Loading...
nl

Engelmensen op zoek naar verlichting?

gast
gast mei 12 '09
Vanwaar het niet passen Bart?
Maryssa
Maryssa mei 12 '09
Aaaaaaah nee Bart! Wat jammer dat je gaat! Maar als je het gevoel hebt dat je hier niet past dan begrijp ik dat. Dan is het niet anders. Wel heel jammer... Alle goeds voor jou!
Lena
Lena mei 12 '09
zou je het kunnen en willen omschrijven?
admin
admin mei 13 '09
terug on-topic.


Origineel bericht van: Jorine
Al eerder hebben we het over de engelmensen en het uitgeleerd zijn gehad.
Mijn vraag is: Moeten engelmensen in dit leven zelf "verlicht" raken, of de "verlichting" zoeken?


Allereerst is er,
een 'vanzelfsprekendheid' , een 'natuurlijkheid' en een vreugde dat zich automatisch uit in mensen in een bepaalde ontwikkeling op zielenniveau te ondersteunen en te begeleiden.
Dat is niet een 'moeten' gegoten zoals dit op aardsniveau het geval is, bij sommigste werk. Dat is kompleet vanuit vrije wil.

De vraag over verlichting is niet zo belangrijk, voor een engelmens, naar mijn gevoel.
Een engelmens is de bestemming én de stappen in het licht.

veel liefs,
Bellefleur
liesanne
liesanne mei 13 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wel, je hoeft een engelmens ook geen engelmens te noemen. Het is maar een naam.
Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat die 'engelmensen' verder zijn. Het zijn ook maar zielen die hun eigen theorietjes hebben. smile


smile
liesanne
liesanne mei 13 '09
Heidelroos, ik herken heel erg wat je schrijft. Jouw vragen stel ik ook.....

Origineel bericht van: Heidelroos
Bestaat het Überhaupt wel, een Engelenmensch..
Of zijn ook zij nietige mensen zoekende naar een meerwaardig bestaan in ons mooie, maar nietige bestaan van het onbegrijpelijk grote geheel?
Zoeken zij bevestiging, of juist bewondering van anderen?
(....)
Soms doet het wat sectanisch aan wink
Ik ben er nog niet over uit..
En nog sterker: WIl ik er wel over uit zijn?

(....)

En ik voel me steeds nederiger, zelfs menselijker worden in het grotere Engelengeheel..

Ik krijg bijna de neiging van de daken te schreeuwen, mensen doe niet zo vreemd!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Jorine
Al eerder hebben we het over de engelmensen en het uitgeleerd zijn gehad.
Mijn vraag is: Moeten engelmensen in dit leven zelf "verlicht" raken, of de "verlichting" zoeken?

Want.... als ze al uitgeleerd zouden zijn (en dat geloof ik is niet bij alle engelmensen zo) waarom zouden ze dan zelf nog verlicht moeten raken...

Leuke vraag, maar het antwoord is "Geen van Beide". Ze zijn hier niet voor zichzelf maar om anderen verlichting te geven. Of ze daarbij zelf verlicht of niet verlicht zijn, is niet relevant. Hun eigen ontwikkeling zou niet voorop mogen staan, hoewel ik merk dat het bij sommige engelmensen nogal lastig is, om niet voor hun eigen ontwikkeling te gaan wink.
Cialara
Cialara mei 13 '09
Daarom was deze vraag er ook wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

Hm, ik heb er gewoon niets mee.. heb al zo wie zo moeite in het geloven van Engelen..
Ben ik dan een héél laag ontwikkeld mensch? (ze zei verlegen)sleep

Ik denk dat je helemaal niet laag ontwikkeld bent (verre van dat wink). Het heeft meer te maken met begrippen en termen. Ik heb het over Engelen, omdat dat in mijn belevingswereld makkelijk is. Maar op het moment dat ik aan Gabriel vraag zijn echte gedaante te laten zien, wordt hij gewoon een mooie rond energie-bol. En dat is het niet. Niet zo schoon en spreekt niet tot de verbeelding, maar wel zijn echte vorm.

Engelen zijn niets anders dan entiteiten / energiewezens waar een groot aantal mensen een bepaald etiket op hebben geplakt. Jij hebt ongetwijfeld andere etikketten in gebruik.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Maar hoe kun je jezelf 'verder' zien dan anderen,
misschien zelfs 'hoger' dan anderen..

Dat heb ik nooit begrepen..

Stel dat ik me hoger of beter of verder ontwikkeld zou doen..
Zou ik me dan gelukkiger voelen?

Heeft dit met nederigheid te maken?
Of met slapheid crazy
Of met inzicht... confused

Het lijkt erop dat je je geluksgevoel hebt gekoppeld aan de mate waarin iemand zich ontwikkeld heeft. Ik ben van mening dat deze twee volledig losstaand.

Iets is pas hoger als je het gaat vergelijken binnen je eigen referentiekader. Waarom plaats jij iets hoger dan iets anders? Ik heb mezelf niet hoger dan jou geplaatst want ik vind jou niet minder of meer dan mezelf. Ik geloof ook niet in een "mezelf", dus ik zou je niet eens boven of onder me kunnen plaatsen.

Volgens mij zijn het jouw eigen referentiekaders die je projecteert op je omgeving.

"Is iets meer waard omdat anderen dat zeggen, of iets iets meer waard omdat jij dat waardevoller vindt?"
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Angel of Death
Waarom zou je jezelf als verder moeten zien? De een is niet meer dan de ander. En als iemand zich wel beter voelt, is hij nog niet gelukkiger, lijkt mij, dan de ander.


Ik vind sommigen soms wel een beetje zo op mij over komen (eerlijk gezegd) ...

Precies, zo komen ze op jou over. Vergelijk het eens met een wiskunde leraar op de middelbare school. Zou die persoon iemand van de basisschool gaan vertellen over differentieren dan voelt die leerling op de basisschool zich al snel dom en minder dan die leraar (in dat gebied). Die leraar zal dat helemaal niet zo ervaren en ervaart juist precies hetzelfde als die basisschool leerling bij de Einsteins in de wiskunde van dit moment.

Met spiritualiteit ervaar ik dat ook wel een beetje. Ik voel me absoluut niet meer dan een ander, omdat ik me degelijk goed besef dat er zo enorm veel meer is dan ik kan bevatten. Alleen als anderen mij zien, kan ik me goed voorstellen dat ze denken dat ik enorm veel weet. Alles is afhankelijk van Nivo en Referentie-kader en zo ook met spiritualiteit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

Zijn er serieus mensen die zich een Ubermensch durven voelen?
Of een een Engelenmensch?

Zie jij dat je Ubermensch en Engelmens aan elkaar gekoppeld hebt, en daarmee al een eigen stempel op de engelmens hebt geplakt? De engelmens is geen ubermensch.
Origineel bericht van: Heidelroos

Bestaat het Überhaupt wel, een Engelenmensch..

Jazeker dat die bestaat, maar dat is maar net hoe je het wilt noemen. Zo bestaan ook indigo's, kristalmensen en sterrenkinderen. Dit zijn etiketten, maar waar ze voor staan en welke eigenschappen ze hebben, dat is wel degelijk realiteit.
Origineel bericht van: Heidelroos

Of zijn ook zij nietige mensen zoekende naar een meerwaardig bestaan in ons mooie, maar nietige bestaan van het onbegrijpelijk grote geheel?

Nee zeker niet. Ze zijn er juist om het grote geheel begrijpelijk te maken. Daar is alleen wel een transformatie voor nodig die nu hard aan de gang is.
Origineel bericht van: Heidelroos

Zoeken zij bevestiging, of juist bewondering van anderen?

Geen van beide. Ze is enkel selectief in wie ze helpt wink. De engelmens zoekt niet, zij wordt gevonden smile.
Origineel bericht van: Heidelroos

Misschien soms ietwat overdreven, luid te verkondigen wie hier Engelenmenschen zijn?

Dat gaat vanzelf over wink. Leer eerst jezelf kennen, voordat je een ander kunt leren kennen.
Origineel bericht van: Heidelroos

Ik ben er nog niet over uit..
En nog sterker: WIl ik er wel over uit zijn?

Je vragen zeggen van wel wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Oh nee?
Hoor ik dat mensen niet zeggen?

Weet je dat heel zeker (ik ga het niet quoten en opzoeken hoor wink)


Liefs van Heidel..


Ik ben schuldig haha. Maar voor de rest zie ik vooral nog veel twijfel en vraagtekens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

Het valt me op, dat degenen die als engel en voorwerp zijn benoemd, het hardst vallen over mijn woorden.. smile

Vind ik ook niet zo gek omdat zij ook nog zoekende zijn naar wat ze ermee moeten. Juist jouw kritische vragen zullen dit inzicht geven. Ik ben er juist blij mee met dit topic, omdat het vele vragen bespreekbaar maakt, die velen zichzelf nog niet zo gesteld hebben, maar nu wel gaan doen.

"Wat betekend het nu precies om engelmens te zijn?"

De engelmens is meestal zeer onopvallend bezig dus deze plek hier, waar het vrij aan de oppervlakte komt, is nogal uniek. Toch zal je merken dat het engelmens-zijn, in de toekomst van Merudi een veel mindere rol zal gaan spelen, omdat dan iedereen druk bezig is met "het uitslaan van zijn/haar vleugels" wink.
Cialara
Cialara mei 13 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Heidelroos

Het valt me op, dat degenen die als engel en voorwerp zijn benoemd, het hardst vallen over mijn woorden.. smile

Vind ik ook niet zo gek omdat zij ook nog zoekende zijn naar wat ze ermee moeten. Juist jouw kritische vragen zullen dit inzicht geven. Ik ben er juist blij mee met dit topic, omdat het vele vragen bespreekbaar maakt, die velen zichzelf nog niet zo gesteld hebben, maar nu wel gaan doen.

"Wat betekend het nu precies om engelmens te zijn?"

De engelmens is meestal zeer onopvallend bezig dus deze plek hier, waar het vrij aan de oppervlakte komt, is nogal uniek. Toch zal je merken dat het engelmens-zijn, in de toekomst van Merudi een veel mindere rol zal gaan spelen, omdat dan iedereen druk bezig is met "het uitslaan van zijn/haar vleugels" wink.


Helemaal waar! Het zal wel wegebben, als we er voor onszelf achter zijn wat we er mee kunnen/moeten/willen...
Eruan
Eruan mei 13 '09
Het is inderdaad een beetje zo van Engelmens en wat nu? Het is allemaal een beetje ingewikkeld wanneer je het zo hoort.

Alleen ik wil nog even benadrukken, dat een engelmens dus echt absoluut niet een ubermensch is, of ook maar iets meer is dan een 'gewoon' mens. Want niemand is gewoon, en iedereen heeft zijn eigen talenten en dus ook een even grote waarde!
admin
admin mei 14 '09
Origineel bericht van: Lena10
zou je het kunnen en willen omschrijven?


Het onderwerp is gesloten. Terugkomend op de vraag van Lena10 was het de "schrik" van de reacties op mijn kinderlijke enthousiasme, vandaar mijn tegenreactie.

Groetjes,
Bart
Lena
Lena mei 15 '09
ben toch blij dat je er nog bent..
schrikken doen we hier allemaal wel eens wink
Nymira
Nymira mei 15 '09
Origineel bericht van: NiMS
[/quote]
Leuke vraag, maar het antwoord is "Geen van Beide". Ze zijn hier niet voor zichzelf maar om anderen verlichting te geven. Of ze daarbij zelf verlicht of niet verlicht zijn, is niet relevant. Hun eigen ontwikkeling zou niet voorop mogen staan, hoewel ik merk dat het bij sommige engelmensen nogal lastig is, om niet voor hun eigen ontwikkeling te gaan wink.


Wat bedoel je hier precies mee Nims ?
Zijn sommige 'engelmensen'....sorry hoor ik heb een beetje moeite met die term dan volgens jou egoistisch bezig als ze met hun eigen proces bezig zijn ipv. 'ander te helpen'? groetjes Nymira.
Cialara
Cialara mei 15 '09
Je kunt er nog verder in gaan, als ze zelf groeien kunnen ze anderen dan misschien niet nog beter helpen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki