Loading...
nl

Engelmensen op zoek naar verlichting?

admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: Lena10
Struggle jij voor een ander, of doe je dit voor jezelf?

dat is er een om overna te denken...


Niet over nadenken,
het antwoord komt direct, na de vraag.
admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: Jorine
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de engelmensen sommige situaties opnieuw ervaren, deels om eraan herinnerd te worden, deels omdat anderen hier iets van moeten leren?
Ik bedoel hiermee, dat als je in een vervelende situatie zit, er altijd een ander bij betrokken is, en het dus ook zo kan zijn dat juist de ander hier van moet leren en niet jij?


Ja dat gebeurt.
En altijd in aanwezigheid en hulp vanuit de Bron.
En altijd mag je mensen in vrede 'loslaten' die in jouw aanwezigheid niet leren wat ze moesten/konden leren.
Nymira
Nymira mei 16 '09
Ja Lena dat is zeker een om over na te denken..deze kwam bij mij ook nogal binnen en is een thema wat ik mezelf laatst ook afvroeg...ben ik eigenlijk (onbewust) aan het absorberen en transformeren voor de ander of voor mezelf ? goed voorbeeld is dat van die zielsverwant waarmee ik het contact had gekapt , ik zat vol...allemaal geabsorbeerd..
Als je zo gevoelig bent neem je veel op uit je omgeving ....het is eerder tegen me gezegd dat ik dingen van anderen op mn schouders neem ..maar toen dacht ik jazeg ...dan kan ik mooi anderen de schuld geven van mijn problemen en de verantwoordelijkheid op anderen afschuiven en dit voelde voor mij niet goed, dat is bijna spirituele arrogantie dacht ik , alsof je dan zelf zo zuiver bent ofzo....maar het thema komt nu weer terug. Dit zal ook een deel zijn van de zwaarte die ik soms ervaar aangezien ik me steeds weer anders voel bij verschillende mensen en ik in groepen helemaal de kluts kwijtraak....en dat andere (wat dan je eigen karma/stuk is/nog kan zijn )daar ben ik nog niet over uit....
Ik ben dan ook benieuwd hoe anderen dit ervaren ??
admin
admin mei 16 '09
Lieverd,
in je hart ken je het antwoord van die vraag,
daar ben ik zeker van.
Nymira
Nymira mei 16 '09
Maar Bellefleur jij bent ook een cherubijntje en voor jou is dat antwoord misschien wat makkelijker.... winkik ben maar van koper en jij van goud en zit zonder vleugels hier ....ik maak een flauw grapje ..sorry ik ben een beetje melig geworden van al die 'engelenpraatjes'....liefs Nymira.
admin
admin mei 16 '09
zeg maar gerust cherubijn! smile
Wat ik daarstraks even dacht, hier thuis, schrijf ik nu graag op:
Het is de mens die een waardemeter vast heeft , niet de engelmens.
Laat datgene wat je leest hier en ervaart, niet te veel passeren langs jouw denken, Nymira.
je natuurlijkheid zal het in jouw wel een plek geven.

veel liefs
Bellefleur
Nymira
Nymira mei 16 '09

Het was maar een grapje...ga er niet te serieus op in crazy
admin
admin mei 16 '09
Lieve Nymira,
Ik reageerde zoals ik ben hoor, en jij ook. Ik snapte je grapje.
Engelmenszijn of het inzicht daarin,is geen zwaar onderwerp hoor.
Integendeel, het geeft vleugels, en dat is genieten! grin
Lena
Lena mei 16 '09
Dit zal ook een deel zijn van de zwaarte die ik soms ervaar aangezien ik me steeds weer anders voel bij verschillende mensen en ik in groepen helemaal de kluts kwijtraak....en dat andere (wat dan je eigen karma/stuk is/nog kan zijn )daar ben ik nog niet over uit....

maar door dit te gaan zien...
ga je er ook mee aan het werk wink
dat laatste daar ben ik ook nog niet over uit.
maar bellefleur geeft eigenlijk wel heel goed ook aan
de antwoorden zitten echt in ons zelf...
maar we gaan er zo vaak aan voorbij...
Lena
Lena mei 16 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena10
Struggle jij voor een ander, of doe je dit voor jezelf?

dat is er een om overna te denken...


Niet over nadenken,
het antwoord komt direct, na de vraag.


je bedoeld je eerste ingeving?
admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena10
Struggle jij voor een ander, of doe je dit voor jezelf?

dat is er een om overna te denken...


Niet over nadenken,
het antwoord komt direct, na de vraag.


je bedoeld je eerste ingeving?


was dat het eerste dat in je opkwam, na de vraagstelling?
liesanne
liesanne mei 17 '09
Origineel bericht van: Bart
Een engelmens is dus iemand op pad naar om uiteindelijk datgene uit te gaan dragen zoals "God" het heeft bedoeld en waar elke mens in de wereld mee worstelt .. het loslaten van alle eigenschappen die het licht versluiert dat uitgedragen dient te worden .. voor hoop en liefde in de wereld te brengen .. datgene wat iedereen in meerdere en mindere mate kan doen en doet !


Ik denk dat je die eigenschappen niet hoeft los te laten maar vooral moet (mag) integreren: omhels 'je 'demonen' voed ze met dat wat ze nodig hebben en ze transformeren....

Verlichting heeft m.i. vooral te maken met -er kunnen laten zijn- en één worden met...zowel licht én duisternis...
admin
admin mei 17 '09
Hoi Liesanne, inderdaad .. dat is wat er staat ..
liesanne
liesanne mei 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Nymira

En ik denk dat dat voor veel meer mensen ook zo is....ik ken er meer die het leven wel degelijk als een struggle hebben ervaren ...mn door de enorme gevoeligheid maar ook als een restant van oud karma wat dus opnieuw gecreerd was.

Maar zijn dat ook engelmensen? En een struggle is ook niet iets waarvan ik zeg dat dat er niet is. Als ik kijk naar mijn eigen leven, heb ik zeker hele moeilijke en ingewikkelde ervaringen gehad en heb ik ook wel degelijk het nodige voor mijn kiezen gehad. Maar als ik dat dan weer projecteer op mijzelf en me afvraag of ik door al die ervaringen ben veranderd, is het antwoord toch echt Nee. Ik ben ongewijzigd en heb mezelf niet anders leren kennen dan dat ik al wist. Er zat voor mij geen enkele levensles meer in.



Het lijkt me bijna onmogelijk om door ervaringen niet te veranderen of te leren. Misschien kan je al veel weten, maar dat ga je dan in de loop van je leven toch ervaren lijkt me....

Eerlijk gezegd wordt een 'engelmens' voor mij wat menselijker als die struggles wél te zien zijn....en die meen ik ook wel te zien bij de 'engelmensen' hier... of zie ik dat verkeerd?


....Oké Bart, ik las het even anders....
liesanne
liesanne mei 17 '09
en Nymira, je kan toch ook struggles ervaren door wat je in dit leven meemaakt, dat heeft toch niet altijd met gevoeligheid of (oud)karma te maken?
Nymira
Nymira mei 17 '09
Heejjjj Liesanne...(oeps ik wou bijna je echte naam zeggen smile

Jazeker kun je dat altijd ervaren.. maar vaak is het wel zo dat een grotere gevoeligheid meer 'struggle'kan leveren...zo kunnen kleine dingen bij gevoelige personen veel harder aankomen dan bij anderen die niet die gevoeligheid hebben ....
En helemaal als het soms nog verwarrend kan zijn wat van jou en is wat je bij de anderen moet laten...
en ik denk dat de mate van karmische belasting zeker ook mede invloed kan hebben op gebeurtenissen in je leven
admin
admin mei 17 '09
[/quote]
Maar zijn dat ook engelmensen? En een struggle is ook niet iets waarvan ik zeg dat dat er niet is. Maar als ik dat dan weer projecteer op mijzelf en me afvraag of ik door al die ervaringen ben veranderd, is het antwoord toch echt Nee. Ik ben ongewijzigd en heb mezelf niet anders leren kennen dan dat ik al wist. Er zat voor mij geen enkele levensles meer in.[/quote]

Ik denk dat dat hetgeen is wat Liesanne bedoeld: er is toch een soort van "struggle" -> erdoorheen moeten om uiteindelijk niet meer "geraakt" te worden door iets wat niet helemaal is "doorleefd of afgemaakt". Uiteindelijk verander je wel, maar in je wezen verander je niet, omdat je kern datgene is wat onveranderd blijft, alleen steeds meer open wordt gelegd. Dus menselijk: jawel, maar daarom is de aarde niet voor niets "de leerschool". De naam Engelmens wordt een beetje tot een soort van "dogma" verheven en dat is niet helemaal terecht. Uiteindelijk "besta" je en leef je hier op aarde en maak je mee en ervaar je wat je mee moet maken, dus waarom vergelijken. Ieder is een Engelmens in zijn eigen soort.

Om het over een enorm dogma te hebben: in de Bijbel heeft men het over de Boom der Kennis .. daardoor gingen de ogen open. Zich bewust van het eigen lichaam, het zelf. Vergelijken .. het ontstaan van de wereld zoals hij nu is .. Engelachtig, maar toch ook heel menselijk ...


Nymira
Nymira mei 17 '09
Nog even een toevoeging , dat ik het ook met name had over karma is dat ik dus betwijfel of het inderdaad zo is dat 'engelmensen'geen karma meer zouden hebben.......
Nymira
Nymira mei 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Lieve Nymira,
Ik reageerde zoals ik ben hoor, en jij ook. Ik snapte je grapje.
Engelmenszijn of het inzicht daarin,is geen zwaar onderwerp hoor.
Integendeel, het geeft vleugels, en dat is genieten! grin


wink
Nymira
Nymira mei 17 '09
Origineel bericht van: Lena10
Dit zal ook een deel zijn van de zwaarte die ik soms ervaar aangezien ik me steeds weer anders voel bij verschillende mensen en ik in groepen helemaal de kluts kwijtraak....en dat andere (wat dan je eigen karma/stuk is/nog kan zijn )daar ben ik nog niet over uit....

maar door dit te gaan zien...
ga je er ook mee aan het werk wink
dat laatste daar ben ik ook nog niet over uit.
maar bellefleur geeft eigenlijk wel heel goed ook aan
de antwoorden zitten echt in ons zelf...
maar we gaan er zo vaak aan voorbij...



Ja,'in principe' zitten alle antwoorden in onszelf....maar dat lijkt een beetje op hetzelfde als 'alles is een illusie' of, we hoeven ons alleen maar te herrinneren wie we zijn etc. etc. ...soms kun je daar weinig mee....weet jij het inmiddels ? ik ben ook benieuwd hoe dit voor anderen is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki