Loading...
nl

Het recht om anderen te veranderen

Lena
Lena sep 12 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena
nims hoe ziet jij god?

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/3_1_de%20algemene%20opbouw.htm

Zie het blauwe bolletje.


dat blauwe bolletje nims is niet een antwoord op mijn vraag
dit is een plaatje een onderverdeling van...
wat mij ook bezig houd die vraagtekens daarboven...??
eindigt en begint niet alles in die bron?

maar waar is god?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 12 '09
God is gelijk aan de bron. Alleen een andere benaming daarvoor. Dat had ik er even bij moeten zeggen toen ik het plaatste.

De vraagtekens zijn voor mij onbekend, en nee na de bron zit nog meer. Dat zijn andere universa.
Lena
Lena sep 12 '09
ben je er niet nieuwsgierig naar .....die andere universa?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Ja dat ben ik zeker wel, maar voorlopig ben ik daar nog niet smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur

En ja, geen grenzen aan het universum. Het is niet dat het ergens stopt. Een mens is begrenst, het Goddelijke niet. Een universum ook niet. Verscheidene universums kunnen in elkaar vloeien omdat ze grenzelooszijn.

Dit begrijp ik niet helemaal want als universums in elkaar kunnen vloeien, betekend dit, dat er plekken zijn waar het ene universum is, en het andere niet is. Dat is precies wat een grens aangeeft. Daar waar het ene ophoudt te bestaan, daar zit een grens. Als een universum kan vloeien in een ander universum, dan moet er dus wel een grens aan het universum zijn.

Als jij gelooft in een universum zonder grenzen dan kan dat twee dingen betekenen:
-Alle universa zitten volledig in elkaar en zijn allemaal grenzeloos.
-Er is maar 1 universum en niet meerdere.

Heb ik goed begrepen dat jij dit zo denkt?
admin
admin sep 13 '09
Origineel bericht van: NiMS


Als jij gelooft in een universum zonder grenzen dan kan dat twee dingen betekenen:
-Alle universa zitten volledig in elkaar en zijn allemaal grenzeloos.
-Er is maar 1 universum en niet meerdere.

Heb ik goed begrepen dat jij dit zo denkt?


De voorstelling die jij maakt is als een platte grond. Het universum is muli-dimensioneel. En iets dat multi-dimensineel is kan je niet als een eenvoudig schema weergeven. Je gaat daardoor enorm voorbij aan de werkelijkheid.


- één grenzelose, allesomvattende multi-dimensionele universum die IS, en dat noem ik God.
Geen laagje per laagje met grenzen, maar multi-dimensioneel.




- je kan alleen maar het universum waarnemen, en uit putten als Bron als waarin welke dimensie jij bevindt.
Dit heb ik eveneens pas op latere leeftijd begrepen, omdat ik het ervaren heb.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
Weet je wel wat multidimensionaal betekent? Want ook multidimensionale werkelijkheden hebben grenzen. Juist de grens zit waar de ene dimensie begint en de andere ophoudt.

Als dat namelijk niet zo was, dan zouden wij ons simpel door de tijd kunnen verplaatsen (4e dimensie) door simpelweg te bewegen (3e dimensie) omdat er volgens jouw opmerking geen grenzen tussen de dimensies zitten.

Daarnaast bestaat er ook geen grenzeloze multidimensionaal universum als er meerde universa zijn. Maar ik zal de vraag simpeler stellen omdat ik niet precies begrijp wat je nu eigenlijk bedoelt met een multidimensionaal universum dat alles omvattend is, waarin de dimensies geen grenzen hebben:

Geloof jij dat er maar 1 universum is, of geloof jij in meerdere universa?
admin
admin sep 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Weet je wel wat multidimensionaal betekent?


NiMs, ik zeg niet zomaar iets.Ik dacht dat je dat al wist.
Ik kom er graag later op terug. wink
Wens je ondertussen een fijne zondag.. voor iedereen !!

liefs,
Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '09
En ik zeg ook niet zomaar iets winkmaar ik lees graag je reactie smile.
admin
admin sep 14 '09

het is zoals tijd,
als drie-dimensionele mens ben je opgevoed met tijd en grenzen,
eens dimensies verder.. is het bewustzijn anders, en ervaar en zie je dat er geen grenzen noch tijd bestaat. Maar dat ben je pas bewust als je in die dimensie bent. In theorie kan je dit weten vanuit de derde dimensie, omdat je dat gelezen hebt, maar je beleeft dit nog niet echt als waarheid.

Ga eens wandelen van Nederland naar Belgie, je denken zal zeggen
dat is nog nederland tot hier, en dit steentje is al Belgie, en daar ist weer even nederland want de grens loopt van hier tot daar, enz, enz...
De gedachte heeft de grens getrokken, het mensendenken trekt nu eenmaal grenzen. En ziet dit alsdusdanig ook werkelijk zo. Er worden atlassen gemaakt, vakjes gedeelt, les over gegeven, en doorgegeven van generatie tot generatie, ruzzie's gemaakt over grenzen, en stukken van wie ze nu zijn enz, enz..
dat is de oude drie-dimensionele wereld. En daar is dat zo met alles.

Echter leef je in een hogere dimensie dan ervaar je dat er geen grenzen zijn, en wordt je bewust dat er meerdere universa zijn die eigenlijk één universum is die grenzeloos en eindeloos is.
Je ervaart nog vele meer, je krijgt bv contakt met mensen vanuit die grenzeloosheid.

iets niet te vatten, vanuit het driedimensionele.

Dat betekent dat er verschillende antwoorden zijn, omdat er verschillende dimensies zijn van waaruit men kan spreken. En kan begrepen worden, en kan zijn.

Bellefleur.
admin
admin sep 14 '09
ps, driedimensionele, driedimensionale.. woorden die ik door elkaar gebruik, doch voor mij dezelfde betekenis.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Ik ik denk dat ik begrijp met wat je bedoelt met multidimensionaal. En ik begrijp denk ik ook hoe jij tegen meerdere universa aankijkt:
"en wordt je bewust dat er meerdere universa zijn die eigenlijk één universum is die grenzeloos en eindeloos is."

Dan had ik dus goed begrepen dat voor jou alle universa in elkaar zijn opgenomen en volledig over elkaar heen gevallen zijn en daarom ook grenzeloos zijn.

Het enige wat ik nog niet begrijp is dit: "Verscheidene universums kunnen in elkaar vloeien omdat ze grenzelooszijn. "

Omdat de universa al volledig in elkaar gevloeid zijn en over elkaar heen liggen, omdat ze juist grenzeloos zijn, hebben ze helemaal niet de mogelijkheid om te vloeien in elkaar, want dat zou een grens om een universum heen zetten. Kan je me uitleggen wat je dan bedoelt met universa die in elkaar vloeien? Wat gebeurd er met universums die in elkaar vloeien? En wat gebeurd er met de dingen die in die universums zijn, zodra er een paar in elkaar vloeien?
admin
admin sep 14 '09
Vergelijk het met iemand die zijn derde oog niet open heeft.
die weet niets van energieën, en zegt " wat ik zie dat is er ". Een stoel, een tafel, een huis, mensen, rivieren , bomen..enz.
Dat is die mens zijn werkelijkheid. Hij leeft in die "wereld"

Op het moment dat die derde oog opent, ga ie veel meer ervaren.
Hij gaat zaken voelen, zien en ruiken enz, die hij daarvoor niet had opgemerkt, niet zag.
Hij ziet dan een nieuw stuk werkelijkheid.

zo zijn er mensen die Elfen zien, en feeën, Geesten en entiteiten. Er is inderdaad een elfenwereld op deze wereld, die je pas kunt zien wanneer je in een bepaalde dimensie leeft en met je derde oog kunt waarnemen.


Het is maar een voorbeeld, waarmee ik denk dat ik je daarmee kan duidelijk maken, dat met universa net hetzelfde is.
ineenvloeien - overlappen elkaar zei ik ook ergens - is niet het juiste in woorden omschreven... eerder meer worden zichtbaar bij elke dimensie waarin je vertoeft.

Ik zoek daar nog het juiste woord voor.. ik kom er misschien in de loop van de dag wel op. laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Nee dan begrijp ik nu dat het woord in elkaar vloeien niet juist is gekozen. Wat jij bedoelt is volgens mij meer het afstemmend vermogen van degene die kijkt, waarmee deze, die dimensie/wereld binnengaat. De dimensies,universa,werelden zijn er altijd al geweest en allemaal zijn ze grenzeloos.

Of heb ik je nu niet goed begrepen?
admin
admin sep 14 '09
Een wedervraagje even..
Als jij het hebt over universa.. heb jij het dan over de sterrenwereld? Of over iets anders..
Lena
Lena sep 14 '09
[quote=Bellefleur
- je kan alleen maar het universum waarnemen, en uit putten als Bron als waarin welke dimensie jij bevindt.
Dit heb ik eveneens pas op latere leeftijd begrepen, omdat ik het ervaren heb. [/quote]

in welke dimensie ben je geweest bellefleur?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Een wedervraagje even..
Als jij het hebt over universa.. heb jij het dan over de sterrenwereld? Of over iets anders..


Nee helemaal niet over de sterrenwereld. Als ik het heb over het universum, dan heb ik het zoals de natuurkunde tegen het universum aankijkt. Dus dat was is gevormd tijdens de oerknal. In mijn ogen is het universum niets anders dan de causaliteit (de wet van oorzaak en gevolg). Als ik het heb over universa, dan is dat het meervoud van universum. Er zijn dus meerdere universa en naar mijn mening zitten deze dus niet allemaal in elkaar opgekruld.
admin
admin sep 14 '09
ok, ja ben mee... bij mij ging het ook niet over de sterrewereld.
het universa is voor mij datgene waar Zielen/Lichtwezens/engelen/ andere planeetbewoners, of wezens, enz, enz.. wonen. Ik ben totaal niet natuurkundig aangelegd.
En er zijn meerdere universa das mijn mening ook, en ze zitten voor mij wel ........ "opgekruld"? smile

Kijk maar naar de planeet Sirius, als je die natuurkundig gaat bekijken, is het onmogelijk dat er wezens op zouden leven, toch wonen daar - net zoals in de Himalaya op Mount Shasta, verscheidene Wezens van het Licht,
in een bepaalde dimensie die voor ons nog ongrijpbaar is.




JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '09
Jawel maar ook sirius is aanwezig in dit universum. Jij hebt het over meerdere dimensies in dit universum. Maar volgens mijn theorie heb je weer meerdere universa waar ook weer andere dimensies in aanwezig zijn. Maar die hoeven niet gelijk te zijn aan onze dimensies en onze wetten. In sommige universa is leven en in andere weer niet. Sommige leven heel lang, anderen leven weer heel kort. En sommigen gaan in elkaar over. Erg dynamisch allemaal.

Ik geloof niet in een statisch universum waarin alles dat er is, is opgekruld en geen ruimte meer heeft om te groeien.
admin
admin sep 14 '09
Ja, Sirius is daarin aanwezig, en en meerdere universa met andere dimensies. Zo zie ik het ook.

Hoe kom je aan het woord 'opgekruld?'



Het universum breidt uit.. grenzeloos en uitbreidend, kan je die twee in gedachte combineren, dan zit je goed. Want theoretisch is dat vreemd, die gedachte dat begrijp ik wel.

Maar goed, hoe dan ook, ondertussen zitten jij en ik hier op de aarde, ons werk te verichten.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki