Dank je wel Hans! Ik ben niet bekend met de hoax maar begin een beetje te wennen aan het idee dat mensen elkaar in de maling nemen.
Te vaak gebruik maken van magnetron en mobiel telefoon is zeker niet gezond. Ik kies zelf ook liever voor de oude manier van leven (zo natuurlijk mogelijk).
Sommige mensen maken gebruik van voedingsupplementen (pillen) i.p.v. normaal, vers en (gezond) te eten. Een vriend van mij zei dat hij een groot hoeveelheid eten nodig heeft voordat hij kan bereiken wat hij nu heeft bereikt met die pillen. Een paar pillen per dag slikken en dan ben je klaar (geen probleem met boodschappen doen, koken, afwassen en opruimen). Vitaminen worden ook vaak tot regelmatig door kinderen gebruikt i.p.v. dat ze fruit eten. Gezonde voeding, lichamelijke beweging e.d. zie ik bij de kinderen van deze tijd steeds minder. Ze zijn meer bezig met chips, chocolade, computer spelletjes, internetten en McDonald. Kinderen met muisarmen, kinderen met overgewicht. Mijn buurmeisje van 16 zei een keer tegen mij “ ik hou van bewerkte rotzooi, die is het lekkerste. Je moet toch genieten van het leven. Je leeft maar één keer”.
Wij worden vol gepropt met nieuwe manier van leven (dat achteraf toch niet goed voor ons blijkt te zijn maar who cares?, het was toch lekker, leuk, makkelijk en plezierig geweest). Sigaret is ook ooit door iemand uitgevonden. Ik kende iemand van de schaakclub. Hij had huidkanker maar bleef sigaretten roken tot de laatste dag van zijn leven. “ik ga toch dood, ik kan nu tenminste nog genieten” zei hij toen.
Mijn jongste houdt van yoghurtdrank met aardbeien en frambozen smaak. Ik zit nu te denken of het verstandig is om tegen haar te zeggen dat de kleurstof (E120/karmijn) van luizenbloed is gemaakt. Net als die rozige glazuur op een cakeje dat ze graag eet. Er is niets mis met luizenbloed maar wij zijn voor 95% vegetarisch. Ik vraag me af of mensen bepaalde producten nog kopen als er bijvoorbeeld i.p.v. E120 “luizenbloed” opstaat.