Waar het symbool vandaan komt integreert me .. en aan wie om dit te "mogen" zien. Is het voor de persoon die het ziet ook een "proces" om verder te kijken tot de diepere betekenis, van wat er in een mens groeit en ontstaat.
Dit is een mooie vraag en wil ik graag iets over zeggen. De symbolen zijn hier voor het eerst waargenomen door Hans. Het is ook zijn inzicht en visuele interpretatie die het engelmens-zijn een hele concrete vorm heeft gegeven. Daarmee wil ik dus wel voorop stellen dat er geen echte vorm is, en iedere engelmens misschien niet eens een voorwerp bij het hart kan zien.
Maar wat wel een heel belangrijk signaal is, is dat de meeste mensen uit het mooie rijtje van voorwerpen dat Hans heeft getekend, zonder problemen hun eigen voorwerk er wist uit te halen. Diep van binnen zit dus wel degelijk het besef van deze symboliek en de vorm die het heeft.
Hoe het er ook uitziet, en wat voor vorm het ook heeft. De engelmens is gewoon in het hier en nu. Aan ieder de taak om zijn eigen etiket erop te plakken. Dat ik het toevallig engelmens heb genoemd is enkel een naam. Waar het begrip engelmens voor staat, is echter een weten.
Het is puur een kwestie van (h)erkennen.
Een engelmens is dus iemand op pad naar om uiteindelijk datgene uit te gaan dragen zoals "God" het heeft bedoeld en waar elke mens in de wereld mee worstelt .. het loslaten van alle eigenschappen die het licht versluiert dat uitgedragen dient te worden .. voor hoop en liefde in de wereld te brengen .. datgene wat iedereen in meerdere en mindere mate kan doen en doet !
De weg naar het collectief. Waar iedereen zonder grenzen met elkaar is verbonden.