Cool topic
Uit welk draadje komt deze?? (vraagt zich het ontstaan ervan af).
Entiteiten/energieën, negatief of positief, kunnen zich aan je 'hechten' c.q. 'koppelen'.
Ik denk dat Gast bedoelt, dat het 'negatief' is zolang je het niet herkent (omdat het zich immers op een ander niveau dan jij bevindt, en wellicht wel door een blinde vlek van jouzelf uit), en daardoor energie bij je kan wegtrekken. Want zo'n entiteit is dus niet OF positief OF negatief; het IS, en niet dualistisch.. Het hangt dus af, wat jij op dat moment aantrekt (letterlijk dan ook aantrekt :P)
Zodra jij je neutraal opstelt, hebben eniteiten geen invloed op je. (Heeft eigenlijk niemand of niks invloed/vat op je. Het houdt dus niet op bij entiteiten
)
Maar dat is dus, zolang jij je ervan bewust kunt zijn dat er nu eenmaal entiteiten om ons heen zijn.
En dan komt Jorine haar uitleg van pas: Als er zich een 'zwakte' bevindt in ons energie systeem (eerder genoemde 'blinde vlek'), is dat een opening voor hen die zijn en niet-zijn. En dan is het inderdaad wat lastiger je van je zo'n eigen opgelegde kwelgeest te ontdoen
Omdat de 'oorzaak' bij jezelf te zoeken is.
De bescherming is dan dus eigenlijk, en hier een mal rekensommetje:
'bang zijn voor'=negatief (en dus de entiteit voeden van 1 kant),
'niet bang zijn voor'=positief (en dus de entiteit voeden aan de andere kant,
zowel bang zijn voor als niet bang zijn voor = neutraal.
En..in mijn ogen heeft dat alles weer te maken met acceptatie en erkenning. En daarmee het non-dualisme...Of denk ik nu te raar
Dan kom jij er wel erg dichtbij Nougnag, en hebben we het wel over nega- en positief, maar eigenlijk...bestaat dat dus niet. Het IS gewoon.
Zo had ik laatst 3 dagen lang 'last' van een Mevrouw Spook, uit een gereinigd huis, wat haar heil gemakshalve bij mij maar gezocht heeft. Ik begreep niet echt wat er aan de hand was, want zoiets was me nog nooit overkomen. Maar toen het besef eenmaal was doorgedrongen dat zij er gewoon 'was', en ik 'open' stond voor haar op dat moment, was het doodeenvoudig haar 'zijn' om te zetten in het neutrale. En kon zij ook weer verder
Iedereen blij.
Wel grappig topic, aangezien het dus mijzelf even bezighoudt op het moment.
Thnx!