Loading...
nl

Het recht om anderen te veranderen

Lena
Lena aug 30 '09
Origineel bericht van: gast
Dus als we iemand tegenkomen die wel dat weerkaatst wat we uitzenden kunnen we pas werkelijk bewust worden van onszelf.



precies dan veranderd het bewustzijn.. je oogst wat je zaait...
dus veranderen doe je uiteindelijk zelf omdat je het gaat zien..
maar het is altijd een individuele keus..
iemand kan je raken of aanraken...het is aan jou smile
Germain
Germain sep 9 '09
If there's somebody up there, could they throw me down a line
Just a little helping hand, just a little understanding
Just some answers to the questions that I'm asking you
If there's somebody up there, just throw me down a line
Just a little guiding light to tell wrong from right
Just some answers to the questions that I'm asking you
I'll keep a vigil in a wilderness of mirrors
Where nothing is exactly how it seems
You're reaching out, you're so close you can touch it
But it all disappears when it's always so near
But one day we will find that we stand in the light
Until then I'll keep a vigil in a wilderness of mirrors
Nothing here is ever what it seems
I'm scared to shout in case I draw attention from the powers
That preside over our minds and our lives
When they find what I want is the deadliest weapon, that is truth

harte groet

Germain
Germain
Germain sep 9 '09
wel wat vreemd om zo te reageren sorry hiervoor

maar dit vindt ik een passende tekst over de spiegels in ons leven

Harte groet

Germain
admin
admin sep 9 '09
Ik heb geen behoefte om anderen bewust te veranderen. Door mijn aanwezigheid en mijn eigen reactie gebeurt er iets, waardoor er bij de ander en/of in een situatie ten alle tijden iets veranderd. Of ik het nu wil of niet wil dat doet niet ter zake. Het gebeurt.
admin
admin sep 9 '09
Quote:
Voor mij heeft Gandhi het goed samengevat "wees de verandering die je in de wereld wilt zien".
In mijn ogen is verandering altijd een keuze, je kan mensen duwen, trekken, helpen, begeleiden of aanmoedigen maar de echte verandering moet uit hunzelf komen.


Ik spring wel laat in de discussie, maar ben het helemaal eens met Deborah en Heidelroos.
Zou iemand denken mij zomaar te mogen spiegelen ongevraagd en mijn mentaliteit dan gaat beoordelen,krijgt ie hem echt in zijn nek ( de spiegel) smile
Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen denken het recht te hebben anderen te mogen veranderen.
admin
admin sep 9 '09
Ik denk dat wilma het best weergeeft wat de engelmens typeert in haar doen en laten naar andere mensen toe.. en ben het hier dan ook helemaal mee eens:

"Ik heb geen behoefte om anderen bewust te veranderen. Door mijn aanwezigheid en mijn eigen reactie gebeurt er iets, waardoor er bij de ander en/of in een situatie ten alle tijden iets veranderd. Of ik het nu wil of niet wil dat doet niet ter zake. Het gebeurt."

En is de engelmens zich ontzettend bewust van deze verandering die er plaatsvind door toedoen van zichzelf..
_________________________
admin
admin sep 9 '09
Om het even zo te stellen,
in princiepe "veranderen " mensen ook niet,
ze worden alleen meer zichzelf! Puur zichzelf.
Er zijn enkel bepaalde sleutels, om anderen te helpen,
Bij elke vraag om hulp.. ben ik geneigd om die te geven,
echter, ik kijk zeer zorgvuldig wie er echt openstaat voor transformatie
Dat is bijlange na niet iedereen, ondanks de hulpvraag, en komen we zo naadloos over op een heel andere topic hier ergens op het forum laughlaugh
gast
gast sep 9 '09
Als mensen mij "bewust" spiegelen is dit voor mij slechts een teken dat ze het zelf nog niet begrepen hebben waar het om gaat in deze wereld en dat ze zelf nog heel wat te leren en te ontdekken hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Om het even zo te stellen,
in princiepe "veranderen " mensen ook niet,
ze worden alleen meer zichzelf! Puur zichzelf.
Er zijn enkel bepaalde sleutels, om anderen te helpen,
Bij elke vraag om hulp.. ben ik geneigd om die te geven,
echter, ik kijk zeer zorgvuldig wie er echt openstaat voor transformatie
Dat is bijlange na niet iedereen, ondanks de hulpvraag, en komen we zo naadloos over op een heel andere topic hier ergens op het forum laughlaugh


Toch vraag ik me af of dit wel helemaal waar is. Want wat je hiermee impliceert is dat je steeds meer jezelf wordt. Maar dan betekend dit dus, dat jij essentiële zelf ook niet kan veranderen.

Dus de vraag die hier eigenlijk opkomt. Staat het al volledig vast wie ik ben en is dit onveranderbaar (gekeken vanuit de essentie dus)?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: gast
Als mensen mij "bewust" spiegelen is dit voor mij slechts een teken dat ze het zelf nog niet begrepen hebben waar het om gaat in deze wereld en dat ze zelf nog heel wat te leren en te ontdekken hebben.

En toch heb ik jou een aantal keren heel bewust gespiegeld hier op het forum. Wat zegt dat over jouw aannames over mij?
admin
admin sep 9 '09
Origineel bericht van: NiMS


Dus de vraag die hier eigenlijk opkomt. Staat het al volledig vast wie ik ben en is dit onveranderbaar (gekeken vanuit de essentie dus)?


Mijn ervaring is dat je wordt wie je(in essentie) bent..
Elke transformatie ontstaat doordat je meer bewust wordt in wie je Bent!
Door die transformatie ga je meer van jezelf naar buiten brengen, wat dan weer de mogelijkheid geeft tot een nieuwe transformatie..
doch steeds, Blijf je als het Ware Je Essentie. (zij het onondekt)
je bent een Engelmens omdat je cyclus hier op aarde een zekere afwerking had, en je de toestemming gaf om naar de aarde terug te komen..
Wie je bent vanuit je Essentie, was in deze ook nog niet voldoende achterhaald, en dit leven kan eveneens een groter bewustzijn geven in wie je oorspronkelijk bent.
Dit geldt voor iedereen zo.
Zo ervaar ik het toch!


admin
admin sep 9 '09
Dus met andere woorden, het staat vast..
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur

Mijn ervaring is dat je wordt wie je(in essentie) bent..

Maar wanneer je bent, wie je in essentie bent, kan je dan nog veranderen? Heeft iemand de mogelijkheid om zijn / haar essentie te veranderen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Dus met andere woorden, het staat vast..

Ik geloof daar niet in. Als ik kijk naar mijn essentie voor mijn opsplitsing toen ik hier op aarde kwam is toch heel anders dan nu na mijn opsplitsing.

Vergelijk het met de essentie van een gouden trouwring. Wanneer je deze ring zou opsplitsen in de goud moleculen dan hebben deze moleculen een hele andere essentie dan toen het nog een trouwring was. Volgens mij is essentie volledig afhankelijk van de omgeving waarin je het plaatst.
admin
admin sep 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Bellefleur

Mijn ervaring is dat je wordt wie je(in essentie) bent..

Maar wanneer je bent, wie je in essentie bent, kan je dan nog veranderen? Heeft iemand de mogelijkheid om zijn / haar essentie te veranderen?


Wie ben je als Essentie?
admin
admin sep 9 '09
Essentie is toch de kern? Die is toch altijd hetzelfde?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Karin
Essentie is toch de kern? Die is toch altijd hetzelfde?

Totdat je aan kernsplitsing doet. Dan veranderd de essentie.
admin
admin sep 9 '09
je gaat terug tot die éénheid!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
je gaat terug tot die éénheid!

De eenheid is de som der delen. 1+1=3. Waarmee de essentie (1) in combinatie met nog een keer de essentie (1) helemaal niet dezelfde essentie oplevert.

Zoals jij het stelt: 1+1=1
Maar dat is niet zo.
admin
admin sep 9 '09

Er was nooit 1 en een ander 1, het was een splitsing van 1 die dus 1/2 en 1/2 werd.. zichzelf leerde kennen in die splitsing, en terug tot één komt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki