Loading...
nl

Engelmensen op zoek naar verlichting?

Nymira
Nymira mei 15 '09
Ja dat lijkt mij dus ook...help eerst jezelf en daarna de ander....want hoe kun je anders processen bij de ander herkennen als je er zelf niet eerst doorheen bent gegaan....
Maar uit de tekst maak ik op dat je eigen proces ondergeschikt is aan dat van de ander..alsof dat dan puur eigenbelang is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Nymira

Zijn sommige 'engelmensen'....sorry hoor ik heb een beetje moeite met die term dan volgens jou egoistisch bezig als ze met hun eigen proces bezig zijn ipv. 'ander te helpen'? groetjes Nymira.

Egoistisch wil ik het niet noemen, maar ze zijn dan niet bezig met datgene waarvoor ze eigenlijk geincarneerd zijn. En dat is een ander te helpen. Ik denk eerder dat het een fase is, waar men toch doorheen moet, voordat men volledig een ander gaat helpen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Jorine
Je kunt er nog verder in gaan, als ze zelf groeien kunnen ze anderen dan misschien niet nog beter helpen?

Wanneer een mens volledig uitgegroeid is transformeert het in een engel. Wanneer een engel weer incarneert in een mens, is het dus eigenlijk al volledig uitgeleerd omdat het deze weg al heeft afgelegd.

In theorie kan een engelmens dus ook niet meer wezenlijk groeien. In praktijk zullen er best bepaalde gaves worden her-ontdekt, of bepaalde eigenschappen worden belicht. Maar wezenlijk groeit de engelmens helemaal niet meer, omdat er niets meer te leren valt, zoals een "normaal mens" leert. Het nastreven van levenslessen, zal voor een engelmens dus ook een hopeloze zaak zijn.

De engelmens helpt anderen, door hun de weg naar het licht te laten zien. Niet door zelf te groeien.
admin
admin mei 16 '09
Ik beaam wat NiMs schrijft , vanuit het eigen leven, ook omdat ik het h-erken.
Het belangrijkste is wat NU gedaan kan worden,waarvoor hij/zij hier is.
Een engelmens geeft geen waarde aan goedkeuring of afkeuring,
en is niet bezig met wat ie heeft bereikt of niet,
het is zijn natuurlijkheid, om mensen te helpen.
Dwz, dat ie is zoals ie is, en daarom niet anders kan zijn, dan zo zijn.




Liefs,
Bellefleur
admin
admin mei 16 '09
Waar het symbool vandaan komt integreert me .. en aan wie om dit te "mogen" zien. Is het voor de persoon die het ziet ook een "proces" om verder te kijken tot de diepere betekenis, van wat er in een mens groeit en ontstaat. Is het een verlengde van "aura's" kunnen zien .. dus een extra eigenschap dat verder reikt dan helderzien? Of is het een symbolische boodschap vertaald door de eigenschappen die deze mens aan de "voorwerpen" heeft verbonden ..

Een engelmens is dus iemand op pad naar om uiteindelijk datgene uit te gaan dragen zoals "God" het heeft bedoeld en waar elke mens in de wereld mee worstelt .. het loslaten van alle eigenschappen die het licht versluiert dat uitgedragen dient te worden .. voor hoop en liefde in de wereld te brengen .. datgene wat iedereen in meerdere en mindere mate kan doen en doet !
admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
In theorie kan een engelmens dus ook niet meer wezenlijk groeien.
Althans - als mens.
Een engelmens kan weer wel groeien als het weer het mens-zijn verlaat en de gedaante van een engel opnieuw aanneemt. Vandaaruit kan de engel weer zich verder ontwikkelen naar het Licht.
Nymira
Nymira mei 16 '09
Dat een engelmens niets meer te leren zou hebben heb ik wat moeite mee...
Toen zij opnieuw incarneerde als mens om hier te helpen met de groei van bewustzijn door zich bewust onder te dompelen in de dualiteit en de sluier van vergetelheid kan zij in de oude donkere tijden van de aarde net zo goed meegezogen zijn in de dualiteit ook door toedoen van negatieve energieen vanuit galactische sferen....en zo schaduw en nieuw karma hebben gecreeerd vanuit bijv. machtsmisbruik waar ook nu in het huidige leven de gevolgen nog van te merken zijn...en waar ze zich doorheen moet worstelen om weer bij de kern te komen....dit kan een hele strijd zijn ...
admin
admin mei 16 '09
Engelmens vind ik ook een "zwaar" beladen woord. Het symbool Engel daar associeert iedereen wat anders mee .. Engelachtig mooi, gevallen engel, donkere engel, engelenzang .. ga zo maar door.. Engel is iets wat iets moois oproept .. Engelmens roept dan ook iets moois op .. een mens die iets moois oproept, de belofte van "meer" .. dat kan elk mens hebben die iets moois doet voor zijn omgeving, de medemens ..vroeger werd je als held op een voetstuk vereerd .. een soort van naar opkijken .. maar dan inderdaad die belofte .. is deze mens sterk genoeg om met zijn wijsheid om te gaan en daar naar te leven .. Maar een Engelmens is een belofte .. van het goede dat in Engelen zit, eventueel naar buiten te brengen ..
Nymira
Nymira mei 16 '09
Ja ik heb ook wat moeite met die term.....en zoals ook al eerder is gezegd net zoals engel zullen er vele zielen hier de benaming kunnen krijgen van bijv. indigo ..pleiadier , lemuriaan of een ander sterreras..aardeziel, whatever....het is een bont volkje wat hier nu op aarde is ...
Maar ja , what's in a name...het zegt iets over uit welke zielgroep je komt en geeft meer duidelijkheid over wat je hier komt doen....dat is alles.
Dat mensen aan die naam een bepaalde waarde toekennen zoals ik ben nu minder of die is meer of verder dat is iets anders...het ego vergelijkt voortdurend ....

