdat we hier met een ego door hem zijn neergezet. Zal een reden hebben, anders waren we wel opgedoekt cool
Lena
Lena apr 21 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

En omdat wij het ego hebben en denken dat we een individu zijn, kan God zichzelf in alle facetten ervaren.



waarom zou God zich in alle facetten via ons zich nog moeten ervaren?
gast
gast apr 21 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: gast
Dat de mens een eigen leven is gaan leiden/lijden en er door het denken iets anders van gemaakt heeft is niet de "schuld" van God maar van de evolutie die de mens ondergaat. Die is zich gaan afscheiden van God (de bron) en is het ego ontstaan.


God heeft de mens het ego gegeven. Het ego maakt het mogelijk dat wij onszelf als individu zien en niet als onderdeel van God/het bewustzijn. Want dat is wat wij zijn: bewustzijn. Het ego geeft het bewustzijn het idee dat we een vrije keuze hebben. Dat wij ons leven kunnen leven, dat wij invloed hebben om te kiezen.

En omdat wij het ego hebben en denken dat we een individu zijn, kan God zichzelf in alle facetten ervaren.



Maar hebben we werkelijk en vrije keus/wil? Of is dit slechts een illusie die door het ego geschapen is?
Het is de 3D ervaring die je hier omschrijft.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 21 '10
Origineel bericht van: gast
Maar hebben we werkelijk en vrije keus/wil? Of is dit slechts een illusie die door het ego geschapen is?
Het is de 3D ervaring die je hier omschrijft.


Wij hebben geen vrije wil. Het kosmisch plan stuurt ons aan. Het ego laat ons 3D) denken dat we een vrije wil hebben.
gast
gast apr 21 '10
Juist ja laugh
admin
admin apr 21 '10
We hebben wel degelijk een vrije wil. En de bron handelt uitsluitend vanuit die vrije wil die wij hebben.
De bron mag nooit iets doen, zonder onze eigen vrije wil. (als mens)
Marenubium
Marenubium apr 21 '10
Waarom wordt hier gepraat over GOD, of een God, alsof deze zich buiten ons bevindt?

En waar is dit topic overgegaan op het Goddelijk zijn, terwijl het ging over 'Last van negatieve entiteiten'?
Volgens mij is er al eens een discussie over het al dan niet-Goddelijke geweest, misschien daar verder gaan?
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/86222/1.html

Gewoon een constatering weer smile
Lena
Lena apr 21 '10

Omdat het een verlangen is van God om zich te kunnen ervaren.

zou je dit nog kunnen beantwoorden gast?
gast
gast apr 21 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
We hebben wel degelijk een vrije wil. En de bron handelt uitsluitend vanuit die vrije wil die wij hebben.
De bron mag nooit iets doen, zonder onze eigen vrije wil. (als mens)


De vrije wil om illusies te scheppen voor onszelf en anderen. Maar aan de illusies komt een eind en wat blijft er dan over.....
Lena
Lena apr 21 '10
Origineel bericht van: Marenubium
Waarom wordt hier gepraat over GOD, of een God, alsof deze zich buiten ons bevindt?

En waar is dit topic overgegaan op het Goddelijk zijn, terwijl het ging over 'Last van negatieve entiteiten'?
Volgens mij is er al eens een discussie over het al dan niet-Goddelijke geweest, misschien daar verder gaan?
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/86222/1.html

Gewoon een constatering weer smile


mooi hoor? wat is volgens jou een entiteit?
gast
gast apr 21 '10
Origineel bericht van: Lena

Omdat het een verlangen is van God om zich te kunnen ervaren.

zou je dit nog kunnen beantwoorden gast?


Wat zou ik hier moeten antwoorden volgens jou Lena?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki