Waarom zou jij niet kunnen ervaren? Mij lijkt het dat je nu op mijn vraag 'ja' antwoord.
Ik kan ervaren omdat ik er ben. Maar om liefde te kunnen ervaren moet je wel kunnen ervaren.
Wat ik ermee dus bedoel te zeggen is dat liefde niet bestaat als er niemand is om hem te ervaren.
Waarom is er voor jou steeds een vergelijking nodig?
Ik probeer de omgeving te schetsen waarin liefde aanwezig kan zijn. Daar hoort in mijn ogen ook iets bij dat deze liefde kan ervaren.
Heb je je ooit in het TAO-isme verdiept? Dat gaat uit van het principe dat iets alleen maar kan bestaan, doordat het door iets anders geobserveerd kan worden.
Ook de quantum mechanica is hier op gebaseerd. Pas de waarneming van iets, maakt iets werkelijkheid. Zo is het dus ook met liefde. Pas als deze wordt ervaren is de liefde er pas.
Liefde is er onvoorwaardelijk. Er zijn ook geen grenzen van het universum. En God is er overal en altijd,
Want Liefde is er altijd.
Bestaat het universum alleen omdat wij het kunnen waarnemen? Dat is de grote vraag. En hoezo geen grenzen aan het universum?
Het is vrij 'rijk' aan liefde als we liefde 'zijn' en niet steeds op elkaar aangewezen zijn daarvoor.
Liefde is er zonder jou evengoed, zonder mij ook.
Mijn liefde is er niet zonder mij. En jouw liefde is er ook niet zonder jou. Zonder een universum is er ook geen universele liefde. Ook hier bestaat weer dezelfde afhankelijkheid als met god. God is in ons allen en in ons allen is god. Zou god er niet zijn, dan zijn wij er niet en zouden wij er niet zijn dan zou god er ook niet zijn.
Zonder dat jij dat bv aan mij zou uitzenden is liefde bij me aanwezig. Evengoed hoef ik geen liefde uit te zenden naar jou toe.
Precies waarin JIJ degene bent die de liefde creëert. Zonder jou geen liefde en zonder liefde geen jou.
We praten echter wel vanuit liefde,
en dat is wat het is.
Als je geen voorwaarde aan liefde koppelt, op gelijk welke manier.. dan is die liefde blijvend en zal niet ze vervallen tot het niets.
Als er niets is wat deze liefde kan ervaren, waar is dan die liefde? En is die liefde er dan nog wel?
De wet van creatie geldt ook voor liefde.