Wellicht hebben zij dan de potentie om sneller door bepaalde stukken te gaan omdat ze die reis al eens eerder hebben gemaakt en nu maken ze weer die reis maar dan anders...
admin
admin mei 16 '09
What's in a name ..iedereen weet uiteindelijk wie hij is .. vergelijken heeft daarom zeker geen zin .. maar het neemt niet weg dat de symbolen een mooie verrijking zijn, en een verduidelijking kunnen geven wanneer je op "het smalle pad" in je levensweg zit ..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Bart
Waar het symbool vandaan komt integreert me .. en aan wie om dit te "mogen" zien. Is het voor de persoon die het ziet ook een "proces" om verder te kijken tot de diepere betekenis, van wat er in een mens groeit en ontstaat.

Dit is een mooie vraag en wil ik graag iets over zeggen. De symbolen zijn hier voor het eerst waargenomen door Hans. Het is ook zijn inzicht en visuele interpretatie die het engelmens-zijn een hele concrete vorm heeft gegeven. Daarmee wil ik dus wel voorop stellen dat er geen echte vorm is, en iedere engelmens misschien niet eens een voorwerp bij het hart kan zien.

Maar wat wel een heel belangrijk signaal is, is dat de meeste mensen uit het mooie rijtje van voorwerpen dat Hans heeft getekend, zonder problemen hun eigen voorwerk er wist uit te halen. Diep van binnen zit dus wel degelijk het besef van deze symboliek en de vorm die het heeft.

Hoe het er ook uitziet, en wat voor vorm het ook heeft. De engelmens is gewoon in het hier en nu. Aan ieder de taak om zijn eigen etiket erop te plakken. Dat ik het toevallig engelmens heb genoemd is enkel een naam. Waar het begrip engelmens voor staat, is echter een weten.

Het is puur een kwestie van (h)erkennen.
Origineel bericht van: Bart

Een engelmens is dus iemand op pad naar om uiteindelijk datgene uit te gaan dragen zoals "God" het heeft bedoeld en waar elke mens in de wereld mee worstelt .. het loslaten van alle eigenschappen die het licht versluiert dat uitgedragen dient te worden .. voor hoop en liefde in de wereld te brengen .. datgene wat iedereen in meerdere en mindere mate kan doen en doet !

De weg naar het collectief. Waar iedereen zonder grenzen met elkaar is verbonden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: NiMS
In theorie kan een engelmens dus ook niet meer wezenlijk groeien.
Althans - als mens.
Een engelmens kan weer wel groeien als het weer het mens-zijn verlaat en de gedaante van een engel opnieuw aanneemt. Vandaaruit kan de engel weer zich verder ontwikkelen naar het Licht.
Klopt, maar dit zal niet op aarde zijn. Hiervoor dien je echt te overlijden en weer terug te keren naar het licht (de bron).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Nymira
Dat een engelmens niets meer te leren zou hebben heb ik wat moeite mee...
Toen zij opnieuw incarneerde als mens om hier te helpen met de groei van bewustzijn door zich bewust onder te dompelen in de dualiteit en de sluier van vergetelheid kan zij in de oude donkere tijden van de aarde net zo goed meegezogen zijn in de dualiteit ook door toedoen van negatieve energieen vanuit galactische sferen....

Gelukkig is dat niet het geval. Het besef dat zij alles al weten is zo diep aanwezig dat de onderdompeling als een afleiding wordt ervaren en niet als een doel en een middel.

Als je kijkt naar het aardse leven dat de engelmens al heeft geleefd, is de onthechting met de aarde best wel diep binnengedrongen. Maakt iemand zich zorgen over de griep? Zich druk over een aardbeving met veel mensen die overlijden? Of kijkt men toch vooruit en wetende dat dit nu eenmaal een fase is die de aarde door moet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Nymira
Ja ik heb ook wat moeite met die term.....en zoals ook al eerder is gezegd net zoals engel zullen er vele zielen hier de benaming kunnen krijgen van bijv. indigo ..pleiadier , lemuriaan of een ander sterreras..aardeziel, whatever...

Precies. Het zijn de eigenschappen zoals ze hier op de site staan, die overeenkomen met iedereen. De naam engelmens is gekozen vanuit mijn eigen begripsvorm. De eigenschappen zijn universeel wink.
Nymira
Nymira mei 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Nymira
Dat een engelmens niets meer te leren zou hebben heb ik wat moeite mee...
Toen zij opnieuw incarneerde als mens om hier te helpen met de groei van bewustzijn door zich bewust onder te dompelen in de dualiteit en de sluier van vergetelheid kan zij in de oude donkere tijden van de aarde net zo goed meegezogen zijn in de dualiteit ook door toedoen van negatieve energieen vanuit galactische sferen....

Gelukkig is dat niet het geval. Het besef dat zij alles al weten is zo diep aanwezig dat de onderdompeling als een afleiding wordt ervaren en niet als een doel en een middel.

Als je kijkt naar het aardse leven dat de engelmens al heeft geleefd, is de onthechting met de aarde best wel diep binnengedrongen. Maakt iemand zich zorgen over de griep? Zich druk over een aardbeving met veel mensen die overlijden? Of kijkt men toch vooruit en wetende dat dit nu eenmaal een fase is die de aarde door moet?


Dit soort onthechting ervaar ik zelf ook wel dat ik dit zo zie .....maar voor mij is die 'onderdompeling'niet ervaren als slechts een afleiding....
En ik denk dat dat voor veel meer mensen ook zo is....ik ken er meer die het leven wel degelijk als een struggle hebben ervaren ...mn door de enorme gevoeligheid maar ook als een restant van oud karma wat dus opnieuw gecreerd was.
Maar jij zegt dus dat dit helemaal niet kan en ook niet is gebeurd door deze zielen..

Maar wellicht zit het verschil dan in het 'type'wat je bent....dat de een zich meer identificeert met alle mogelijke menselijke problematiek en de ander heeft dit niet 'nodig'want heeft een andere 'taak '....en kan zich dus sneller inzetten voor een ander omdat die minder problemen hoeft te overwinnen en het leven dus minder als een struggle wordt ervaren..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Nymira

En ik denk dat dat voor veel meer mensen ook zo is....ik ken er meer die het leven wel degelijk als een struggle hebben ervaren ...mn door de enorme gevoeligheid maar ook als een restant van oud karma wat dus opnieuw gecreerd was.

Maar zijn dat ook engelmensen? En een struggle is ook niet iets waarvan ik zeg dat dat er niet is. Als ik kijk naar mijn eigen leven, heb ik zeker hele moeilijke en ingewikkelde ervaringen gehad en heb ik ook wel degelijk het nodige voor mijn kiezen gehad. Maar als ik dat dan weer projecteer op mijzelf en me afvraag of ik door al die ervaringen ben veranderd, is het antwoord toch echt Nee. Ik ben ongewijzigd en heb mezelf niet anders leren kennen dan dat ik al wist. Er zat voor mij geen enkele levensles meer in.
Origineel bericht van: Nymira

Maar jij zegt dus dat dit helemaal niet kan en ook niet is gebeurd door deze zielen..

Ik zeg dat het niet logisch is omdat een engel namelijk geen levenslessen meer heeft te leren. Ik weet niet of het onmogelijk is.
Origineel bericht van: Nymira

Maar wellicht zit het verschil dan in het 'type'wat je bent....dat de een zich meer identificeert met alle mogelijke menselijke problematiek en de ander heeft dit niet 'nodig'want heeft een andere 'taak '....en kan zich dus sneller inzetten voor een ander omdat die minder problemen hoeft te overwinnen en het leven dus minder als een struggle wordt ervaren..

Je spreek hier over identificatie en niet zozeer zelf groeien. Dus vraag ik me af wie er nu daadwerkelijk iets leert en groeit van de struggle die je ervaart. Struggle jij voor een ander, of doe je dit voor jezelf? En misschien dat het nivo van engel nog wel een rol speelt. Alleen levenslessen nog weer moeten leren? Dan ben je volgens mij geen engelmens.
admin
admin mei 16 '09
De struggle komt denk ik vooral uit uit gehechtheden.

Ik krijg net een email met de tekst:

Zekerheden die men bang is te verliezen
zijn geen zekerheden. (Frère Werry).

Door de gehechtheid aan materie, bezit en geld, en mogelijk zelfs aan personen, ontwikkel je een wil, gebaseerd op ego. Er is dan veel aandacht voor verleden of zorg om de toekomst.

Je wilt dan bevestigd worden door de dingen buiten je. Allemaal zake die op zekere hoogte illusies zijn. En zekerheden die geen zekerheid garanderen.

Terwijl je weet dat alles wat je nodig hebt al in je hart zit. En dat het NU al aanwezig is.
Cialara
Cialara mei 16 '09
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat de engelmensen sommige situaties opnieuw ervaren, deels om eraan herinnerd te worden, deels omdat anderen hier iets van moeten leren?
Ik bedoel hiermee, dat als je in een vervelende situatie zit, er altijd een ander bij betrokken is, en het dus ook zo kan zijn dat juist de ander hier van moet leren en niet jij?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Dat zou goed kunnen. Tenslotte gebeuren veel dingen niet alleen, maar altijd met meerdere.
Lena
Lena mei 16 '09
Struggle jij voor een ander, of doe je dit voor jezelf?

dat is er een om overna te denken...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki