Loading...
nl

Last van negatieve entiteiten...

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 17 '10
Origineel bericht van: gast
Helaas is de mens zo'n angsthaas die bang is voor "negatieve" entiteiten als ze gaan slapen. Dat is juist de reden dat de mens niet de nacht benut om energie op te doen en het lichaam te laten herstellen. Daar waar "negatieve" entiteiten zijn zijn ook "positieve" samen vormen ze een geheel. Het is mijns inziens een questie van vertrouwen hebben in dat geheel wat er voor zorgt dat je geen "last" hebt van één van deze twee apart. En het geheel heelt en vult aan daar waar nodig.


Niet helemaal met je eens. Ik was me niet bewust van wat negatieve entiteiten of wat ze kunnen doen tot iemand deze bij me 'zag' hangen. Dat verklaarde mijn leegloop en onverklaarbare gevoel van die week. Die entiteit heeft me niet bang gemaakt maar wel bewust dat het bestaat en ook dat ik mezelf bescherm tegen weer die leegloop.

Zeg maar dat ik me er geen moment mee bezighield, en toch was het bij me. wink
Delen:
gast
gast apr 17 '10
Onbewustheid?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 17 '10
Zo kan je het noemen. Hoezo?
gast
gast apr 17 '10
Nou ja, omdat je er zelf niet bewust van was dat er iets was.

Entiteiten zijn naar mijns inziens energiën die zich aan ons binden als we maar één kant van de medaille willen/kunnen zien of naar leven. Als je "positief" en "negatief" beide (h)erkent wordt het neutraal (het is wat het is) en heeft de ene of de andere geen vat (binding) meer met jou van buitenaf.
Als je zelf niet bewust bent van een eenzijdige energie kan het dus zijn dat er een enriteit aan je bind en die kan energie opslokken omdat er onbewust wel iets gebeurd op energie niveau.
Meestal voert het je naar situaties waarin je de kans krijgt het te ontdekken waar die onbalans in is.
Als je dan tot de conclusie komt dat het is wat het is dan zal die entiteit ook geen vat meer op jou hebben omdat het geneutraliseerd is.
Beetje lastig om uit te leggen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
admin
admin apr 17 '10
Origineel bericht van: gast
Nou ja, omdat je er zelf niet bewust van was dat er iets was.

Entiteiten zijn naar mijns inziens energiën die zich aan ons binden als we maar één kant van de medaille willen/kunnen zien of naar leven. Als je "positief" en "negatief" beide (h)erkent wordt het neutraal (het is wat het is) en heeft de ene of de andere geen vat (binding) meer met jou van buitenaf.
Als je zelf niet bewust bent van een eenzijdige energie kan het dus zijn dat er een enriteit aan je bind en die kan energie opslokken omdat er onbewust wel iets gebeurd op energie niveau.
Meestal voert het je naar situaties waarin je de kans krijgt het te ontdekken waar die onbalans in is.
Als je dan tot de conclusie komt dat het is wat het is dan zal die entiteit ook geen vat meer op jou hebben omdat het geneutraliseerd is.

Misschien tijd voor een nieuw topic,Gast?
Het IS (hihi) HET onderwerp deze afgelopen dagen,zo te lezen......
Beetje lastig om uit te leggen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Cialara
Cialara apr 17 '10
Ik heb er maar even een nieuw topic van gemaakt, want het is inderdaad een interessant onderwerp...
Cialara
Cialara apr 17 '10
Ik ben zelf van mening dat negatieve entiteiten zich vooral aan je binden op momenten van "zwakte" van de aura. Meestal gaat dit overigens onbewust.

Het beschermen werkt wel degelijk. Het vervelende is alleen dat je dit van te voren moet doen, want als de entiteit er eenmaal is, is het veel moeilijker om hem weg te krijgen.
admin
admin apr 17 '10
Ow wat goed zeg,dat was me nog niet opgevallen halaas,haha
admin
admin apr 17 '10
Zou het eventueel zo kunnen zijn,dat een entiteit eerder weet dan jij dat je 'de kracht'gaat verleiezen en daarop wacht?
admin
admin apr 17 '10
Sorry even off topic,hoe corrigeer ik dat veliezen?
admin
admin apr 17 '10
Dan denk ik ook overigens dat Gast eerder bedoelt,met haar uitspraken,dat positief en negatief nou eenmaal tot het leven behoren en daardoor niet per definitie als negatief neergezet dienen te worden maar als leerproces om jezelf als mens neer te kunnen zetten en te "weten"wie jij tenslotte BENT als mens.
Voor zover ik denk het te vatten dan.......
gast
gast apr 17 '10
Juist ja, Nougnag. Helaas hangt er zo'n "negatieve"sfeer om bepaalde zaken dat je onbewust de balans in jezelf verstoort omdat je die facetten van jezelf niet wilt zien laat staan erkennen dat je ze in je hebt. Nou een groot geheim is wel dat de mens alles in zich heeft, of je dat nu leuk vind of niet, je hebt alles gekregen van moeder natuur. Het is alleen zo dat we geneigd zijn er iets anders van te maken met ons denken en het liefst nog de "schuld" aan de buitenwereld geven of je hoofd in het zand stoppen. En als iemand dan te maken krijgt met "negatieve" entiteiten (energiën) dan komt het nooit door hun zelf. Alles wat zich aan jouw vastklampt is in jezelf terug te vinden in een onbalans van je energiën. En aangezien we die energie verdeeld in "positief" en "negatief" mee krijgen waardoor leven mogelijk is (door beweging van deze twee energiën ontstaat leven, leven is bewegen) is het wel van belang om de balans tussen deze twee te vinden. En die balans is het best te vinden door het te neutraliseren. Wat je ook bedenkt niets is alleen positief of alleen negatief. Er zitten altijd twee kanten aan iets. En het midden tussen die twee is de waarheid, en de waarheid is; alles is wat het is.
Wanneer je één kant maar wilt zien of erkennen zul je te maken krijgen met die andere kant totdat je tot het besef komt dat de één niet zonder de ander IS.
Natuurlijk staat het iedereen vrij hoe je die entiteiten/energie wilt zien of beschrijven, dat is jou ervaring en interpretatie van de energie die tot je komt. Noem het de duivel, spook, gnoom, of wat voor naam je er aan wilt geven. Ik wil hiermee niet zeggen dat er geen "negatieve" entiteiten buiten jouzelf bestaan, maar of je er mee te maken krijgt hangt af van jou energie (on)balans.
Marenubium
Marenubium apr 17 '10
Cool topic smileUit welk draadje komt deze?? (vraagt zich het ontstaan ervan af).

Entiteiten/energieën, negatief of positief, kunnen zich aan je 'hechten' c.q. 'koppelen'.
Ik denk dat Gast bedoelt, dat het 'negatief' is zolang je het niet herkent (omdat het zich immers op een ander niveau dan jij bevindt, en wellicht wel door een blinde vlek van jouzelf uit), en daardoor energie bij je kan wegtrekken. Want zo'n entiteit is dus niet OF positief OF negatief; het IS, en niet dualistisch.. Het hangt dus af, wat jij op dat moment aantrekt (letterlijk dan ook aantrekt :P)
Zodra jij je neutraal opstelt, hebben eniteiten geen invloed op je. (Heeft eigenlijk niemand of niks invloed/vat op je. Het houdt dus niet op bij entiteiten wink)
Maar dat is dus, zolang jij je ervan bewust kunt zijn dat er nu eenmaal entiteiten om ons heen zijn.

En dan komt Jorine haar uitleg van pas: Als er zich een 'zwakte' bevindt in ons energie systeem (eerder genoemde 'blinde vlek'), is dat een opening voor hen die zijn en niet-zijn. En dan is het inderdaad wat lastiger je van je zo'n eigen opgelegde kwelgeest te ontdoen winkOmdat de 'oorzaak' bij jezelf te zoeken is.

De bescherming is dan dus eigenlijk, en hier een mal rekensommetje:
'bang zijn voor'=negatief (en dus de entiteit voeden van 1 kant),
'niet bang zijn voor'=positief (en dus de entiteit voeden aan de andere kant,
zowel bang zijn voor als niet bang zijn voor = neutraal.
En..in mijn ogen heeft dat alles weer te maken met acceptatie en erkenning. En daarmee het non-dualisme...Of denk ik nu te raar laugh

Dan kom jij er wel erg dichtbij Nougnag, en hebben we het wel over nega- en positief, maar eigenlijk...bestaat dat dus niet. Het IS gewoon.

Zo had ik laatst 3 dagen lang 'last' van een Mevrouw Spook, uit een gereinigd huis, wat haar heil gemakshalve bij mij maar gezocht heeft. Ik begreep niet echt wat er aan de hand was, want zoiets was me nog nooit overkomen. Maar toen het besef eenmaal was doorgedrongen dat zij er gewoon 'was', en ik 'open' stond voor haar op dat moment, was het doodeenvoudig haar 'zijn' om te zetten in het neutrale. En kon zij ook weer verder smile
Iedereen blij.

Wel grappig topic, aangezien het dus mijzelf even bezighoudt op het moment.
Thnx!
Marenubium
Marenubium apr 17 '10
Hahah idd Gast! Onze berichten hebben elkaar gekruisd smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Origineel bericht van: gast

Entiteiten zijn naar mijns inziens energiën die zich aan ons binden als we maar één kant van de medaille willen/kunnen zien of naar leven. Als je "positief" en "negatief" beide (h)erkent wordt het neutraal (het is wat het is) en heeft de ene of de andere geen vat (binding) meer met jou van buitenaf.
Als je zelf niet bewust bent van een eenzijdige energie kan het dus zijn dat er een enriteit aan je bind en die kan energie opslokken omdat er onbewust wel iets gebeurd op energie niveau.
Meestal voert het je naar situaties waarin je de kans krijgt het te ontdekken waar die onbalans in is.
Als je dan tot de conclusie komt dat het is wat het is dan zal die entiteit ook geen vat meer op jou hebben omdat het geneutraliseerd is.
Beetje lastig om uit te leggen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.


Tot mijn verbazing zie ik dat er een toppic gestart is. Ik heb wel het 1 en adner te melden hierover. Ik ben me nooit bewust geweest over de kracht van negatieve entiteiten. Maar die is sterk.

Terugkomend op Gast: deze entiteit was bij me om mijn energie als groeiend lichtwerker af te nemen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Origineel bericht van: Jorine
Ik heb er maar even een nieuw topic van gemaakt, want het is inderdaad een interessant onderwerp...


Dank je.

Ik was me niet bewust van de toegevoegde waarde.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Origineel bericht van: Jorine
IHet beschermen werkt wel degelijk. Het vervelende is alleen dat je dit van te voren moet doen, want als de entiteit er eenmaal is, is het veel moeilijker om hem weg te krijgen.


Klopt, want toen mijn entiteit 'gevonden' was, kon ik het niet stoppen. Daar heb ik hulp bij nodig gehad.
gast
gast apr 18 '10
HB bereid je dan maar voor op heel wat meer "negatieve" entiteiten. Want als je niet zuiver in balans bent zul je vanzelf dat wat nodig is om die balans wel te herstellen tegen komen. Zowel positief als negatief.
Over de "positieve" entiteiten hoor je nooit iemand klagen winkTerwijl dit dan betekend dat je in jezelf te veel "negatieve" energie hebt. (maar dat zullen er maar weinig toegeven)
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 18 '10
Dat ben ik me bewust.

Ben even nieuwsgierig, vertel eens meer hierover?
Petra
Petra apr 18 '10
We hebben niet alles in de hand, maar veel gebeurtenissen in ons leven zijn het spiegelbeeld van hoe we zelf, op dat moment, in het leven staan. Weet je bijvoorbeeld niet goed wat je wilt op het gebied van de liefde, wil je wel graag, maar geloof je het niet van binnen en zijn er stille twijfels, dan krijg je ook vergelijkbare resultaten. En zo is het eigenlijk met alles. We hebben in het leven zoveel vrijheid gekregen en nu is het een kwestie van (van binnenuit) weten wat je wilt en 100%geloven in jezelf en de dingen die je onderneemt, datgene waar je niet in gelooft te durven laten liggen. Je hart volgen en voelen wat goed is en wat niet. Zorgvuldig kiezen waar we onze aandacht aan willen geven. Alles wat je aandacht geeft groeit. Die kracht maakt ook dat hindernissen, geen hindernissen zijn, maar een uitnodiging tot innerlijke groei.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki